دیدار

وزیر امور خارجه در دیدار معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مواضع سه کشور اروپایی انتقاد کرد و گفت: اروپایی‌ها به واقعیات توجه بیشتری کرده و با سیاست‌های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی نکنند.

به گزارش مشرق، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده، بعدازظهر (امروز) چهارشنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

ظریف: اروپایی‌ها با سیاست‌های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی نکنند

در این دیدار، با توجه به مسئولیت انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در شش دور مذاکرات اخیر در وین، ظریف با اشاره به سوابق مذاکرات منتهی به برجام و مسائل و مشکلاتی که در اثر عدم حسن نیت و بدعهدی‌های آمریکا در روند اجرای برجام ایجاد شد، به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط پرداخت و چالش‌های موجود در مذاکرات احیای برجام را مورد اشاره قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های آقایان «جوزپ بورل» و «انریکه مورا» در مذاکرات اخیر، از مواضع سه کشور اروپایی و بی عملی آنها در قبال بدعهدی‌های آمریکا در سال‌های اخیر انتقاد کرد و خواستار آن شد که اروپایی‌ها به واقعیات توجه بیشتری کرده و با سیاست‌های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی نکنند.

ظریف: اروپایی‌ها با سیاست‌های مبتنی بر فشار و تهدید همراهی نکنند

 انریکه مورا پیش از این نیز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرده بود. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد.

استفان کلمنت، سفیر اتحادیه اروپا در وین و برونو شول رئیس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا نیز مورا را در این سفر همراهی می‌کنند.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب قرار است ساعت  ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گفتنی است تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسای و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو،   سیکا و D8 که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، برای حضور اعلام آمادگی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 1
    اینها را چه کسی برای مراسم تحلیف دعوت کرده است؟!
    • جواد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      1 1
      عزیزم من دعوت کردم موردی هست
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      1 2
      جای ظریف در دولت آینده بسیار محسوس است هیچ وزیر خارجه ای ماننده یک درصد ظریف نخواهد شد واز این که ظریف در دولت آینده حضور ندارد شکستی برای کشور خواهد بود.
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      1 1
      خخخخخ بی خیال داداچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس