اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در واکنش به تحولات تونس اعلام کرد: اولویت اتحادیه اروپا حفظ دموکراسی و ثبات در تونس است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری یورونیوز، اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه در واکنش به انحلال مجلس و برکناری نخست‌وزیر تونس، خواستار «بازگشت هرچه سریعتر ثبات بنیادین» در این کشور شد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد که این اتحادیه خواستار «از سرگیری فعالیت پارلمانی، احترام به حقوق اساسی، و پرهیز از هرگونه خشونت» است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد که «اولویت اروپا حفظ دموکراسی و ثبات» در این کشور است.

«نبیلا ماسرالی» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا نیز دیروز در پاسخ به سوال خبرگزاری آناتولی در ارتباط با تحولات تونس اعلام کرد: از نزدیک این تحولات را دنبال می‌کنیم و از سیاستمداران این کشور می‌خواهیم که به حاکمیت قانون احترام بگذارند. ما خواستار صلح و عدم خشونت برای حفظ ثبات در تونس هستیم.

کشور تونس واقع در شمال آفریقا از چند روز گذشته شاهد التهابات گسترده است و پس از تظاهرات گسترده علیه حزب النهضه، معترضان به دفاتر این حزب حمله ور شدند.

هزاران تونسی خشمگین در روزهای گذشته در خیابان‌ها خواهان برکناری نخست وزیر و همچنین انحلال پارلمان این کشور شده بودند. این اعتراضات روز یکشنبه به درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی نیز منجر شده بود.

گفتنی است رئیس جمهور تونس با حمایت ارتش این کشور، نخست وزیر و رئیس پارلمان تونس را برکنار کرد و فعالیت پارلمان را به حال تعلیق درآورد. این اقدامات به صورت غیر منتظره صورت گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس