کد خبر 1258791
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
ایستادگی لهستان مقابل باج‌خواهی صهیونیست‌ها - کراپ‌شده

به دنبال ایستادگی رئیس جمهور و پارلمان لهستان مقابل باج‌خواهی صهیونیست‌ها،وزیر خارجه رژیم صهیونیستی کاردار خود را از ورشو فراخواند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور لهستان روز شنبه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن بازماندگان هولوکاست قادر نیستند به طور  غیرقانونی برخی املاک در لهستان را تصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این قانون که روز چهارشنبه گذشته در پارلمان لهستان به تصویب رسید، اصلاحیه ای قانونی است که پس از ۳۰ سال  مانع  از تصرف غیر قانونی املاک در لهستان از سوی صهیونیست‌ها به بهانه هولوکاست می‌شود.

بر اساس این قانون، صهیونیست‌ها حق نخواهند داشت اموال و املاک ادعایی خویش را که در دوران تسلط آلمان نازی مصادره شده و اکنون در اختیار دولت لهستان قرار دارد، از ورشو مطالبه کنند.

این قانون خشم رژیم اسرائیل و ایالات متحده را برانگیخته است به طوریکه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، از «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان خواست این قانون را وتو کند و استدلال کرد که این امر روند جبران خسارت بازماندگان هولوکاست و خانواده‌های آنها را به شدت محدود می کند.

پیش‌نویس این قانون پیشتر توسط مجلس نمایندگان لهستان تصویب شده بود که به موجب آن تمامی پرونده‌های شکایت صهیونیست‌ها در ۳۰ سال گذشته که حل و فصل نشده، مشمول قانون مرور زمان شده و مختومه اعلام می‌شود.

به دنبال این رویداد، مقام‌های صهیونیستی نیز شنبه شب واکنش نشان دادند به طوریکه «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به شدت از این قانون انتقاد کرد.

به گزارش وبگاه «عاروتص شوع» بنی گانتز گفت: «من به عنوان فرزند بازماندگان هولوکاست، از قانون تصویب شده در لهستان که مانع اجرای عدالت برای  قربانیان هولوکاست و خانواده‌های آنهاست، بسیار ناراحت هستم. بازگرداندن املاک بخش کوچکی و در عین حال قابل توجهی از روند احقاق حقوق بازماندگان و به رسمیت شناختن یکی از بزرگترین نسل کشی‌های جهان است. من از شرکای بین‌المللی خود می‌خواهم که این حرکت را با همدیگر محکوم کنند. »

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به امضای رئیس جمهور لهستان برای تصویب لایحه ای ضد صهیونیستی، کاردار خود از ورشو را فراخواند و به سفیر لهستان توصیه کرد پس از  تعطیلات به تل آویو بازنگردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    8 0
    ..... تو هولوکاستی که با خراب کردن خونه های مردم بخواد اثبات بشه
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    10 0
    اگر اجرائی شود . کم کم دیگر کشورها نظیر لهستان عمل خواهند کرد . وحشت و شدت برخورد اسرائیل و آمریکا از همین نکته است . مردم دیگر کشورها از دولت خود خواهان چنین کارهائی که موجب میشده . یهودیان آنکشورها . ببهانه هولوکاست تحمیلی . هر چه بخواهند . عملی و برای دولت ها گران تمام شود . عملی سازند . خواهید دید ... اگر فشار بر لهستان زیاد شود ممکن است باز از ناتو به ورشوی سابق و روسیه ملحق شود که آمریکا هرگز آنرا نمیخواهد .
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    4 0
    مگه قبل از این غیرقانونی میتونستن تصرف کنن صهیونیستا؟؟!!! عجب دنیایی داریما ...
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    من چند وقته دارم میگم که غربگداها یه فکری برای خودشون بکنن، یه حرکتی در جهان شروع شده بر علیه یانکی‌ها و صهیونیست‌ها که کدخدا رو بد جوری دست و پاشو میبنده، این از لهستان، اون از مجارستان که قانون ضد همجنس بازی رو (که صهیونیست‌ها پشتش اشاعش هستند) با وجود تهدید اتحادیه اروپا تصویب کرد و.... چین و روسیه هم که جای خود دارن و فشار خودشونو رو کدخدا هی زیاد میکنن، دور نیست که کدخدا مجبور بشه با کشورهای دیگه با احترام برخورد بکنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس