کد خبر 1334954
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
یک ایرانی‌تبار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا شد

یک سیاستمدار ایرانی‌تبار، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور اقتصادی و بازرگانی تعیین شد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا از انتصاب «رامین طلوعی» سیاستمدار ایرانی تبار به دستیاری وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی خبر داد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «خوشحالم که از رامین طلوعی به عنوان دستیار جدید وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر امور اقتصادی و بازرگانی استقبال کنم. دفتر امور اقتصادی وزارت خارجه آمریکا از تجربه گسترده وی بهره‌ خواهد برد زیرا ما سیاست خارجه‌ای را پیش می‌بریم که در خدمت مردم آمریکاست و برای آن‌ها مفید است».

یک ایرانی‌تبار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا شد

رامین طلوعی سیاستمدار آمریکایی ایرانی تبار است که در نوامبر ۲۰۱۴ به عنوان معاون امور بین‌الملل وزارت خزانه‌داری آمریکا منصوب گردید و پیش از آن نیز در سمت‌های مختلفی در وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت داشته است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که طلوعی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر اداره نیم‌کره غربی و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا بوده است. وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز در سمت معاون مدیر و اقتصاددان بین‌المللی در بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت داشته است.

دفتر امور اقتصادی و بازرگانی وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود در این خصوص نوشت: «خوشحالیم از رامین طلوعی دستیار جدید وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی استقبال کنیم. نقش‌های پیشین وی در خزانه‌داری آمریکا و مؤسسه سیاست اقتصادی استنفورد به وی نگرش‌هایی درباره "آنچه در این عصر فناوری جدید برای پیشرفت مردم آمریکا نیاز است"، ارائه می‌دهد. کار را شروع کنیم!.

یک ایرانی‌تبار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا شد

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که طلوعی در مذاکرات منتهی به برجام نقش برجسته‌ای داشته است و چند ماه پیش گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تصدی وی بر موقعیتی کلیدی در رابطه با ایران در دولت بایدن صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 1
    معلومه امریکا تصمیم گرفته روابط اقتصادی شرکت های خودش را با ایران تضمین راستی ازمایی بازگشت به برجام نماید
  • US ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 0
    کسی که زیر پرچم ایران و ایرانی نباشد، نماینده ایران و ایرانی نباشد، منافعش، منافع ایران و ایرانی نباشد، و دلش با ایران و ایرانی نباشد (منظور از ایران و ایرانی، ایرانیان وطن پرست با هر گرایش سیاسی که می خواد باشه)، واسه ما ایرانی نیست. هنوز که یاد کشته شدن سرباز ایرانی الاصل آمریکا در افغانستان و اشک عده ای ایرانی برای او می افتم، شوکه می شوم. دنیای ما ایرانیان چقدر کوچک شده که دلمان را خوش کرده ایم به اینکه یک نابغه فراری از وطن در فرنگ فلان جایزه را بگیرد و مثلا در ناسا کار می کند و ... و با او مثلا فخر می فروشیم، درحالی که مردم باشعور باید طلبکار این افراد باشند که چرا به وطن خویش یعنی ایران و ایرانیان خدمت نمی کنند!!!! به جای اینکه این افراد را به عرش ببرید، سعی کنید تا ته چاه تنزل بدید، تا بفهمد یک وطن پرست نیست. قوانین مربوط به اعزام دانشجو به خارج به شدت کمبود دارند، و تعهداتی محکم برای وادار کردن این افراد به بازگشت به وطن پس از اتمام تحصیل وجود ندارد. دیگر نمی توان نام این فاجعه را فرار مغزها گذاشت، بلکه نامش صادرات مغزهاست. در رابطه این دستیاران مثلا ایرانی الاصل وزارت امور خارجه آمریکا یا هر کشور دیگه ای، نیز باید عرض کنم که ایرانیان ساده لوح فکر می کنند که بایدن برای نشان دادن ایران دوستی این شخص را گمارده است، درحالی که کاملا برعکس است، طبیعتا این شخص (رامین طلوعی) منافع کشورش را تامین می کند، و آن کشور قاطعانه آمریکاست نه ایران. این افراد به دلیل ایرانی الاصل بودن بهتر می توانند تصمیمات ضدایرانی بگیرند چون آشنا به جامعه ایرانی هستند. زنده باد ایران و ایرانی.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    احتمالا زادگاهش امريكا بوده يا از دوران كودكى در امريكا بزرگ شده. مشاغل مهمى داشته و دارد كه نمايشگر ژن برتر ايرانى تبار بودن اوست
  • بیژن IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    یک وطن فروش و خائن دیگر. از این دست وادادگان که فقط نام ایرانی و گویش فارسی دارن زیاده . اینها به خاطر آشنایی با فرهنگ ایران و ارتباطات با بستگان ایرانی خود در کشور خیلی میتونن به ضرر ملت ما وبه نفع استعمار آمریکای چپاولگر کمک کنند. لعنت به هرچی وطن فروش وخائنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس