دیدار

منابع سیاسی آگاه عراق خبر دادند که هیأت آمریکایی در جریان دیدار با مسئولان عراقی گفته است که حاضر نیست نیروهای خود را تحت فشار از این کشور خارج کند.

به گزارش مشرق، منابع سیاسی آگاه عراقی امروز جزئیاتی از دیدار هیأت آمریکایی با مسئولان عراقی منتشر کردند.

پایگاه خبری «المسله» به نقل از این منابع گزارش داد، هیأت آمریکایی به بغداد گفته است که «به خاطر اراده طرفهایی که قصد دارند واشنگتن را با زور، مجبور به ترک عراق کنند، نیروهای خود را از عراق خارج نخواهد کرد».

منابع مذکور به نقل از هیأت آمریکایی خبر دادند که «هیأت آمریکایی تأکید کرده است که علیه ایران نیست، ولی به هر گونه حمله به منافعش در عراق، با حملات مناسب پاسخ خواهد داد».

این هیأت همچنین مدعی شده است که «واشنگتن دیگر از امروز به بعد، [در برابر حملات] سکوت نخواهد کرد».

«برت مک گورگ» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در مسائل مربوط به غرب آسیا و شمال آفریقا ریاست این هیأت را بر عهده دارد. وی امروز با مصطفی الکاظمی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار کرد و قرار است با فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی و هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار کند.

مک گورگ در دیدار با الکاظمی، «انتقال به مرحله جدیدی از همکاری راهبردی» با عراق را بررسی کرد. طرفین همچنین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

مک گورگ و الکاظمی تأکید کردند که منطقه نیازمند منطق گفت‌وگو و آرامش است.

منابع عراقی در پایان تصریح کردند، در حالی که «محافل آمریکایی از خروج [نیروهای آمریکایی] سخن می‌گویند، ولی طرف آمریکایی مخالف این مسئله است و درباره استقرار مجدد سخن می‌گوید. این بدین معناست که طرفین هنوز به یک توافق مشترک نرسیده‌اند».

آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند که هنوز اجرایی نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید محسن IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    31 6
    فعلا که بعد عین الاسد یه چیزی داره ازشون خارج میشه
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      23 2
      منفی دهنده بدبخت، غربگدایی و دریوزگی در این حد.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 2
    عراقیها همیشه ازترس تحریمهایی شبیه تحریمهای ایران ازآمریکا وحشت دارند ویکی به میخ می زنند ویکی به نعل وگرنه اگر مسئولان عراقی محکم روبروی آمریکایی ها بایستند ومصوبه مجلس را اجراکنند آمریکا مجبور به ترک عراق میشود گرچه آمریکا نمی فهمد که باماندنش درعراق تمام سلاحهایش مهندسی معکوس شده ودرآینده برعلیه خودش قرارمی گیرد.
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 2
    اگر زمان تلافی شهادت حاج قاسم عزیزمان تعدادی از نظامیان آمریکائی در عین الاسد و پایگاه کردستان کشته میشدند و بر طبق عرف و روابط دوستانه با دولت عراق . خبر حمله . کمی قبل از شلیک موشک ها داده نشده بود تا زمان برای جابجائی و خالی کردن پست ها و غیره و فرصت حضور در پناهگاه ها نداشتند . الان خود آمریکائیان خواستار خروج نیروهایشان از عراق میبودند . و اینگونه در برابر خواست مردم و پارلمان و گروهها و احزاب مختلف مردمی . نمی ایستادند . فرصت خوبی بود که دنیا هم . حق به ایران میداد . اما بالاخره همانگونه که از افغانستان مجبور به ترک آنکشور شدند . از سوریه و عراق نیز خارج میشوند . اینجا هم بخاطر امنیت اسرائیل هست که ناچار بماندن شده .
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    9 2
    مطابق مصوب مجلس عراق و تبعا قوانین بین المللی حضور امریکا در عراص تجاوز محسوب میشه . استفاده از اصطلاح زور پاک کردن این صورت مساله است هر گونه اقدام مردم عراق علیه متجاوزین مشروعیت دارد و دست زدن به هر عملی از سوی امریکا علیه عراق یا ایران تجاوز محسوب میشود . آقا دیپام مات
  • کیوان IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 2
    مرده نمی رفت به گور می بردنش به زور.
  • عبدالله مومن IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    9 2
    یا می روید یا به صورت افقی می روید . هههههههههههه
    • سام IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 5
      اونوقت شما زحمت بردنشونو میکشید؟
  • ناصر IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    مثل سگ دروغ میگی بلاخره معلوم میشه میمانی یا فرار میکنی روزانه برای شما تروریستها برنامه داریم
  • رضا# IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    تحلیل کوتاه رفتار شناسی : بعضی ها فکر میکنند امریکا بر عراق تسلط دارند در حالیکه تمام پادگانها و مقرهایشان تحت رصد لحطه ای قرار دارد و ستون های خودرویی آنها با ترس و احتیاط حرکت میکنند تا از این سوراخ به آن سوراخ بروند . یعنی شما فکر میکنید که این بمب کنار جاده ای برای نابودی آنهاست نخیر جانم این فقط هشدار است و بیانگر این است که ا ین فشفشه ها می تواند به تجهیزات شلیک اتومات و دقیق تبدیل شود . حضور بیگانگان در سوریه و عراق تنها برای امنیت صهیون است و هیچ نفعی برای امریکا ندارد و از طرفی حس ضد غربی هر روز در منطقه افزایش می یابد . سلاحها و تجهیزات آنها از نزدیک پایش و آنالیز می شود و رفتار نیروهای آنها نیز تحلیل می گردد . نهایت یا خودشان می فهمند که باید بروند و یا تحت فشار نظامی محکوم به ترک منطقه می گردند . هم اکنون آنها تلاش می کنند تا منطقه به ثبات نرسد . تکنیک مقاومت در صبر و مراقبت و آنالیز رفتار عمومی و تجهیزات نظامی آنهاست و تکنیک آنها سماجت در ماندن .
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خوب گروههای مقاومت بمانند طالبان اگر تلفات ندهند نمی تواند آمریکا را از عراق بیرون کنند سپاه باید تکلیف خود را با خودش باید اول مشخص کند بعد آمریکایی ها می دانند مردی از جان گذشته ای در عراق و سوریه وجود ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس