رامین طلوعی

دولت آمریکا قصد دارد یک ایرانی-آمریکایی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی سمت دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری معرفی کند.

به گزارش مشرق، یک مقام کاخ سفید گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است «رامین طلوعی» را به عنوان نامزد ریاست مسائل اقتصادی و تجاری در وزارت خارجه آمریکا منصوب کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده «رامین طلوعی» که کارشناس مسائل هوش مصنوعی و مدیریت سرمایه‌گذاری است به عنوان نامزد تصدی سمت دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری معرفی کند.

چنانچه طلوعی برای این سمت تأیید شود، او نماینده ویژه «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا برای پیشبرد توافقات تجاری و مشخص کردن قواعد، مقررات و نقشه‌راه‌های مربوط به چنین توافقاتی خواهد بود.

روزنامه آمریکایی نوشته رامین طلوعی در زمانی به عنوان نامزد این سمت معرفی می‌شود که فناوری، در عرصه‌های مختلف گرفته از مالیات تا رقابت با چین در قرن بیست و یکم، به یک میدان نبرد مهم میان کشورها تبدیل شده است.

طلوعی پیش از این در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به عنوان دستیار وزیر خزانه‌داری در امور مالی بین المللی فعالیت کرده. او در این مقام، نمایندگی دولت آمریکا در نشست‌های بین‌المللی را به عهده داشت.

رامین طلوعی تهرانی، آمریکایی ایرانی‌تبار، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه هاروارد و دارای مدرک دکترا از کالج بالیول دانشگاه آکسفورد است که در سال ۲۰۱۴ با رای مجلس سنا آمریکا به عنوان معاون امور مالی بین المللی وزیر خزانه داری آمریکا یعنی اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران منصوب شد.

از طلوعی پیش از این به دلیل نقش‌آفرینی در طراحی جنگ اقتصادی علیه ایران انتقاد شده است.   رامین طلوعی پیش از پیوستن به وزارت خزانه‌داری آمریکا، از سال ۲۰۱۱ یکی از مدیران بین‌المللی «پیمکو»، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بین‌المللی و مسئول قسمت بازارهای در حال توسعه بود و از سال ۲۰۱۲ رییس بخش کشورهای آسیا - پاسیفیک شد. طلوعی از سال ۲۰۰۶ همکاری با شرکت پیمکو را به عنوان یکی از مدیران کشورهای در حال توسعه شروع کرد و سال ۲۰۰۹ مسئولیت سهام بین‌المللی این شرکت نیز به او سپرده شد.

طلوعی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر اداره نیمکره غربی و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری در امور بین‌المللی بوده است. رامین طلوعی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز در مقام معاون مدیر و اقتصاددان بین‌المللی در بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول به کار بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    7 0
    خاءنین مشخص است
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 9
    آفرین عالی ان شاءالله به ایرانی ها خیانت نمیکند
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      4 0
      اصلا این خائن نباشه کود هم بارش نمیکنن!! مطمئن باش از صدتا اسرائیلی بیشتر ضد ایران کار خواهد کرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس