کد خبر 1253621
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
قتل

مرد افغان که متهم است دوست ایرانی‌اش را با خوراندن قرص سیانور به قتل رسانده است پس از سپردن وثیقه متواری شد.

به گزارش مشرق، ۲۸‌اسفندسال‌۹۷، مأموران کلانتری ۱۷۵ باقر شهر از مرگ مشکوک مرد جوانی در یک منزل مسکونی باخبر و راهی محل شدند. مأموران وقتی به آدرس محل حادثه رفتند با جسد ایمان ۳۰‌ساله روبه‌رو شدند که بر اثر خوردن قرص سیانور دچار تشنج شده و فوت کرده بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، روند بررسی‌ها نشان می‌داد پسر صاحبخانه به نام مجتبی همراه پدرش بعد از فوت مرد جوان از خانه‌شان فرار کرده‌اند.

به این ترتیب تحقیقات برای یافتن پدر و پسر ادامه داشت تا اینکه با تأیید نظریه کارشناسان پزشکی قانونی مبنی بر اینکه پسر جوان بر اثر خوردن قرص سیانور به قتل رسیده‌است، اولیای‌دم به اداره پلیس رفتند و از مجتبی شکایت کردند. پدر مقتول به مأموران گفت: «مجتبی اهل افغانستان بود. او با پسرم دوست بود و با هم رفت و آمد داشتند. ایمان از مجتبی طلب داشت و آن روز برای گرفتن طلبش به خانه آن‌ها رفته‌بود که این حادثه اتفاق افتاد. به مجتبی مشکوک هستم و احتمالاً او قاتل است وگرنه همراه پدرش فرار نمی‌کرد.»

با طرح این شکایت، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و همسر ابراهیم به عنوان مطلع مورد تحقیق قرار گرفت. او در توضیح به مأموران گفت: «اهل افغانستان هستیم و چند سالی هست در ایران زندگی می‌کنیم. ایمان ایرانی بود و با پسرم رفت و آمد داشت. او همیشه از بدرفتاری‌های خانواده‌اش گلایه می‌کرد و به پسرم گفته‌بود از این شرایط خسته شده‌است و قصد خودکشی دارد. احتمالاً روز حادثه او با این انگیزه سیانور خورده‌بود تا خودکشی کند. باور کنید پسرم با او خصومتی نداشت که بخواهد دوستش را به قتل برساند.»

زن افغان درباره فرار شوهر و پسرش نیز مدعی بود آن‌ها به خاطر اینکه افغان بودند از ترس پلیس فرار کردند و او از مخفیگاه آن‌ها اطلاعی ندارد.

بعد از این توضیحات، پلیس در گام بعدی تحقیقات خود دریافت ابراهیم به کشور افغانستان گریخته‌است، اما مدتی بعد پسر او شناسایی و بازداشت شد.

مجتبی به اداره پلیس رفت و تحت بازجویی قرار گرفت. او در روند بازجویی‌ها با انکار قتل گفت: «من و ایمان با هم دوست بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم. مدتی بود او از اختلاف با خانواده‌اش حرف می‌زد و می‌گفت قصد خودکشی دارد. هر بار که این حرف را می‌شنیدم سعی می‌کردم او را آرام کنم و به او می‌گفتم این راه حل مشکل نیست و باید با خانواده‌اش صحبت کند. این گذشت تا روز حادثه آن روز وقتی ایمان به خانه‌مان آمد دوباره از خانواده‌اش گلایه کرد و گفت دیگر نمی‌تواند به زندگی‌اش ادامه بدهد. با شنیدن این حرف از او خواستم ساعتی پیش من باشد تا آرام شود سپس برای خرید از خانه بیرون رفتم، اما ایمان در غیاب من با خوردن قرص حالش بد شد و تشنج کرد. پدر و مادرم در خانه بودند. پدرم وقتی او را در آن حال دیده‌بود با اورژانس تماس گرفته‌بود، اما وقتی عوامل اورژانس آمدند کار از کار گذشته بود و او فوت کرده بود.»

متهم ادامه داد: «بعد از فوت ایمان، پدرم با پلیس تماس گرفت، اما قبل از آمدن مأموران من و او از ترس فرار کردیم. حالا پدرم در افغانستان است و من دستگیر شدم. باور کنید قاتل نیستم.»

متهم در خصوص ادعای پدر مقتول نیز گفت: «از ایمان مبلغی قرض گرفته بودم. او چند بار پولش را خواسته بود ولی از او مهلت گرفته‌بودم و قرار بود بعد از مدتی طلبم را پس بدهم. باور کنید آن روز من و ایمان سر این موضوع حرفی نزدیم و او فقط از مشکل خودش حرف زد و خودکشی کرد.»

با انکارهای متهم پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در حالی‌که در نوبت رسیدگی قرار داشت، متهم توانست با قرار وثیقه ۲۵۰‌میلیون تومانی آزاد شود.

روز گذشته متهم قرار بود در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خودش دفاع کند، اما به دلیل عدم حضور او در دادگاه هیئت قضایی وقت رسیدگی را به تاریخ دیگری موکول کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 20
    خب شاید راست میگه. بیچاره چون افغانیه کسی حرفش رو باور نمیکنه
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      3 0
      دوست عزیز دادگاه جای حرف نیست باید مدرک و دلایل مستند بیارن وگرنه به حرف که نمیشه استناددکرد
    • محسن IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      شایدم راست نگه پس چرا فرار کرده التماس تفکر....
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      1 0
      آخی بیچاره افغانی قاتل !!! دلم براش سوخت !
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    چطور متهم به قتل با وثیقه ازاد میکنن اونم در این حد کم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    وثیقه رو گذاشته و عین پدر قاتلش فرار کرده افغانستان برای همینم روز دادگاه غایب بوده
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 1
    دستگاه قضایی ایران به معنای واقعی کلمه مسخره است ، اخه برای قتل وثیقه میگیرن، راستی مبلغ وثیقه چقدر بوده که یه مهاجر افغانی تونسته بده ، طاهرا زندگی مردم ایران برای قوه قضاییه پشیزی نمی ارزه
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      یه سوال، اگه این اتفاق برای تو پیش بیاد بازم این حرف رو میزنی؟
  • ایرانی AT ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    متهم به قتل وثیقه ۲۵۰ میلیونی این مقدار وثیقه برای جرائمی با دو تا سه سال مجازاته حبس هست نه متهم به قتل اونم اتباع کشور خارجی که صد درصد باید قاضی بیم فرار در پرونده اش قید میکرده چند سال پیش یه تبعه افغانی یه افغانی دیگه را به قتل رساند بعد چند سال آزاد توی خیابون دیدمش تعجب کردم تمام کشورها قانون دارن اگر اتباع خارجی مرتکب جرم سنگین پنج سال به بالا بشن از کشور اخراج و دیپورت میشن حتی اگه تابعیت گرفته باشن سلب تابعیت میشن اونوقت اینجا طرف ادم میکشه چهار سال بعد تو خیابون رژه میره
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    23:39اتفاقا برعکس کسی که مرتکب گناهی نشده چرا باید بترسه...به قول معروف بیگناه تاپای چوبه دار میره ولی سرش باالای دارنمیره..ایران باید افغان ها را به وطن خودشون برگردونه..ودرکشورخودشون کاروتلاش وآباد کنند..بنده ازسال های گذشته بسیارپرونده هایی جنایی خواندم وبعضی این ها دست به جنایت هایی زدند..بعد هم ازکوه وبیابون فرارکردند..
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    قاتل راباقیدسندازادکردن؟؟!!! این چکاریه اخه کدام کشور به قاتل مرخصی میده؟؟؟ نمونش خودم داداشم کشته شداماقاتلش الان ازادشده درصورتی ک حکم اعدامش امده اگه فرارکردکی پاسخگوهست؟؟ رواحساس وجوگیری دادگاه اینجور رفتارمیکنه ازادمیکنه قاتل ک بگن خوبه دادگاه. مردباش منتشر کن مشرق
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    خب اون قاضی که این وثیقه سبک رو قبول کرده بگیریدش
  • بوفالوی عجیب IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    یا خواب مونده یا گذاشته واسه ی جلسه دیگر که چند تا بیشتر جنایت کنه با دست پر بره جلسه .
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    متهم به قتل را با 250 وثیقه آزاد می کنند؟ مضحک نیست به نظر شما؟
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    عین همین مسئله رو تو یه سایت خوندم که متهم (مجرم) به تجاوز به عنف وثیقه گذاشته بوده و بعدشم فرار کرده بود و پلیس هم تا اون موقع نتونسته بود دستگیرش کنن . به نظر من در چنین مواقعی (فجایعی) باید اون قاضی یا قانون گزاری که با وثیقه متهم به قتل رو آزاد کرده و اون الان فرار کرده ، رو به جای متهم محاکمه کنند تا دیگه هیچ قاضی راه رو واسه فرار جنایتکار باز نکنه به همین راحتی . آدم تاسف میخوره به خدا یک قوه تشکیل دادن واسه رسیدگی به شکایات مردم و اجرای عدالت ! اونوقت حاصلش این بی عدالتی هاست . من که به جای پدر مقتول بودم اون قاضی رو میفرستادم به ..... . مشرق لطفا ثبت کن
  • DE ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    عجب داستانی سرهم کردن چرا این جوان فقط وقتی خونه ی اینا می‌اومد یاد خودکشی می افتاده و اتفاقا همونجا خودکشی کرده. کسی که بخواد خودکشی کنه نمیره خونه ی دوستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس