حریفان تیم‌ملی بسکتبال در المپیک|فرانسه؛ تیمی که شکستش دور از دسترس نیست

تیم ملی بسکتبال فرانسه حریف آخر تیم ملی کشورمان در گروه اول المپیک توکیو خواهد بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال فرانسه که توانست در جام جهانی ۲۰۱۹ چین جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند، در گروه اول این مسابقات یکی از حریفان تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود. فرانسوی‌ها در بازی های تدارکاتی خود در راه آماده سازی همانند کشورمان نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند در اسپانیا و ژاپن مقابل حریفان خود شکست خوردند.

*سابقه حضور خروس‌ها در المپیک

خروس‌ها از سال ۱۹۳۳ عضو فدراسیون جهانی شده‌اند و در حال حاضر رده هفتم رنکینگ جهان را در اختیار دارند.آنها پیش از این ۹ بار جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کرده‌اند که بهترین رتبه آنها به سال‌های ۱۹۴۸ لندن و ۲۰۰۰ سیدنی باز می‌گردد که توانستند دوم شوند و مدال نقره بگیرند. این تیم در المپیک دوره قبل در ریو هم عنوان ششمی را به خود اختصاص داد.

* ۵ بازیکن NBA در ترکیب فرانسه

وینسنت کالِت سرمربی ۵۸ ساله فرانسه برای المپیک ترکیب خود را انتخاب کرده که در این میان ۵ بازیکن از لیگ NBA خواهند بود. رودی گابرت، نیکولاس باتوم، ایوان فورنیر، تیموث لیواوو و فرانک تیلیکینا به نوعی عصای دست کالت محسوب خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی حریفان بسکتبال ایران در المپیک

در این بین گابرت مشهورترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود که در پست ۵ تیم یوتا جاز درخشش خوبی را در یکی دو سال گذشته داشته است و تقابل او با حدادی تماشایی خواهد شد.

دیدار دوباره بسکتبال ایران و فرانسه و امیدواری به برد

* دیدار دوباره و امیدواری به برد

سابقه دیدار تیم ملی بسکتبال کشورمان با فرانسه به سال ۲۰۱۴ باز می‌گرد که دو تیم در مرحله گروهی با یکدیگر روبرو شدند. جدال نزدیک دو تیم و بازی خوب ملی پوشان تا دقایق آخر این امید را برای بسکتبال دوستان کشورمان به وجود آورده بود که می‌توان مقابل فرانسه پیروز شد، اما در پایان فرانسوی‌ها با استفاده از تجربه بالای خود ۸۱ بر۷۵ به پیروزی رسیدند.

حالا المپیک توکیو و رویایی در سالن سایتاما سوپر آره نا دومین جدال دو تیم خواهد بود. عملکرد فرانسوی‌ها در بازی‌های تدارکاتی نشان داده که شکست‌شان دور از دسترس یا غیر ممکن نیست. همانطور که در جام جهانی ۲۰۱۴ این موضوع ثابت شد و حالا با بردی که ژاپنی‌ها مقابل این تیم داشتند، امیدها در دل علاقمندان بسکتبال کشورمان زنده شده است.

دیدار دوباره بسکتبال ایران و فرانسه و امیدواری به برد

فرانسه، ایران، آمریکا و چک در گروه اول قرار دارند. دیدار ایران و فرانسه ۹ مرداد ساعت ۵:۳۰ در سالن سایتاما سوپر آره نا برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس