کد خبر 1248945
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نماینده ایران در تیرو کمان به مرحله حذفی راه یافت

میلاد وزیری تنها نماینده ریکرو انفرادی مردان در پایان مرحله تعیین رنکینگ بازیهای المپیک، در بین ۶۴ ورزشکار در جایگاه شصت و سوم قرار گرفت.

به گزارش مشرق، نماینده تیر وکمان ایران در دومین تجربه حضور در المپیک امروز جمعه همزمان با آغاز بازی‌های٢٠٢٠  در اولین روز از رقابتهای در مرحله مقدماتی در جمع ٦٤ نماینده حضور یافت.

وی در نهایت با کسب ۶۲۹ امتیاز در جایگاه شصت و سوم قرار گرفت. تنها کماندار کشور مالاوی پایین‌تر از وزیری ایستاد.

وزیری در مرحله حذفی روز سه‌شنبه به مصاف رقیبی از آمریکا می‌رود.

همچنین در پایان مرحله مقدماتی ریکرو انفرادی مردان کمانداری از کره جنوبی با کسب ۶۸۸ امتیاز اول شد، ورزشکاری از آمریکا با  ۶۸۲ امتیاز  دوم و کمانداری از کره جنوبی با ۶۸۱ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو  سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس