ویژه ها

طیف اصلاح طلب در دولت روحانی مدعی بود که «نمی گذارند کار کند». حالا همین جریان در دولت رئیسی ادعای «نمی توانند کار کنند» را مطرح می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام:اگر احمدی نژاد بود همین کابینه را انتخاب می کرد

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «اگر احمدی نژاد بود کابینه فرقی می کرد؟» نوشت: «با نگاهی به کلیت وزرای آقای رئیسی این سوال پیش می‌آید که اگر به‌فرض آقای احمدی‌نژاد تاییدصلاحیت شده بود و در انتخابات پیروزی می‌شد...واقعا چه تفاوت اساسی و بنیادی‌ای میان لیست کابینه‌ای که آقای رئیسی معرفی کرده و آنکه آقای احمدی‌نژاد...معرفی می‌کرد، وجود داشت. آیا تفاوت معناداری وجود می‌داشت؟».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نکته مهم آن است که قدرت و اختیارات قوه مجریه تعریف‌شده و پرسش اساسی آن است که با توجه به‌اینکه قدرت و اختیارات قوه مجریه مشخص شده و سیاست‌های کلی و کلان نظام در بخش‌های دیگر حاکمیت تعیین می‌شود، چه تفاوتی می‌کرد اگر آقای احمدی‌نژاد...یا سیدابراهیم رئیسی انتخاب می‌شدند و وزرای آقای احمدی‌نژاد...چه کسانی می‌شدند؟ ».

زیباکلام در ادامه تصریح کرد: «آیا آقای احمدی‌نژاد می‌توانست جلوی هزینه‌های هنگفت و بی‌نتیجه را بگیرد؟ آیا آقای احمدی‌نژاد می‌توانست در هزینه‌های کلان بخش‌های خاص دخالتی داشته باشد؟ آیا احمدی‌نژاد می‌توانست در حضور ایران در سوریه، لبنان، یمن و عراق تغییری به‌وجود بیاورد؟ می‌توانست تنش‌زدایی با غرب کرده و در این حالت تغییری به‌وجود آورد؟ همه می‌دانیم که پاسخ این پرسش‌ها چیست؟ ».

زیباکلام: اگر احمدی‌نژاد بود همین کابینه را انتخاب می‌کرد/ راه‌حل گشایش اقتصادی «توافق پایدار» با آمریکاست

جریان اصلاح طلب حامی شعار «ما نمی توانیم» است. جماعتی که دچار «خودتحقیری حاد» بوده و مدعی است که جوانان ایرانی در هیچ صنعتی جز طبخ قرمه سبزی و آبگوشت بزباش قابلیت رقابت با جهان را ندارند.

این طیف در دولت روحانی مدعی بود که «نمی گذارند روحانی کار کند». حالا همین جریان در دولت رئیسی ادعای «نمی توانند کار کنند» را مطرح می کند.

امثال زیباکلام و همفکران وی در پی آن هستند تا این پالس را به افکارعمومی ارسال کنند که قرار نیست هیچ تغییری در امور کشور رخ دهد و نه تنها وضع بهتر نخواهد شد که چه بسا روز به روز وضعیت بدتر خواهد شد.

یأس آفرینی و ناامید کردن مردم اکنون به یک دستور کار ویژه در ستاد اصلاحات بدل شده است. بر همین اساس با شبیه سازی میان رئیسی با احمدی نژاد در تقلا هستند تا به مردم بگویند، به هیچ عنوان انتظار بهبود اوضاع را نداشته باشید.

اما چه کسانی این ادعا را مطرح می کنند!؟ همان طیفی که پراید 17 میلیونی را تحویل گرفت و با قیمت 140 میلیون تومان تحویل داد. همان جریانی که مسکن را با قیمت متری 3 میلیون تومان تحویل گرفت و با قیمت متری 30 میلیون تومان تحویل داد و...

بانیان وضع موجود بر طبل یاس آفرینی و ناامیدکردن افکارعمومی می کوبند. این طیف بجای ذبح امید مردم، باید پاسخگوی عملکرد حداقل 8 ساله خود باشد.

** راه حل گشایش اقتصادی «توافق پایدار» با آمریکاست

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «بدون توافق پایدار با امریکا، سال‌هایی دشوارتر و شوک‌هایی به مراتب مخرب‌تر پیش روی اقتصاد کشور خواهد بود. چالش‌هایی که زنگ خطری جدی برای دولت رییسی و طبعا کشور است. زمان آن فرا رسیده که موضوع کاهش تنش با امریکا (و نه لزوما برقراری روابط) در دستور کار دولت جدید قرار گیرد و تصمیمات راهبردی اتخاذ شود.   تنش‌زدایی و گفت‌وگو بر سر مسائل مورد اختلاف بین دو کشور، راهبردی منطبق با واقعیت‌های حاکم بر جهان و عبور عزتمندانه از شرایط دشوار کنونی است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شرایط بی‌بدیل همسویی اکثریت نهادهای قدرت با رییس قوه مجریه، بهترین موقعیت برای حاکمیت برای رهایی از دغدغه نوع تعامل با امریکاست. این موضوع تاکنون به جناح‌بندی‌های سیاسی و اختلافات جناحی و اینکه کدام جناح صلاحیت و اهلیت مدیریت مذاکره را دارد، سنجاق شده بود».

زیباکلام: اگر احمدی‌نژاد بود همین کابینه را انتخاب می‌کرد/ راه‌حل گشایش اقتصادی «توافق پایدار» با آمریکاست

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دولت روحانی- شهریور 97- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «اگر شما احساس می‌کردید آمریکا به تحریم‌ها اعتیاد دارد، چرا توافق را ادامه دادید؟» گفت: «این شاید یک اشتباه بوده است اما مشکل اینجا بود که احساس ما این بود ایالات متحده یاد گرفته که دست کم در مورد ایران، تحریم‌ها علی‌رغم ایجاد مشقت‌های اقتصادی، نتایج سیاسی مد نظر آنها را به بار نمی‌آورند و من فکر می‌کردم که آمریکایی‌ها این درس را یاد گرفته‌اند.  متأسفانه، اشتباه می‌کردم».

ظریف همچنین آذر 95  در جلسه مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «من اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم و به حرف جان کری اعتماد کردم...می‌پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را قبول می‌کنم، ما با صحبت و قول آقای کری اظهارنظر کردیم».

«عباس عراقچی» معاون ظریف نیز-آذر۹۸- گفته بود: «نتیجه پایبندی ما به برجام فقط تحریم‌های جدید بود». «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل نیز چندی پیش گفته بود: «کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود...ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم».

حال علیرغم تجربه عبرت آموز و پرهزینه برجام، حامیان و بزک کنندگان این توافق خسارت بار همچنان از آن دفاع کرده و اصرار دارند که این روند خسارت بار ادامه یافته و معیشت مردم و اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

راه حل گشایش اقتصادی، اعتماد به جوانان نخبه و میدان دادن به آنها و اهتمام ویژه به رونق تولید و اتکا به توان عظیم داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

علاوه بر این، یکی از ملزومات گشایش اقتصادی، عدم اعتماد به آمریکا است. اگر اعتماد به آمریکا، گشایش اقتصادی را در پی داشت، در دولت روحانی نرخ دلار پرواز نمی کرد و هیچگاه به تشکیل قرارگاه مرغ نمی رسیدیم.  

فعالین اصلاح طلب تاکید دارند که باید درباره موضوعات مورد اختلاف با آمریکا مذاکره کنیم. این در حالی است که موضوعات مورد اختلاف، دقیقا نقاط قوت ایران است. کدام عقل سلیمی می پذیرد که درباره توان دفاعی و قدرت نظامی خود معامله کرده و چوب حراج بر آن بزنیم!؟

** جوان گرایی دولت رئیسی صدای اصلاح طلبان را درآورد

«مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «در زمینه اقتصاد که بعد از کرونا مساله اول کشور است، امیدی به موفقیت دولت شما با تصدی وزارتخانه‌های اقتصادی توسط بعضی افراد پیشنهادی وجود ندارد. چنین کابینه‌ای نه قوی است و نه می‌تواند ضد فساد باشد... در تفسیر جوان‌گرائی، قدری تامل نمائید و قدرت دولت را فدای جوان‌گرائی به هر قیمتی نکنید».

مهاجری در ادامه نوشت: «بعضی از افراد (کابینه پیشنهادی) سهمیه بعضی احزاب افراطی هستند و طبعاً خواسته‌های آنها را دنبال خواهند کرد. افرادی نیز از بقایای جریان احمدی‌نژادی در فهرست شما حضور دارند که وجود آنها موجب شده منتقدین بگویند روح این جریان در کابینه پیشنهادی شما دمیده شده است».

زیباکلام: اگر احمدی‌نژاد بود همین کابینه را انتخاب می‌کرد/ راه‌حل گشایش اقتصادی «توافق پایدار» با آمریکاست

یکی از ویژگی های کابینه پیشنهادی آقای رئیسی به مجلس، جوان گرایی در کنار شایسته سالاری و تخصص گرایی است. اما این اقدام بسیار مهم و قابل توجه، اعتراض و شکایت برخی فعالین اصلاح طلب را در پی داشته است.

برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب، جوانگرایی دولت رئیسی را مورد هجمه و تخریب قرار داده اند. اینها همان طیفی هستند که بارها امثال زنگنه و نعمت زاده و ظریف و آخوندی و... را «ژنرال» نامیده و آنها را مدیران بی نظیر و شایسته جا زده اند.

همین جریان سیاسی، برخی آقازاده های بی هنر و گردن کلفت را که با رانت در هیات مدیره شرکت ها و هلدینگ های اقتصادی جا خوش کرده اند را نخبه و مدیر برتر معرفی می کنند.

بر همین اساس اصلا جای تعجب ندارد که حامیان ژنرال های خودخوانده و آقازاده های بی هنر، اینچنین جوانگرایی و شایسته سالاری را مورد هجمه و تخریب قرار می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • غربزدگی مایه نابودی کشور IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    28 15
    کی می خواید دست از آرزوی توافق بردارید شوروی سابق وقتی از هم پاشید که گورباچوف رفت مذاکره کلی امتیاز داد و آخرش شکست خورد عین ما بعد هم یه عامل نفوذی به دست آمریکا روی کار آمد و الفاتحه روسیه کنونی که قدرتش زیاد شده نرفته با آمریکا مذاکره کند بلکه با همسایگان تجارت کرده یک ذره عبرت از تاریخ بسیار چیز خوبی هست ژاپن بعد از بمباران اتمی رسما نابود شد اما به توان داخلی اتکا کرد و خودش را ساخت واقعا چرا از تاریخ دیگران عبرت نمی گیرید همان استراتژی که روی شوروی سابق پیاده شد و در نهایت منجر به فروپاشی و بدبختی آنها شد دقیقا بدون تغییر دارد روی ایران اجرا می شود چرا اصرار دارید که ما هم مثل شوروی سابق با میل خودمان به داخل تله برویم؟ حتما باید ایران تجزیه بشود تا ول کنید
    • ناشناس IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      17 28
      پس چیکارکنیم نابغه، هیچ کس هیچ کمکی نمیتونه بکنه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      8 4
      ۱۶:۴۹ امثال تو دهنتونو ببندید و ... شید همه چیز درست میشه امثال شما گند زدید به جامعه
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      6 4
      زشت کلام ساکت شوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      7 5
      چند ساله که رهبری معظم دست روی سامان اقتصاد و تولید و خلاقیت و ابتکار گذاشته و مدام تاکید میکنند، البته که قیاس اتقلاب عظیم ایران با حکومت بلشویکها مع الفارق است، شوروی سابق به فاصله کوتاهی از فروپاشی نظام حاکمیتی اش تبدیل به روسیه مقتدر و نسبتا مرفه امروزی شد، اما صرفا نفس بذر آن تغییر نیز در زمین حاصلخیز آشقتگی اقتصادی، رکود، فساد و عدم کارائی دستگاه های اجرایی بعمل آمد، خوشبختانه دولتمردان احتمالی وقت جملگی نقطه اصلی آسیب را درک کرده و پا به رکابند، اگر واقعا جنگ اقتصادیست باید از پشت میزها برخاست، و بازو را در کنار اندبشه و طرح و تئوری بکار گرفت، سر در کار خود داشت و به زوزه کفتارها توجه ای نکرد،
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    10 1
    حالا این گوی و میدان
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      2 3
      رییس جمهور در چه موضوع کلانی میتونه راسا تصمیم بگیره. بیخیال بابا
    • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      رئیس جمهور در اکثر موضوعات می تونه رسما تصمیم بگیره کاری که روحانی بارها انجام داد و حتی میتونه با اهرم تخصیص بودجه به نهادهای قدرتمندی چون سپاه فشار بیاره و مجبورشون کنه از مواضعشون کوتاه بیاند باز هم کاری که روحانی دایما انجام می داد
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    17 15
    بهترین کار نابودی اسرائیل بدست مقا ومت و مجازات امثال زیبا کلامهای وطنفروشه دراین موقعی که آمریکا همه تحریمها لغو خواهد کرد وتسلیم خواست‌های بحق ایرانه
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    13 6
    علاج مشکلات در داخل
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    15 10
    وقت بازنشسته شدنته کم به عوامل نفوذی آمریکا خدمت نکردی
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    35 14
    تنها راه حل مشکلات اقتصادی ، خفه خون گرفتن اصلاح طلبان تهوع آور است
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      16 10
      اصلاحات گمراهه
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      12 4
      متاسفانه تعطیلی مصوب ستاد کرونا(بخوانید با عوامل روحانی) بدون ضمانت منع سفر اجرا شد و باز در همین ابتدا شکست خورد و شاهد سفرهای گسترده خصوصا به شمال و اعتراض گسترده مردم استانهای شمالی و سایر نقاط هستیم. عدم برنامه ریزی مشخص، عدم استفاده از یگان ویژه ناجا و عدم توانایی پلیس راه در منع کامل سفرها دلیل اصلی این شکست است. لذا باتوجه به اینکه در ابتدای تعطیلات(باصطلاح قرنطینه) هستیم باید از یگان ویژه پلیس، جریمه چند میلیونی، توقیف خودروها و نیز حضور نیروهای اطلاعاتی امنیتی جهت نظارت بر مجریان برای جلوگیری از موج سفر که درحال تشدید است استفاده شود و الا شاهد فاجعه فوت بالای ۸۰۰ نفر در روز هم خواهیم بود. زنهار
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    15 5
    پس اگر احمدی نژاد هم بود این کابینه را انتخاب میکرد معنی اش اینه که او هم توبه کرده و آدم شده. آقای استاد دانشگاه اینکه کابینه ای درد مردم را بفهمد و چون مردم برای حل مشکلات اونها تلاش کند با انتصاب به یک بدنام که ارزش اش را از دست نمی دهد مهم اینه که روحانی و اذناب حامی آزمون شما جرات انتخاب افراد مردم فهم ندارد
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    11 23
    خدائیش زیباکلام اینو راست گفته...یعنی دهنمون..
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      22 7
      اشتباه کرد با توی نادان
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      15 5
      تو و زیبا کلام خواهید دید که تنها مانع پیشرفت کشور تفکر و خیانت پیرهای لیبرال بوده. کارایی جمهوری اسلامی رو پایان دوره رییسی باید قضاوت کرد نه پایان دوره روحانی...
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 8
      آره احمدی نژاد الآن وزرای ولایی انتخاب میکرد!!!!
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      5 3
      یعنی دهنتون...؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      5 0
      ان شاءا... جناب مرده شور دهن هر چی نوکر و بوق چی غربگراست را پنبه بذاره که کارخونه دروغ بافی و جنگ روانیه!
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      خدا به ...
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    18 5
    چپ ها همش حرفای تکراری میزنن. خسته نشدن از این خزعبلات؟
    • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      هیچ فرقی نمیکنه؟
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    20 3
    یکی هست که هر چی میشه و از عملکرد بد روحانی میگن سر میاد بحث احمدی نژاد رو وسط میکشه و آدم پررویی هست حتی میگه رئیسی باید خرابکاری های اونو جمع کنه یکی نیست بگه روحانی دلار رو ۱۰ برابر کرد چه ربطی به اون داره ؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      4 2
      خیلی آدم.... هست
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    27 3
    خدارو شکر از شر طریف خلاص شدیم
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 2
      اگه منظورت ظریفه که متاسفانه هنوز هم هست مگه آثار دیپلماسی منفعلانه و ذلت بار ایشان را نمی بینی
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    15 4
    زیبا کلام که یک غربگرای واقعی است کجای کار است که صحبت‌هایش را اینقدر بزرگ می کنید.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    12 6
    آقای زیبا کلام زشت خو زشت کلم با این حرفهای بی سر و ته ثابت کردی حتی عقل هم نداری که اگر داشتی با این همه جنایات آمریکا در همهنقاط دنیا و این همه بی عهدی آن دم از توافق با آمریکا نمی زندی
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      احسنتم ما می توانیم ضمنا آقای زیباکلام تو رو خدا اینقدر خودتو مضحکه عام وخاص نکن . بنده خدا عوض ایرادگرفتن به رئیس جمهور عزیزمون این روزا کمی دعا کن
  • بوسجين IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    11 1
    اقا زيبا كلام بس كنيد اين اگر و مگر گمانه زني هاي توهمي خودتان را تا كي مي خواهيد همه گذشته و اينده را با نام احمدي نژاد گره بزنيد اگر مسلماني چرا به گناه نكرده محكوم مي كنيد اگر ادعاي علمي و دانشگاهي داري پايه استدلال علمي بر اساس واقعيت كجاست
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    14 4
    زیباکلام‌دلش‌برای‌ویزای اروپاوامریکاتنگ‌شده.
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      13 16
      همان طوری که شما شیفته شرق کمونیست هستین
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 2
      از سفیر روسیه‌تون چه خبر؟؟
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      3 2
      نه اتفاقا جریان انقلاب به تبع امام خمینی شعار و عملش نه شرقی نه غربیه. سی و دو سال اعتماد به غرب در جریان غربگدا کدام یک از مشکلات کشور را حل کرد. هر جایی که پیشرفت کردم نتیجه اعتماد به جوانان کشور بود نه تکیه بر شرق و غرب.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      ۱۸ از آلبانی چه خبر ؟؟؟ رجوی حقوقتونو ریخته ؟؟؟؟
  • ... IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    27 3
    آقای زیباکلام؛آیا وضع دولت آقای روحانی با حمایت شما بهتر از زمان آقای احمدی نژاد است؟!!! مطمئنا خیر و اینو مردم عزیزمون با گوشت و پوست و استخونشون لمس کردن لطفا ببند...
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    15 4
    اصلاح طلب های عزیز.تانکر آب رسید.آفتابه بیاورید و آب ببرید.سوزش زیاد است.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    17 2
    بگو دقیقا کی ساکت میشی صادق خان..
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    11 8
    اگر احمدی‌نژاد بود همین کابینه را انتخاب می‌کرد .با این تفاوت که در کابینه احمدینژاد حرف اول و آخر را رحیم مشایی میزد و محمود فقط هاله نور میدید . جناب آقای رییسی انسانی منطقی و وِلائیست و اینقدر بزرگ منش و بلند طبع است که دنبال کسی نیفتد و دوران ریاست جمهوری خود را مانند اکبر و محمود جاودانه و موروثی نداند./ ضمنا تو بیجا کلام تا حالا در این 40 سال کدام حرفات راس در اومده و کدام تحلیل های آبکی تو به واقعیت نزدیک بوده که این یکیش باشد.//
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 1
      شما چرا اینقدر نگران شدی؟! عزیز جان هر کی هرچی میخواست از این خزعبل زیبا کلام بگیره گرفته! حالا هی بیا لباسها رو از نام دکتر احمدی نژاد تکان بده!
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      0 0
      توهم داری
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    9 1
    زیبا کلام بجای اینکه اینقدر بفکر استکبار غرب وشرق هستی یک مقدار هم بفکر ایران باش تاسومین ابرقدرت دنیا بشود-تو یک جامعه شناسی وباید تاریخ ۳۰۰ساله این مملکت را بدانی وبدانی(مرگ یکبار وشیون یکبار)بهترازاین هست که استکبار هرزمانی بخواهد یک حکومت برسر ایران برگذارد
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    8 1
    بنازم رو رو ملت شماها را به زباله دانی تاریخ انداختند لطفا ساکت بشید اکر سوختگی تان زیاد است بروید از پماد استفاده کنید
  • عبدالله IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    17 1
    قابل توجه از خدا بی خبری که راه حل گشایش اقتصادی را توافق پایدار با آمریکا می داند: خدای متعال در آیات ۱۰ تا ۱۲ سوره نوح می فرمایند: فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا ﴿۱۰﴾ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا ﴿۱۱﴾ وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا ﴿۱۲﴾ [و گفتم از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او همواره آمرزنده است. تا بر شما از آسمان باران پى در پى فرستد. و شما را به اموال و پسران يارى كند و برايتان باغها قرار دهد و نهرها براى شما پديد آورد]. مطابق این آیات ، راه حل گشایش در همه ارکان زندگی ، توبه و بازگشت به سوی خدای متعال و بندگی او می باشد و بس ؛ نه تمسک به دشمن خدا (آمریکا و ...) و بندگی آن ها!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    10 2
    از حرافی دائمی و زیاده گویی های گاه و بیگاه زیبا کلام خسته شدیم
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    8 1
    مزدورکلام و مزدور طلبان با کدخداپرستی واجرای دستورات اربابانشون گل از گلشون میشکفه .تسلیم طلبان ترسوطلبان بزدل ..خیانت.. ثروت .. و قدرت طلبان پیاده نظام دشمنان این ملت هستن ک بی غیرتی و وطن فروشی سرلوحه کارشونه
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    10 1
    آقای زیبا کلام حی آمریکا آمریکا میکنی میخواهند چه غلطی کنند این نتیجه اعتماد آمریکا است وضع افقانستان را ببین شبانه فرار کردند شما حقوق بگیر آمریکا هستید
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    9 1
    ساکت شو زشت کلام
  • عطاءالله IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    14 1
    سلام و درود خداوند بر شهید همت که فرمودند: هر وقت در میدان جنگ راه را گم کردی نگاه کن ببین آتش دشمن کجا را می کوبد آنجا جبهه خودی است. دراین روزها هر وقت این هجمه های سنگین به دولت سید ابراهیم را با سخن شهید همت قیاس میکنیم متوجه می شویم جبهه خودی همین دولت است. امثال زیباکلام و تاجزاده های منافق و...... از این دولت عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 27
    دولت سوم احمدي
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      9 1
      ساکت شو
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    9 1
    آغای ....کلام تو یکی قربان احمدی نژاد بری ایشالله.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 1
    این اعتقاد به امریکا مانند اعتقاد برخی دیگر به خدا است. لذا باید افراد معتقد بهامریکا از همه امور کشور کنار گذاشته شوند
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    10 1
    زیباکلام خودتم میدونی که رئیسی زمین تا اسمون با احمدی نژاد تفاوت دارت میترسید موفق شود خودتون دارید به اب اتش میزنید نشود ولی خواهد سد
  • سعید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    امریکا ( خلف انگلیس ) تنها یه مدل تعامل و تنش زدایی بلده که اتفاقا دائمی، مادام العمر و تضمینی هم هست، همان مدل تنش زدایی که با سرخپوستان انجام دادند که البته خلف های دیگر انگلیس در استرالیا، نیوزیلند و .... نیز انجام دادند
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    7 1
    صادق زیبا کلام گرفتار شده
  • اکبر IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 3
    چرا از حرف حق ناراحت میشد،۵۰درصد اینها همون باند احمدی نژاد هستن، اینها وزیر نیستن،فقط بله قربان گو هستن،
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      2 0
      چون حرف رایگان میزنید شماها
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    10 1
    زشت کلام توهنوز زنده ای توراباید دراتوبان تهران به دار اویخت تاعبرت زدان وطن فروش شود
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    اگه این روزنامه ها رو تعطیل کنند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 0
    حالا شما هی بیا از پسر شاه و خود شاه و نوه شاه بنویس !!
  • آراز RU ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    ولی این کابینه احمدینژاد رو انتخاب نمی‌کرد این چیزی است که زیبا کلام از فهم آن عاجز است.
  • محمدایوب IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 0
    عزیزان مشرق حرفهای مصی و...کلام وحتی بقیه اصلاح طلبان را زیاد جدی نگیرید.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    ای بر مگس معرکه لعنت!
  • شیدرخ IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 1
    خاک بر سرت زیباکلام. کی گفته تو اصلا حرف بزنی؟ ساکت باشی سنگین تری
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    کلامی زیبا ندیدم تاحالا ازش
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    7 0
    ما با الله پیمان بسته ایم
  • علی زارعی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    بابا یکی این زیبا کلامو حضرت عباسی ساکت کنه،تا کی اینقد نفهم هسی تو
  • احمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    دهنتو ببند غربزده
  • اسماعیل IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    ساکت شو غربزده کاش میشد دیگر مقاله های پوچ تورو هرگز نبینیم ای کاش ای کاش
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 1
    اینکه بعدازگذشت ۸سال ازشروع مذاکرات برجام حتی سرجای اولمون هم نیستیم وعقب رفتیم،ازدیدافرادی مثل جاویدقربان اوغلی به عمدنادیده گرفته میشه،ریشه درجای دیگه داره.عدم برخوردقاطعانه بامسببین وضعیت کنونی
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    آقای زیباکلام تاریخ مصرف بازی اسم،فامیل،مدتهاست گذشته.هیچ فرقی نمیکنه اگرکی بود،چه کسی روانتخاب میکرد.کاروکارنامه شدملاک،به لطف بیکاران این اواخر
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    4 0
    شما از این به بعد خواهید دید عده ای از اصلاح طلب ها 8 سال حضورشان و شما بخوانید گند زدن به همه عرصه های مملکت را فید و محو خواهند کرد و همین الان جناب زیبا کلام از سال 92 پریده 1400 انگار یادش رفته سهم خودش و جماعت هم فکرش در روی کار آمدن دولت کلید چقدر بوده و گویی این خرابی ها میراث قبل بوده نه دستپخت خودشان
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    حالا اقای زیبا کلاغم صبر کنید بعد از دودور اقای رییسی. امدی نژاد میاد
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    زشت کلام غرب زده شدی
  • بیژن رستمی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    جوجه را اخر پاییز می شمارند
  • احمد رضایی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    کاش ایشان قبل از اظهار نطر کمی صبر می فرمودن وبعد از مدتی فتوا صادر میفرمودن . خودتان پاسخگوی این 8 ساله هستید !
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    خوب مبارک است
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 1
    حرف مفت نزن زیبا کلام! احمدینژاد قول معاون اولی را به فائزه داده بود.
  • حاج علی محمد آیین IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    بهتر است به جای انتقاد به ایران فکر کنید ....شما 8سال کشور را به قهقرا و فساد و تبعیض تباهی بردید ....طوری که رشوه و خلاف در قوه قضاییه قانون شد ..و اینها فقط برای علاقه وافر شما به فسا د غربی است ....ای ننگ بر شما باد
  • ناشناس IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    4 1
    اقای کثیف کلام لطف کن دهنتوببندخوش رقصی بس است
  • علیرضا IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    باسلام،زمانی میتوان به عدم رابطه باامریکاوغرب انتقادنمودکه هیچ تجربه ای واطلاعات دقیقی وجودنداشته باشد.امّابعدازگذشت چندین سال متوالی وقت گرانبهاگذاشتن برای رابطه باامریکاو ایادی غربیش که جزتحریمهای ظالمانه،عقب ماندگی ودادن هزینه های سرسام آور،حاصلی نداشت ،هرعاقل دوراندیش وهوشیاری میداندومیفهمدکه راه پیشرفت ،توسعه وایجادایرانی قوی تکیه واستفاده ازداشته هاومنابع عظیم انسانی وعلمی وسرمایه ای گسترده داخلی وروابط باهمسایگان ودیگرقدرتهای بین المللیست.باتشکر
  • RO ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    اقاس زیبا کلام به جز نمایندگی کردن جریان ما نمی توانیم شخصا هم از افراد ناتوان است شاهد هم جمع اوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه بود که فریاد نمیتوانم ایشان به اسمانها بلند شد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    آره هر چی فکر میکنی اونجوری شدین.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    این کثافت کلام را چرا اینقدر بزرگ میکنید؟؟
  • محمدایوب IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    4 0
    در بحث نظامی داریم وقتی نیرویی برای شناسایی منطقه دشمن میرود. دراه نشانه ای مانند درخت سنگ بزرگ کوه ووو علامت بگذارد به عنوان شاخص که هنگام بازگشت راه راگم نکنند. حال خدا رحمت کند امام راحل را شاخصی به یادگار گذاشت که مردم ومسئولبن راه را گم نکنند وان اصل ولایت فقیه است که هرگاه ودر هرزمان به او تکیه کردند واو را دیدند راه را گم نکردند و هرگاه کور ومغرور شدند. راه را گم کردند وبه بیراهه رفتند مانند. 6سال اول احمدی نژاد که شاخص رهبری بود وبعد مغرور شد با رهبری زاویه گرفت به دامن شمن وپادوهای دشمن رفت ونابود شد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    زهی بشارت آقای زیباکلام! دکنر احمدی نژاد بجایش از شما مدعیانی که هنری جز چرتیدن و تولید اوهام تحت عنوان تحلیل ندارید هم اصلاح طلبتر است.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 1
    یکی از تفاوت های احمدی نژاد و رئیسی این هست که اولی خود رای بود حتی در مقابل رهبر و دومی ولایتمدار هست.
  • موسوی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    سلام چرا همیشه شما از این زیبا کلام خبر میزنید. با اعصاب ما هم بازی می کنه. اراجیف این بدبخت رو هی تکرار نکنید فکر میکنه درست میگه .
  • نادر IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    حیف که احمدی‌نژاد ...
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    نا آقای بد کلام این حرف ها دیگه خیلی قدیمی شده. بهتره دنبال حرف های تازه های بگردی. احمدی نژاد مورد تایید جریان انقلاب نیست و جریان انقلاب این شهامت رو داره که از منحرفین گذر کنه
  • سید فروزان CH ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    یک نسخه کپی از پیام سردار سلامی را تحویل زشت کلام بدهند تا ساکت شود مسیح مهاجری با جوانگریی مخالف است اما از رنگ کردن سبیل و ریش خود آبایی ندارد ، منافق که شاخ و دم ندارد و فقط ریشش رنگی است
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    . دست از اراجیف بافی هاش بر نمی داره هیچ. هر روز رادیکال تر هم میشه.
  • DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    6 0
    به مغز هر کس شلیک کنی مغزش کلا متلاشی شده و بعد از چند ثانیه خواهد مُرد. ولی اگر به مغز بیجا کلام شلیک شود زنده میماند زیرا گلوله پس از روزهای متوالی که دنبال مغزش گشت و پیداش نکرد خسته میشه ول میکنه.
  • مجید IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    امریکا هم با افعانستان توافق پایدار داشت چرا عبرت نمی گیرید
  • یاور انقلاب IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    اقا قربون وضع افغانستان را مرور کنید انها هم چشم وگوش بسته مثل امثال شما ودولت بی خاصیتتان به امریکا اعتماد کردند و نتیجه اش را دیدند ، راستی امریکا وغرب چی به شما داده که اینقدر سنگشان را به سینه میزنید ، ننگ برشما گدایان غرب وکدخدا .
  • mojtaba SE ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    "زیبا کلام"این صدای پژواک دشمن ابر قدرت ایران.داره نفس کش میطلبه که زودتر بندازیمش تو کویر نمک..
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    اقای زیبا کلام شما باید جوابگوی اعمال و حرفهایت باشی ‌.
  • حسين DE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    4 0
    آقاى خوشگل كلام فرض كنيىم كه شما كانديداى رياست جمهورى بوديد و در انتخابات شركت كرديد و بعنوان رئيس جمهور انتخاب شديد و حالا موظفيد ليست افراد مورد نظر خود را در جهت تشكيل كابينه به مجلس ارائه دهيد، حال اگر شما واقعاً "صادق" هستيد لطفاً ليست افراد مورد نظر خود را ارائه دهيد تا افكار عمومى از نحوه چيدمان شما براى تشكيل يك دولتى كه بتواند با مشكلات موجود مقابله و آنها را بر طرف كند آشنا گردد، اشكالى كه ندارد ؟؟؟؟؟
  • مرتضی JP ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 1
    فعلا اولین استارتش بالابردن بهای لبنیات بود....باقیش خدامیداند..
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      کابینه رئیسی هنوز تشکیل نشده افزایش قیمت خودرو و لبنیات دستاورد دولت روحانی است و البته کاهش تورم 50 درصدی فعلی در کمتر از یکسال ممکن نیست.
  • من IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    تو اگه ساکت شی نمیگن لالی زشت کلام
  • حسبن IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    بابا خیلی ، پر رو هستی !! هنوز نمی‌خواهی دست از ..... بر داری
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    آقای نازیباکلام،پس میخواستی موسوی انگل ،خاتمی منگلی ورو.... چنگلی را توکابینه بیاره؟خودتم که آخر ....یی.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    جناب اقای زیبا کلام اگر بر یک لشگر شیر ها یک بز فرمانده باشد از لشگر شغالها شکست میخورند اگر بر یک لشگر بزها یک شیر فرمانده باشد بر لشگر گرگ ها پیروز شود وصف حال احمدی نزاد و رییسی است
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    زیبا کلام تو بد کلامی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    آقا نمیشه این زشت کلام حرف نزنه . واقعا میگن لال هست .
  • یوسف IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    زیبا کلام واقعا درست می فرمایند ما باید کلید مملکتمان را بدهیم به آمریکا تا آنها برایمان تصمیم بگیرند و کشور ما را آباد کنند ابلهانه است تا به حال دیدی گرگی به گوسفندی رحم کند خوی درندگی گرگ برای همه آشکار است در قضیه شوروی سابق که گرباچف با آمریکا خواست تعامل کند و به آن اعتماد کرد چی شد فروپاشی شوروی در ماجرای لیبی هم چی شاهد بودیم جنگ داخلی در سوریه و عراق و ویتنام و حالا هم افغانستان کی باید درس گرفت آمریکا فقط به این راضی است که ما برده آنها باشیم مصرف کننده محصولات آمریکایی و همیشه در جنگ مثل عربستان تا جنگ افزارهایی که از آنها می خریم مصرف شود و دلارها نفتی دوباره به آمریکا بازگردد حق هم نداریم چیزی تولید کنیم پس دیگر ان دهان زشت کلام رو ببند کسی هم نمی گوید تو لال هستی
  • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 3
    مسیح مهاجری اصولگراست ‌؟دروغ که شاخ ودم ندارد .ای نادان احمدی نژاد سکه را بیست وپنج برابر کرد .این هم نیامده خیلی چیزها را بالا برده ‌.....
    • DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      4 0
      و تو خودت نادان تر از اون مسیح مهاجری و احمق تر از اون احمدی نژادی
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    چند ساله که رهبری معظم دست روی سامان اقتصاد و تولید و خلاقیت و ابتکار گذاشته و مدام تاکید میکنند، البته که قیاس اتقلاب عظیم ایران با حکومت بلشویکها مع الفارق است
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    زشت كلام بي صداقت !!!!!استثناءً در طول عمرت يك مطلب درست گفتي ،اگر احمدي نژاد هم بود همين كابينه را معرفي مي كرد!!!!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    زشت كلام ناصادق جان!!!!جون بايدنت ،گيوه چي خودت راستشا بگو شش ميليارد كمك هاي مردمي كه اهدا كنندگان از جهنم روحاني فرار كرده وبه اژدهاي ناصادق روي اوردند وبه حسابت واريز شد را چكارش كردي؟؟!!!
  • كريم IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    شما را به خدا اينقدر چرنديات گفتن هاي اينها (افساد طلبان) را در سايت پر بازديد و خوب خودتان ننويسيد چون حال ما را به هم مي زند.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    من کاری به آقای احمدی نژاد ندارم امّا مگر آدم در این کشور نیست که حرف زیباکلام نامی باید در یک روزنامه انتشار پیداکند؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    خدا .................
  • یک عاشق جامانده از اربعین حسینی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    از قدیم گفته اند: نیش عقرب نه از ره کین است ---- اقتضای طبیعتش این است این جماعت درست بشو نیستند.
  • صادق IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    نازیبا کلام
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    منبعد اصلاح طلبان وقتی می خواهند از ژنرالهای خیانتکار خود و بی لیاقتهای بیخاصیت خود که مدیران برتر خیانتکار خوانده می شوند نام ببرند از پسوند غنی و سما استفاده کنند مانند بیژن غنی محمدرضا غنی محمد جواد غنی عباسعلی غنی و معصومه سما و شهیندخت سما و لعیا سما و بازیگران زن سما و بازیگران به اصطلاح مرد غنی و دگر غنی ها و سماها و امثالهم که جز خیانت و رذالت کار دیگری در حق این مردم انجام ندادند..
  • GB ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    راه حل گشایش زدن تودهنی به هوچیگران در لزوم معاهده با آمریکاست همین بی ....بودند که با شعار بستن با کدخدا معاهده ی خیانت بار برجام را به مملکت تحمیل کردند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 1
    این ضدانقلاب وضدمسلمان وتنش افرین راچرا ساکت نمیکنید
  • محمود پرنده IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 1
    خدا تو این شبهای تاسوعا و عاشورای حسینی ، هر کجا احمدی نژاد است رو محافظت فرماید ، خدا خیرش دهد ، تو اون هشت سال ، تمام دغدغه هاش مستضعفین و دهک های پایین و کارگران بود ، او بعد از رجایی ، بهترین رییس جمهور محبوب قشرهای ضعیف جامعه بود ،
  • اشنا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 0
    من در تعجبم که میگن ما چکار کنیم : واقعا ایا در 500 سال پیش مثلا اصفهانی ها با اروپا معامله می کردند من واقعا در تعجبم :نفت و گاز و بنزین و زغال سنگ و زمین کشاورزی و ... با این حال حتی اگر هیچ کشوری با ما معامله نکند ما می تونیم نتنها نیاز خودمون بلکه بسیار بیشتر رو براورده کنیم مشکل اینه که بسیاری از کفار و مشرکان در ایران نمی خواهند ایرانی مستقل و مومن و مسلمان باشد بقیه ی چیزها بهانه است
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    خدایا کاشکی این زشت کلام دیگه قدرت تکلم ازش گرفته میشد ؛مردم از دستش راحت میشدن
  • محسن طاهری IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    نظام بیش از اندازه به امثال این زیبا کلام رو داده اند .
  • DE ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    در این شک نیست که اگر متاسفانه احمدینژاد اکنون میخواست کابینه تشکیل دهد توی بیجا کلام را میگذاشت وزیر ارشاد چون خیلی شنگول و شادی از مخ آزاد راحت
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای زیباکلام در این کشور رشد کردی، مثلا بزرگ شدی و بعنوان فردی نخبه شناخته شدی آیا تا حالا ازخودت پرسیده ای که برای ایران چه کرده ای وبه چه دردی میخوری؟ بجز حرف مفت چه چیزی تحویل مردم داده ای؟ اصلا چه کسی از تو نظر خواهی می‌کند؟
  • احمدعلی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    کسی نیست دهن این منافق نون به نرخ روز خور روساکت کنه ...
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    دست از این .... گفتن ها بردارید. همیت ایرانی تان کجا رفته است.
  • قرچک IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    راه حل گشایش اقتصادی «توافق پایدار» با خداست الهام گرفتن از سخنان معصومین است نه دشمن خدا
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    همین که مصی مهاجری ،زیباکلام و غرب گدا با کابینه جدید مخالفند نشانه ی انتخاب درست مردم و رئیس جمهور محترم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس