کد خبر 1246338
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
تانک آبرامز

لهستان قراردادی را برای خرید تانک های آبرامز با آمریکا به امضاء خواهد رساند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که این کشور برای نوسازی ناوگان زرهی خود 250 دستگاه تانک آبرامز را از آمریکا خریداری خواهد کرد. لهستانی ها مبلغی در حدود 6 میلیارد دلار برای این قرارداد هزینه خواهند کرد که در کنار تانک ها شامل ایجاد زیر ساخت و بحث های آموزشی و پشتیبانی از این ناوگان تانک نیز می باشد.

لهستان از آمریکا تانک آبرامز می خرد+عکس

تانک های سفارش داده شده توسط لهستان از مدل M1A2 SEP(V)3 هستند که تقریبا جدیدترین مدل از تانک آبرامز به حساب می آید و البته به مانند دیگر نمونه های صادراتی فاقد زره اورانیومی و گلوله های اورانیوم ضعیف شده است. این تانک ها جایگزین سری تی 72 و پی تی 91 در خدمت ارتش لهستان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    10 5
    امریکا در فروش تسلیحات نظامی از امثال روسیه خوش قول تر و صادق تر هست خداروشکر در تولید تسلیحات نظامی خود کفا شدیم و محتاج نامردان نیستیم
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      14 6
      پس چرا تجهیزات خریداری شده پیش از انقلاب که پول آن ها را هم جرینگی از شاه پهلوی گرفته بود به ایران تحویل نداد؟! می توانی فهرست آن را جست و جو کنی تا میزان خوش قولی یانکی ها را ببینی!
    • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      23 5
      چون گفته بودن ما کشور اسلامی هستیم و اسلام با کسی سر جنگ نداره.... چنتا از افسرانی هم که معمور خرید های نظامی بودن اعدام شدن.... اینم میتونی سرچ کنی... بعد شم که ماجرایی لانه جاسوسی پیش اومد
    • افشین IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      آقا محمد اطلاعات شما درست نیست.اولا برخی قراردادها توسط بختیار لغو شد و ربطی به بعد از انقلاب نداره. برخی قرار داده ای دیگه هم قبل از ماجرای لانه جاسوسی باید اجرایی میشد که نشد و اون تجهييزات رو آمریکائیها ندادن و حتی بعد از چند سال حق انبارداری هم با کمال وقاحت میخواستند. کلا قدرتهای بزرگ اگه در جهت منافعشون باشی بهت تجهييزات میدن و اگه نباشی نمیدن. اما روسیه بد قول نیست بلکه بد قولی از شوروی بود و به تحريک همین آمریکای بی شرف.ولی دست هردوتاشون درد نکنه چون ما رو از خریدار به سازنده و کم کم.رفیع خودشون تبدیل کردند.
  • سید IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 4
    خود لهستان در سال 2015 از تانک بسیار پیشرفته اش رونمایی کرده است که به نام PL _ 01 نام گذاری شده است و با جست و جو در شبکه جهانی تصویر آن را خواهید دید! اما وقتی نوکر یانکی ها باشد دیگر چندان اجازه ندارد که به خواست خود تصمیم بگیرد و نتیجه اش می شود کشوری که می تواند سازنده تانک پیشرفته باشد، باید تانک های کارکرده آن ها را به قیمت تانک نو بخرد تا هم ارتش یانکی ها نوسازی شود و هم ارتش یک کشور حتا صنعتی به یانکی ها وابسته !!
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 5
      اون تانک تولید انبوه نشد، تانک ابرامز بهترین تانک میدان نبرد هست، و اصلا رقیب در کارایی و قیمت ندارد، بهترین انتخاب انجام داده لهستان
    • میلیتاریست IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 0
      پس تانک لئوپارد 2 ای7 و ارماتا چیه؟
    • افشین IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 0
      درسته تانک PL _01 به تولید انبوه نرسید ولی در رشته تانکهای سبک واقعا یک پدیده بی نظیر از هر جهتی هست. حتی رخ این تانک رو وقتی نگاه میکنی کیف میبری اینقدر که همه چیزش حساب شده هست. البته لهستان غیر از این تانک تی ۷۲ ارتقا داده شده خوبی داره و کلا تواناي ساخت تانکر برتر از ابرامز رو دادره اونم ابرامز صادراتی . اما اینکه اون دوست عزیز،گفته ابرامز بهترین تانک میدان هست یک نظر غیر کارشناسی هست. لءو پارد ای ۶ و ارماتا بهترینها هستند و حتی کی ۲ کره.و تانک جدید ژاپن که فکر کنم تایپ ۱۰ باشه از ابرامز بهتر هستند. حتی تانک اسرائیل نحس هم از ابرامز بهتره اونم نمونه صادراتيش.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 13
    همش مونتاژه
  • افشین IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 0
    بعد از اعراب مرتجع منطقه که هر پول هستند و حرف گوش کن از آمریکا چشممون به جمال لهستانيها روشن شد. قیمت تانکها در جهان از سه و نیم میلیون دلار شروع میشه و تا نهایتا تانک لکرک فرانسوی که گرانترین هست و البته به قیمتش نميرزه بخاطر همینم جز امارات فکر کنم کسی نخریده من دوازده میلیون دلار هست. البته در این بین تانکهای بسیار خوبی مثل لءو پارد و ارماتا هستند که از بهترینها هستند و زیر ده میلیون دلار قیمت دارن. حالا چرا لهستان این تانک آمریکایی رو که از خیلی از تانکهای موجود ضعیفتر هست رو به قیمت نزدیک به بیست و پنج میلیون دلار خريده؟؟ بهانه آموزش و نگهداری برای سه برابر کردن قیمت یک تانک خیلی منطقی نیست. درسته که خرید و فروش تجهييزات نظامی بیشتر سیاسی هست تا اقتصادی اما این قرار داد کاملا مشخصه که خیلی ها در لهستان و حتی آمریکا رو پولدار میکنه و فساد کاملا درش مشهوده. اونم چه فساد و پورسانتهای بالایی که منجر به سه برابر شدن قیمت شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس