کد خبر 1258365
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
سرم نمایه

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توقیف سرم‌های خریداری شده در کشور هند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو ، با شاره به بدعهدی کشور هندوستان در ارائه واکسن کرونا به ایران اظهار داشت: در حال حاضر هزینه ۵۰۰ هزار دوز واکسن خرید ماه‌ها پیش‌پرداخت شده و ۳۷۵ هزار دوز آن نیز توقیف و وارد کشور نشده است.

بیشتر بخوانید:

فاجعه کرونا به روایت پرستاران مشهدی

وی ادامه داد: صدها هزار بطری سرم خریداری نیز توقیف‌شده و به کشور نرسیده البته به نظر می‌رسد با مذاکرات صورت گرفته این واکسن و سرم نیز وارد کشور شود.

این مقام مسؤول در خصوص وضعیت واکسن کوواکس گفت: ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن به‌واسطه بانک مرکزی و وزارت امور خارجه خریداری و پرداخت شد. توزیع واکسن کوواکس در تمامی دنیا تأخیر دارد. برای نمونه قرار بود تا پایان بهار ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز تحویل داده شود اما نشد و از مجموع ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن، تنها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز دریافت کرده‌ایم و برای مابقی در صف نوبت قرار داریم.

وی با اشاره به وضعیت واردت واکسن از چین گفت: با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه وارد واکسن از چین به‌صورت استمراری شروع شد، در حال حاضر هفته‌ای دو محموله واکسن دریافت می‌کنم و بخش عمده‌ای از واکسیناسیون کشور نیز به‌واسطه همین واکسن‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل رایزنی‌هایی برای دریافت واکسن‌های دیگر از مبدأ اروپا انجام‌شده، تا امروز ما از واکسن‌های غربی تنها واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌ایم و برای واکسن‌های مدرنا و فایزر تولید خارج از اروپا نیز مدت‌هاست در حال مذاکره هستیم و به‌زودی به سبد واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد.

جهانپور درنهایت گفت: ژاپن نیز واکسن آسترازنکا نیز تحت لیسانس تولید می‌کند که با رایزنی‌های صورت گرفته، سه محموله معادل با محمول ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن به مردم ایران اهدا شد و پس‌ازاین موارد خرید و اهدایی در صورت لزوم پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    هند زیر نظر آمریکا و انگلیسه
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      زبون هندی ها انگلیسی است ! از این کشور ترسو تر و سر سپرده تر به امریکا وجود ندارد.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    کم فرافکنی بکنید در کارتان دقیق باشید مثل برجام دولتتان همه قرار دادهایتان بی محتوی است چون بلد نیستید. می خواهید نظام بین الملل را برای تخلفات خودتان عذر موجه بیاروید و مردم را وادار به تسلیم کنید برای جهانخوارانی که برجام را بارتان کردند وضعیت خودتان را درست کنید ااین طورها هم نیست دست بردارید -
  • مجید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    باید از ملت وکشور دوست وبرادر ژاپن تشکر کرد ای کاش مانند روزهایی که بابت یک اعتراض لب یک سفارت خانه جمع میشودیم امروزهم برای تشکر لب سفرت ژاپن جمع شویم برای تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس