رامین طلوعی - نمایه

طلوعی پیش از این دو دوره در وزارت خزانه‌داری آمریکا و در حوزه‌هایی مانند تحریم‌های ضدروسی مشغول به کار بوده، اما اکنون قرار است به وزارت خارجه برود و آن‌جا در خدمت دولت بایدن باشد؛ چه‌بسا علیه ایران.

سرویس جهان مشرق - خبرگزاری‌های آمریکایی اواخر ماه گذشته‌ی میلادی (ژوئن ۲۰۲۱) اعلام کردند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد یک ایرانی‌تبار به نام «رامین طلوعی[۱]» را در وزارت خارجه‌ی این کشور به خدمت بگیرد[۲]. اگرچه این اولین بار نیست که طلوعی در دولت آمریکا به خدمت گرفته می‌شود، اما با توجه به دوره‌ی حساس کنونی و موضوع احیای احتمالی برجام که یکی از اهداف سیاست خارجی بایدن عنوان شده، در گزارش پیش رو به معرفی بیش‌تر این سیاستمدار و مشاور اقتصادی آمریکایی پرداخته‌ایم.

«رامین طلوعی» نامزد پیوستن به وزارت خارجه آمریکا کیست؟ / آیا بایدن یک ایرانی‌تبار را مسئول مقابله با ایران می‌کند؟

«رامین طلوعی» متولد و بزرگ‌شده‌ی آمریکاست و بعد از دو دوره حضور در وزارت خزانه‌داری این کشور اکنون در آستانه‌ی خدمت در وزارت خارجه‌ی دولت بایدن قرار دارد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› یک ایرانی-آمریکایی دیگر به وزارت خارجه آمریکا می‌پیوندد

زندگی شخصی و دوران تحصیل (حوالی ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۹)

«رامین طلوعی[۳] تهرانی» حوالی سال ۱۹۷۵ در شهر «آیوا» در ایالتی به همین نام در آمریکا، از پدر و مادری به نام‌های «احمد» و «آلیس» به دنیا آمد[۴]. طلوعی در همان شهر آیوا بزرگ شد و دوره‌ی دبیرستان را در مدرسه‌ی «سیتی های» سپری کرد[۵]. سپس برای مقطع کارشناسی راهی دانشگاه هاروارد شد؛ جایی که به عنوان دانشجوی ممتاز در رشته‌ی اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. وی از هاروارد با بورسیه‌ی «رودز» (قدیمی‌ترین و به اعتقاد عده‌ای معتبرترین بورسیه‌ی بین‌المللی برای مطالعه در دانشگاه آکسفورد) به انگلیس عزیمت کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی روابط بین‌الملل از کالج «بالیول» در دانشگاه آکسفورد دریافت کرد[۶].

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶)

طلوعی، سال ۱۹۹۹، پس از پایان تحصیلات دانشگاهی‌اش به استخدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، اتاق جنگ آمریکا علیه کشورهایی مانند ایران، در دوره‌ی ریاست‌جمهوری بیل کلینتون (و سپس جورج بوش پسر) درآمد. این اقتصاددان ایرانی‌تبار تا سال ۲۰۰۱ در وزارت‌خانه‌ی مذکور، معاون مدیر و اقتصاددان بین‌الملل در دفتر مرکز و جنوب شرق آسیا بود. وی بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری در امور بین‌الملل و بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر دفتر نیم‌کره‌ی غربی در این وزارت‌خانه بود. از جمله وظایف طلوعی در دوره‌ی هفته‌ساله‌ی حضورش در وزارت خزانه‌داری آمریکا مدیریت برنامه‌های برقراری ثبات در نقاط مختلف جهان از جمله برزیل، آرژانتین، ترکیه، جمهوری دومینیکن، اوروگوئه و بالکان بود.

اتاق جنگ امروز آمریکا علیه ایران، وزارت خزانه‌داری این کشور است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اتاق جنگ آمریکا علیه ایران کجاست و در رأس آن چه کسانی هستند؟

شرکت مدیریت سرمایه‌ی «پیمکو» (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴)

رامین طلوعی سال ۲۰۰۶ از وزارت خزانه‌داری خارج شد و به عنوان مدیر سبد در حوزه‌ی بازارهای نوظهور به «کمپانی مدیریت سرمایه‌ی اقیانوسیه[۷]»، موسوم به «پیمکو» (PIMCO)، مستقر در شهر «نیوپورت بیچ» در ایالت کالیفرنیای آمریکا ملحق شد[۸]. وی سال ۲۰۰۹ مسئولیت سبدهای اوراق قرضه‌ی پیمکو را نیز به عهده گرفت. این اقتصاددان آمریکایی دو سال بعد به عنوان یکی از رؤسای بخش مدیریت سبد بازارهای نوظهور در پیمکو منصوب شد و از سال بعد عهده‌دار ریاست کمیته‌ی سبد آسیا-اقیانوسیه شد. وی تا سال ۲۰۱۴ دست‌کم مدیریت اوراق قرضه‌ای به ارزش ۹ میلیارد دلار را به طور مستقیم و مدیریت بازار سهام و اوراق قرضه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را به شکل غیرمستقیم به عهده داشت. طبق آخرین آمارها کل سرمایه‌ی تحت مدیریت پیمکو حدود ۲/۲۱ تریلیون دلار است.

 

بازگشت به وزارت خزانه‌داری (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷)

طلوعی سال ۲۰۱۴ مجدداً و این‌بار به دعوت باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در دوره‌ای که جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور بود، به وزارت خزانه‌داری این کشور بازگشت و پس از تأیید صلاحیت در کنگره در سِمت دستیار وزیر خزانه‌داری در امور مالی و توسعه‌ی بین‌المللی مشغول خدمت شد[۹]. وی در این سمت عهده‌دار رهبری فعالیت‌های وزارت خزانه‌داری در امور پولی بین‌المللی، نمایندگی آمریکا در نشست‌های «گروه ۷» (کشورهای صنعتی) و «گروه ۲۰» (اقتصادهای بزرگ جهان، و ترکیبی از کشورهای صنعتی و در حال توسعه)، و همچنین مدیریت مسائل اقتصادی منطقه‌ای و دوجانبه بود.

«رامین طلوعی» نامزد پیوستن به وزارت خارجه آمریکا کیست؟ / آیا بایدن یک ایرانی‌تبار را مسئول مقابله با ایران می‌کند؟

«رامین طلوعی» دستیار وقت وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مالی و توسعه‌ی بین‌المللی در حال شهادت طی جلسه‌ای در کنگره در سال ۲۰۱۵ (+)

 

دانشگاه استنفورد (۲۰۱۷ تا الآن)

رامین طلوعی، اوایل سال ۲۰۱۷، مانند بسیاری از اعضا و کارمندان دولت اوباما، با روی کار آمدن دونالد ترامپ، سمت دولتی‌اش را ترک کرد. وی از وزارت خزانه‌داری به دانشگاه استنفورد رفت و به عنوان استاد «پیاده‌سازی امور مالی بین‌المللی» و عضو سیاست‌گذاری مؤسسه‌ی تحقیقات سیاست اقتصادی این دانشگاه مشغول فعالیت شد[۱۰]. تدریس و تحقیقات وی در دانشگاه استنفورد روی بازارهای جهانی و همکاری اقتصادی بین‌المللی، پیش‌گیری و مدیریت بحران‌های مالی، و تأثیر تغییرات فناورانه روی ثبات اقتصادی و مالی متمرکز است.

در همین‌باره بخوانید:

›› «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا کیست؟

›› عضو ایرانی اتاق جنگ اقتصادی آمریکا کیست؟

 

بازگشت به دولت آمریکا (۲۰۲۰ تا الآن)

طلوعی ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، همزمان با انتقال قدرت در آمریکا از دولت ترامپ به دولت بایدن، به عنوان داوطلب در قالب تیم انتقالی وزارت خارجه به عضویت یکی از تیم‌های بررسی آژانس درآمد[۱۱]. (تیم‌های بررسی آژانس به گروه‌هایی گفته می‌شود که مسئولیت درک عملکردهای هر سازمان و تضمین انتقال منظم قدرت و آماده‌سازی دولت جدید برای آغاز به کار را به عهده دارند.) عضویت در همین تیم، و مدیریت بررسی سیاست‌های دولت منتخب آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل، سکوی پرش طلوعی از دانشگاه استنفورد به وزارت خارجه‌ی آمریکا شد؛ بایدن ۳۰ جولای ۲۰۲۱ (۸ مرداد ۱۴۰۰) طلوعی را به عنوان نامزد دستیاری وزارت خارجه در امور اقتصادی و تجاری معرفی کرد[۱۲].

«رامین طلوعی» نامزد پیوستن به وزارت خارجه آمریکا کیست؟ / آیا بایدن یک ایرانی‌تبار را مسئول مقابله با ایران می‌کند؟

نام «رامین طلوعی» در فهرست اعضای داوطلب تیم انتقالی وزارت خارجه‌ی دولت جو بایدن (+)

 

آیا انتصاب طلوعی در وزارت خارجه ارتباطی با ایران دارد؟

علاوه بر اظهارات شخص طلوعی طی جلسه‌ی بررسی صلاحیتش در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ مقابل کمیته‌ی امور مالی مجلس سنا، درباره‌ی حضورش در بخش امور بین‌الملل وزارت خزانه‌داری در دوره‌ای «فوق‌العاده تنش‌آلود در بازارهای نوظهور شامل چالش‌های منحصربه‌فرد برای ایالات متحده[۱۳]»، شواهد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند نشان دهد انتصاب طلوعی در وزارت خارجه آمریکا ممکن است بی‌ارتباط با پرونده‌ی ایران و تحریم‌های آمریکا علیه تهران نباشد.

صفحه‌ی معرفی طلوعی در پایگاه اینترنتی مؤسسه‌ی تحقیقات سیاست اقتصادی دانشگاه استنفورد درباره‌ی دوره‌ی دوم حضور وی در وزارت خزانه‌داری آمریکا (همان دوره‌ای که طلوعی سال ۲۰۱۴ برای خدمت در آن تلاش می‌کرد نظر مساعد مجلس سنا را جلب کند) می‌نویسد:

طلوعی طی دوره‌ی مسئولیتش نقشی کلیدی در شکل‌دهی به رویکردهای دولت آمریکا برای عبور از بحران مالی اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه، تهدیدها علیه ثبات مالی منطقه‌ی یورو، برگزیت، و بی‌ثباتی بازار و حوزه‌ی ارز در چین ایفا کرد. وی علاوه بر ارائه‌ی مشاوره به وزیر خزانه‌داری و دیگر مقامات ارشد آمریکا، به عنوان مأمور [دولت آمریکا] در طول بحران اعزام می‌شد و برای دستیابی به توافق با وزارت‌خانه‌های دارایی و بانک‌های مرکزی کشورهای دیگر، و نهادهای مالی بین‌المللی، مانند صندوق بین‌المللی پول، مذاکره می‌کرد. طلوعی همچنین برای پیشبرد طرح‌هایی مانند تضمین وام [برای دولت‌های خارجی] با هدف ترویج [و تأمین] اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و اوکراین با کنگره همکاری موفقیت‌آمیزی داشت[۱۴].

«رامین طلوعی» نامزد پیوستن به وزارت خارجه آمریکا کیست؟ / آیا بایدن یک ایرانی‌تبار را مسئول مقابله با ایران می‌کند؟

«رامین طلوعی» سابقه‌ی کار روی تحریم‌ها علیه روسیه و تنظیم رویکرد اقتصادی آمریکا در قبال چین را در پرونده دارد و ممکن است بایدن بخواهد از این تجربیات، این‌بار در مقابل ایران استفاده کند (+)

چنان‌که توصیفات دانشگاه استنفورد درباره‌ی طلوعی (که روزنامه‌ی آمریکا وال‌استریت‌ژورنال از او تحت عنوان «متخصص هوش مصنوعی» یاد می‌کند) صحت داشته باشد، تجربیات ارزشمند وی در مدیریت بحران‌های بین‌المللی، به‌ویژه در رابطه با کشورهایی مانند روسیه و چین، ممکن است در تدوین رویکرد دولت بایدن در قبال ایران، که رفته‌رفته دولت جدیدش در حال شکل‌گیری است، کمک‌کننده باشد. طلوعی پس از ورود به دولت بایدن، به عنوان دست راست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آمریکا، در مذاکرات خارجی بر سر توافق‌های تجاری عمل خواهد کرد؛ حوزه‌ای که ممکن است طلوعی را کنار نمایندگان کشورهای دیگر علیه ایران و یا شاید مستقیماً مقابل نمایندگان جمهوری اسلامی بنشاند. اکنون باید صبر کرد و دید آیا یک ایرانی‌تبار در دولت آمریکا سیاست‌های وزارت خارجه در قبال ایران را مدیریت خواهد کرد یا نه.

در همین‌باره بخوانید:

›› «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا کیست؟

›› «کامِلا هریس» معاون اول بایدن کیست؟

›› «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا کیست؟

›› «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی جو بایدن کیست؟

›› «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا کیست؟

›› «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده دولت بایدن در سازمان ملل کیست؟


[۱] رامین طلوعی لینک

[۲] Biden to Tap Artificial Intelligence Expert as Top Business Diplomat Link

[۳] Ramin Toloui Link

[۴] Statement by Ramin Toloui, Nominee for Assistant Secretary of the Treasury for International Finance Link

[۵] City High Alum sworn into U.S. Department of Treasury Link

[۶] Ramin Toloui Link

[۷] PIMCO Link

[۸] PIMCO's Toloui Treasury-Bound, Steps Down From ۲ Funds Link

[۹] Ramin Toloui Confirmed as Treasury Assistant Secretary for International Finance Link

[۱۰] منبع شماره‌ی ۶

[۱۱] Agency Review Teams Link

[۱۲] President Biden Announces Five Key Nominations Link

[۱۳] منبع شماره‌ی ۴

[۱۴] منبع شماره‌ی ۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    25 17
    از قیافه نحسش، شیطان صفتی و ملعونی میباره
  • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    12 4
    همش تبلیغات مسخره و برای ترساندن مردم است . جاسوسان خود امریکا که هزاران بار از این یارو باهوش تر و زیرک ترند اگر لازم باشد تاریخ ایران را بهتر از هر دبیر تاریخ و استاد دانشگاه از بر هستند ضمنا فراگیری زبان فارسی در حد نفوذ به عمق فرهنگ ما بیش از 6 ماه تا یکسال زمان نمیبرد این درحالیست که اکثر ایرانی های وطنفروش کلا تاریخ خانواده خودشان را هم نمیدانند چه برسد به تاریخ ایران. سالها یک جاسوس را (بی) تربیت میکنند تا بشود مستر جیکاک و به لرها حتی به زبان مادریشون لری یاد بدهد و اگر آن زمان لازم بود به لحجه ها و زبانهای دیگر هم وارد میشد. پس این فیلم های کاخ سفید فقط تئاتر است. جاسوسان اصلی مخفی آنها را بایستی شناسایی کرد .
    • DE ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      6 0
      دقیقا جاسوسان اصلی و مهم در بدنه دولت پیدا می شوند. این دوزاری که هیچ پخی نیست. آدرس اشتباهی میدهند
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    23 10
    مثل معصومه نباش
    • DE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      10 9
      دکتر جکیل هایی هستند که روح شون رو به قیمت چند دلار به شیطان می فروشن. خاسرین یعنی همین رامین و معصیت های پولی نژاد ها! برن درک بمیرن!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    13 51
    خوش بحالش
    • DE ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      14 13
      چی چی خوشحال به حالش! ازاینکه مغز و روحش رو به کثیف ترین و خبیث ترین دشمنان ایران مثل تن فروش ها می فروشه؟ همه این خیانت ها در تاریخ ایران ثبت میشه و بدنامی بجا میذاره!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      9 5
      آره واقعأ از تو تیرانا پشت کامپیوتر نشستن و اراجیف نوشتن خیلی بهتره، منم جای تو بودم همین نظرو داشتم!!!!
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 14
      بابت چی؟!لابد خیانت کردن به مردم‌ ایران
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      13 10
      به حضرت آیت اللّه بروجردی گفته بودند یک طلبه دزدی کرده است! ایشان فرموده بودند نگویید یک طلبه دزدی کرده است بلکه بگویید یک دزد لباس طلبگی پوشیده بود! جالا نباید گفت یک ایرانی تبار در وزارت امور خارجه یانکی ها بلکه باید گفت یک یانکی با سرقت نام ایرانی در وزارت امور خارجه شان! ضمناً از این بهائیان مزدور خوک صفت در دست و پای انگلوساکسون ها مثل کرم ریخته است!!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      10 10
      نوکری شیطان بزرگ بد جوری دلت رو برده مواظب باش یه روز باید حساب پس بدی
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      4 2
      بخاطر اینکه بی کار نیست
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    42 9
    یهودیه؟! خائن که هست
  • آدم حسابی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    44 18
    بذار بیاد. آسفالتش میکنیم مثل شاه و صدام و بنی صدر و رجوی و ....
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    12 8
    از این آدما توی خود ایران نداریم؟ داریم. طرفدار تحریم ایران و دشمن مردم و انقلاب، دائما فحش به مردم و انقلابی ها. داخل کشورمون ، خائن داریم متاسفانه
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 2
    الآن وقت تکرار انفعال در وزارت خانه ی مهمی چون وزارت خارجه نیست ما باید با یک تیم جدید و تازه نفس و قدرتمند به مقابله با دشمنان مکاری چون انگلیس و آمریکا و اسرائیل برویم، پست وزارت امور خارجه بیش از حد حساس است نباید با مصلحت اندیشی هشت ساله گذشته دوباره تکرار شود ما از چند و چون انتخاب وزیر بی خبریم ولی اگر دکتر جلیلی از قبول این مسئولیت حالا به هر دلیلی امتناع ورزیده اند دومین و بهترین جایگزین برای ایشان با توجه به مذاکرات برجامی شخص دکتر فریدون عباسی می باشد کمااینکه در عمل هم ایشان شرایط لازمه در همه ی ابعاد برای ایفای مسئولیت در این پست را دارا میباشند.
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    25 10
    اگر دولت پنکه های معتدل بود جلوش قربانی هم میکردند.(خوشخوابها)با غماض.
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 10
    هر الدنگی در روی کره زمین خواسته باشه برای کشور آقا امام عصر مشکل ایجاد کنه باید از سر راه برداشته بشه . از ما گفتن بود
  • عبدالله IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 9
    آخرت خود را به زدن قلاده شیطانی! فروخته است!!! چه معامله زیانباری!!!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 3
    اصلاح طلبها به بهانه مذاکرات با غرب،مردم را سرکار گذاشتن و خیانت کردن. جبهه انقلاب بهتره با حفظ آرمانهای انقلاب از جمله انزجار از استکبار جوری وانمود کنه که گویا اگه لازم باشه مذاکره هم می کنه ولی در واقع دنبال شناساندن هویت شیطانی استکبار باشه تا توی دوره های بعدی انتخابات،سلاح اصلاح طلبها و حقه ی اونها مبنی بر مذاکرات با دنیا را خنثی کنه. قطعا این فشار غربی ها برای اینه که مردم ما احساس کنن مذاکره با امریکا ولو سود و منفعت نداره ولی حداقل امنیتشون برقراره و ایران باید با تفکر امثال روحانی اداره بشه
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 8
    مشرق در باب مذاکرات و سازش احتمالی ایران و کدخدای جهان این بیت شیخ شیراز آویزه گوشتان باشد که فرمودند: درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد/ نهال دشمنی بر کن که رنج بی شمار آرد/ آسایش دو گیتی در تفسیر این دو حرف است/ با دوستان موت با دشمنان مدارا
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 1
    هر فارسی زبانی لزوما ایرانی نیست. آمریکا دشمن و شیطان بزرگ است. حتی اگر جوبایدن هم فارسی زبان و حتی بظاهر مسلمان و اسمش مانند اوباما باراک حسین باشد. مرگ بر آمریکا و منافقین انگلیسی.
  • DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 1
    اقای رامین طلوعی بعضی ها تن فروشی میکنند ولی شما اگرعلیه ایران مغزفروشی کنید و این یعنی نهایت بی شرفی شماست وازتن فروشان بدتر و پلید ترید!
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 1
    ایرانی های با شعور گول این اب و لعاب های شیطانی و کثیف این ایران فروش ها رونمی خورن. با چند تامدرک اجاره ایی،یک دست کت و شلوار وکراوت کسی نتونسته جایی رو فتح کنه و فقط در نسل های بعدی ا زاین ادم بعنوان یک مهره کثیف به بدنامی یاد خواهد شد. اقای طلوعی برای اینهمه رذالت و خودفروشی کلاهتون رو بالاتر بذارید!
  • DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 1
    قیافه مسخره و رذلی داره! خوبه این چهره های وطن فروش رو بهتر می شناسیم!
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    این ها باید صد بار تست صهیونیست بودن پس بدن
  • سعید IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    7 1
    چه عنوان های تحصیلی و شغلی دهن پر کن و عجیب غریبی، همه این عنوان ها را میشه در یک عنوان ساده و قابل فهم خلاصه کرد : « چگونه بقیه مردم دنیا را بدبختر کنیم تا جیب های خودمان پر پولتر شود » این عنوان خلاصه و لپ مطلب همه اون عنوان های عجیب غریب رشته های تحصیلی و شغلی بود .
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      احسنت
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 5
    اینم میاد و میره و نظام جمهوری اسلامی ایران پابرجا و محکم با اتکا به ملت ایستاده است.
  • BE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    8 8
    این اقتصاددان ایرانی‌تبار !!! ؟؟؟؟؟ این بابا فقط در این رشته دیپلمی گرفته... کجاش ایرانیه؟؟ یک انجنبی مزدور
  • رهام حسامی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    7 7
    مگه مهم هست کی باشه .اقای رامین طلوعی هم از کسانی دیگر از اندیشکده وزارت خارجه US State Department think tank دستور میگیره .زیر نظر پنتاگون هست.
  • ایراندوست IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    14 7
    این به ظاهر ایرانی های مقیم امریکا از خود امریکائی ها به مراتب خطرناکترند. اینها دارای تابعیت امریکا هستند و ایران را هم دشمن خودشان میدانند. شاید تنها وجه اشتراکشان با ایرانی ها دانستن زبان فارسی و اشنائی با اداب ورسوم ایرانی ها باشد. اینها کوچکترین قدمی بر خلاف منافع نامشروع امریکا برنخواهند داشت نباید بیخود به اینها دل خوش کرد.
  • مرتضی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    8 6
    خوب ایشون چون در آمریکا متولد شده فقط ژن و چهره و جسمش شبیه ایرانی ها هست ازش توقع ایرانی بودن نداریم !! ولی امیدوارم حداقل به سرزمینی که ژنش ازونجاست خیانت نکنه. لعنت به کسانی که به وطنشون به هر نوعی خیانت میکنند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 4
    حیف تف که آدم تو صورت این کثافت حروم لقمه بندازه
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    8 7
    بابا اینکه یک مثقال از حب وطن توی ژنش نیست از اسمشم معلومه رامترین سگ پادوی ابلیس بزرگه! مادرشم که ایرانی نبوده
  • امیرو IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 8
    «رامین طلوعی» نامزد پیوستن به وزارت خارجه آمریکا کیست؟ .....جواب: یک کثافت دیگری مثل بقیه آمریکائیهای ترورست. بله اون دیگر ایرانی نیست نون نجس دولت آمریکا در شکمش رفته
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    11 4
    مزدور بدبخت
  • محمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    شایذ برادر زاده محمود طلوعی روزنامه نگار و تاریخ نویس ایرانی باشد که کتاب معروف « ترس از انگلیس » و چند کتاب دیگر هم نوشته است؟
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    بابا این بنده خدا آمریکاییه. اصلاً متولد آمریکاست. قبل از انقلاب تو آمریکا بدنیا اومده.مادرش هم آمریکاییه. بعیده حتی یه کلمه فارسی بلد باشه. به چشم یک ایرانی ابداً بهش نگاه نکنید.
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 2
    بوی مذاکرات بی صدا میاد.
  • محمد IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    اگر مردم دنیا عقل درستی داشته باشند میان و سوار بر کشتی نجات میشن و به جمهوری اسلامی خدمت میکنن. مثل شهید مهدی آنیلی وارث ثروتمندترین مرد اروپا که گفت اگر به ثروت برسم اون رو خرج جمهوری اسلامی میکنم. امثال اون حجت رو بر همه تمام کردن.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    مرتیکه بی شرف.
  • مهدی اسدی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام : جنایتکارانی هستند که دومی ندارند . لعن و نفرین براین شیطان‌های بی صفت نان ‌به روز خور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس