کد خبر 1256186
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهش کشور با همراهی و اعتماد مردم رقم می‌خورد که لازمه آن کارآمدی و صداقت مسئولان است.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از جوانان، خطاب به آنها گفت: اگر ذهن شما جوانان درگیر یک مسئله مهم دینی، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی می‌شود، به سادگی از آن عبور نکنید و سعی کنید پاسخ صحیح را بیابید؛ نباید از مواجهه با سوالات و شبهات نگران شد، چرا که حق، قابل دفاع است.

وی در این راستا افزود: جوانان ما باید این توانایی را در خود ایجاد کنند که بتوانند برای پرسش‌ها و شبهات خود، پاسخ مستدل و قانع‌کننده داشته باشند؛ وقتی می‌توانید دیگران را اقناع کنید که حقانیت آن پاسخ برای خود شما اثبات شده‌ باشد و این کار، احتیاج به مطالعه و دقت در موضوعات دارد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه دفاع از انقلاب در هر دوره‌ای، اقتضائات خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: اگر برای نسل جوان دهه شصت، جنگ تحمیلی عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، امروز یکی از مهمترین عرصه‌های دفاع از انقلاب برای نسل کنونی، کمک به کارآمدی و کم‌کردن فاصله بین مردم و نظام است.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: نسل جوان مومن و انقلابی باید با مطالعه و آگاهی‌های لازم برای تصحیح امور و رفع کاستی‌ها به نظام کمک کند.

وی افزود: اگر جوان آگاه و انقلابی موضوعی را درست و حق میداند، باید با اعتماد بنفس در برابر شبهات از آن دفاع کند.

جلیلی در این باره تصریح کرد: برای مثال، اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند «به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد»، باید مبتنی بر استدلال‌های منطقی و تجارب تاریخی، این گزاره درست را برای دیگران توضیح دهید تا مخاطب شما اقناع شود.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی با توصیه به ایجاد مباحثات علمی و کارشناسی در جمع‌های جوانان، گفت: مباحثه و جدال احسن ضمن دوری از افراط و تفریط، نیاز نسل جوان است و باید با حوصله، به شبهه‌ها و پرسش‌های این نسل پاسخ داد. پاسخ اغوا، اقناع است و استفاده از هنر برای بیان بهتر مطالب در بسترهایی نظیر فضای مجازی، یک ضرورت است.

جلیلی افزود: جوانان انقلابی نیز متناسب با این عرصه باید وارد میدان شوند و به وظیفه خود در دفاع از حق و آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با بیان اینکه قرار نیست همه‌ی کارها توسط یک نفر انجام شود، تاکید کرد: مهم این است که هرکس به اندازه وسع خود تلاش کند و در جبهه گسترده‌ای که برای کار کردن شکل می‌گیرد، نقش و ماموریت خود را پیدا کند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: عرصه فضای مجازی برای جبهه حق یک فرصت بی‌نظیر است که باید با برنامه و فکر در آن حضور فعال داشت. دشمن این حضور را برنمی‌تابد و حذف تصاویر شهید سلیمانی و برخی شبکه‌های خبری مثل پرس‌تی‌وی، شاهد این ادعاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شخص‌محوری و تکیه بر افراد سیاسی را یک آسیب برشمرد و تصریح کرد: باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند کشور را جهش دهد، همراهی و اعتماد مردم است که لازمه آن صداقت و کارآمدی مسئولان است.

جلیلی با اشاره به خاطرات دست‌نوشته‌ی شهید سلیمانی در کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، گفت: وقتی یک جوان با حقیقتی آشنا و به باور او تبدیل ‌شود، تمام وجودش را وقف اعتلای آن حقیقت خواهد کرد؛ چنانکه جوان روستای قنات ملک در رابر کرمان، افتخار جهان اسلام می‌شود.

وی در پایان گفت: امروز هم باور جوانان ما به اسلام ناب می‌تواند قاسم سلیمانی‌های دیگری را به جهان اسلام معرفی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    دكترجون ، جهش رو گفتى اما ظرفيت يادت رفت !
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    کارامدی وقتی معنا داره که مسئول ناکارامد محاکمه بشه. اگر این کشور تا وقتی امثال تاجگردون رو از یه جا میندازن بیرون میره یه جا دیگه نجومی میگیره درست شد و پیشرفت کرد و روی ارامش دید اسمم رو عوض میکنم. عمرا چیزی تغییر کنه وقتی بانیان وضع موجود از یه جا به جای دیگه منتقل میشن و همچنان مشغول خدمت رسانی! به ملت و مملکت هستن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس