ویژه ها

ظریف، وزیر خارجه ای بود که موثرترین کنش‌های دیپلماتیکش به توییت زدن و پاسخ‌های توییتری خلاصه شد اما در میدان دیپلماسی شکست ها و ناکامی های متعددی را به کشور تحمیل کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران شد

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلی» در اقدامی بی سابقه با نقدی تند از دوران وزارت ظریف نوشت: «ظریف...سازمان و ساختار وزارت خارجه را در ‌نهایت بی‌توجهی، بدون هرگونه مطالعه اولیه و با وجود مخالفت اکثر قریب‌به‌اتفاق کارشناسان و مدیران و تحمیل هزینه‌های میلیاردی به هم ریخت. اقدامی پرهزینه، بی‌نتیجه که متعاقبا به آن اعتراف و درصدد اصلاح آن برآمد. در عرض چند سال چهار بار دست به تعویض «معاون اداری- مالی» زد که در سازمان وزارت خارجه به دلیل اهمیت این پست در حفظ ساختارها از آن به‌عنوان «معاون ثابت اداری- مالی» یاد شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «کار کارشناسی را با این استدلال «که من خودم از همه کارشناس‌ترم» در صندوقچه گذاشت که نتیجه محتوم آن بی‌انگیزه‌شدن بدنه کارآمد و مجیزگویی اقلیت بی‌هنر و بی‌سواد کارشناسان بود که تیر خلاص آن نیز در جلسه بررسی تغییر ساختار معادل‌سازی سازمان عریض و تخصصی تحت امر خود با بیست‌وچند نفر دانشجو بود».

روزنامه شرق در ادامه تصریح کرد: «روابط دوجانبه با کشورها و به‌خصوص همسایگان را آگاهانه‌ یا به دلیل سابقه طولانی کار در عرصه «روابط بین‌الملل» تعطیل کرد و به تعبیر مخالفانش سیاست خارجی کشور را به زلف برجام گره زد...از «دو ابراولویت اقتصادی و همسایگان» سخن گفت که در عرصه عمل به اندازه سر سوزنی اجرائی نشد».

در این یادداشت آمده است: «ظریف...در انتخاب مدیران ارشد، مشاوران و سفرا، اصل را نگاه ترجیح بلامرجح همکاران سابق خود در بخش بین‌المللی بر کارشناسان لایق، دلسوز و کاردان بخش‌های دوجانبه قرار داد...از مهم‌ترین مسئولیت‌ها در کابینه رئیسی ترمیم به‌شدت آسیب‌دیده (اگر نگوییم ویران‌شده) وزارت امور خارجه در نظام سیاسی و بازسازی نقش و جایگاه دستگاه دیپلماسی در روند تصمیم‌سازی روابط خارجی کشور است».

زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم/ شرق: در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران شد

کارنامه ۸ ساله ظریف در رأس وزارت امور خارجه به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. برجام، اخراج و بازداشت بی سابقه دیپلمات های ایرانی، نحوه مواجهه با فاجعه منا، دیپلماسی بسیار ضعیف منطقه ای، مغفول ماندن دیپلماسی اقتصادی، اقدام توهین آمیز آلمان در عدم سوخت رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران، واکنش ضعیف و منفعلانه به تعرض به سفارتخانه های ایران در اروپا و...تنها بخشی از کارنامه ضعیف ظریف در دوران وزارت است.

متاسفانه ظریف، وزیر خارجه ای بود که موثرترین کنش‌های دیپلماتیکش به توییت زدن و پاسخ‌های توییتری خلاصه شد اما در میدان دیپلماسی شکست ها و ناکامی های متعددی را به کشور تحمیل کرد.

بی اعتنایی دستگاه دیپلماسی به سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت»  و بی توجهی وزارت خارجه به نقدهای دقیق و کارشناسی منتقدان و صاحب نظران، شکست‌های پی در پی و تأسف برانگیزی را در کارنامه سیاست خارجی دولت روحانی رقم زد.

ظریف همان وزیر خارجه ای است که در جمع دانشجویان گفت «آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟ »!؛ و در اظهارنظری دیگر گفت «خبر خوب این بود که دوست من عادل الجبیر (وزیر خارجه وقت رژیم آل‌سعود)  با حضور ایران، به مذاکرات وین بیاید... ۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم»!

** زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم. برای اینکه آقای رئیسی قرار است چکار کند. وقتی بودجه و اعتبار نیست وزیر نیروی آقای رئیسی باید چه کند و از کجا اعتبار بیاورد...رئیسی چه معجزه ای می تواند بکند؟»

زیباکلام در ادامه گفت: «یک نزدیکی گسترده و پر رنگی میان کسانی که با آقای رئیسی ظرف یک تا دو سال گذشته  کار می‌کردند و طرفداران آقای احمدی‌نژاد وجود دارد. یعنی در عمل اینگونه بوده که احمدی‌نژادی‌ها هسته مرکزی دولت آقای رئیسی را تشکیل می‌دهند...در ستادهای آقای رئیسی...علی‌الاغلب و اکثرا کسانی بودند که اعضای جبهه پایداری، نزدیک به احمدی نژاد، اصولگرایان تندرو و این تیپ افراد بودند. بنابراین ستون فقرات و شاکله دولت آینده را این افراد تشکیل خواهند داد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: «آینده نگری، برنامه ریزی و بودجه و اعتبار لازم که باید برای نیازهای لازم کشور باید وجود داشته باشد متاسفانه مغفول مانده است. در جهت عکس مساله هسته‌ای، امور نظامی، فرهنگی از اولویت برخوردار بوده است».

زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم/ شرق: در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران شد

در ۲۱ آبان ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی ۷، ۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. پس از وقوع زلزله،  صادق زیباکلام برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان داد. چند روز بعد وی اعلام کرد که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده است.

مدت‌ها پس از زلزله کرمانشاه معلوم شد که زیباکلام فقط سی میلیون تومان از آن کمک نجومی را خرج زلزله زده‌ها کرده و مابقی را نگه داشته است تا  «دهکده امید»!  را در کرمانشاه تأسیس کند.

زیباکلام که عنوان «استاد دانشگاه» و «تحلیلگر مسائل سیاسی» را یدک می کشد، پس از امضای برجام تاکید کرد که «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد».

زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم/ شرق: در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران شد

آقای زیباکلام پس از روی کارآمدن ترامپ نیز در یادداشتی با عنوان «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند» نوشت: «ترامپ بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد. او نه تنها برجام را آتش نخواهد زد بلکه پرونده برجام را در جایی امن در کاخ سفید قرار خواهد داد. نباید فراموش کنیم که آقای ترامپ یک بیزینس من و تاجر است و مصالح اقتصادی را فدای شعارهای تندی که در دوران انتخابات داده، نمی کند».

حالا چنین شخصی با این سطح تحلیل و این میزان شناخت نسبت به مسائل بین المللی و این میزان تعهد نسبت به مردم، مدعی شده است که «من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی بینم».

همان طیفی که در سال ۹۶ مدعی بود که اگر آقایان رئیسی و قالیباف رئیس جمهور شوند، دلار ۵ هزارتومان خواهد شد و وضعیت کشور بحرانی می شود، و همان جماعتی که در سال ۹۶ مدعی بود که اگر رئیسی بیاید، در پیاده روها دیوار خواهد کشید، حالا و در آستانه آغاز به کار دولت جدید در پی یأس آفرینی و دلسرد کردن مردم است.

زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم/ شرق: در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران شد

** مدیریت کارآمد و توسعه در ایران «شعارهای توخالی» است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «اصولگرایان به ویژه آنان که معتقدند دولت و حکومت مطلوب از دو هفته دیگر شکل می‌گیرد، وعده‌ها و شعارهای زیادی دادند. ادعاهایی در عرصه عدالت، مبارزه با فساد، توسعه، اشتغال، مدیریت کارآمد و هر چیز دیگری که به ذهن بیاید. برخی از این ادعاها بیشتر شعار توخالی است. همگان می‌دانند که عملی نیست و با هیچ سیاستی نمی‌توان آنها را محقق کرد. زیرا انجام این وعده‌های توخالی با شرایط کنونی ایران عملی نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بنابراین اگر انجام ندادند، می‌دانیم که نمی‌توانستند انجام دهند و تنها انتقادمان به آنان این خواهد بود که چرا شعاری را دادید که همه می‌دانستند انجام‌شدنی نیست».

زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم/ شرق: در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران شد

رهبر حکیم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

طیف افراطیون اصلاح طلب از رای مردم به آقای رئیسی عصبی و پریشان است. چرا که بخش قابل توجهی از این طیف با مسئله شایسته سالاری اصلا میانه خوبی ندارد. این طیف با بکارگیری القابی همچون «ژنرال» و «شیخ الوزرا» همواره مانع چرخش مدیران شده و با حمایت از «آقازاده های بی هنر و گردن کلفت» نیز عملا شایسته سالاری و توجه به کارآمدی را به حاشیه برده است.

«ژنرال های خودخوانده» و «آقازاده های گردن کلفت» همانند دو لبه قیچی، روند چرخش مدیران و بکارگیری خیل عظیمی از جوانان نخبه و با استعداد و مدیران لایق و کارآمد را را از کار انداخته و آن را عقیم می کند.

رهبر معظم انقلاب- ۱ فروردین ۱۳۹۴- فرمودند: «دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد وجود دارد؛ یک نگاه میگوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّتهای درون کشور و درون مردم تأمین بکنیمنگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ میگوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرتهای مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ این هم نگاه دوّم است».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است. همین تحریمهایی که امروز علیه ملّت ایران اعمال میشود، دلیل محکم و متقنی است بر غلط بودن این نگاه؛ یعنی شما وقتی که به امید قدرتهای خارجی نشستید تا آنها بیایند اقتصاد شما را رونق بدهند و با زیر بار آنها رفتن، اقتصاد را رونق بدهید، آنها به حدّ کم قانع نیستند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 170
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    63 26
    زیبا کلام اشتباه کرد ....
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      48 14
      هدفش اینه که در این ۴ سال آینده و در این شرایط بسیار فاجعه باراینقدرسطح توقعات از دولت رئیسی را بالا ببرند که هم دولت رئیسی تک دوره ایی شود هم مردم کاملاً از اصل جمهوری اسلامی ناامید شوند و دست بکشند هم این سرمایه های اسرائیل در ایران قدرت را بدست آورند
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      45 16
      زیبا کلام . زیاد اشتباه کرده
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      31 6
      بوذرجمهرحکیم را خدایش بیامرزاد که قرن ها پیش فرمود هرکس در بلاهت ز.ک تردید دارد در حماقت خویش یقین داشته باشد!
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      37 9
      زیبا کلوم، ریز میبینمت، کوجای؟؟!!
    • ایرانی GB ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      25 7
      الهی که تو ساکت بشی زیبا کلام ..., سال دوازده ماه این .. در حال ناله کردن و موج منفی فرستادن به همه است ... آخه معلوم نیست این زیبا کلام چرا هیچ وقت مریض نمیشه و همیشه سالمه ؟؟ این زیبا کلام تابحال در کل عمرش یک بار هم مریض شده وساکت شده ؟؟ این ویروس ها و باکتری ها فقط حریف فقرا هستند و بر روی این زیبا کلام کارگر نیستند ؟؟ این زیبا کلام اصلا" مریض شدنی هست ؟؟
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      17 4
      زیبا کلام ، معصی ، شهرام همایون در فیلم سه شارلاتان !
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      8 1
      شام خورده و میخورد.
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      16 2
      زیبا کلام کلن حرف ... زیاد میزنه تحویلش نگیرین
    • بهرام جان IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      12 1
      مگه ایشون چیزیم می بینه ؟! مگه ایشون در دیدن حقایق کوری مطلق ندارن ؟!
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      13 1
      باز مادر عروس خرف زد
    • US ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 7
      جان ناقابلم فدای دکتر زیباکلام کبیر. یه نفر مرد باشه تو این مملکت دنبال حق ملت باشه اونم ایشونه
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      2 0
      واسه نونه واسه نون....
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      روحانی در سه ماه اخیر دارد زمان مین گذاری شده را تحویل رییسی می دهد. با این افزایش حقوق ها، فروش معدن ها، شرطی شدن مردم به مذاکرات، ورود نشل طلایی دهه ی شصت به چهل سالگی، دلار سی هزارتومانی، تورم سرسام آورو ... بسیار بعید است که دولت رییسی بتواند دوسال هم دوام بیاورد. روحانی کار را به جایی رسانده است که رژیم عربستان هم طمع کرده که با ایران اکنون ضعیف شده وارد مذاکرات برجام شود!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    45 16
    وای خدا زشت کلام تو چرا کرونا نمیگیری ... از ... گفتنت راحت بشیم ؟؟؟ دقت کردیدتا حالا یک دونه افسادطلب کرونا نگرفتن؟؟؟
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      7 4
      ای خودش منشاء کرونا هستش دیه باید واکسن کرونا رو از رو ای بسازن اههه
    • US ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      5 1
      مشکل زیبا کلام نیست. مشکل تفکر خودباختگی است که بر اینها و قلبشون حاکمه
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    28 7
    زیبا کلام، تو نوستراداموس کی بودی!!! میزاشتی جای پیش بینی های قبلی خوب می شد بعد دوباره پیش بینی جدید از خودت میگفتی
    • وطن پرست IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      اقای زیبا کلام کدام یک از تحلیل های ۴۰ سال گذشته شما درست بوده؟زیباکلام نمونه کامل عدم شایسته سالاری درکشور هست. فردی که باید علوم جنگ روانی رو تدریس کند در دانشگاه علوم سیاسی تدریس می کند. متاسفم برای جوانان مردم که عمرشون تو کلاس این استادنماها نابود می شه.
  • NL ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    41 17
    به کوری چشم شما رئیسی ان شاالله موفق خواهد شد
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      13 5
      رییسی اول باید خراب کاری ها و گند زدن های اصلاح طلب رو پاک کنه تا بعد ... رییسی اقتصاد داغون رو از روحانی گرفته توقع نداریم زود زود این اقتصاد بیمار خوب کنه.
    • US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      4 5
      رئیسی اول باید خرابکاری دوره محمود رو جمع کنه چون هنوز جمع نشده و جمع شدنی نیست
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      5 1
      ۱۰:۵۷ رو.... جونت دلارو ۱۰ برابر کرد توان نداشت که همونی که از قبل تحویل گرفته رو تحویل بده ؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    26 10
    عجب رویی داره این
    • US ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      3 1
      عملکرد رئیسی رو 3 سال در قوه قضائیه دیدیم
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    26 9
    .تمامی پیش بینی ها و تفسیرهایش غلط از آب در می آید
    • بهرام جان IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      9 4
      زیبا کلام قول میدی اگه رئیسی تو کارش موفق شد مرد و مردانه بیای و اسمتو به زشت کلام تغییر بدی ؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    12 10
    چرا صادق زیباکلام، حرفهایش اینقدر مهم است؟ !
    • هادی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      7 4
      زیبا کلام حرفهایش مهم نیست سعی می کند با این حرفها برای نظراتش خریدار پیدا کند مثال همان فروشند ه ای که وقتی دید کسی از ش فلان جنس را نمی خرند روی شیشه نوشت فروشی نیست . تا ازاین طریق آن جنس را مهم جلوه دهد تا به فروش برسد
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      7 1
      چون همش برنامه ریزی شده است و گرنه شخص مستقلی همچین جرات هایی نداره
  • سید محسن IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    19 5
    چون عینکت بخار کرده!
  • سید محسن IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    25 10
    راستی اون موقع رو یادته که از روحانی حمایت کردی و چی شد. الان هم از آقای رئیسی خوشت نمی آد. پس معلومه که کاملا بر عکسه
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    21 5
    " چند می گیری گریه کنی "
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    14 7
    آقای زیبا کلام خودش می داند که ح.... رو..... مملکت را بر فنا داده هنوز درو بر شرق که عادلانه برخورد کد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    25 8
    زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم. خدارو شکر چون من یقین دارم حرفش برعکسه
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    18 3
    نمی‌دانم چطور اسم کارشناس و دکتر و... رو به او اطلاق می‌کنند...، بیچاره دانشجویان ما که مربی و معلم شان چه ... است .
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    19 3
    از این شامورتی بازی هاتون مشخصه شانس زیادی می بینید ولی خب همیشه خباثت رو ترجیح میدین
  • جلالی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    27 1
    آقای زیبا کلام،عموم مردم نیز شانسی برای بقای سیاسی شما نمیبینند، بهتر است در کشور آمریکا به دنبال کسب و کاری باشید
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 1
    به هر حال انتطارات از رییسی بالاست،قوا یک دست هستند و مشکل و اختلاف داخلی نیست ،قاعدتا چین و روسیه باید نفت ایران رو بخرند و کمک حال ما باشند.بازار سوریه و عراق رو هم باید بگیریم دست
  • SE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    18 5
    تو مشغول دستبوسی ملکه خونخوار باش
  • سید حسین گوهریان IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 22
    اینکه آقای رییسی دزد نیستند تردیدی نیست اما بعید بنظر می‌رسد در ساختمان پاستور بتوانند کارنامه مورد قبول داشته باشند
    • روح الله IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      6 2
      صبور باشید، خیلیا از قوه قضائیه ناامید بودن اما همه دیدن که ایشون تو دوسال چه تحولی در قوه ایجاد کرد
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      8 4
      عمده مشکلات اقتصادی فساده اگر کسی پاک دست باشه نیمی از مشکلات حله
    • US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 1
      به کور یچشم دشمنان دولت رئیسی موفق خواهد شد
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    12 2
    برای چی از این زشت کلام ... مطلب میزارین این...رو باید بایکوت خبری کرد
  • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    12 2
    زیبا کلام ابکی تحلیل میکندهمیشه بطرف امریکا غش میکندالان هم ایه یاس میخواندچکارش باید کرد ؟ذاتش همین است
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 2
    معلوم است چون شما چنان ناامید هستید و دل به کدخدایتان بستید که محال است موفقیت مردان میدان را ناظر باشید حیف از اسمی که رویت گذاشتند میشه ساکت شی
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    12 1
    اگرچندتا مث توزیباکلام زشت سخن را بازخواست کرده بودندحالا حرف ....نمیگفتی
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 10
    شما هم می گفتید تحریم بشیم نفت میشه ۲۰۰ دلار میگفتید نفت آمریکا تموم میشه.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    12 0
    اندر حکایات پیشبینیهای زیبا کلام همین بس که میگفت قالیباف بیشتر از200هزار رای نمیاره ولی یک میلیون و سیصد هزار رای اورد اونم وقتی که دولت ارمانی اینا مردمو از انتخابات بیزار کرده بود یا اینکه میگفت مردم امریکا نمیذارن امریکا از برجام بیاد بیرون اصلا اینارو ولکن این همون کسیه که روحانیو برگرده امت سوار کرد چجور روش میشه هنوز حرف میزنه انگار تو انگلیس به این درس روداری یاددادن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 0
    پس میدونی چه کار دارین می کنید
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    16 3
    آقای رئیسی را خدا یاری خواهد کرد؛ چون امیدش به کدخدا نیست. این وعده ی الهی است که: ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    12 2
    آقای رئیسی با یاری خداوند و همکاری مردم وعده هایش را عملی می کند؛ چون برای تحقق برنامه هایش به برجام چشم ندوخته است. بهتر است ناتوانائی های خود را به دیگران تعمیم ندهید. کسی که تمام امیدش به شیطان بزرگ است طبیعی است که نمی تواند کاری را از پیش ببرد.
  • ... HK ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 2
    بابا یکی به این حالی کنه مردم خودشون میدونن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 0
    خوبه که خودتون میدونید چقدر خیانت و خرابکاری کردید در طول تاریخ ایران خبیث تر از شما جماعت غربزده لیبرال دموکرات جماعتی نبوده شما خدا را فراموش کرده اید . انشاالله رییسی در اداره امور موفق خواهد شد . وَلَقَدْ آتَيْنَا دَاوُودَ مِنَّا فَضْلًا ۖ يَا جِبَالُ أَوِّبِي مَعَهُ وَالطَّيْرَ ۖ وَأَلَنَّا لَهُ الْحَدِيدَ سبا آیه ۱۰
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 2
    باین‌ادم‌نگویدزیباکلام،زینپس‌بگویدنبات‌تلخ.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 4
    آقای زیبا کلام کدام تحلیل شما درست بود که این یکی‌درست از آب در بیاد فقط تماشا کن راه اصول دیپلماسی انقلابی را ببینید
  • DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 1
    زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم .منظورش دقیقا این بوده : ما شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌ گذاریم. یک عمر خوردیم بردیم لاکچری زندگی کردیم حالا بهمون میگن نون و ماست خوراک مردم و خوراک شماست. // آقای ...کلام ما مردم مجبورتون میکنیم مثل ما زندگی کنید دوره بخور بخور تموم شد. // در دوره ظریف وزارت خارجه تقریبا ویران نشد تحقیقا ویران شد مانند سایر وزارتخانه های دیگر.
  • محمدرضا حميدي IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 1
    انانكه با شيطان همفكرند بذر ياس و نوميدي مي پاشند
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    8 0
    اگرقراربوداین افرادبرای سیاست خارجه ماتعیین تکلیف کنن چراانقلاب کردیم؟پذیرش فطعنامه درزمان امام خمینی رضوان الله تعالی علیه صورت گرفت،عدم پذیرشش هم بانظرامام بود.هرمزخرفی تواین دولت اجازه چاپ داره وانحراف افکارجوانان تاکجاجزیی ازبرنامه هاشونه؟
  • احمد (فرهنگی) IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 3
    این اقا راست می گه چون دوستان شفیق او آنقدر خرابکا ری کردندتازه اقای رئیسی باید در این 4سال تاوان حما قت های انها را جبران کند .خلاصه آقای زشت کلام پیشداوری برای شما یک سم می باشد.
  • حسین IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 4
    ناامید سازی واشوب ذات اصلاح طلبهاست
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 2
    یعنی بقال سر کوچه ما مسائل سیاسی و اقتصادی را خیلی بهتر از صادق زیبا کلام تحلیل می کنه.حیف اون حقوقی که به زیبا کلام برا تدریس در دانشگاه می دهند.
  • اسفندیار IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 5
    ترامپ قاتل سردار است. زبان مناسب غربی ها زور و قدرت است. آنها هرگز ا ما کنار نخواهند آمد. زیبا کلام منطقش بر اصول صحیح بنا نشده.
  • محسن IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    6 9
    با سلام، بنده نه نسبتی با زیبا کلام دارم و نه مشکل و مخالفتی با آقای رییسی. اما این حرف زیبا کلام را منطقی و عقلانی می بینم: « آقای رئیسی قرار است چکار کند. وقتی بودجه و اعتبار نیست وزیر نیروی آقای رئیسی باید چه کند و از کجا اعتبار بیاورد...رئیسی چه معجزه ای می تواند بکند؟» و شما، کاربران و کامنت نویسانِ محترمِ مشرق، بجای شعار دادن بهترست پاسخ همین یک جملۀ ایشان را با دلیل و منطق بدهید.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      5 3
      ایشون خودش میدونه چیکار کنه نیاز نیست شما و زشت کلام به فکرش باشید ایشون خدا رو داره و از کسی هم نمی ترسه
    • سیامک IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      4 0
      هموطن ماایرانیها همه چیز داریم اگر بخواهیم خاک را به هنر وعلممان کیمیا می کنیم ایرانی کسیست که مغول وحشی را رام کرد و اسکندر قلدر را دلارام.... روزی را بیاددارم که سیم خاردار نداشتیم الان موشک نقطه زن قاره پیما داریم... روزی راارزوکنیم که هر ایرانی در کمال اسایش و رفاه باشد و الگویی برای دیگر ملتهای مسلمان ... به امید ایران بزرگ
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 8
    به جای اینکه زیبا کلام رو نقد کنی، کلامش رو نقد کن
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 4
    بدبخت به اون دانشگاهی که تو توش درس میدی! درشو باید گل گرفت!آقای نجفی کجایی؟!!!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 8
    معلومه که هیچی درست نمیشه فرض میگیریم ریسی یک مکانیک زبده باشه ولی مکانیک زبده بدون ابزار چیکار میتونم بکنه.
  • FR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 8
    روزنامه شرق که با این چرخش ظریف گونه ؟! تفاوت اصلاح طلبی نان به نرخ روز خور را نشان داده و مواضع زیباکلام هم که از این لحاظ جالبه که میبینه احمدی نژاد نگذاشت که نقش اپوزیسیون هم در انحصار جناب ایشان و تاجزاده باقی بماند! بااینکه این روزها اصلا دل خوشی از احمدی نژاد ندارم ولی خوشم میاد که کابوس اصلاح طلبان وحتی براندازان هم هنوز با احمدی نژاد خوابشان را بهم میریزد
  • میلاد GB ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 2
    مجلس چه کاری انجام داد ؟ مجلس در حال نظاره است؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    6 2
    در قرآن کریم فقط یک جا از واژه فقر استفاده شده و اونجاست که شیطان وعده فقر میدهد. از امثال جنابعالی چیزی بیشتر از این انتظار نیست.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 0
    أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا ۖ فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَٰكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ 46 حج
  • DE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    سرمایه گرانقدر اسرائیل! وکیل مدافع امریکا! نمیشه سکوت کنی؟
  • sam IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    زیباکلام یه عنصر... در این کشور هست ک همیشه درمواقع حساب بجای کمک ب درد و زخم کشور نمک پاشیده و بلندگوهای مزدوران خارج نشین در داخل کشور هست،، زیبا کلام فقطو فقط باید تنبیه بشه وگرنه هرچی بیشتر با این زشت کلام مدارا شود پروتر میشود.... مشرق جان لطفا پخش کن
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 0
    رئیسی دوباره اگر ازشما استفاده کنه-حتما میخواهی بگویی شانسی میبینی!؟رئیسی حتی یکی ازشما درسیستم باقی بمانید اتفاقا حتی یکدرصد شانسی نداره
  • علیرضا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    6 1
    زیبا کلام ... دیگه حرفهات برای هیشکی ...ارزش نداره
  • م IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    آقای زیبا کلام و امثال زیبا کلام ها کم نداریم. که با شمشیر گذاشتن زیر گلو امام امت و القای ناکارآمدی و بی عرضگی اسلام سعی در نابود کردن اسلام دارند. واین آدم این حرفها رو از روی عمد میزنند نه از روی حهل تا بتونن حکومت اسلامی و اسلام را ناکارآمد نشان دهند
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 2
    زیبا کلام تو نباید که در مورد آقای رئیسی نظر بدی تو فقط در مورد رضا شاه قلدر تعریف و تمجید کن که لیاقتت همینه
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 0
      برای بیبی سی و اینتر نشنال گزارش تهیه میکنه
  • GB ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    زیبا کلام مثل کچل زلفعلی مشرق اگر وابسته به شرق وغرب نیستی بگذار مردم به این جماعت بی وجود فحش بدن تا شاید کمی فشار روانیشان کم بشه رو.... و ج.... و تیم مربوطه بدگوییشون تسکین کوتاه مدت مثل آسپیرین ۔ ولی باید باشه تا درمان واقعی ریشه جهل و جنایت کنده شه
  • امیرو IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    زیباکلام و آن مترسکهایی که دنباله رو آقا روباهه هستند همیشه در حال حرف زدنند و جای هیچ تعجب نیست.
  • محمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    اونایی که میگن نمیشه به این دلیل میگن که چندان توانایی ندارن ،و وقتی عرصه تنگ میشه خودشون رو گم میکن ، ولی بنده به صراحت میگم برای اقتصاد کشور و نجات پول ملی و اشتغال و تولید برنامه خوبی دارم که خدا بخواد به جناب رییس جمهور عزیز ارسال خواهم کرد
  • فاطمه AE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    کسی این بد صدا رو نمی خواد خفه کنه زیبا کلام ساکت شو
  • مردم ایران IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    شما غلط میکنید!!!
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 3
    ظریف وزیر خارجه ای در تزار اول جهانی بود که قدرش را آیندگان خواهد دانست. زیبا کلام هم استاد دانشگاه و سیاستمداری است که واقعیت را بی پرده بازگو می کند
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      کمتر فیلم ببین خخخخخ
    • عبدالله IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      ترکمنچای را هم آیندگان فهمیدند
  • ع.کیانی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    اقای ریسی از تولید انبوه مسکن شوع کند که ۸۰ درصد صنعت واقتصاد کشور را به جلو میبرد و راه سازی واسفالت به روستاها را ادامه دهد که باعث دسترسی به طبیعت وتولید خرد است
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    زیباکلام: «من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم» بسم الله الرحمن الرحیم زیبا کلام تو اشتباه می کنی
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    آفرین! من هم شانسی برای تخریب ایران از رئیسی نمی بینم!!!
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 0
    فعلا رییسی باید خراب کاری شما را پاک کنه تا بعد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    زشت کلام خوب می‌دونه که روحانی چه بلایی سر مملکت آورده تورم چندصد درصدی و خزانه خالی و نقدینگی سرسام آور و اوراق قرضه دست پیمانکار آن و... همشون باید بازخواست بشند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    این زیبا کلام ضد انقلابیه اعدامش کنید
  • رضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    ریسی خیلی کارها می‌تواند بکند، شکی در این نیست! فقط باید اقدام جدی کند!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    کسی از زیبا کلام نظر خواست، آدمهای شکم سیر و تهی مغز. شرم به کلامت.
  • مسعود IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    سلام 5278 برا آمریکا جونت چی ؟
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    با سلام پروژه شبه روشنفکری یکی از رقبا و مدعیان اصلی توسعه و اصلاحات در کشور و پس از انقلاب اسلامی بود. این پروژه با استفاده از منابع و امکانات ملی و حمایت های دولت های مستقر افکار و اندیشه های خود را انتشار و تبشیر دادند. بنظر می رسد در طول این سه دهه محتوی و مضمون افکار و کارکردهای آنان برای مردم و ملت شناخته شده است. هدف آنان تغییر نظام سیاسی و تأسیس یک جمهوری عرفی و بازتولید ساختار امنیت منطقه ای در غرب آسیا است. پایان انقلاب در دهه ۷۰ را همگان به یاد دارند. در آن دوره عبدی ، جلائی پور ، حجاریان و عطریانفر و ... اسلام انقلابی و نظام سیاسی را با شدت تمام مورد نقد و تهاجم فکری و فلسفی و موضوعی قرار دادند. با این تجربه تاریخی خرده فرمایشات عبدی و زشت کلام رنگ و بوی جاهلانه داشته و مشق شبی برای یادگیری و بصیرت افزائی بیشتر است.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 4
    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    واقعا مسبب این وضعیت فلاکت بار در مملکت کیست؟
  • ناشناس IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    آقای رییسی دنبال شانس نیست بلکه دنبال اقدام قاطع است همان چیزی که ۸ ساله فراموش شده و فقط در کلام اقدام تلفظ میشه قطعا خداوند که قدرت بینهایت است کمک و مدد میکند و رییسی پیروز و سربلند میدان خواهد بود تا به امروز هم اخلاقیات ایشان بی بدیل بوده وهیچگاه دنبال سلیقه شخصی نبوده و نیست بلکه دنبال تیم کار آمد هست البته منافع برخی منافع طلبان شدیدا در خطر است و قطعا دنبال فضاسازی هستند که موفق نمیشوند ضمنا نطق های یاس آلود دیگر جایی در این زمان ندارد سخنرانان محترم مرافب باشند
  • N IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 3
    رونق وشکوفایی اقتصادی کشور بستگی به برجام دا رد چرا که دولت جدید چه هدفی را در مورد برجام با آمریکا دنبال خواهد کرد اگر نتیجه داد برجام تاثیر مثبتی خواهد داشت البته ن به زودی ولی اگر توافق صورت نگیرد با مشکلاتی اقتصادی شدیدی مواجه خواهیم شد به زودی چرا که تعامل با دنیا بستگی به برجام دارد وخیلی برای کشور ما اهمیت دارد
    • عبدالله IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      3 0
      برجام حنای خیانت به خون شهدای انقلاب اسلامی بود که مفادّ خفّت‌بارش متضمن هیچ نفعی برای ایران نیست. هرکس غیر از این ادّعا میکند اگر مرد است همینجا رونوشت برجام را ارائه کند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • مانا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    خوبه خودتون میدانید گندی را که زدید هیچکس یا هیچ چیز نمی تواند درست کند لعنت ب قوم ظالمین
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 2
    واقعا از این همه حرفهای بی فایده خسته شدیم هر کی میاد میگه خرابه تحویل گرفتم وضعیت بدتر می کنه می رود هیچ کس هم پاسخگوی این همه مشکلات گرفتاریمان نیست
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    بعضی افراد فامیلی زیبایی رو یدک می‌کشند ولی اصلا بهشون نمیاد البته خودشون باعث میشن!!!!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 0
    این اقایون اصلاح طلب سیلی خورده از مردم در انتخابات مجلس و شورای شهر و ریاست جمهوری جوری از عدم موفقیت ی رئیسی حرف میزنند و پیش بینی عدم موفقیت ی رئیسی رو میکنن که انگار خودشون گوله موفقیت !! بودند ؛)) / این پیش بینی های من درآوردی و بر امده از استیصال و درماندگی اصلاح طلبان فقط بخاطر اینه که دارن دست و پا میزنن که در دولت ی رئیسی پست و مقام بهشون بدهند / اینها اینقدر خودبرتر بین هستند که سخنگوی دولتشون (ی ربیعی ) مدعی بود که : اگر ما نبودیم بدتر از این میشد !! / خوب ۴ سال نباشید ببینیم بدتر میشه یا بهتر !؟ ؛)) دیگه اینهمه دست و پا زدنتون برای پست و مقام گرفتن در دولت ی رئیسی برای چیه !؟ میخواین نفوذ کنید و پست و مقام بگیرین که اونحا هم گند بزنید و بندازین گردن ی رئیسی و دولتش !؟ / اگه صفات کارآمدی و ضد فساد بودن ، مردمی بودن ، جهادی و انقلابی عمل کردن رو در سابقه تون داشته باشید میتونید امیدوار به حضور در دولت ی رئیسی داشته باشید و الا دارید زور الکی میزنید و اب در هاون میکوبید
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    اقای زیبا کلام .لطفا زحمت نکشید .فعلا درسوگ غربپرستان بسوزیدتابعد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    از اونجایی که پرچم های اسرائیل و امریکایی که دانشجویان رو زمین میکشند اینقدر بزرگ کشیده میشه ما هم شانسی برای ی زیبا کلام قائل نیستیم که بدون زمبن خوردن بتونه از روی پرچم امریکا و اسرائیل بپره ؛)) / اخه زیبا کلام تو دانشگاه برای پا نگذاشتن رو پرچم اسرائیل و امریکایی که دانشجویان رو زمین کشیده بودند از روی پرچم می پریده ؛)) یعنی تا این حد غربزدگی داشته /
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 3
    خوشم میاد روزی بر علیه برجام بودید الان میگید آمریکا بایددبه برجام برگرده
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      منم خوشم میاد شما از صحنه سیاسی کشور حذف شدید و بجای تلاش برای بازیابی خود در سایت هایی مثل مشرق دارید کامنت میزارید اونم بدون جیره و مواجب خخخخخخخخ
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      حرف مفت نزن ما مثل شما کشور را معطل یانکی ها نمیکنیم
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    ببینید کار به کجا کشیده شده که مرده شور به گریه افتاد وقتی روزینامه شرق که 8سال مزیج روحانی ودولتش را می گفت صدایش از ظریف درامده. وخسارتهای ظریف را اندکی گفته. حال به جاست که قوه قضاییه. با تشکیل کارگروهی مواردی ازاین دست که تنها مربوط به وزارت خاجه نمیشود وکلیه وزارتخانه ها وخصوصا رو... واخو... وجه... بررسی وتهیه دادخواست آنها را پای میز بازخواست کشانده. وانها را که موجب ویرانی زندگی مردم شدند به سزای اعمالشان برسانند...
  • احمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 1
    آمریکایی و اسرائیلی اصل
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    اقای طالع بین! از این پیش بینی های چرند دردوره قبلی هم کردی که همه اش کشک دراومد برو خجالت بکش و سکوت کن! اقای رئیسی خودش بهتر از شما میدونه چه رویه ای داشته باشه.
  • عالی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    تعجبم استاد دانشگاهه
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    آقای...کلام اجازه دهید مردم نفس بکشند این همه به دشمن گرا دادید بس نیست؟
  • ام داود IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    زیباکلامِ زشت تفکر
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    زیبا کلام زیاد حرف نزن قاطی میکنی کاردست خودت میدی
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 4
    با تشکر از زحمات ظریف. بیچاره شب و روز زحمت میکشید
    • عبدالله IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      3 0
      دزدها هم شبانه روز زحمت میکشند
  • ملعون شناس IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    ننگ نامه ی برجام
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    خوشحالم ازاین نظر تا الان هرنظری اقای زیبا کلام دادند عکس آن شد فکرمیکنم ایشان ازواقعیتها فرار میکنند
    • DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      باید بره پیش روانکاو! خدا شفاء ش بده! همه اش در حال خالی کردن خشاب به خودیه! چه کسانی رو کردند استاد دانشگاه! بیچاره دانشجوهاش
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    سلام زیبا کلام درست می گوید فکر آقای زیبا کلام قد نمی دهد که بفهمد.زیرا یک نئولیبرال فهم کار انقلابی را درک نمی کند برای این قشر باید تور گذاشت تا پیشرفت های بچه های انقلاب، توسط لیدر تور برایشان توضیح و توجیه کند شاید بفهمند.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    مرگ الهی بر منافقین کور دل وریا کار.......
  • حسن IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    اقای زیبا کلام برو
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 2
    این خط این نشان مملکت با این بینش و طرز فکر
  • حسن IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    با سابقه و تاريخي كه دارد، مگر سوادي هم دارد كه ارزش خواندن هم داشته باشد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    از قدیم گفتن هرکی زیاد حرف بزنه عقلش کمه
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    این خط و این نشان مملکت با این طرز فکر و بینس درست نخواهد شد
  • علی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    چه کار قشنگی که نوشته های قبل و بعد آدم ها رو مقایسه می کنید. اما رفتار دینی و خدایی حکم می کنه این کار رو برای همه رجل سیاسی بزرگ و کوچک هم انجام بدین.
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    قرار نیست همه تحلیل ها درست از آب در بیاد.نه در سیاست نه در اقتصاد نه در بورس نه در امور اجتماعی.
  • خرز‌و IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    زیبا کلام قوه تحلیل نداره و یه روایتگر قصه است.قصه ای که یه بچه هم توانایی خلق اون را داره.ولی ذهن کم توان وی اتفاقات روز مره را تکرار می‌کنه نه توانایی پیش بینی داره نه توانایی محاسبه و نتیجه گیری بر اساس اصول سیاسی و هوش سیاسی داره
    • محمد IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      زیبا کلام،تورو خدا تو دیگه حرف نزن!!!
  • رحمت عیدی IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 0
    اولا اصل و اساس داستان ترور حاج قاسم مغلطه بُنا پارتی(رئیس جمهوری نظامی)زیبا کلام و دوستانش در رسانه های اصلاحطلب و پیرو آن شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ودر ادامه حساسیت آمریکا بر این مسئله و جدیت در ترور بود دوما حالا هم چیزی شبیه همان مغلطه بُنا پارتی را انجام میدهند با هدف ترور شخصیتی و هویتی دولت انقلابی، دو دسته شده اند یکی القای ناامیدی و ناکارآمدی و تلاش بیهوده میکند یکدسته هم از فردای انتخابات تمام وعده های رئیسی و دولت انقلابی را سیاهه کرده در بوق کرنا کردند که ما پیگیریم و ناظریم و اوستای ملا نُقط گیر، این دقیقا برنامه غربگراهاست برای تخریب دولت انقلابی، البته سوء تفاهم نشود پیگیری احقاق وعده ها ی دولت انقلابی رئیسی در جای خود محفوظ و بجا اما اینکه با مغطله و شانتاژ رسانه ای با بهانه پیگیری مطالبات به دنبال تخریب و القای ناکارآمدی با هدف اصلی که هیچ راه حلی جز مذاکره وجود ندارد باشی مسئله کلا فرق میکند خصوصا از جانب حامیان دولت لیبرال غربگرای روحانی که بهترین رفتارشان با منتقدان فحاشی تخریب و شکایت و زندان بوده و جوابگوی هیچکدام از وعده هایشان نبوده اند #پررویی نجومی #زیباکلام
  • US ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    اگر زیبا کلام قرار بود از چیزی خجالت بکشد و نسبت به چیزی شرم و حیا داشته باشد آن چیز وطن سوزی و فرهنگ سوزی و ایران ستیزی بود. بنابراین او بی ...تر و پرروتر از آنست که از تحلیلهای اشتباه خودش در گذشته و بهتر آنست که بگوئیم از تحلیلهای دروغین خودش خجالت بکشد.
  • ZA ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    اقایان زیباکلام وعبدی تااساتیدمغزفندقی نوکرصفت درایران هست راه به جایی نمیرسد.امادولت اینده باخط بطلان کشیدروی شماباتوکل به خداپیروزوسربلنددرمیاد
  • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 3
    زیباکلام جان
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    دویست نفر از لیدر های خائن و وطن فروش اصلاح طلبان را بگیرید تبعید کنید مملکت درست میشود دیدید اردوغان با کودتاچیان چکار کرد کشورش آرام شد یکبار برای همیشه
  • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 0
    آقای زیبا کلام لطفا کمتر خودتان را کاسه داغتر از آش کنید دوره اصلاطلبان کجای کار بودید....
  • كريم IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    خوب معلوم است. تا آدمهايي مانند توي زشت كلام و افساد طلب در ميان اين كشور اسلامي زندگي مي كنيد و براي اربابانتان فعاليت و توطئه مي نماييد، هيچكس نمي تواند موفقيتي آنچناني كسب كند.
  • حمید IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    نظراتت فقط به درد همون طیف تسلیم‌طلبان میخوره ولاغیــر.
  • علـی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 1
    خوشم میاد از این زیباکلام!، میفهمـه! میدونه ویرانه‌هایی که تحویل آقای رییسی داده میشه حالا حالاها... درست بشو نیست!!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 3
    بابا ول کنید این زیبا کلام را اینقدر بزرگش نکنید ایشون هم یک آدمی است که مصون از خطا و لغزش نیست نعوذبالله معصوم که نیست
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    پول زلزله زده ها کجاست زیبا کلام زشت رفتار
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    نمیدونم آخه زیبا کلام که استاد دانشگاه رو یدک میکشه چی حالیشه و کدوم مثلاً تحلیلش تا حالا درست بوده که اینقدر ازش اسم میبرن؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 1
    مردم ایران قدر کسی مثل زی ، ک را که در تراز ... رو نمی دونند اگه ایشان نبودند مردم از کجا می دونستند ....چطوری تحلیل میکنه .
  • DE ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    زیباکلام: من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم. اتفاقا کل ملت هم شانسی برای عاقل شدن تو نمیبینند .عقلی که در دوساله گی نیاید تا آخر عمر هم نمی آید.تو هم تاریخ مصرفت تمام شده یه سری بخودت بزن.
  • مهندس نبییی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 1
    توی همه کارهاانسان بایدتقواداشته باشه زیرا تقواباعث رعایت انصاف هست - چه احمدی نژاد وچه روحانی همه برای اصلاح کار آمدن وبه اندازه توانشونم کارکردن وبه نظرمن آیت الله رییسی با همین نیت آمدن وارد شدن
  • هادی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    نه از اصولگرایی خوشم میاد نه اصلاح طلبها؛ ولی آقای ظریف کارهای شما فقط ماله کش بود.جواب خدا رو چی میدی؟ مظلوم نمایی نکن.
  • فاطمه IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    دولت زودتر تموم شه
  • ی-ح DE ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    آخه آقای زیبا کلام چون طرف مقابل آقای رئیسی است می رود و با دوستان آمریکایی واسراعیلیش نمی گذارند آقای رئیسی موفق بشود
  • US ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    پروفسور کم حافظه که همیشه یادت میره قبلا چی گفتی، یه مدت قرص " ضد کلام " بخور و ساکت بشین و دقیق و درست بررسی کن بعد حرف بزن. آبروی هرچی معلمه رفت با این اظهار نظر های بی محتوای تو. مثل کف بین های دوزاری هر روز پیش بینی های غلط میکنی. فال قهوه ببینی بهتره تاخودتو قاطی سیاست کنی. دشمنی با این مملکت هم اندازه ای داره.
  • DE ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    دردوره ظریف هزینه تجدید و تمدید پاس و سایر خدمات کنسولی مثل گواهی امضا گران شد . ضمنا سر کنسولگری ها رفتار خوبی با ارباب رجوع ندارند و هر ایرانی را برای هر تقاضائی با پرسشنامه ها ی پیچیده و غیر ضروری ، در واقع بازجوئی می کنند . درحال حاضر برای تمدید پاس یک سایت پیچیده برای قبول تقاضا ها دارند که برای خیلی ها تکمیل آن مشکل است . آقایان هیچ فردی را حضوری نمی پذیرند و باید از طریق اینترنت از هفتخوان سوالات بیهوده بگذری تا لطف کنند و یک وقت حضوری برایت تعیین بکنند . درحالیکه ادارات کشورهای دیگر برای خدماتی از این قبیل علیرغم کرونا بازهستند و بدون بازجوئی و سؤال پیچ کردن ارباب رجوع کارش را انجام میدهند ، اینها درب سرکنسولگری ها را بسته اند و در ساعات اداری مردم را نمی پذیرند و معلوم نیست اصلا برای چه کاری حقوق و مزایا می گیرند !!!
  • DE ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    خیانت کلام! بسه خسته نشدی ؟ بابا شما اصلاح طلب های وطن فروش تا ته شکست خوردید و در مقابل ملت بازنده اید! هنوزنمیخوای واقعیت روباور کنی؟ اینقدر الکی منبر نرو! بگو با میلیاردها تومان پول مردم که به ات دادن امانت دادند تا به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کنی چه بلایی سرش اوردی ؟
  • مرتضی قدرتی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    سال قبل هم گفته بود احمدی نژاد با20میلیون رییس جمهور میشه همه حرفهاش اشتباهه
  • فرهنگ IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 1
    همین ها اگر آقای رئیسی موفق بشه میگن نظام بصورت یکپارچه کمکش کرد واگر برای قبلی هم اینطوربود مشکلات اینقدرجمع نشده بود ویا مسائلی ازاین دست.بالاخره دل ناسازگار وعذربسیار.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    اقای زشت کلام حرف شما مایه دل گرمی ما میباشد چون انچه را شما شانس مینامید ما بد بختی وذلت می دانیم انچه را شما موفقیت بنامی ما شکست می دانیم راه شیطان با مومنین متفاوت است
  • حسین IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    اقای زشت کلام لطفا شما دهان مبارک ر ببندید
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    زیبا کلامی که کور و کره به چه درد میخوره .وقتی چشم دیدن پیروزی یه تیم ملی کشور را هم نداره دیگه خود مفصل بخوان از این مجمل یکی نیست بندازدش بیرون از دانشگاه نه سواد درست وحسابی داره نه میره تحقیق کنه نمونه ی استاد خودتحقیره که شاگردهاش هم یکی میشن بدتر وبه درد نخورتر ازخودش
  • علی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    زیبا کلام اگر اظهار نظر نکنه سنگین تره و کمتر آبروی خودش رو می بره!؟
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    شانس تو سرت بخوره. بی زحمت خفه شو. Pleas
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 1
    من هم شانس زیادی برای زیباکلام برای شنیده شدن حرفهای رایگانش نمیبینم
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 1
    اقای زیبا کلام اگه نمی تونی درست حرف بزنی اصلا حرف نزن خودتو ضایع نکن .حداقل قبلش فکر کن و کمتر چرت و پرت بگو
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 1
    از این خوشم میاد که باعث خنده ما میشی.آقای چیز کلام5389
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    از این اظهارنظر زیباکلام خوشحال شدم. میدونید که.. یعنی مردم سود خواهند کرد.
  • Shahrokh PL ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام بر مشرق عزیز خسته نباشید. خدا را شاهد میگیرم و بر عظمتش قسم میخورم با مطالعه عرض میکنم و حاضرم با هرکسی که طرفدار این بظاهر روشنفکر.واستاد دانشگاه جناب زیبا کلام هست مناظره کنم. که اعتقاد دارم.اکثر مشکلات و بدبختی های مملکت از قِبَل همین زیباکلامهای بظاهر روشنفکر ولی بیسواد سیاسی سرچشمه میگیره. اگر یکی پیدا شد به یک نمونه از پیش بینی ها..و پیش فرضها..و اظهار نظرهای تاریخی ..سیاسی.. اجتماعی..این بشر(زیبا کلام) ثابت کنه بواقعیت پبوسته باشه.و ارائه بده..که البته همه میدانند.این بشر.هر چه پیش بینی واظهار نظر کرده در هر زمینه ایی ۱۰۰ در۱۰۰ عکسش بوقوع پیوسته ارائه بنده.خادم این بظاهر روشنفکر.مدعی اصلاح طلبی خواهم شد.. هر چه کشیدیم و میکشیم از نوع نگاه واداده این جماعت بظاهر مدعی روشنفکری.میباشد.ولاغیر
  • Shahrokh IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    قیمت آخر را بفرمائید... جناب بظاهر روشنفکر مدعی اصلاح طلبی .متکبر..خودپسند..ریاکارمنافقه نان به نرخ روزخوره زندانی سیاسیه زمان پهلوی...بیسواد سیاسی..جناب مثلا صادق(که ما صداقتی ندیدیم)زیبا کلام که حقیقتا زیبایی کلام هم ندیدیم..بفرمائید چقدر میگیرید.با دلار کشور عشقت آمریکا حساب کن.دیگر برای ما ملت اظهار نظر نکنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس