کد خبر 1253338
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مردم داورزنی را وادار کردند به سراغ مربی خارجی برود/ انتظارات از والیبال بالاست

مصطفی کارخانه می گوید که انتظارات مردم از والیبال بالا بوده و مردم فدراسیون را مجاب کردند که مربی نامدار به تیم ملی والیبال ایران آورده تا هدایت ملی پوشان را برعهده گیرن.

به گزارش مشرق، مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم ملی و سرپرست فعلی تیم والیبال ایران در خصوص عملکرد ملی پوشان والیبال ایران در رقابت های المپیک گفت: در گروهی که ما قرار داشتیم، لهستان قدرتمند از تیم ملی ایران شکست خورد. همه می دانیم والیبال لهستان می توانست همزمان با سه تیم کامل در این رقابت ها حاضر شود. می توان گفت که در لهستان فوتبال آنچنان جایگاهی نداشته و والیبال حرف اول را می زند اما تیم ملی این کشور از ایران شکست خورد. گروه ایران کمی پیچیده شد. ما دو بازی پشت سر هم را پیروز شدیم و با این نتیجه در روز های اول روند خوبی را از خود به جا گذاشتیم.

سطح توقعات ما از والیبال کمی بالا است/ یکی از فاکتورهای مهم والیبال ژاپن جنگندگی آنها است

او ادامه داد: مقابل تیم کانادا شرایط به گونه ای بود که اگر این تیم از ایران شکست می خورد باید از دور مقدماتی المپیک حذف می شد. در یک روز استثنایی کانادایی ها موفق شدند ما را شکست دهند. این بازی در صبح برگزار شد و شاید تیم ملی والیبال ایران هنوز به آن عادت نکرده بود.

کارخانه در خصوص شکست مقابل ایتالیا، گفت: ایتالیا صاحب نام و صاحب قدرت در والیبال است و می توان گفت که این تیم از ما قوی تر و جلو تر است. فکر می کنم سطح توقعات ما از والیبال کمی بالا باشد چرا که داریم با تیم های سطح اول و قدرتمند دنیا بازی می کنیم. در روز آخر تکلیف صعود به بازی با ژاپن میزبان کشیده شد. یکی از فاکتور های مهم والیبال ژاپن جنگندگی آنها است و می توان گفت که این موضوع تنها در والیبال آنها وجود ندارد بلکه جنگندگی در خون، زندگی و کار ژاپنی ها مشاهده می شود. 

هنگام باخت دیواری کوتاه تر از مربی پیدا نمی کنیم/ آلکنو می توانست سرعت عملش بهتر باشد

سرپرست تیم ملی والیبال ادامه داد: فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان زحمت خود را کشیدند. از این المپیک درس های زیادی گرفتیم. من که در بدنه این فدراسیون هستم شاهدم که فدراسیون طبق نمودار برنامه خود را جلو می برد و این برنامه ریزی مرتب درحال انجام است. فدراسیون والیبال هر چه که برای تیم ملی لازم بود را مهیا کرد. معتقدم که ایران روزگذشته مقابل ژاپن شکست نخورد چرا که عالی بازی کردیم. زمانی که بازی به ست پنجم کشیده شد شانس یاریمان نکرد. باید گفت که حذف ما از المپیک به بازی با کانادا بر می گردد چرا که باید این تیم را شکست می‌دادیم اما برای کانادا آن بازی حکم مرگ و زندگی را داشت. همانطور که گفتم کانادا پس از شکست مقابل ایران از المپیک حذف می شد.

کارخانه در خصوص عملکرد آلکنو گفت: زمانی که می بازیم دیواری کوتاه تر از مربی پیدا نمی کنیم. من چون مربی هستم این موضوع را خوب درک می کنم. مربی باید تصمیمات را بگیرد و فدراسیون نمی تواند به آلکنو بگوید که اعلام کند خودش مقصر است! قطعا دیواری کوتاه تر از مربی نیست و این موضوع را همه می دانند. آلکنو تلاش خود را کرد اما من هم به عنوان یک مربی می توانم بگویم که اگر سرعت عملمان در تصمیمات کمی بهتر بود می توانستیم در چند پوئن تاثیر بگذاریم. آقای آلکنو  شخصی است که در سطح المپیک هم بازی کرده و هم مربیگری. باتوجه به کارنامه درخشان آلکنو نمی توان گفت که این مربی کوچک است اما قطعا باید آسیب شناسی صورت گیرد تا اصلاحات انجام شود.

مردم داورزنی را مجاب کردند به سراغ مربی خارجی برود

او ادامه داد: باتوجه به شناختی که از فدراسیون دارم قطعا آسیب شناسی ها صورت می گیرد که باید بعد از آن آسیب ها درمان شود. جوانان و تیم امید خوبی داریم که می توان برای المپیک بعدی روی آنها برنامه ریزی کرد. اکنون کاری نمی توان کرد مگر اینکه از اشتباهات درس گرفته و جلوی آنها را بگیریم.

کارخانه درپاسخ به اینکه آیا مربی ایرانی نمی توانست بهتر از آلکنو نتیجه بگیرد؟ گفت: هر طوری می توان صحبت کرد. به عنوان مثال می توان گفت که اگر مربی ایرانی  نتیجه نمی گرفت همه انتقاد می کردند که چرا مربی المپیکی برای ایران انتخاب نشده است. قطعا هر کاری کنیم ایراداتی وجود دارد. یک تعدای افراد مغرض هستند و هرکاری که انجام دهید از شما ایراد می گیرند. هدف فدراسیون باتوجه به انتظارات مردم این بود که مربی المپیکی هدایت تیم ملی ایران را قبول کند. مردم بودند که آقای داورزنی را وادار کردند که به سراغ مربی خارجی برود  وشاید اگر به خود فدراسیون بود نمی خواست این کار را انجام دهد اما انتظارات مردم از والیبال زیاد است و فدراسیون را مجاب کردند که مربی نامداری به تیم ملی والیبال ایران آورده تا هدایت ملی پوشان را برعهده گیرد. باز هم می گویم که ایران به ۲ پوئن باخت و باید گفت که والیبال است. باید آموزش ببینیم و خود را توسعه دهیم.

شاید با کنار رفتن باتجربه های رکود در تیم ملی ایجاد شود

سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص پوست اندازی تیم ملی والیبال ایران گفت: قطعا معروف، موسوی، غفور و ... سرمایه های این سرزمین هستند. مردم باید صبر داشته باشند. جوانان شایسته ای مانند صابر کاظمی، جواد کریمی و... در تیم ملی والیبال داریم اما باید صبر داشته باشیم. مردم باید بپذیرند که اگر این افراد باتجربه کنار روند شاید در تیم ملی والیبال رکودی ایجاد شود. اگر مردم این موضوع را بپذیرند خیلی خوب می شود چرا که فدراسیون برای مردم کار می کند و  نظر آنها برایشان مهم است. ما درجلساتی که با داورزنی داریم این بحث همیشه وجود دارد که توقعات مردم از والیبال بالاست و باید تلاش خود را انجام دهیم.

به برخی بازیکنان در مسابقات قهرمانی آسیا استراحت داده می شود

کارخانه درباره مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است تیم ملی با هدایت عطایی در این مسابقات حاضر شود، گفت: ۴۰ روز دیگر وقت داریم. اولین کار ریکاوری ذهنی خواهد بود. شاید در این مسابقات بازیکنانی مانند معروف، موسوی، غلامی و غفور حضور نداشته باشند تا فرصت به جوانان داده شود. فدراسیون از همین حالا برنامه های خود را برای آینده شروع کرده است. قرار است به بازیکنان استراحتی دهیم و قطعا فدراسیون می داند که چه کار می کند. امیدوارم که اتفاقات خوبی بیفتد. والیبال تمام نشده و باید بر اساس برنامه کار را جلو ببریم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 2
    آلکنو مربی خوبیه و تمام صحبت هاش منطقی بود. یک سری بازیکن مثل معروف و غفور و... هم باید جاشون رو به جوان تر ها بدن. باید بهش تا المپیک بعدی فرصت داد تا تیم رو بسازه. فدراسیون والیبال هم باید در لیگ ایران استفاده از سرویس پرشی رو اجباری کنه. آلکنو نمیتونه تو دو ماه بیاد به بازیکن ها سرویس پرشی یاد بده. این کار باید تو لیگ ایران و تیم های پایه انجام بشه. مربی های ایرانی والیبال باید بازیکن ها رو اجبار کنن تا سرویس پرشی بزنن اونوقت سطح دریافت و سرویس تیم ملی هم بالا میره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس