کد خبر 1257913
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
معاون

معاون مرکل و نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات که براساس نظرسنجی‌ها شانس بالایی در تصاحب این سمت دارد خواستار در پیش گرفتن سیاست جدید در قبال شرق و از جمله روسیه شد.

به گزارش مشرق، "اولاف شولتز"، معاون مرکل و نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات که شانس بالایی در دستیابی به این سمت دارد در گفتگویی با "دویچه وله" آلمان به مسائل مختلفی پرداخت.

وی در بخشی از این گفتگو به مسئله کرونا پرداخته و این موضوع را یکی از مسائل مهم پیش روی دولت آینده آلمان دانسته و گفت: این کشور حدود ۴۰۰ میلیارد یورو تا پایان سال ۲۰۲۰ به کار می برد تا با آسیب های اقتصادی این بحران مبارزه کند.

وی همچنین اظهار داشت که این پاندمی نابرابری های اجتماعی را به شدت افزایش داده است. وی بر لزوم افزایش ظرفیت تولید واکسن برای در دسترس قرار گرفتن آن برای همه تاکید کرده و در این باره که نحوه تقسیم و توزیع واکسن بین کشورها به خوبی سازمان دهی نمی شود ابراز نگرانی زیادی کرد.

شولتز یکی از چالش های دیگر دولت آینده را نحوه برخورد با پناهندگان دانسته و گفت: هر پناهنده ای و به ویژه مجرمان نمی توانند در آلمان بمانند. کسی که مرتکب جنایات جنگی می شود نمی تواند روی ماندن در اینجا حساب کند.

وی یکی از موضوعات دیگر مهم را چگونگی رفتار با شرق و روسیه دانست و درباره رویکردی که به عنوان صدر اعظم در قبال روسیه در پیش خواهد گرفت گفت: همواره مذاکراتی با روسیه انجام شده است. با این همه برای امنیت مشترک این مسئله مهم است که آلمان با دیگران به صورت مشترک عمل کند. اروپا و روسیه باید به معیارهای کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا (KSZE) بازگردند.

شولتز همچنین گفت: ما به یک سیاست جدید در قبال شرق نیاز داریم. روسیه باید بپذیرد حاکمیت قانون و نه قانون قدرتمندتر ها معتبر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس