محمد خاتمی

لیدر جبهه اصلاحات به جای عذرخواهی از ۸ سال مدیریت اشرافی دولت مورد حمایت این جریان، در بیانیه‌ای آتش بیار معرکه شده است.

سرویس سیاست مشرق - در چند هفته اخیر استان خوزستان دوباره دچار مسئله کم‌آبی شده است؛ در تصاویر و فیلم‌های منتشرشده نه‌تنها برخی حیوانات و دام‌های عشایر در اثر بی‌آبی تلف‌شده‌اند، بلکه در برخی نقاط شهری و روستایی مشکلاتی در آب شرب پیش‌آمده است. تنش آبی در خوزستان را باید در کنار گرمای طاقت‌فرسای ۵۰ درجه و نیز قطعی برق در ساعاتی از روز و نیز موج جدید بیماری کرونا  قرار داد.

 فشارهای روحی و روانی ناشی از وضع موجود باعث شد در شهرهایی مانند حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی، نسبت به عدم تأمین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها و همچنین پروژه‌های انتقال آب کارون ابراز نگرانی کنند؛ همچنین چندین جوان تحت تأثیر چند گروه تجزیه‌طلب و نیز شبکه‌های اجتماعی خارجی در برخی از جاده‌ها چون ماهشهر و کوت عبدالله دست به اقدامات احساسی زده و برای زمان کوتاهی بی‌نظمی به وجود آمد.

حسن روحانی در آخرین روزهای حضور در پاستور در واکنش به بحران تنش آبی در خوزستان اعلام کرد که اعتبار اختصاص‌یافته از سوی دولت برای حل مشکل آب خوزستان فوراً و ۱۰۰ درصد اختصاص یابد. [۱]

البته به نظر می‌رسد آخرین دستور رئیس‌جمهور بیش از آن که باری از دوش مردم خوزستان بردارد، اقدامی نمایشی در جهت برداشته شدن فشار انتقادات از دولت باشد. دولت تدبیر در طی هشت‌ساله گذشته فرصت آن را داشت که در مسیر بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های تأمین و توزیع آب عمل کند، اما هر بار با شانه خالی کردن از مسئولیت تنها به دادن چند وعده توخالی قناعت کرده و عملاً بار حل بحران‌هایی چون سیل و خشک‌سالی بر دوش نیروهای جهادی و حتی مقاومت منطقه بوده است.

آش اقدامات نمایشی دولت آن‌قدر شور شده که حتی صدای حامیان آن نیز درآمدهاست؛ غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران دو توییتی با کنایه به روحانی نوشته است:

 دستور پرداخت بودجه قبل از به ستوه آمدن مردم بهتر نبود؟ بازهم دیروقت فهمیدید؟ یا بناست به همه آموزش دهید که فقط با این روش می‌شود مشکلات را حل کرد؟ کنایه کرباسچی به صبح شنبه‌ای است که رئیس‌جمهور رو به دوربین‌های خبری زل زده و گفت از گرانی بنزین خبر نداشته است!

بانی وضع موجود وکیل مدافع داعش شد/ چه کسانی می‌خواهند مسئله خوزستان امنیتی شود؟ + فیلم

البته نمک پاشیدن به زخم مردم خوزستان از سوی بانیان وضع موجود تنها به دادن وعده‌های سر خرمن از سوی دولت خلاصه نمی‌شود؛ لیدر جبهه اصلاحات به جای عذرخواهی از ۸ سال مدیریت اشرافی در بیانیه‌ای آتش بیار معرکه شده است.

خاتمی از موضع بالا نوشته است که انتقاد و اعتراض مسالمت‌آمیز حق مسلم شهروندان و مردم است. او ادامه داده است که باید جلوی برخورد های خشونت آمیز گرفته شود و از گلوله استفاده نشود! [۲].

این بیانیه بیش از آن که با لحنی دل جویانه نگارش شده باشد؛ سعی در تهییج احساسات عمومی دارد. در این اطلاعیه حتی یک خط از مردم خوزستان بابت اشتباهات و کم کاری های صورت گرفته در ۳۲ سال گذشته در دولت های (موسوی؛ هاشمی؛ خاتمی و روحانی) عذرخواهی نشده است، بلکه  تنها با دادن اطلاعات کذب نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی عقده گشایی شده است.

خاتمی پس از پیروزی در انتخابات سال ۷۶ در حالی سفرش را به خاطر دیسک کمر به خوزستان لغو کرده بود به مردم این استان وعده داد تا مساله آب را حل می کند؛خاتمی در پیامی گفته بود:

برای من دردآور است که خوزستان در کنار پرآب ترین رودخانه های کشور و در کنار خلیج فارس هنوز از بی آبی و آب ناسالم رنج میبرد. من در اینجا به شما مردم عزیز قول میدهم که به یاری خداوند در طی یک سال آینده، آب آشامیدنی از گتوند به اهواز منتقل خواهد شد.

بعد از آن وعده پوچ؛ مساله خوزستان در دولت اصلاحات فراموش شد؛در آن روزها اصلاح طلبان به جای پرداختن به وضعیت معیشتی مردم مشغول دعواهای سیاسی و اقدامات ساختار شکنانه چون جمع آوری امضاء برای رفراندوم قانون اساسی  شدند.جالب آنکه خاتمی دوباره در آستانه انتخابات سال ۱۳۸۰ ه یاد مردم خوزستان افتاده و در سفر به این استان بار دیگر وعده های قبلی را تکرار کرد.

خاتمی در جمع مردم اواز گفت:به شما قول می دهم به لطف خداوند در طی سال آینده، مساله فاضلاب شهر اهواز، دست کم در مناطق بحرانی حل خواهد شد،دو مساله مهم در آبادان و خرمشهر و به خصوص خرمشهر هست. یکی مساله بی کاری و دیگری کمبود آب آشامیدنی که اصلی ترین نیاز این استان است!

خاتمی پس از پیروزی در آن انتخابات بار دیگر خلف وعده کرده و  پاسخ به مطالبات مردم را فراموش کرد.اصلاح طلبان پس از پیروزی مجدد به جای تلاش برای عمران کشور در مجلس تحصن کرده و نظام را به جنگ علنی فراخواندند.مدتی بعد در انتخابات سال ۸۴ مردم پاسخ این بی محلی و کم کاری ها را به اصلاح طلبان دادند.

بانی وضع موجود وکیل مدافع داعش شد/ چه کسانی می‌خواهند مسئله خوزستان امنیتی شود؟ + فیلم

به نظر می رسد لیدر اصلاحات به بهانه خوزستان بار دیگر به دنبال فرصت است که از آب گل‌آلود شده ماهی بگیرد. جریان رادیکال برانداز در جبهه اصلاحات مدت‌های مدیدی است که با بی‌تفاوتی از سوی مردم روبرو شده است. این گروه افراطی در انتخابات اخیر از سوی مردم کارت قرمز گرفته و از صحنه حذف‌شده‌اند.

وضعیت بحرانی اصلاح‌طلبان و بی رغبتی جامعه از آن ها به‌گونه‌ای است که یکی از ژنرال های جنگ خیابانی این گروه اعتراف کرده است که مردم از دست ما به ستوه آمده‌اند.

محسن آرمین اخیرا گفته است که گفتمان اصلاح‌طلبی دیگر راه گشای مردم نیست و در رفع موانع و مشکلات مردم قدمی برنداشته است[۳]

رئیس دولت اصلاحات در سال ۸۸ از صحنه‌گردانان اصلی فتنه بود و انتخاباتی را که با مشارکت ۸۵ درصدی برگزار شد، به صحنه آشوب و درگیری بدل کرد. مدتی بعد از آن اردوکشی خیابانی برخی اصلاح‌طلبان با دادن گرا به آمریکایی‌ها زمینه تحریم کشور فراهم کردند.

 با دستور اجرایی ۱۳۵۵۳ تعدادی از ایرانیان را در لیست تحریم قرار گرفتند. در گام‌های بعدی بانک مرکزی ایران و خرید نفت خام از ایران طی «قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ (NDAA,۲۰۱۲)» تحریم شد و در قانون آزادی و مقابله با ایران (IFCA, ۲۰۱۳) شرایط سخت‌تری بر همکاری با نظام بانکی ایران، افراد و نهادهای تحریم شده ایرانی ایجاد شد.

در تمامی مدتی که غربی‌ها پای خودشان را روی گردن مردم ایران گذاشته بودند؛ لیدر اصلاح‌طلبان حتی یک بیانیه در مخالفت با تحریم‌ها صادر نکرد، اما کافی است اقدامی ضد امنیتی در منطقه‌ای از کشور روی دهد تا سر و کله افراطی ها برای انجام اقدامات شیطنت‌آمیز و دمیدن بر آتش پیدا شود.

بانی وضع موجود وکیل مدافع داعش شد/ چه کسانی می‌خواهند مسئله خوزستان امنیتی شود؟ + فیلم

بانی وضع موجود وکیل مدافع داعش شد/ چه کسانی می‌خواهند مسئله خوزستان امنیتی شود؟ + فیلم

خاتمی در ماجرای آبان ۹۸ به‌جای آنکه از تحمیل یک دولت ناتوان و تکرار آن عذرخواهی کند در پشت‌صحنه بیانیه ۷۷ امضاء را مدیریت کرد؛ در آن بیانیه به همراهی با عناصر آشوب‌طلب و نیز داعشی تأکید ویژه شده بود. هدف اصلاح‌طلبان آن بود که نقطه‌جوش را در هوای پاییزی و در اتمسفر فشار حداکثری ترامپ بالابرده و یک زمستان سخت و تابستان داغ را به‌نظام تحمیل کنند.

بانی وضع موجود وکیل مدافع داعش شد/ چه کسانی می‌خواهند مسئله خوزستان امنیتی شود؟ + فیلم

این جریان بار دیگر با همان تعداد نیرو در مسائله خوزستان بار دیگر فعال‌شده و از اعتراضات مردمی و آرام اخیر نیز سوءاستفاده کرده است؛ درحالی‌که پدر یکی از جان‌باختگان این حوادث گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب را عامل شهادت فرزند خویش معرفی کرده و از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواسته است خون‌خواه این خانواده باشند؛ خاتمی در اقدامی قابل‌توجه از آسیب دیدگان و برخورد با کشتار گفته است، لحن بیانیه لیدر فتنه گران به‌گونه‌ای است که گویی کشتار چند صدهزارنفره رخ‌داده است!

البته اصلاح‌طلبان که ید تولایی در «پروژه کشته سازی» دارند؛ بار دیگر امنیت ملی را بازیچه دست خود قرار داده‌اند؛ اخیراً مشخص‌شده یکی از افرادی که به‌عنوان کشته راه‌آب در خوزستان در رسانه‌های اصلاح‌طلب وایرال شده است یک داعشی است که در سال ۲۰۱۷ در سوریه به درک واصل‌شده است. به نظر می‌رسد لیدر اصلاح‌طلبان بعد از ۴ سال خون‌خواه ابوجهاد الکُردی شده است!

اگر امثال خاتمی در سال ۸۸ در پروژه کشته سازی افرادی چون ترانه موسوی محاکمه می‌شدند؛ احتمالاً دیگر شاهدبازی با این سناریو امنیتی قدیمی از سوی یک محفل زیرزمینی نبودیم. رد پای اصلاح‌طلبان در خوزستان، سیستان و بلوچستان؛ چند اعتراض کارگری و نیز فشار به کانون وکلا و سازمان نظام پزشکی نشان می‌دهد؛ برخی تمایل دارند، وضعیت کشور در آستانه انتقال قدرت امنیتی شود. مدتی قبل سعید حجاریان گفته بود که اگر دولت متمایل به اصلاح‌طلبان از صندوق خارج نشود، مردم در شهرهای مرزی مسلح می‌شوند؛ تحرکات گروه تروریستی الاحوازیه و بیانیه خاتمی را باید در امتداد آن دستورالعمل دید.

ویدئویی از  عامل داعشی در پروژه کشته سازی اصلاح طلبان


[۱] https://www.isna.ir/news/۱۴۰۰۰۴۲۷۱۹۸۸۴

[۲] https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۷۸۲۹۹۱

[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۱۲۴۶۳۹۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    35 16
    بهر جای این مطالب یکبار با زبان منطق و ریاضی برای مردم خوزستان توضیح دهید که میزان کل آبی که می گویند از استانشان دزدیده شده، از آب صرف شده برای کشت برنج در همین خوزستان خیلی کمتر است. 15000 مترکعکب آب برای هر هکتار برنج در سال در 250 هزار هکتار می شود 3 میلیارد 750 میلیون ممتر مکعب در سال. این در حالی است که پروژه عظیم بهشت آبادی که هرگز هم اجرا نشد و قرار بود بزرگترین طرح انتقال آب ایران باشد، در برآورد اولیه قرارشده بود 1 میلیارد متر مگعب آب در سال منتقل کند که بعد از اصلاحیه های مگرر رسید به 570 میلیون متر مگعب که آنهم اجرا نشد. حالا بگذریم که مثلا کوهرنگ فقط 255 میلیون مترمعکب در سال منتقل می کند و یا تونل قمرود سالانه ۱۸۱ میلیون متر مکعب . پس این مقدار اندک نمی تواند در مقابل کشت برنج حرفی برای گفتن داشته باشد. اکر مردم بدانند مقصر از داخل استان خودشان است قطعا کوتاه می آیند. لطفا بدون ترس و ملاحظه های بیرونی با صراحت مردم را در مقابل حقیقت قرار دهید.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      22 3
      در استانه تشکیل دولت رئیسی ، در انتخاب مسئولان دقت شود.
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      9 23
      چند روزه کشتی خودتو. چند گرفتی مگه دو شیفته کامنت میذاری؟
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      21 9
      آنقدر کامنت می گذارم تا بلکه صدای حقیقت به مردم خوزستان برسد و فریب دشمنان دوست نمای خود را نخورند.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      12 4
      برنج میکارن برای صادرات. حالا هم از شدت مصرف آب خوردن به خشکسالی
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      5 18
      بهتره بگی تا وقتی آب باریکه برات میاد با کامنت گذاشتن ادامه میدی. حقیقت مثل خورشید پیداست
    • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      17 12
      مدتی قبل سعید حجاریان گفته بود که اگر دولت متمایل به اصلاح‌طلبان از صندوق خارج نشود، مردم در شهرهای مرزی مسلح می‌شوند؛ تحرکات گروه تروریستی الاحوازیه و بیانیه خاتمی را باید در امتداد آن دستورالعمل دید
    • به 23.49 SE ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      8 14
      کافر همه را به کیش خود پندارد. می فهمم چطور مزدوران اصلاح طلب الاحوزیه ریخته در سایتها برای تحریک مردم و تکرار دروغ و جنگ راه انداختن بین استانها.
    • ایرانی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      40 14
      اصلاح طلب نبودم و نیستم اما نمیدونم چرا از خاتمی که دیگه نیست کینه دارید .
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      11 16
      وقتی امثال حجاریان و تاجزاده و خاتمی همون ۸۸ به سزای عملشون نرسیدن، معلومه براتون رئیس جمهور تعیین می کنن و این بلاها رو هم سر ملت میارن. کسی جرات داره بهشون چپ نگاه کنه. می ترسین برخورد کنین. پس نوش جونتون مسائل امنیتی. حالا حالا باید باهاش سر و کله بزنین.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      11 27
      اساسا این سوء تفاهم که برای مردم خوزستان درست شده که کل آب کارون و دز مال آنها است و استانهای دیگر حق برداشت از آن ندارند مایه همه این مشکلات است.
    • به ایرانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      6 28
      بگذار بگویم چرا از خاتمی کینه دارم. البته خاتمی یک ثبات نسبی اقتصادی به برکت گرفتن وامهای هر سال از صندوق بین المللی پول و بردن ایران تا خرخره زیر قرض اجرا کرد. پولها را بخشی به روزنامه و احزاب تحت عنوان توسعه جامعه مدنی داد و دهانشان را بست و بخش دیگر را در بازار ارز ریخت و مانع انفجار ارز شد هر چند باز هم قیمت دلار دو برابر شد و از 450 به 904 تومان رسید. اما به هر حال در روندی کند و پیوسته این افزایش رخ داد و انفجاری نبود. اما ذره ای از این پول برای رفع مشکلات واقعی کشور هزینه نشد. خاتمی عامدانه و آگاهانه از توسعه پالایشگاهها خودداری کرد چون به قول زنگنه تولید بنزین به صرفه نبود و ایران تا پایان دوره خاتمی وارد کننده بزرگ بنزین در دنیا شد. از مسکن سازی خودداری کرد چرا که مزخرف بود. نساجی ایران یعنی بزرگترین اشتغال صنعتی کشور را نابود کرد چون لابد به صرفه نبود! در طرح به اصلاح خودکفایی گندم بدون اصلاح خاک و بذر و صرفا با افزایش کشت آبی به روش غرقابی گندم تمام منابع آبهای سطحی و زیر زمینی را نابود کرد. در استان یزد که دو سال استان نمونه خودکفایی گندم شد بعضی دشتها تا 3 متر و بیشتر نشست کرد. حالا قرار بود دهه شصتها بر سر دولت بعدی هوار شوند در حالی که نه مسکن هست و نه سوخت و نه آب و نه اشتغال. احمدی نژاد هم وارث ایران شرایط می شد و با توجه به اینکه قرار بود دیگر صندوق بین المللی پول به ایران وام ندهد، ایران به سرعت دچار بحران و سقوط سیاسی شود. اما دولت نهم توانست با سیاست خارجی و تنش زایی قیمت نفت را به سرعت بالا ببرد و فورا بین اقشار و دهک های پایین پول پاشی کند. این مساله سبب شد که اصلاحات با اشرافیت پولدار شمال تهرانی در سال 88 تنها بمانند و عدم همراهی بقیه مردم مانع سرنگونی نظام شد.
    • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      4 12
      من نمیدونم چرا هر وقت خاتمی را می‌بینم یاد جرج بوش و جرج سوروس و پمپیو میافتم.
    • DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      5 6
      ۰۷:۰۸ - اصلاح طلب نبودم و نیستم اما نمیدونم چرا از خاتمی که دیگه نیست کینه دارید .// هیتلر هم نیست صدام هم نیست پالانی هم نیست مغول هم نیست ...کلاغ پر میکنی؟؟ خب چرا از اینها کینه دارن . اگر کسی برای مردم پل مدرسه خیابان ...بسازد همیشه دعاش میکنند و اگر کسی پل بسوی غرب و غربگرایی و وطنفروشی و جورج سورس...پل بسازد همیشه لعنتش میکنند
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    32 2
    تاوقتی فامیل بازی در گرفتن پست ها است وضع همینه
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      36 7
      بحث فامیل بازی نیست بحث یک جریان ضد ایرانیست
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      9 4
      کرباسچی اگر فساد مالی نداشت و با دو ملیارد پست ها را نمی فروخت و لیست نمیبست الان پول داشتیم و خوزستان مشکل جدی نداشت خجالت بکش
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      32 1
      20:07 اسم ببرم کامنتم رو نمیزنن
  • سپهر IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    50 23
    خداوند از لیدر جریان اصلاحات و همه خائنین و وطن فروشان نگذرد
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      46 26
      از اصولگراها هم همینطور. فرقی نمی کنن.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      14 12
      ۱۷:۴۶ این اصلاح طلبان هستند که مملکت رو نابود کردند حالا تهمت هم می زنند خجالت بکشید بی شرم ها
    • نیما IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      13 36
      چند تا نام اصولگرا و خیانتی رو که مثل اصلاح طلبها کردن با ذکر مثال بنویس و بعد اظهار نظر کن
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      21 4
      نیما جان یه رسانه آزاد باشه میشه نام برد.
    • FR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      18 4
      مردم به این نتیجه رسیده اند که اصولگرا و اصلاحاتی دو روی یک سکه هستند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    28 13
    خاتمی آدم بسیاربدی بود. چرا آقای احمدی نژاد که مردمی بود و اصولگرا کاری نکرد؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      13 8
      موقعی که انقلابی بود این همه کار کرد ولی متاسفانه مغرور شد و تو ابر چاه مشایی افتاد
    • حسام US ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      5 8
      عامو حرفتو بفهم سپس اسم مقدس احمدی نژاد را نیار همه ی عافیت طلبان دنیا پرست با منش مردمی احمدی نژاد مخالفند شما کدوم دزدیت برملا کرده آقای احمدی نژاد،،.‌؟
  • سعید IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    30 25
    قشنگ معلومه هنوز دنبال کش دادن بازی اصلاح طلب اصولگرا هستین تا از این وضع موجوذ هم دو قطبی بسازین و از زیر مسولیت در برین والا همین حرفا رو احمدی نژاد هم زده چرا خطاب به اون چیزی نمیگین؟
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      13 11
      اصلاح طلبان ایران ممزوجی از خباثت، خیانت، جهالت، وقاحت، بلاهت، سفاهت، رذالت، ضلالت، کثافت و قباحت هستند و بس! هرچه اصلاح طلب تر این صفات در ایشان بارزتر!
    • FR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      4 6
      یک کمی دقت کنی متوجه میشی چرا ! از احمدی نژاد دل خوشی نداریم فعلا ولی ارزوی ادعای اپوزیسیون وتحریم انتخابات را هم بدل تاجزاده ها گذاشت !
  • سید محسن IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    22 5
    تو برو تَکرار کن! سید محمد تَکراری، دو ساله از تهران.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    29 16
    آقای خاتمی رفیق شفیق جرج سوروس اینها که مردم را میزنند تا نظام را با مشکل مواجه کنند نفوذی های دست پرورده گروه کدخدا پرست شمایند ترانه مسی علینژاد دینت را برد ودروغگو شدی توی عامل ۸ سال حاکمیت بی تدبیر شدی طلبکار هستی بخدا خیانتی که تو به اسلام کردی یزید ابن معاویه نکرد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 3
    حیف
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 7
    چی بگم
    • شهروند IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      10 5
      اصولگرا . اصلاح طلب هردو شکل گیری وضع موجود سهیم و شریک هستند، با تهمت و افترا هم امور مملکت اصلاح نمیشود.باید برای برون رفت از این ابر بحرانهای خود ساخته دست به یک عمل جراحی مهم با پزشکان حاذ ق در سیستم زد.با این کی بود ؟ کی بود ؟ من نبودم و توپ را توی زمین رقیب انداختن وضع آشفته تر میشود.دشمنان این کشور هم تکلیفشان مشخص است.کارش دشمن همانا دشمنی است .ما نیاید خوراک تبلیغاتی برای آنان فراهیم کنیم و لاغیر.
    • DE ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 0
      ......دشمنان این کشور هم تکلیفشان مشخص است.کارش دشمن همانا دشمنی است .ما نیاید خوراک تبلیغاتی برای آنان فراهیم کنیم و لاغیر.خب برای همین مردم بهشون رای ندادند و برای همیشه ریختنشون در ذباله دان تاریخ 32 سال خیانت کم نیست.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    10 7
    چرا نمی‌خواهید بفهمید اینگرفتاریها مربوط به این جناح واون جناح نیست
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    21 37
    اصلاح طلبان خائن باید ریشه شان درایران زده شود لعنت به اصلاحات امریکایی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    9 5
    بهر جای این مطالب یکبار با زبان منطق و ریاضی برای مردم خوزستان دهید که میزان کل آبی که می گویند از استانشان دزدیده شده، از آب صرف شده برای کشت برنج در همین خوزستان خیلی کمتر است. 15000 مترکعکب آب برای هر هکتار برنج در سال در 250 هزار هکتار می شود 3 میلیارد 750 میلیون ممتر مکعب در سال. این در حالی است که پروژه عظیم بهشت آبادی که هرگز هم اجرا نشد و قرار بود بزرگترین طرح انتقال آب ایران باشد، در برآورد اولیه قرارشده بود 1 میلیارد متر مگعب آب در سال منتقل کند که بعد از اصلاحیه های مگرر رسید به 570 میلیون متر مگعب که آنهم اجرا نشد. حالا بگذریم که مثلا کوهرنگ فقط 255 میلیون مترمعکب در سال منتقل می کند و یا تونل قمرود سالانه ۱۸۱ میلیون متر مکعب . پس این مقدار اندک نمی تواند در مقابل کشت برنج حرفی برای گفتن داشته باشد.
    • از شهرستان سراب IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      16 1
      خوزستان جان ایران است
  • محمد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    24 3
    اگر چندنفر از این منافقین مجازات می شدند وضع مملکت این نبود همه اش نقد نقد و نقد آخرش چی؟ باید حتما مثل افغانستان و سوریه و عراق بشیم تا مسئولین تصمیم بگیرند
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 40
    چرا اینقدرباروحانی مماشات میشه؟
  • مهرناز IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    15 75
    لیدر اصلاحات " متاسفم ار اینکه با کم ظرفیتی " وکم هوشی " خودرا در پرتگاه سیاست قرار داده اید.
  • انسیه IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    23 10
    بد نگفته من متن بیانیه رو خوندم حالا من کلا از این آقا خوشم نمیاد ولی اینها که گفتین نگفتند
  • امیرو IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 29
    خدا نگذرد از اصلاح طلبهای .... , تا دمار از این مردم در نیاورند نمی روند
  • TR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    16 5
    قبل از لیدر اصلاحات، سردار سازندگی و امیر کبیر زمان! ۸ سال فرصت داشت و بعد از آن معجزه هزاره سوم با بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی از خاک همین خوزستان فرصت رفع مشکلات خوزستان را داشت! دولت روحانی هم که کلا تعطیل است! پس با فرافکنی و متهم کردن این و آن کم کاری های دولت های مختلف و همچنین خودمان را لاپوشانی نکنیم و بیش از این باعث آزردگی خاطر هموطنانمان نشویم.
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    افراد باید پاسخگو شوند
  • علی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 1
    مردم سالاری و حق دولت برآمده از رای مردم بجای خود . ولی نظام هم نبایستی دست روی دست بگذارد تا هر کاری که می توانند برای به آشوب و بحران کشاندن جامعه که قراین نشان از عمدی بودن آن دارد را انجام دهند .
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    یعنی بی .... تر از اینا جایی ندیدم شما نیگاه کنید چقدر قشنگ اون بر داخل دولت خرابکاری می کنن سریع اینبر موضعگیری مدافع گونه بابا شما خود...حیف نمی شه اینجا چیزی گفت فقط خونه تون! رو از زندگی مردم گم کنید بیرون که این 8 سال هم خیلی زیادی بوده و آقای رئیسی مدیون مردم هستین اگر این نخاله های همراه اینا رو که دارن اسناد ها رو از بین می برن و زدن تو فاز نفاق تسبیح و انگشتر می خرن شاید با این کار ها بتونن بمونن باید همشون رو بریزید از بدنه دولت بیرون که تا باشن مشکل می سازن
  • ایرانی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 31
    درجریان فتنه(کوی دانشگاه۷۸)که باطراحی موسوی خوینی،خاتمی واجرای میدانی موسوی لاری وتاج پرست یکی ازفدائیان اسلام وایران (فرماندمیدانی شب اول کوی دانشگاه گفتند ازساعت۵عصرتا۵صبح دنبال تاجزاده(معاون سیاسی وزیرکشور)سپس موسو ی لاری(وزیر کشور)وسپس۲صبح موفق شدم با خاتمی صحبت کنم وگزارشی ازبی نتیجه بودن پیگیری جهت تعیین تکلیف وضعیت راگفتم.خاتمی باتوهین به وزیرکشورگفت به مسئولیت من اقدام کنید.پس ازورودبه کوی تازه فهمیدیم. معاون سیاسی(تاج.پرست)داخل کوی بوده؟!قصه جالب وقابل تاملیست؟دقت کنیدباچه وطن فروشهائی طرفیم؟تکلیف فدائیان اسلام وایران بااین منافقین چیست؟ایاباید صرفانظاره گربود؟ایاوقت محاکمه خائنین به کشوروملت نرسیده؟؟؟؟
    • حمید US ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      3 15
      سردسته آشوبگران که با ایجاد آشوب در۸۸ پایه گذاران اصلی تحریم های بین اللملی اند هنوز هم درمیان شماها محبوبند تند نرو غربگدایان با حیله هنوز هم برطبل می کوبند وزندگی فرزندانشان در آمریکا وانگلیس مهمتر از سرنوشت وطن عزیز ماست منش مردمی احمدی نژاد برای هردو گروه از عزراییل هم برایشان وحشتناکتر است.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    6 0
    وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين﴿۵۴﴾ سوره آل عمران [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است (۵۴)
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 27
    خاتمی یک بار هم بخاطر وضع اسفناک اقتصادی که دولت روحانی برای مردم بوجود آورده اعتراض نکرد.
  • ابوطه IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 3
    حرف رایگان زیاد توش هست
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      2 1
      چطوري؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 3
    خسارت کسانی که گاومیششون رو از دست دادنه باید داده بشه، وقتی که اوضاع آبی به سامان شد براشون گاومیش خریداری بشه
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      5 0
      هم حق با مردم خوزستان است هم اینکه خود مردم هم مقصرند آخه نباید کشت دومشان برنج باشد آنهم با گرمای خوزستان که سریع آب تبخیر می‌شود و برنج که دریا دریا اب میخواهد و مقصر دولتها هستند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    -بایستی در هر شهر و استان با توجه به موقعیت ها و مزیت های نسبی خودش صنایع و جمعیت و ... گسترش باید براساس آمایش سرزمین باشد ما که با هم دعوا نداریم .
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    8 36
    بالاآوردن سیاسی یعنی خاتمی
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 0
    متاسفانه همه سردمداران و دزد و کلاش و قاچاقچی طلا و ارز و هنرمند و ورزشکار و رشیدپور در تهران و کرج اند و درامد نفت و گاز و قاچاق را در تهران و کرج مصرف میکنند و سایر استانها ی مرزی و کویری مسائل اولیه مثل جاده و اب و مدرسه و بهداشت محروم اند و لازمه برخی از هیات دولت را 5 سال برای خدمت به زاهدان و بلوچستان بفرستند با بیل و کلنگ خانه و جاده بسازد به جای زندان یا انگلیس یا تشخیص مصلحت رفتن.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    بهتره در عرصه های ساحلی طرح ابشیرین کن اتمی و خورشیدی و تولید مروارید و صدف و قورباغه و میگو اجرا تا مردم دارای درامد شوند و از فقر خارج شوند.
  • محمدایوب IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 1
    اگر مانند اردوغان یک بار جلوی این وطن فروشان می ایستادند. ونک تک اینها رامحاکمه میکردند. باز با گرم شدن هوا افعی ها جان نمی گرفتند. یاد خوابی که خاتمی دیده بود درجوانی وپدرش تعبیر کرد افتادم که تعبیر خوابش این بود که خاتمی دراینده شاه میشود. واسلام را ازبین می برد. ضربه ای که خاتمی و اصلاح طلبان ورو..به اسلام زدند ابوسفیان ومعاویه ویزید. ورضاه شاه نزد. رضا شاه با زور اسلحه کشف حجاب کرد خاتمی با اسلحه نرم و فرهنگی. کشف حجاب کرد
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 24
    از جناب خاتمی بپرسید چرا از آقای شریعتی دکتر دارو ساز برای استانداری خوزستان حمایت کرد کسی که صلاحیت لازم برای این پست را نداشت و وضعیت موجود بخش مهم آن به ناکارآمدی وی بر می گردد ایا مردم یادشان رفته شریعتی مسئول ستاد آقای خاتمی در خوزستان در دوره اصلاحات بود
  • mojtaba SE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 1
    در بازی دولت (بزرگترین بنکاه اقتصادی کشور)و مردم(کوته بین با افکار عجیب) هر دو مقصرند
  • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 6
    اصلاحاتچی ها یعنی تحریم کنندگان داخلی ، فتنه گران اقتصادی. سرمایه گرانقدر اسرائیل. به اعتراف سران صهیونیسم! ازشون هیچ انتظاری نباید داشت. با توکل به خدا وبا امدن دولت انقلابی اقای رئیسی وهمکاری وهمدلی دولت جدید و مردم همه ریشه های فساد و فتنه رو از ریشه می کنند.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    14 30
    بانی همه اغتشاشات خود خاتمی است در سال 78 با این که رئیس جمهور بود مدیرانش در فتنه شرکت داشتند در دوران 8 ساله همین آقا هر روز در دانشگاهها تشنج و درگیری سیاسی بود در دوران ایشان آزادی و ولنگاری به حد اعلای خود رسید در سال 88 ایشان همکار صد در صد موسوی و کروبی در فتنه بود در روز قدس 88 ایشان سرکرده راهپیمایی بر علیه جمهوری اسلامی بود واقعا ایشان خجالت نمی کشد که شدهه دایه دلسوز تر از مادر این بی آبی نتیجه سیاست بازی این اقا و دولت تدبیر است که به جای کار کردن دنبال سیاست بازی هستند خداوند عذابتان را روز به روز بیشتر کند
    • DE ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      11 35
      واقعا خدا این اصلاحاتچی ها رو عذاب سخت بده! روز روشن راه میرن دروغ میگن. فریب کاری می کنن. اقای خاتمی اینهمه وزیرکه درسه دوره کم کاری و کارشکنی کردند مگه رفقای شما نیستند؟ مشکلات فعلی حاصل دستاوردهای رفقای گرامی تونه! حالا نمیتونید ادعای اپوزیسیون رو دربیاری و همه کارشکنی هاتون رو انکار کنید!
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 3
    دوستانی که بانیان وضع موجود لقلقه دهان شان شده توجه داشته باشند دولت همه کاره مملکت نیست این حرف را نه تنها اصلاح طلیان بلکه احمدی نژاد هم زده
  • مسلم IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 1
    چرا تمام رئیس جمهورهای ایران بعد ریاست جمهوری خائن و دوست آمریکا میشن دلیلش چیه
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 29
      این رو....و خاتمی از اول دوست آمریکا بودن نه در آخر
  • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    8 28
    مدتی قبل سعید حجاریان گفته بود که اگر دولت متمایل به اصلاح‌طلبان از صندوق خارج نشود، مردم در شهرهای مرزی مسلح می‌شوند؛ تحرکات گروه تروریستی الاحوازیه و بیانیه خاتمی را باید در امتداد آن دستورالعمل دید
  • AU ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    6 11
    این..... از جان مردم چه می خواهد لعنت به خاتمی با تکرار این دولت بی تدبیر # لعنت به خاتمی
  • FR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 23
    اینا برنامه شون همین بود. اگر اینجوری نباشه باید شک می‌کردیم
  • رحمان IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    6 23
    روی یزید رو سفید کردین همتون
  • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    9 2
    در کالیفرنیا برخی‌ مناطق کم آب است که بخشی از آب را از ایالات دیگر میخرند. فرق اینست که آبیاری به روش‌های پیشرفته و بهینه انجام میدهند با کمترین اتلاف، هر وقت خشک سالی‌ شود دستورالعمل‌های صرفه جویی‌ اعمال میشود مثلا خانوار چمنها‌شان را فقط هفته‌ای یک بار اجازه دارند آبیاری کنند و با خلافکاران به شدت برخورد میشود. اگر هم خیلی‌ اوضاع حاد شود کمک ایالتی‌ و فدرال میگیرند. خلاصه اینکه کمی‌ برنامه ریزی و مدیریت صحیح می‌خواهد نه اینکه مسئولین هیچ کاری نکنند تا دیر شود و بعد یا تکذیب کنند یا گردن همدیگر بیندازند یا وصلش کنند به توطئه و بیگانگان و امنیتی و چه و چه.
    • SE ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      11 2
      در ایران از شلتوک کاران تجلیل هم می کنند.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    35 12
    سکوت کنید
  • ناشناس IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    15 26
    سلام مردم ایران به هوش باشید که وحدت و انسجام خود را از دست ندهید که نقشه ها کشیده اند. اگر خوزستان عزیز بی آب است اگر خوزستان عزیز مشکل فاضلاب و... و... دارد قابل حل است. فقط باید از این بحران بگذریم. نگذاریم خون شهیدان هدر برود. با وحدت و انسجام و همیاری و کمک میسر می شود. خوزستان زیر بمب و آتش و گلوله و آرپی جی بود تونستیم با همیاری و همکاری کمکش کنیم حالا هم می تونیم. اما مهمتر از اون حفظ وحدت و انسجام داخلی است. اگر پراکنده و متفرق بشیم شکست حتمی است. و لا تنازعوا فتفشلوا. قرآن فرمود نزاع نکنید که شکست حتمی است. هر کدام از ما می تونه کمک کنه در سایه وحدت حل مشکلات امکانپذیر است. نگذاریم اون وهابی و اون داعشی و اون احوازی(گروهک الاحوازیه) دلشاد بشن. خوزستان قهرمان مانند زمان جنگ مقاوم بمون. مردم ایران با حفظ وحدت به کمک خوزستان بریم هیچ بن بستی در کشور نداریم. پس پیش به سمت وحدت و همیاری برای حل مشکل خوزستان.
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    9 29
    این فتنه نیز خواهد خوابید و دست بدخواهان مردم و انقلاب رو خواهد شد!
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    14 3
    درود بر شرف دکتر احمدی نژاد عزیز ودکتر ظریف عزیز جانم فدای فرمانده ام دکتر مردمی نژاد،
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    16 23
    اگر اسلحه شما تنها یک گلوله داشته باشد وخداوند به شما بگوید بر انراتوسر یکاز افراد شامل ترامپ نتانیاهو بن سلمان وخاتمی هست خالی کن اگر ارزشهای الهی مد نظر باشد ان یک گلوله را خرج کدام کهاز همه خبیث تراست خالی میکنی منافق از کفر بد تر است پس ترامپ ونتانیاهو معاف میشوند میماند بن سلمان وخاتمی ازاین دونفر ازکدام خداوند بیشتر توقع دارد تو کدام را انتخاب می کنی
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    13 9
    تا زمانیکه این وطن فروسان خائن محاکمه و مجازات نشوند اوضاع همینه سر افعی ها باید زد تا مملکت به آرامش برسد
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 17
    ... به خاتمی و دار و دسته هاش این کشور جز دغل و دروغ و خیانت از این قوم ندیده اند . خد....شان کند
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    13 2
    مشکل بی آبی و تشنگی مردم خوزستان که ریشه در قبل از این دولت داره وهمهدر این قضیه مسئول هستن رو چرا حل نمیکنید؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 5
    اصلاح طلب اصولگرا دیگه .............
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 19
    دویست نفر از این اصلاح طلبان را تبعیدکنند مملکت درست میشود تا کی با این خائنین مماشات بشود ببینید اردوغان با کودتاچیان چکار کرد یکبار برای همیشه کشور آسوده خواهد شد
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 14
    آقای خاتمی شما آقازاده های بد و نحس دارید نان زحمات پدر بزرگوار و متدین خود را می خورید البته اگر صرفا نان سفره پدرتان را می خوردید منحرف نمی شدید رفتید سر سفره دشمن خراب شدید هم دینتان را ضایع کردید هم دنیای ملت را شما باید محاکمه شوید و به اشد مجازات برسید چون فاسد شدید بی آبی خوزستان به خاطر سیاسی کاری و کار نکردن دولت شما و تدبیر و امید است که باید همه شما محاکمه شوید خداوند روز به روز عذابتان را افزایش دهد
  • امیر US ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 6
    شعار اصلاح طلبی گفتمانی برای گرفتن پست های دولتی از مردم با شعارهای احساسی بود یک نمونه کوچک آن همتی و با تئوری ۲۵اقتصاد دان غربگدا که بورس وسرمایه اندک میلیون ها ایرانی را نابود وارزش پول ملی را با دستمال کاغذی برابر کردند. تئوری غربگدایان در اجرای پیمان پاریس ودر اثبات حلقه بگوشی غرب سبب شد تا از ساخت نیروگاههای حرارتی طی هشت سال خودداری شود وبرای تولید برق در زمستان ها دریچه سدها باز ودر تابستان فاجعه آب وبرق. با غربگدایی غربگدایان فلاکت اقتصادی ونابودی رفاه عمومی رقم خورد. فاعتبروا یا اولی الابصار
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 27
    خباثت و نفاق جریان اصلاحات و لیدر خائنش خاتمی برکسی پو شیده نیست طوری حرف میزنند که انگار اینا نبودند که دولت فشل رو.... رو سرکار آوردند و همه مشکلات و از جمله مساله آب خوزستان زیر سر خودشان هست
  • حسين DE ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 27
    زمانيكه اضهار نظرات اصلاح طلبان رو در ارتباط با مسائل و مشكلات كشور در سراسر ايران ميخونى و يا ميشنوى مانند اين ميمونه كه يزيد و شمر بيان براى امام حسين (ع) مجلس عزادارى و نوحه خونى و روزه خونى بر گزار كنند مسخره و خنده دار نيست؟
  • علی رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    11 5
    استاد! (ید طولا) نه ید تولا. به املا کلمات دقت کن. رونویسی کردی و به نصف بیشتر جامعه متکثر ایران توهین کردی.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    10 5
    مشرق نیوز یک روزنامه عقده ایست کینه توز و بی منطق است از چاپ پیامدهایش مشخص است از تند رویاهایش مشخص است این روزنامه فقط مختص تند روزها است که خیلی بی نزاکت هستند چون نونشان تو این تند روی است وقتی یک چیز منطقی که علیه خودشان است چاپ نمی‌کند
  • ام داود CA ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    8 18
    امان از فتنه انگیزی فتنه گران و گرگهای در لباس میش.
  • واو IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    کامنت نویسان محترم لطفا آرامش خودتان را حفظ بفرمایید
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 21
    خاتمی که با "تکرار" می کنم ، خود شریک جرم و بانی وضع موجود است خود باید محاکمه وبه شدیدترین وجه تنبیه شود. منافق ملعون میخواد از وضع موجود سواستفاده کنه.
  • GB ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    4 27
    بی خاصیت تر از رو.... این خاتمی است سیب زمینی ها حتی برای ماسونها هم مهره سوخته هستند
  • حرف بدون کنتور IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 15
    شما از هاشمی مرفه خو ،خاتمی مرفه نشین ، و روحانی مرفه چه توقعی دارید ، درد مردم را ، اینها ،، اگر بدانند هم هیچ تاثیری در حال مردم ندارد . فقط خوب بلدن حرف بزنن و قمپز در کنند.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 11
    ما که آنقدر از خیانت آشکار افساد طلبان گفتیم و نوشتیم و همگان هم دیدیم، به ستوه آمدیم......اگر نظام چاره ای برای این فرقه ضاله نکند ،هرروز و هر لحظه باید منتظر یک آشوب ،شهید شدن چند جوان پاکیزه و وظیفه شناس، رقص و پایکوبی نجاسات ضدانقلاب،طلبکاری خودفروختگان سلبریتی، افاضات زشتکلامهاو...باشین
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    26 3
    مشرق چرا تعصب توروخدا دست از مقصر جلوه دادن دیگران بردارید من دل خوشی از افرادی را که نام بردید ندارم ولی ادرس غلط نده
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 23
    توی دولت همین خاتمی خاین مصوب کرده بودن تا بیست سال هیچ گونه سرمایه گذاری در خوزستان نشود حالا شده مدافع خوزستان عجب عجب
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    6 1
    به آب نگاه ملی کنید چه طور نفت یه سرمایه ملی است و خوزستان نمیتونه بگه نفت فقط ماس ماس به آب هم به دید سرمایه ملی نگاه کنید واز حوزه ی یه استان خارج کنید تا این مصائب جمع بشه سیل ۲ سال پیش به همین دلایل بود که سالهای قبل حاضر نشدن مازاد سد کرخه وکارون به جایی مثل باتلاق گاوخونی منتقل بشه هم تالاب نجات پیدا کنه وهم اوضاع زیست محیطی وسرطان ناشی از ریز گردها کم بشه هم جلوی وقوع سیلهای مخرب گرفته بشه.
  • مهدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 8
    پرروتر ازاصلاح طلبان (آمریکائی-اسرائیلی)آدم من ندیدم.حجاریان نکبت تاج زاده بی عقل زیباکلام حراف خاتمی مدعی بدانید بدانید بدانید هرکاری برای براندازی این نظام بکنیدبه سرانجام نمیرسه.مال حرام آدم روکورمیکنه.شمااگربه قول خودتان برحق هستیدچرااسرائیل وآمریکاباشماهم کلام هستش.
  • كريم IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 11
    ننگ بر افساد طلبان وطن فروش.
  • صادق DE ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 17
    کسانیکه م ازاوائل انقلاب تا کنون بعلت وابستگی به صهیونیست جهانی وابسته اندوعلزهلیه مردم ایران فعالیت می‌نمایند و کارنامه چندین ساله ساله انهامملو ازخیانت وغارت بیت المال وایچاد فحشاِ عوامل بدبختی مردم شده اندچراوبه چه دلیل محاکمه ومجازات نمیشوندبلکه امکانات برای ایجاداشوب رابرای افرادی که درحال هستنددراختیارمفسدین فی الارض میدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس