جنگ طلبان آمریکا

ایالات متحده با مجازات بیش از ۸۰ میلیون ایرانی بیهوده تلاش می‌کند تا دولت آنها را به پذیرش طیف گسترده‌ای از مسائل وادار کند.

سرویس جهان مشرق - پایگاه آنتی‌وار (ضدجنگ) در مقاله‌ای به قلم دانیل لاریسون از نویسندگان این پایگاه آمریکایی و از سردبیران پیشین مجله محافظه‌کار امریکن کانزروتیو و دانش‌آموخته دکترای تاریخ در دانشگاه شیکاگو نوشت: روئل مارک گرکت افسر سابق سازمان سیا و عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و رأی تاکیه از اعضای ارشد شورای روابط خارجی آمریکا همان رویکرد شکست‌خورده تحریم‌ها را با عنوان رویکرد جدید نسبت به ایران، بار دیگر عرضه کرده اند. این دو مدعی شده‌اند:

پس از جدی شدن تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی، ایران شاهد تظاهرات‌های بزرگی بوده است. اما این معترضان علیه آمریکا شعار نمی‌دادند. آمریکا باید نسبت به این اعتراضات به عنوان یک شورش بالقوه نگاه کند.

دولت بایدن می‌گوید که خواهان افزایش تعهد ایالات متحده به ارزش‌های دموکراتیک در سراسر دنیا است. بزرگ‌ترین نتیجه بالقوه این سرمایه‌گذاری در ایران است. انتصاب آقای رئیسی توسط آیت‌الله خامنه‌ای باید به کاخ سفید نشان دهد که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


انتقاد تحلیلگر آمریکایی از سیاست‌های ظالمانه بایدن/ فشار کاخ سفید بر مردم ایران متوقف نشده است

فشار کاخ سفید بر مردم ایران متوقف نشده است

در ادامه این گزارش آمده است: هرچند گرکت و تاکیه به صورتی سرگرم‌کننده از این شرایط با عنوان «بسیار فراتر از اخلاقی و سیاست خارجی عملگرا» یاد می‌کنند، انگار که چنین اتفاقاتی از نظر اخلاقی ورشکسته و شیطانی نیست.

ایالات متحده با مجازات بیش از ۸۰ میلیون ایرانی بیهوده تلاش می‌کند تا دولت آنها را به پذیرش طیف گسترده‌ای از مسائل وادار کند. همه تحریم‌های دوره ترامپ همچنان برقرار هستند. فشار کاخ سفید بر مردم ایران متوقف نشده است.

لاریسون تأکید می‌کند: نمی‌دانم که فقر و گرسنگی دادن به مردم بی‌گناه ایران در این کشور یک سیاست شکست خورده است یا نه، اما می‌دانم که این یک سیاست هولناک، ظالمانه و غیرانسانی است که انسان‌های خوب باید از آن رویگردان باشند.

همانند همیشه، جنگ‌طلبان آمریکایی همان سیاست بدون فکر و نابودکننده را علیه ایران پیشنهاد می‌کنند که آسیب‌های گسترده‌ای برای مردم ایران به دنبال خواهد داشت و شعارهایی توخالی در مورد حمایت از مردم و توسعه حقوق بشر سر می‌دهند.

انتقاد تحلیلگر آمریکایی از سیاست‌های ظالمانه بایدن/ فشار کاخ سفید بر مردم ایران متوقف نشده است

ایرانیان آمریکا را عامل اصلی مشکلاتشان می‌دانند

آنتی‌وار در بخش دیگری عنوان می‌کند: معترضان ایرانی، نارضایتی‌های مشروع زیادی از دولت کشورشان دارند، اما هیچکس نباید تصور کند که ایالات متحده به دلیل آغاز جنگ اقتصادی علیه مردم، عمیقاً مورد بی‌اعتمادی و کینه قرار ندارد. نتایج افکارسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۱ میلادی مطالب زیادی پیرامون نظرات مردم ایران در مورد تحریم‌ها و ایالات متحده نشان می دهد:

تقریباً نیمی از ایرانی ها معتقدند تحریم‌های ایالات متحده تأثیر منفی زیادی داشته و از هر پنج نفر، چهار نفر می‌گویند که تحریم‌ها، پیامدهای منفی بر زندگی شهروندان عادی داشته است. پاسخ‌های این افکار سنجی با مطالعه مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، تقریباً یکسان است.

لاریسون می‌نویسد: روشن است که تحریم‌ها علت همه مشکلات ایران نیست، اما آنها باعث تشدید بسیاری از مشکلات کنونی بوده و چالش‌های بیشتری برای مردم پدید آورده است. مردم ایران می‌دانند چه کسی این مجازات را بر آنها اعمال کرده و بدین ترتیب قابل درک است که آنها دیدگاه بسیار بدی نسبت به آمریکا دارند.

۷۳ درصد مردم دیدگاه بسیار نامطلوب و ۱۱ درصد دیگر دیدگاهی نسبتاً نامطلوب در مورد آمریکا دارند. تنها اقلیتی کوچک برای ایالات متحده، احترام ویژه‌ای قابل هستند.

انتقاد تحلیلگر آمریکایی از سیاست‌های ظالمانه بایدن/ فشار کاخ سفید بر مردم ایران متوقف نشده است

جنگ‌طلبان آمریکایی از مردم ایران متنفر هستند

در پایان این گزارش آمده است: همان سیاستی که این جنگ‌طلبان آمریکایی خواهان حفظ و توسعه آن هستند، باعث شده تا اکثریت ایرانی ها به ایالات متحده، متنفر و بی‌اعتماد گردند. نگرش‌های نامطلوب نسبت به آمریکا در سال گذشته با رسیدن به ۸۷ درصد به اوج رسید، اما این عدد همچنان بسیار بالا و بیش از سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی است که به نظر می‌رسید توافق هسته‌ای می‌تواند تغییراتی برای آینده بهتر پدید آورد.

سیاست کنونی ایالات متحده علیه ایران بی‌معنی است، مگر اینکه از مردم ایران متنفر باشید و خواهان رنج کشیدن آنها باشید. این دقیقاً همان چیزی است که جنگ‌طلبان آمریکایی خواهان آن هستند. اگر دولت بایدن به سرعت برای پیوستن مجدد به برجام اقدامی انجام ندهد، جنگ‌طلبان آمریکایی به مقاصد دلخواه خود می‌رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 0
    شیوه روزنامه نگاری شون هم مفت نمی ارزد ....
  • ابوالفضل IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 7
    این فشار ها و تحریمها خیلی عالی و بجا هستند منکه به عنوان یکی از مردم ایران راضی هستم
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      7 0
      شما مطمئنی مردم ایران هستی ؟ فارسی نویس مجازی جهود !
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      5 0
      خوش به حال آمریکا که نوکر خوبی مثل تو داره.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      3 0
      ما هم ازینکه آمریکا در افغانستان بخاطر جنایت‌هاش داره مجازات میشه خیلی خوشحال هستیم، فقط تعدادش باید چند برابر بشه!!!!
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 0
    بعد از جنگ جهانی دوم ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی بطور کامل تحت کنترل و سیطره یهودیان افراطی صهیونیسم جهانی قرار گرفتند و متاسفانه به یک هیولای وحشی و خونخوار تبدیل شده اند
  • iran IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    8 0
    آمریکا واقعی = اهریمن و شیطان ..
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 0
    گور میت بایدن - مگر خدای سرزمین ایران در اختیار بایدن است - مائیم بهارها و تابستانها و پائیز های و زمستانها ی زیبای سرزمین عزیز مان ایران با برکت خدایا باران رحمتت و برکات بی پایان خودت از هر نوع نیاز از اندیشه های ناب در ملت عزیزمان تا هر آنچا نیاز ان ملت است از خزانه ی غیبی ات بر این سرزمن بزرگ نازل فرما آمین یارب العالمین
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 0
    چرا یکی باید احترام ویژه قائل بشه؟؟؟؟؟؟.؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      4 0
      چون خر پای ماهواره س و حرفای وراج های مزدور ماهواره رو قبول میکنه.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 0
    توتالیتر یعنی رژیم آمریکا. هر کشوری که جرات کند سیاست مستقل در پیش بگیرد را تحریم می کند تا مجبور به اطاعت از او شود. تا یکسان سازی ارزشی و حاکمیتی در دنیا رخ بدهد. جالب اینکه اسم ان قانون جنگل را هم نظم جهانی و جامعه جهانی می گذارند.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      6 0
      درود بر شما بهترین مفیدترین کامنت ، کوتاه و مختصر و ارزشمند .. سپاسگزارم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    7 0
    رژیم آمریکا 43 ساله زانوش رو گذاشته روی حلقوم مردم ایران و هی فشار میده. یه مشت پست فطرت بیشرف هم ازش حمایت می کنن.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      4 0
      دمت گرم ولی پست فطرت بیشرف فقط برای یه دقیقشونه!!!!!
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 0
    ظاهرا امید آمریکا به 16 درصد غرب زده های داخلی و خائنین به ایران بزرگ هست که انشاء ا... با بیرون انداختن اربابشان از منطقه آنان را هم با اربابشان همراه و اخراج خواهیم کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس