اسناد

گمرک خرمشهر برخلاف مصوبه هیات وزیران ممنوعیت تردد خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا خارج از محدوده مناطق آزاد و ویژه را رفع کرد.

به گزارش مشرق، روز گذشته سرپرست اداره گمرک خرمشهر از رفع ممنوعیت تردد خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خارج از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند خبر داد.

حسن غیبی روز شنبه گفته بود: مالکان این خودروها می‌توانند از روز دوم مرداد ماه برای اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه و پس از سپری کردن مراحل قانونی خودروی خود، از مرخصی خارج از محدوده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودروهای اروندی در سال مجموعا ۲ ماه می‌باشد که شرایط استفاده از آن در ۲ نوبت یک ماهه امکان پذیر است، افزود: لازم است بین این ۲ نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد. دریافت کنندگان مرخصی می‌توانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.

این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که تصمیم ‌گیری در این رابطه از اختیارات هیات وزیران بوده و نیاز به مصوبه دولت دارد. هیات وزیران پیش از این در اسفند سال ۹۳ دولت مصوب کرد که تردد خودروهای با قدرت موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به خارج از مناطق ازاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی ممنوع است.

نقض مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت تردد خودرو بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از سوی گمرک+سند

بنابراین هنوز مصوبه جدیدی برای رفع ممنوعیت وجود ندارد و سرپرست گمرک خرمشهر معلوم نیست، به استناد کدام قانون و مصوبه نسبت به ترخیص خودروها اقدام کرده است. آیا مصوبات داخلی استان خوزستان می‌تواند مغایر مصوبات ملی و هیات وزیران عمل کند؟

پیشتر نیز گمرک قشم و کیش درخواست‌های مشابه برای رفع ممنوعیت و برقراری امکان تردد را به رئیس کل گمرک منعکس کرده بودند که ستاد مرکزی گمرک به آن واکنش نشان داده بود.

نقض مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت تردد خودرو بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از سوی گمرک+سند

 آخرین بخشنامه‌های گمرک نشان می‌دهد، دستور جدیدی صادر نشده و همچنان ممنوعیت گفته شده پابرجاست. علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این زمینه بنا به درخواست برخی گمرکات آورده است: بنا به مصوبه هیات وزیران تردد خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی و با پلاک مناطق ازاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی به خارج از این مناطق ممنوع است.

نقض مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت تردد خودرو بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از سوی گمرک+سند

با این اوصاف بهتر است مسئولان گمرک نسبت به این مسئله پاسخگو باشند و در صورتی که این ممنوعیت برداشته شده شفاف سازی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس