کد خبر 1254462
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
دیدار

وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعدازظهر امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، « «بیسرا ترکوویچ» وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین که دیروز وارد تهران شد تا در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شرکت کند، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت.

دیدار وزیر خارجه بوسنی و «انریکه مورا» با ظریف +عکس

دیدار وزیر خارجه بوسنی و «انریکه مورا» با ظریف +عکس

علاوه بر این، ظریف امروز همچنین «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به حضور پذیرفت. مورا نیز شب گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان وارد تهران شد.

مورا همچنین امروز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. عراقچی در دیدار معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد.

دیدار وزیر خارجه بوسنی و «انریکه مورا» با ظریف +عکس

دیدار وزیر خارجه بوسنی و «انریکه مورا» با ظریف +عکس

لازم به ذکر است در پی انتشار اخباری در خصوص حضور مورا در مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آیت‌الله رئیسی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار عدم حضور مورا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران شد و تصمیم اتحادیه اروپا برای فرستادن نماینده به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران را «گیج‌کننده و یک قضاوت و داوری ضعیف» خواند.

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان نیز که در رأس هیأتی برای شرکت در مراسم تحلیف دیروز به تهران آمد با ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه عمان در دیدار با همتای ایرانی خود با بیان این‌که سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است، گفت: این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم است و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس