خط بطلان هزاران هوادار دولت کوبا بر دسیسه‌های آمریکا - کراپ‌شده

هزاران هوادار دولت کوبا با حضور در خیابان‌ها و سر دادن شعارهایی در حمایت از دولت این کشور بر تبلیغات منفی آمریکا خط بطلان کشیدند.

به گزارش مشرق، هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

به نوشته وبگاه «تله سور» هواداران انقلاب کوبا با شعار «شما می توانید روی کانل حساب کنید» و «من فیدل هستم» در واکنش به اقدامات خشونت آمیز هفته های اخیر، در این مراسم شرکت کردند.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا ضمن تأکید بر اینکه دشمنان انقلاب کوبا به دنبال نشان دادن سناریوی داخلی هستند که مشخصه آن خرابکاری ، تهدید ، آزار و اذیت است ، انتشار و رواج  نفرت و پیام‌های خشونت آمیز در شبکه‌های اجتماعی را رد کرد.

خط بطلان هزاران هوادار دولت کوبا بر دسیسه‌های آمریکا

رئیس جمهور کوبا خاطر نشان کرد که یک راهبرد ارتباطات سیاسی شدید از سوی ایالات متحده برای تشویق به ناآرامی و بی‌ثباتی در بحوحه فشار نشای از کرونا  و محاصره  اقتصادی ایالات متحده در حال انجام است.

دیازکانل بار دیگر بر تعهد انقلاب کوبا برای اطمینان از رفاه اجتماعی تأکید کرد. دیاز کانل تأکید کرد: «بگذارید دروغ، بدنامی و نفرت متوقف شود. کوبا به شدت نسبت به نفرت حساسیت دارد و هرگز سرزمین نفرت نخواهد بود.»

رئیس جمهور کوبا روز جمعه  نیز گفت که تلاش آمریکا برای نابودی کوبا شکست خورده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «واشنگتن با وجود صرف میلیاردها دلار، در تلاش خود برای نابودی کوبا شکست خورده است.»

این سخنان یک روز پس از آن مطرح شد که بایدن کوبا را «کشوری شکست خورده» توصیف کرده است.

کانل در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «یک کشور شکست خورده ، کشوری است که برای جلب رضایت اقلیت مرتجع و باج دادن به آنها قادر است آسیب‌های واردشده به ۱۱ میلیون نفر را چند برابر کرده و خواسته اکثریت کوبایی‌ها، آمریکایی‌ها و جامعه بین‌المللی را نادیده بگیرد.»

چند روز پیش اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در پنج شهر کوبا تجمع کردند. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این اعتراض‌ها در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد که ایالات متحده از حق معترضان برای برگزاری تظاهرات حمایت می‌کنند.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

توافق دو کشور در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی‌های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 9
    کمونیست ها به آخر خط رسیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس