سوء مدیریت در حوزه آبی خوزستان؛ عامل بروز بسیاری مشکلات

مردم باید بدانند ریشه گرانی‌های فعلی، ریشه کم‌آبی در برخی شهرستان‌های خوزستان و... در فقدان کارآمدی در در دولتی است که امثال آقای جلایی‌پور و دوستان اصلاح‌طلب ایشان در دامن رأی مردم گذاشتند.

سرویس سیاست مشرق _ "خوزستان" و مشکلات مدیریتی آن در سال‌های اخیر سبب بروز مسائلی مثل کم‌آبی در برخی مناطق این استان، مشکل فاضلاب و... شده است.

بدیهیست که مدیریت کلان کشور، نخبگان و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه اهتمام خاصی دارند و اگرچه سررشته امور تماما به دست دولت آقای روحانی است! اما نهادهایی مثل قوه قضائیه، مجلس، گروه‌های جهادی، رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی نیز به این مسائل ورود کرده‌اند تا برای آن چاره‌جویی شود.

در این میان اما هستند کسانی که در ادامه یک پروژه 10 ساله که هدف "فتنه اقتصادی" (اغتشاش به بهانه مشکلات معیشتی و اقتصادی) را پیگیری می‌کند؛ برداشت‌هایی عجیب و منفعت‌طلبانه را نسبت به مشکلات بروز کرده در خوزستان ترویج می‌کنند.

برداشت‌هایی عجیب و البته خطرناک که در صورت عدم توجه خواص به آنها و تاریک ماندن خطرات مستتر در آنها برای مردم؛‌ می‌تواند این "کسان" را به اهدافشان برساند و چیزی که آنها در انتظارش هستند؛ یعنی فتنه اقتصادی "آبان 98" را در سطحی وسیع در کشور تکرار کند.

در اشاره به این معنی می‌توان به یادداشت اخیر حمیدرضا جلایی‌پور، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در سایت اعتمادآنلاین پیرامون مشکلات خوزستان اشاره کرد که مدعی شده است "وضع امروز خوزستان می‌تواند وضع کل ایران در فردا باشد"![1]

او در این یادداشت با بیان اینکه مشکلات خوزستان بعنوان یک استان برخوردار، طی یک دهه اخیر آغاز شده؛ درباره علت مشکلات می‌نویسد:

"نزدیک‌ترین پاسخ به این سوالات این است که منطقه با خشکسالی و بی‌آبی روبه‌رو شده و تشنگی جان مردم را به لب آورده و مردم معترض شده‌اند. یا اصول‌گرایان تندرو پاسخ می‌دهند دشمن خارجی (نتانیاهو و بن‌سلمان و سازمان سیا و تلویزیون ایران اینترنشنال) از فرصت خشکسالی و بی‌آبی خوزستان استفاده کرده و بر روی آتش اعتراضات مردم نفت می‌پاشند و دنبال مقاصد ایران‌سوز خود هستند. 

روشن است که پاسخ‌های فوق قانع‌کننده نیست. بله خشکسالی عامل تشدیدکننده نارضایتی هست؛ بله توطئه دشمن خارجی هم واقعی است ولی عامل جدیدی نیست، قبلا هم بوده الان هم هست. لذا اهمیت دارد که نخبگان حکومتی و غیرحکومتی به این سوال پاسخ دهند که چرا برخوردارترین استان کشور به این روز افتاده است؟ پاسخ به این سوال مهم است چون به نظر من مشکلات امروز خوزستان یک نمونه «قابل رویت» است و غفلت‌ها ادامه یابد، می‌تواند فردا مشکل همه ایران باشد."

مانور فریب در تیراندازی‌های کور خوزستان/ عامل مشکلات خوزستان را در این عکس پیدا کنید

جلایی‌پور تأکید می‌کند: پاسخ ریشه‌ای به مشکلات امروزی خوزستان را باید جدی گرفت. پاسخ این مشکل را نباید سر و تهش را با اشاره به خشکسالی یا توطئه خارجی به هم آورد و مرتب مثل دو دهه گذشته فرصت را از دست داد. بلکه باید به علل به‌وجودآورنده این وضعیت توجه کرد و در راه درمان این علل، مسئولانه کوشید. گفته شد اگر به علل ریشه‌ای توجه نشود، وضع خوزستان امروز می‌تواند وضع فردای کل ایران باشد.

او سپس چیزهایی با عنوان "نگاه امنیتی_پروژه‌ای به خوزستان و پروژه‌های پروازی_رانتی" را علت‌العلل مشکلات خوزستان برمی‌شمارد و مدعی می‌شود که هدف این اقدامات هم کسب رضایت مردم نبوده است!

در یادداشت جلایی‌پور همچنین پیرامون مشکلات خوزستان می‌خوانیم:

"آن نگاه امنیتی در خوزستان در حاکمیت، خود را در مرکز ایران در مهندسی انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ نشان داد. حاکمیت در مهندسی انتخابات بی‌توجه به لزوم حضور نمایندگان واقعی اقشار جامعه بود و حتی به اصول‌گرایان میانه‌رو هم رحم نکرد و علی لاریجانی را هم از گردونه انتخابات حذف کرد. پنجاه و شش درصد مردم در این انتخابات شرکت نکردند و یا رای اعتراضی دادند و بعد حاکمیت از موضع استغنا گفت: انتخابات باشکوهی داشتیم! این یعنی ای مردم، فضولی و مشارکت در امور حاکمیتی موقوف!"

اگرچه منطق اظهارات جلایی‌پور به حدی مخدوش هست که هر وجدان بیداری به راحتی می‌تواند درباره درست و غلط حرف‌های بالا نتیجه درست بگیرد. و اگرچه سوء استفاده‌گری او از مشکلات خوزستان و جمع بستن این مشکلات با تحریم خاموش انتخابات 1400 از جانب اصلاح‌طلبان به منظور آتش زدن بر هیمه فتنه اقتصادی اظهر من الشمس است...

اما از باب ساکت نماندن حقیقت و از باب اینکه مردم عزیز ایران و شهروندان خوزستان بدانند علت بروز برخی مشکلات در سال‌های اخیر و همزمانی عجیب آنها مثل گرانی، کم‌آبی و بی‌برقی را در کجا باید جستجو کنند؛ بایستی این حقیقت را در مقابل یادداشت فرافکنانه آقای جلایی‌پور و دوستان همراه ایشان یادآور شد که علت مشکلات قابل پیش‌بینی خوزستان که راه‌حل‌های بسیاری ساده‌ای هم دارند؛ فقط و فقط سوء مدیریت و ناکارآمدی است.

چه اینکه امروز در تمام دنیا و حتی در ممالک عقب مانده هم می‌دانند که کم‌آبی و یا لوله‌گذاری برای مدیریت فاضلاب هرگز کارهای سختی نیستند و به راحتی می‌توان آنها را انجام داد. اما به شرط وجود کارآمدی و داشتن عزم جهادی در مدیران...

چیزی که البته در دولت آقای روحانی شاهد قحطی آن بودیم و امروز هم به نظاره برخی مشکلاتی نشسته‌ایم که علیرغم پیشرفت‌های کلان کشور در ابعاد مختلف اما در رحم همان ناکارآمدی‌ها بروز کرده‌اند.

مردم باید بدانند ریشه گرانی‌های فعلی که از هیچ قاعده بازاری، تورمی، دلاری و تحریمی پیروی نمی‌کند، ریشه کم‌آبی در برخی شهرستان‌های خوزستان، ریشه گرانی یک‌شبه بنزین و نان و... در همین فقدان کارآمدی در دولتی است که امثال آقای جلایی‌پور و دوستان ایشان در دامن رأی مردم گذاشتند.

همین افرادی که خود را "فدائیان روحانی" نامیدند و با پوشاندن ضعف‌های بزرگ دولت اعتدال، گزینه‌ای را به رأی مردم تحمیل کردند که از روز اول، چاره مشکلات را در خارج از کشور می‌جست نه در مدیریت اصولی و مدیریت جهادی...

و شد آنچه که نباید می‌شد!

همچنین برای فهم بهتر مسئله و اینکه علت واقعی مشکلاتی مثل مشکلات خوزستان را در کجا باید جست؛ یک عکس تاریخی را عرضه می‌کنیم تا همه دقیق‌تر بدانند ریشه مشکلات امروز را در حرف‌های عجیب و غیر منطقی امثال جلایی‌پور باید جستجو کنند یا در حقایق نهفته در این تصویر...

مانور فریب در تیراندازی‌های کور خوزستان/ عامل مشکلات خوزستان را در این عکس پیدا کنید

***

1_https://etemadonline.com/content/506243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    102 5
    خائنین به کشور را بگیرید اعدام تبعید کنید مملکت درست میشود
    • مهندس نفت IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      41 9
      اینا "اوباش طلب" هستند نه اصلاح طلب ...."اصلاح طلب"، یک واژه پاک هست و در گروه خون این قوم مغول نمی گنجد
    • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      37 9
      عامل بدبختی مردم نمیدانید کیست یا خود را به نادانی زده اید. عامل بدبختی مردم مگر الان ننشسته است دنبال چی میگردید؟ شورش 96 و 98 و پر کردن سانتریفوژ ها و مثلا برداشتن سایه جنگ خیالی از روی ایران و حقارت و دستبوسی 8 ساله کدخدایی درمانده جهان و تشنگي خوزستان عاملش را نمیشناسید؟ و هنوز که هنوز است در حال مذاکره است و هنوز از خواب بیدار نشده است
    • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      25 8
      مجلس چه زمانی میخواهد از قانون عدم کفایت ریاست جمهوری استفاده کند؟ وقتش را به مردم بگویید
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      24 6
      الان می خواهید با مسئله کم آبی و کم برقی چکار کنید؟ هی اصلاح طلب اصول گرا بکنید؟
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      7 0
      مدلشه دیگه
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      11 8
      دلیل اصلی بی آبی در خوزستان سدهای متعدد
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      17 7
      من نمی دانم این حضراتی که ذایم سد سازی را متهم می کنند نمی دانند اگر این سدها برای ذخیره آب نبود همه این آبها تا حالا تخلیه شده بود و رفته بود؟ تازه انگار خیلی زود سیل پارسال یادتان رفته.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      13 11
      عرب های ایران و سایر نقاط جهان باید از سعودی های خائن و تروریست اعلام برائت کنند
    • افشین IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      10 0
      ببین تورو خدا نوشته سد باعث کم آبی خوزستان شده.سد رو میزنن که در فصل بارندگی آب هرز تره و بدرد روزهای خشکسالی بخوره.اگه سدها نبودند تا حالا خوزستان رو چند بار آب برده بود درست مثل سابق.مگر همین چند وقت پیش سیل نیومد؟ اگه همین سدها نبودن که فاجعه ضد برابر بود
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      دقیقا باید نسبت به خائن رحم نباید باشه
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      مشکل اینه که خط نفوذ را دنبال میکنی به بعضیا توی خود همین دولت میرسی////
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      2 0
      خاصیت سدهای بزرگ خوزستان چیست؟ ۱-جلوگیری از سیلاب....سیل سال ۹۸ رابه یاد بیاورید ۲-ذخیره آب .. امسال آب نداریم! یا مدیریت سدها رو دادید دست خائنان؟!
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      حرف بدی نزده باید مملکت را ازدست تنبلهای فرسوده نجات داد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    40 0
    فکرکردین مثل عفت مستقیم‌میگن مردم بریزین تو خیابان با قطعی برق و آب و نان مردم را به خیابان کشاندن
    • SG ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      8 1
      اصلاح طلبان در هر اغتشاش و آشوبی به قول آن ضرب المثل اول یک من گندم خودشان را بی نوبت آرد می کنند!
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      در واقع این بار با درگیر کردن مسائل اولیه زندگی به میدان اومده دشمن
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      لعنت به هر چی خائن به مردم و مملکت. نفوذی ها اینبار به جون مردم عادی افتادند.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    48 21
    ریشه تمام مشکلات کشور اصلاح طلبان هستن، تا این ها نفس می کشن وضعیت همینه،
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      29 28
      دوقطبی سازی برای فرار از اصل ماجرا کاملا نخ نما شده.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      25 15
      کدوم دوقطبی ؟لابد کوری و گند ۸ ساله دولت افسادطلب به همه جای کشور مخصوصا خوزستان را نمی بینی
    • TR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      32 3
      متاسفانه نه تنها نخ نما نیست بلکه الان به وضوح مشخص است که اصلاح طلبان کاملا عمد دارند.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      23 2
      اگر ایران تا زمانی که اصلاح طلب داره پیشرفت کرد و روی ارامش دید هر چی دوس داشتین بگید.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    44 3
    این اصلاح طلب ها منطقشان این است که اگر ما رای اوردیم انتخابات خوب و درست است ولی اگر اینها رای نیاوردن انتخابات غلط است و اشکال دارد باید هرج و مرج کرد و ریخت تو خیابان
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    25 0
    مردم خوزستان حق دارند.به آنها ظلم شده است‌.چرا کوتاهی ها و بی کفایتی های خودتان را توجیه می کنید.شما که می دانید دشمنان در پی بهانه هستند چرا هر وقتی یک بهانه دست آنها می دهید.واقعا با این مدیریت شورشو درآوردید.مردم حق دارند از دست شما عصبانی باشند.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      5 11
      اولا این شما کیستند؟ جز همانهایی که خود خوزستانی ها انتخابشان کردند؟. هواتو داریم که یادتونه؟ ثانیا الان با این مامور کشی و جوان کشی فتنه گران اعتراض و حق شما نتیجه داد؟
  • FR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    32 9
    این ۸ساله این مشکلا بوده قبلش بوده بعدشم خواهد بود
  • مهدی مختاری IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    21 5
    خدایا این 14 روز هم بخیر بگذرون
  • patriot IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    19 7
    دوساعت قصه گفتی برای خوزستان این تجزیه طلبهای بیشرف رو بزارید جلوی دیوار تیربارون کنید تا مشکل حل بشه با ننه من قریبم بازی نمیشه با این بیشرفها برخورد کرد.
    • افشین IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      7 5
      کاملا موافق هستم. این کشور ملک مشاعيست بین همه ایرانیها و یک پشت ناخن هم از آن را اجازه نميدهيم جدا کنند.کشورهایی که اینا رو دارن تامین میکنند رو با هر راهی که صلاح ميدونند باید از هستی ساقط کنند.تعدادی از اینها اصلا از اعراب ایران نیستند و از بعثيهاي عراق و اعراب کویت و عربستان هستند که صادر شدن.ولی ایران سوریه نیست.
  • پری IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    19 10
    این دولت 14 رز بعدی را هم به شدت کم کاری خواهد کرد برای عصبانی کردن مردم. هوشیار باشیم
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      7 7
      کم کاری !!اتفاقا یکماه روحانی داره کار میکنه یکی باید بهش بگه کار نکن در قرنطینه بمان
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    33 20
    حالا که کل مملکت افتاده دست شما اصول گراها باید کشور را گلستان کنید. منتظریم ببینیم
    • سوخته IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      18 24
      اولا آقای رئیسی مستقل آمده است دوما سنگی را یک ... در چاه می اندازد و یک ملت هم به آسانی نمی تواند آن را در آورد . فقط خدا بدادمان برسد .
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      14 9
      هنوز نیفتاده، اول شما اصلاهاتچیا باید بازخواست و مجازات بشین، هشت سال بعد اگر دست اصولگراها بود و اونها هم مثل شما اشتباه کردن به حساب اونها هم رسیدگی خواهد شد!!!!
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      8 7
      اولین کار محاکمه و مجازات عاملین و مسببین وضع موجود هست که باعث تسکین دلت ملت مظلوم بشه بعد هم خشکوندن ریشه افسادطلبان و ویژه خواران نفوذی در دولت که ریشه فساد کنده بشه.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 26
    چرا بجای گاومیش گاو های دیگر مقاوم نگهداری نمی کنند
    • برزو IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      18 0
      خیلی شوتی بخدا ....
    • افشین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      13 0
      چی میگی آخه. .مشکل که فقط گاوها نیستند.کشاورزی استان خوزستان هم برای ما حیاتی هست.
  • TR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    9 7
    من نمی فهمم مشکلی که با دست باز می شود را چرا با دندان باز می کنید؟ این اعتبار سنگینی را که برای نجات خوزستان گذاشته اید به عنوان خسارت به کشاورزان شلتوک کار بپردازید تا برنجکاری را رها کنند. لازم هم نیست همه آن 250 هزار هکتار برنج را رها کند. فقط 50 هزار هکتار برنج از چرحه آبیاری حذف شود مشکل آب خوزستان صد درصد حل می شود. هیچ احتیاج به هیچ کار دیگری هم نیست مشکل هم فورا حل می شود.
    • افشین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 5
      شما اینو چند جا نوشتی و مثل اینکه خودتون برنجکاريد. نیازی عزیز جان با دادن پول نفت نیست.بجای کشت محصولات آب بري مثل برنج محصول دیگه ای بکارید
    • محمد IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      این راه حل ریشه ای نیست. ممکنه حد اکثر یک ماه کار کنه. باید مسئله آب و محیط زیست خوستان ریشه ای حل بشه.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    16 0
    ریشه اش در بی تدبیری است
  • ۱۱۱۱۱ IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    7 5
    جالبه به راحتی میشه تقصیر رو گردن افراد انداخت ولی نمیشه محاکمشون کرد. این بدبختی که بابت همه چیز بر سر مردم ریخته رو کی میخواد درست کنه . نادانی هست اگر فکر کنیم همه چیز درست میشه . کرایه خانه ، تورم ، مشکل بی آبی و بی برقی و بیکاری و هزاران مشکل دیگه .
  • GB ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    14 4
    انگاربرخی ها دست بدست هم داده اند تا اجازه دهند اغتشاشکران بالقوه مملکت را بالفعل به آتش بکشند.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    24 15
    ۸ سال دیگه مشکلات رو گردن کی میندازید؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      13 9
      اول بگو اون ۲۰۰۰۰ مدیری که جهانگیری دستور داد حقوقشون زیاد بشه اونم وقتی این دولت کارش تمومه و داره میره کیا هستن، تا بهت بگم مشکل کجاست؟ روحانی شاید بره اما عواملش قطعا به کارشکنی های خودشون ادامه میدم، جهانگیری هم با این کارش گفت ما ازتون حمایت می کنیم، همین روند رو ادامه بدین. بدنه ی میانی کشور از افراد نالایق باید پاک بشه و الا با این دولت و اون دولت هر اتفاقی هم بیفته موقتی خواهد بود.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      8 9
      تا چهار سال دیگه وضع خوب میشه، مردم دوباره می رن به کنسرت رای میدن، دوباره وضع بد میشه، دوباره طلبکار نظام میشن
  • داود IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    10 25
    اين مشكلات يك روند ٣٠ ساله داشته تا به اين جا رسيده اتفاقا در دولت روحاني مقداري سرعتش كند شد بد ترين ضربه را دولت خاتمي و احمدي نژاد زدند
    • TR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      15 5
      نه عزیز من. دولت روحانی با گران سازی بی سابقه اقلام غذایی و بویژه برنج و آزاد کردن صادرات، کشائرزان را تشویق به برنحکاری در سطح گسترده کرد که این فاجعه ایجاد شد. اگر وزارت کشاورزی به دست نیروهای جهادی و سعید محمد ها بود محال بود این اتفاق بیفتد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    12 7
    کشت برنج در هوای داغ و سوزان خوزستان و غرقاب کردن شالیزارها اولین عامل تنش آبی بوده . علتش هم اینه قیمت برنج سر بفلک گذاشته و صادراتش آزاد . اینا هم بیکباره سطح عظیمی از مزارع رو زیر کشت برنج بردن تا بدن کشور همسایه با خوزستان .
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 4
    به هدفش رسید
  • دلسوز IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    20 8
    هنوز در این خیال وخطای عمیق تحلیلی هستین که ریشه مشکلات کشور مربوط به جناح خاصیه،!؟
    • TR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      8 10
      تخیل نیست...... بر همه اصلاح طلبان
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    10 2
    ایران سرای من است خوزستان زنجان تبریز
  • ایرانی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    7 0
    مشکل امروزاصلاح واصول نیست؟!امروزگروه ی فرصت طلب که ازروزاول اویزان انقلاب شدن مثل رو...... بانگاهی به ویکی پدیاخواهیددیدبعدپیروزی اقایان چسبیدن به کشوروتنهاهنرشان مکیدن خون مردم وحرافیست؟ازعالم وادم هم طلبکاران وقتی این ها برن کنار و فدائی اسلام وایران چون شهیدسلیمانی میداندار شوند.خواهیددیدایران چه بهشت صالحین است (انشاالله)
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    22 4
    آشوب خواهد خوابید و دشمنان دستشون رو خواهد شد
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    7 0
    مدیران فشل به خاطر کم کاری وترک فعلشون باید توبیخ ومجازات بشن
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    9 6
    این چه رفتار غلطیه که تا مشکلی پیش میاد یه عده میریزن تو خیابون به شعار دادن ؟ هوس کردین مملکتتون مثل سوریه و لیبی بشه و داعشی و سرباز خارجی بیاد تو کشورتون؟؟
  • DE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    7 5
    از حالا بسرعت چند تا کارخانه اب شیرین کنی بغل هم در دهانه خلیج فارس سازمان اب استانها برای خوزستان بشکل عاریه ای نصب بفرمایند و اب شیرین حاصله با لوله و خط ریلی بین شهرهای خوزستان در مخازن ابی بعنوان اب شرب عادلانه تقسیم بشه. سازمان مدیریت بحران خوزستان لازمه ساکنان روستاها که پراکنده اند رو در چند جای بزرگ بمدت 3 ماه تا خنک شدن هوا بشکل متمرکز جمع کنه تا رسیدگی انسانی و دادن علوفه واب دامی و دریافت کمک های استانی براشون راحت تر باشه . روستاهایی که خشک شده اند ، جمعیت شون رو همراه دام هاشون بشکل موقت چند ماه درروستای بزرگ یکجا جا داده بشه و به کسانی که مجبورند کوچ موقت کنند نیروهای جهادی براشون برای سه ماه یک اطاق و سرویس بهداشتی بسازند. تا بمدت 3ماه انجا بتونن بمانند. برای دام هایشان با کمک نیروهای جهادی و افرادکمکی داوطلب از استان های دیگه وبا اهداء چوب یا میله های اهن و تخته اغل میله ای با سقف ایرانیت دار موقت بسازند. تا دام هایشان گرمازده و تلف نشن. برای کمک به خوزستان مدیریت بحران از حالا لطفا از استانهای همجوار و تهران امام جمع های عزیز تقاضای کمک کنند تا افراد جهادی بسیج شده وبیان به دامداران روستایی در ساختن اغل ، تقسیم اب ، ساختن اطاق ، دادن خاروبار به مردم خوزستان کمک کنند.
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      4 7
      چه نیازی به آب شیرین کن هست؟ فقط خسارت به شالیکار خوزستانی بدهند تا نکارد و رها کند. مشکل آب کاملا حل می شود.
  • DE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 4
    بسیج مردمی برای کمک به رفع بحران مردم غیور خوزستان
    • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      9 2
      پس وظیفه دولت با اینهمه پول و امکانات چیه؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 0
    دست خیلیا رو میشه در این ایام. آخرین ضربه ی ضد انقلاب نفوذ کرده در نظام. اما زور آخرشونه
  • مهدی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 0
    وای خدایا من نظراتو میخونم تازه میفهمم چرا مشکلات خوزستان حل نمیشه؟!
  • ش ب NL ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 2
    این حرف درست است که مسائل ومشکلات موجود درکشور را باید هم ریشه‌ای حل کرد وهم تلاش بشود در جای دیگر تکرار نشود مثلاً مشکل خشکسالی وتآثیر آن بر .دامپروری ایران و بخصوص عشایر چه اقدامی صورت گرفته ایا بعد تز ورشکسته سدن این قشر مولد زحمت کش که دارند تز هستی ساقط می‌شوند فکر بیکاری این جماعت راکردهاند خیر امروز باید اقدام کرد نه اینکه بعد از نابودی دامپروری روحانی ویا رئیسی ویا وزیر و...زیر سؤال برد .که دردی را هم دوا نمی‌کند وهر کس بگوید کی مقصره بعنوان صد کشور توضیحات برایش نوشت
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 2
    باز حزب و حزب بازیا شروع شد.کی بود کی بود من نبودم.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    9 1
    سد غیرعلمی گتوند که سبب شوری آب شده است، در دولت های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد تکمیل شده است و تقریبا این دولت ها در این مشکلات و فجایع نقش داشته اند، مشکل از مدیریت های غیر علمی است که در این دولت ها مشترک بوده است
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      3 5
      اتفاقا سد بدنام گتوند نوسات شوری آب کارون را که EC آن در سال بین 600 تا 2700 تغییرات داشت کنترل کرد و به تنها بین 600 تا 1800 رساند و الان شوری آن فقط 600 است. یعنی حتی با کیفیت تر از آب قزل اوزن سفید رود با EC حدود 1600. چرا؟ چون سد گتوند فقط به آب شیرین فوقانی سد اجازه خروج می دهد و آب عمیق همراه نمک که سنگین تر است را خارج نمی کند. دلیل شوری آب کارون بعد از اهواز هم فقط کشتزارهای نیشکر است.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 0
    قحط الرجاله .
  • حسین IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 1
    بابا ول کنید اصلاح طلب و اصولگرا رو ب داد مردم خوزستان و سیستان برسید
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 8
    به خاتمی باید گفت پس چی شد تضمینتون ؟ این بود تضمینی که می گفتید ؟ نابودی خوزستان همان تضمینی بود که برایش رای جمع کردید؟
  • محتشم IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 4
    اعتراض به مدیریت با تیشه زدن به اقتدار ملی و حرمت پلیس کاملا در کشور متفاوت است و شوربختانه وضعیت کنونی بیشتر شورش بلوا می باشد که معمولا سیگنال های آن توسط عده ای در کشور نهادینه شد /// بایستی با اقتدار یا شورش برخورد شود تا امنیت حفظ گردد //
  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 2
    بجای حل مشکلات مردم فقط بلدید بندازین گردن این و اون
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 4
    میخواستین به رضایی رای بدین که ماهی 450 هزار تومان به هر نفر بده!!!
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 3
    وظیفه حل کردن مشکلات دولته، متاسفانه ناسزاش رو بقیه میشنونه، ببینید ما مثل شهید حججی سینه مون مقابل ناسزاگویان سپر خواهیم کرد، و مثل شهید سلیمانی به مردم کمک خواهیم کرد.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 3
    لعنت خدا و مردم بر هر چی مزدور کدخدا ، ان شاالله که ریشه شان بخشکد.
  • احمد US ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 3
    چی شد مشرق تا حالا که تاحالا همه ی تیترهایتان از شمال بود ویکدفعه مثه مسولین جهت عوض کردید تا حالا که تمام بدی های خوزستان به تصویر می کشیدید شما وهمکارانتان بجای مشکلات باعث تعجبه
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 1
      جهالت امثال تو نتیجه اش دولت تدبیر هست و وضع کنونی
  • GB ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    من اگه جای نیروهای محترم امنیتی بودم شک نمی کردم می زدمشون یعنی چی یه مشت اراذل و اوباش امنیت شهرها را به بازی می گیرند در صورتیکه که مردم اگر هم اعتراضی داشته باشند از طریق راه خودش اقدام می کنند.
  • ام داود IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    ما با کشور مشکلی نداریم و فقط آب می‌خواهیم، کاش نیروهای امنیتی اون خرابکارها رو زودتر دستگیر کنه، این وسط باعث میشن قضیه به حاشیه بره
  • ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    در کل ما درکشور با چند بحران روبرو هستیم 1- بحران هویت : میزان وطن پرستی و تعلق به خاک کاهش یافته است و مهاجرت بی سابقه ایرانیان نشانه بارز این امر است 2- بحران اقتصادی : طبقه متوسط وجود ندارد واختلاف طبقاتی افزایش یافته است 3- بحران کاهش ایمان وصداقت : نفاق و دروغ درجامعه فراگیر شده است 4- بحران سیاسی : وحدت در داخل و ارتباط وتعامل با خارج درپایین ترین سطح می باشد 5-بحران آب راه ودرمان راهی را بروید که سنگاپور و امارات وترکیه رفته است
  • حجت IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    این مملکت فقط یه جور درست میشه. غربگراهاروببندی به.... تاکار کنند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    این عاقبت ماکه هوانداریم هوای تورو داریم ازماست که برماست خدایا این ۱۴روز را به خیر بگذران وبه مارحم کن
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 0
    خدایا این ۱۴روز را به خیر بگذران وبه مارحم کن
  • FR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 0
    شوخی نکنین مگه شرایط خوزستان در ۳۰ سال گذشته چطور بوده که این ده سال رو ازش جدا میکنید ؟ البته که عملکرد روحانی قابل دفاع نیست
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    نمی خواهید با این مامور کشی ها برخورد جدی کنید؟ سالهاست هر اعتراضی تبدیل به فتنه ای مسلحانه علیه مردم و نظام می‌شود. ... آیا سیستم های اطلاعاتی نباید از اساس متحول شوند؟ وزارت اطلاعات دولتی خود مشکل دار نیست؟
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 1
    مسولان بی کفایت لیبرال تو این سی سال ایران را به یک ویرانه تبدیل کرده اند6998
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    یک بچه تازه متولد شده هم میدونه تمام مشکلات کشور زیر سر اصلاح طلبانه ... دولت رف... خ.... رو.... همگی اصلاح طلب هستند اصلاح طلبان همان منافقین جنایتکار دهه شصت هستند #بازخواست کل افراد دولت رو... خواسته کل ملته
  • DE ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    اقای جلایی‌پور سه دهه این کشور زیر دست امثال شما بوده واز هیچ کارشکنی درتضعیف امینت ملی پایدار ابایی نکردید بامدیریت ناکارامد درتوزیع اب وانرژی نهایت بی عرضگی وبی لیاقتیتون رو ثابت کردید. هر احمقی میدونه که برای مقابله با دشمنان خارجی باید امنیت ملی پایدارش روتقویت کنه تا تاب اوری داشته باشه ، برو خودت رورنگ کن عمو! پس لطفا سکوت کنید والکی بالای منبر نرید! به اندازه کافی به این خاک وملک خیانت کردید ! جای امثال شما دادگاهه. مزاحم نشیدو بذارید دولت انقلابی جدید همراه مردم این نارسایی های رو از بین ببرن.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    آنهایی که در انتخابات 96 شعار دادند با روحانی به جهنم می رویم ولی با رئیسی به بهشت نمی رویم الان همان جهنمی است که روحانی با درخواست شما درست کرده
  • US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    12:13برو گمشوهمه جا اینومینویسی خفه بشی بهتره ومنافقین منتشر می کنند باغرض ومرض
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    اگر ارزش ها را گرامی داریم و در جامعه جا بیاندازیم، گرایش بسیاری از رفتن بسوی فساد، خیانت و جاه طلبی کمتر میشود. باید اگاه باشیم نفوذی ها جیره خوار نقش مهمی در بقهقرا کشیدن ایران دارند. همانطوریکه در اصلاح طلب ها رسوخ کرده اند مراقب باشید بیکار نیستند و در اصول گرا ها هم درصدد هستند نفوذ کنند.
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    1 0
    عامل وضع موجود در تهران زیر کولر گازی در کاخ سعد آباد دارد به پروژه ناآرامی بعدی فکر میکنه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    اتیش مانور فریب در خوزستان از لندن و عربستن و امریکا هدایت میشد
  • مم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    درمشکلات.خوزسنان.فردفردمردم. نقش.دارنداگرهمه.مردم.وظیفه .ذاتی.وانچه.درتوان.دارند.انجام. دهندهیچ.صاحب.منصبی.جرعت. کم.کاری.واهمال.به.خودنمی.دهد این.همه.امکان.راتبدیل.به.مشکل. کردن.کاری.است.که.ازعهده.همه. برنمی.ایداگرهرکس.به.اندازه.عایله. خودمقابل.خانه.خوددرخت.بکارد فکرکنیدچه.اتفاقی.می.افتدالباقی. کارها.نیزبه.همین.روال.می.باشد اگرهمه.صاحب.منصبان.دراستان. جمع.شوندمقطعی.می.باشداین. مردم.هستندکه.بایدپای.کاربایستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس