کد خبر 1251506
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کتاب

مراسم آیین رونمایی«کتاب فولاذ» شرحی بر زندگینامه مستند مهاجر الی‌الله شهید حاج علی‌اصغر فولادگر با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش مشرق، همزمان با دهه ولایت مراسم آیین رونمایی«کتاب فولاذ» شرحی بر زندگینامه مستند مهاجر الی‌الله شهید حاج علی‌اصغر فولادگر کاری از انتشارات انجمن‌پیشکسوتان سپاس با حضور مهندس سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و ایثارگران و آیت‌الله عابدی و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری و خانواده معزز شهید فولادگر برگزار شد.

زندگینامه مستند مهاجر الی‌الله شهید حاج علی‌اصغر فولادگر به سپاس از مجاهدتهای خالصانه این شهید بزرگوار در جبهه‌های مقاومت و شهرت او جنوب لبنان به فولاذ نام نهاده شده‌است.

در این مراسم که به مناسبت ایام‌الله عیدغدیر در ششمین سالگرد شهید منا حاج علی‌اصغر فولادگر برگزار شد؛ مهندس اوحدی به ابعاد مختلف حادثه منا پرداخت و اظهار داشت: حادثه منا تا به امروز شفاف‌سازی نشده و دولت عربستان یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نداده‌است، در صورتی که همه کشورها اذعان دارند دقیق‌ترین و بیشترین دوربین‌های امنیتی _اطلاعاتی در مسیر رمی جمرات قرار دارد.

کتاب «فولاذ» رونمایی شد +عکس

وی افزود: با توجه به شواهد و قرائن این فاجعه هدفمند بود. نکته قابل توجه و حائز اهمیت این حادثه آن‌است که می‌توان به طور قاطع گفت تنها کشوری که توانست پیکر پاک شهدای منا را برگرداند فقط و فقط جمهوری اسلامی ایران بود؛ و آن هم مرهون تدبیر حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

کتاب «فولاذ» رونمایی شد +عکس

اوحدی خاطر نشان کرد: توطئه بزرگتری برای ما در نظر گرفته بودند به گونه‌ای که با توجه به شناسایی ۱۱۸ پیکر مطهر شهدا دولت وهابی عربستان قصد تحویل پیکرها را نداشت و حتی وزیر بهداشت عربستان بعلت بداخلاقی سیاسی در جلسه اولیه دو کشور حضور پیدا نکرد و مجموعه حاضران در جلسه با تکبر تمام و رویکرد متحجرانه وهابیت برخورد کردند. اما به محض دریافت نهیب تاریخی رهبری در نوشهر که اگر کوچکترین بی‌احترامی به پیکرهای شهدا ما بکنید ما پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما سخت خواهد بود؛ طومار معادلات توطئه عربستانیها در هم پیچید. به‌گونه‌ای که آنها برای انتقال اجساد پاک شهدا امکانات را فراهم کردند.

کتاب «فولاذ» رونمایی شد +عکس

وی در پایان سخنانش با اشاره به نقش رهبری در تنگناهای سیاسی کشور اذعان داشت: اگر در دهه ولایت و آستانه عید غدیر قرار داریم باید به این نکته توجه بشود ولایت فقیه که امتداد خط ولایت است، همواره در اداره کشور تدبیرهای حکیمانه رهبری معظم در تنگناهای تاریخی گره‌گشا بوده که این اهمیت وجود رهبری در کشور را می‌رساند.

در ابتدای مراسم محمدعلی قربانی نویسنده کتاب فولاذ از روند تألیف این کتاب گفت و خاطر نشان کرد: انگیزه نوشتار این کتاب به غیر از بیان ابعاد شخصیتی و کاری شهید علی‌اصغر فولادگر، تاکید مقام معظم رهبری مبنی برعدم فراموشی فاجعه منا بوده‌است.
در ادامه جلسه آیت‌الله عابدی از دیگر سخنرانان جلسه به بیان فضایل و مناقب حضرت امیرالمؤمنین ع و اهمیت بزرگداشت عید سعید غدیر خم پرداخت.

کتاب «فولاذ» رونمایی شد +عکس

خاطر نشان می‌گردد در مراسم آیین رونمایی کتاب، مهندس سعید اوحدی، سردار حسین اشتری، حمیدرضا فولادگر نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و خانواده معظم شهید فولادگر لوح یادبود این مراسم را امضا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس