فرانسه

شهرهای مختلف فرانسه برای پنجمین هفته متوالی، صحنه تجمع معترضان به سیاست‌های دولت در قبال ویروس کرونا و صدور گذرنامه سلامت برای افراد واکسینه شده بود.

به گزارش مشرق، صدها هزار شهروند فرانسوی برای پنجمین هفته پیاپی با حضور در خیابان‌ها، به سیاست‌های دولت در قبال شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، روز شنبه حدود دویست و پانزده هزار نفر در شهرهای مختلف فرانسه، به صدور گذرنامه سبز مخصوص افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند اعتراض کردند.

 پنجمین هفته اعتراضات گسترده در فرانسه علیه سیاست‌های کرونایی دولت +عکس

شرکت کنندگان در این اعتراضان پلاکاردهایی با مضمون «گذرنامه=آپارتاید» در دست داشته و فریاد «آزادی آزادی» سر می‌دادند.

کسانی که واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت نکرده باشند از ورود به رستوران‌ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می‌شوند.

 پنجمین هفته اعتراضات گسترده در فرانسه علیه سیاست‌های کرونایی دولت +عکس

این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دستکم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده، تست کرونای او در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت مردم فرانسه با این طرح موافقند اما برخی از شهروندان این کشور هم آن را مخالف آزادی‌های مدنی خود می‌دانند. «هاگر آمور»، پرستار ۳۷ ساله به آسوشیتدپرس گفته که از شغلش استعفا کرده است. او گفت: «فکر می‌کنم لازم نیست کسی به ما بگوید باید چه کاری انجام دهیم.»

 پنجمین هفته اعتراضات گسترده در فرانسه علیه سیاست‌های کرونایی دولت +عکس

تظاهرات روز گذشته (شنبه) در شهرهای فرانسه اغلب مسالمت‌آمیز بود اما در چند نقطه، معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند.

شنبه هفته گذشته نیز هزاران نفر از شهروندان معترض فرانسه به خیابان‌های شهرهای مختلف آمده و اعتراض خود را نسبت به اجرای مجوز بهداشتی اجباری کرونا برای عموم مردم و همچنین واکسیناسیون اجباری اعلام کردند.

 پنجمین هفته اعتراضات گسترده در فرانسه علیه سیاست‌های کرونایی دولت +عکس

یک روز پس از این تظاهرات، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در انتقادی تند و توهین‌آمیز از معترضان به  قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن‌ها نخواهد شد. ماکرون در ادامه، معترضان را بی‌عقل توصیف کرد و گفت: «چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده‌اند که می‌توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می‌کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس