کد خبر 1247267
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
فرماندار خرمشهر: در تأمین آب شرب شهری مشکلی نداریم

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در تأمین آب شرب شهری مشکلی نداریم، گفت: اخیراً در روستاهای شلمچه خط تقویتی فشار آب ایجاد کردیم و در چند روز آینده آن را تقویت می‌کنیم تا مشکل افت فشار آب حل شود.

به گزارش مشرق، محمد حیدری، با اشاره به وضعیت تامین آب در شهرستان خرمشهر گفت: در حوزه تامین آب شرب شهری مشکلی نداریم.

وی افزود: اخیراً در روستاهای شلمچه خط تقویتی فشار آب ایجاد کردیم و در چند روز آینده آن را تقویت می‌کنیم تا مشکل افت فشار آب در این روستاها حل شده و کیفیت آب شرب ارتقا یابد. 

بیشتر بخوانید:

دستور روحانی به نوبخت برای حل مشکل آب خوزستان

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان و دامداران نیز اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: در مناطقی از خرمشهر که کانال خاکی مارد احداث شده است، آب شرب  مورد نیاز مردم از کارون و سدکرخه تامین می‌شود و حقابه آنها رسیده است و مازاد نیاز هم آب داریم.

حیدری تصریح کرد: روستاهایی در پایین دست سد خاکی مارد واقع شده اند که در کنارشان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و نخیلات نیز قرار گدارند و برای اینکه دچار تنش آبی نشوند، با هماهنگی‌ سازمان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، در حال لوله کشی آب به مزارع هستیم.

فرماندار خرمشهر با اشاره به علت احداث سد خاکی مارد گفت: هم اکنون شوری آب رودخانه اروند و خلیج فارس به‌صورت مد روان می‌شود که میزان شوری آن نیز، بسیار بالاست و معمولاً در بازه‌های زمانی که خشکسالی داریم، این جریان آب شور تا نزدیکی‌های دارخوین هم می‌رسد و اگر این کار انجام نمی‌شد، هزاران هکتار از اراضی خرمشهر دچار شوری آب شده و خشک می‌شدند. 

حیدری عنوان کرد: با ایجاد این خاکریز مانع از پیشروی آب دریا به سمت کارون شدیم و همچنین توانستیم کانالی که از آب شرب به سمت بهمنشیر هدایت می‌شود، را نیز از درگیری با آب شور نجات دهیم؛ شهر آبادان از رود بهمنشیر آب شرب خود را تامین می‌کند.

وی گفت: در بررسی‌های کارشناسان شرایط خرمشهر و آبادان شبیه هم است لذا راهکارها و برنامه‌هایی که در حوزه آبی شهرستان خرمشهر انجام گرفته به پیشگیری از افزایش تنش‌های آبی در شهرستان آبادان نیز کمک می‌کند.

فرماندار خرمشهر عنوان کرد: جلسات منظم و مرتبی با استاندار، سازمان مدیریت بحران و سایر ارگان‌های ذی‌ربط مانند سازمان آب و برق داریم تا انشاءالله مشکل تامین آب حل شده و مردم دچار سختی نشوند. 

وی تصریح کرد: امیدوارم با این رها سازی‌ آب‌هایی که در دو - سه روز گذشته انجام شده است، در مناطق بالا دست ما که شامل دشت آزادگان، بستان، سوسنگرد، حمیدیه و اهواز است، این مناطق نیز از تنش آبی خارج شوند و شرایط عادی پیدا کنند.

حیدری گفت: زنجیره تصمیمات در خصوص آب در استان، باید به‌گونه‌ای باشد که شهرهای پایین دست و بالادست، رودها در تمام فصول از آب برخوردار شوند؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل تامین آب به‌زودی مرتفع می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    فرماندار و شهردار و استاندار که همیشه راضی و شادند!!از مردم سوال کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس