تظاهرات ضدکرونایی در اروپا

ده‌ها هزار نفر از مردم چند کشور اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و ایتالیا در اعتراض به تدابیر کرونایی دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، چند روزی است که پایتخت‌های کشورهای اروپایی و نقاط مختلف جهان دچار اعتراضات مردمی به محدودیت‌ها و قرنطینه‌های کرونایی و مجوزهای مرتبط با گواهی واکسن کرونا شده است. در فرانسه حدود ۱۶۰ هزار نفر در سرتاسر این کشور به خیابان آمدند و به طرح جنجالی امانوئل مکرون رئیس‌جمهور این کشور که دسترسی افراد واکسن نزده به رستوران‌ها و اماکن عمومی را به شدت محدود می‌کند، اعتراض کردند.

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

اعتراضات شدید مردم اروپا به واکسن اجباری

تظاهرکنندگان در فرانسه شعار «آزادی، آزادی» سر دادند و پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود «ماکرون ستمگر»، «شرکت‌های بزرگ دارویی آزادی را به بند کشیده‌اند»، یا «نه به طرح شرم‌آور».

یک برنامه مشابه با عنوان «مجوز سبز» موجب خشم و عصبانیت تظاهرکنندگان در ایتالیا شده است. مردم در شهرهای رم، ناپل، و تورین در اعتراض به برنامه به اصطلاح «مجوز سبز» شعار «آزادی» و «مرده باد دیکتاتوری» سر دادند. از اوایل ماه آینده، ارائه گواهی واکسن جهت صرف غذا در رستوران‌ها و ورود به سینماها و دیگر فضاهای بسته الزامی می‌شود. بسیاری از مردم ایتالیا بدون استفاده از ماسک در این تظاهرات اعتراض‌آمیز تجمع کردند.

اعتراض نسبت به از بین رفتن آزادی‌های مدنی

هزاران نفر از مردم همچنین در لندن در اعتراض به آنچه که از بین رفتن آزادی‌های مدنی خود توصیف کردند، دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان می‌گویند اپلیکیشن ردیاب دولت انگلیس رفت و آمد آنها را محدود کرده است. طی ماه جاری، ظرف تنها یک هفته، از بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم خواسته شد تا خودشان را قرنطینه کنند. اعتراضات یک هفته پس از آن بود که اکثر محدودیت‌های کرونایی در انگلیس برداشته شدند.

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

طرح محدودیت‌های بهداشتی فرانسه

قانون‌گذاران در مجلس سنای فرانسه روز شنبه به لایحه‌ای پرداختند که در پارلمان فرانسه به تصویب رسیده بود. موارد ابتلا به ویروس در فرانسه رو به افزایش گذاشته و موارد بستری در بیمارستان بار دیگر در حال اوج گرفتن است. دولت فرانسه تلاش دارد تا روند واکسیناسیون را شتاب بخشد تا بدین طریق جمعیت آسیب‌پذیر و بیمارستان‌ها را تحت محافظت قرار دهد و مانع وضع قرنطینه‌های عمومی جدید شود.

اکثر افراد بزرگسال در فرانسه بطور کامل واکسینه شده‌اند و نظرسنجی‌ها نمایانگر حمایت اکثریت مردم فرانسه از تدابیر جدید هستند.

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

اما این امر در مورد همه مصداق ندارد. معترضان حاضر در یکی از چند راهپیمایی که برای روز شنبه برنامه‌ریزی شده بود، شعار «آزادی، آزادی» سر دادند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر طی روزهای پایانی هفته در فرانسه ضد تدابیر کرونایی تظاهرات کردند. این افراد شامل سیاستمداران و فعالان راست افراطی و همچنین دیگر افرادی می‌شدند که به دلایل گوناگون از دست رئیس‌جمهور امانوئل مکرون خشمگین بودند.

تظاهرات در شهرهای مختلف ایتالیا

در ایتالیا نیز تظاهرات کنندگان که پرچم‌های این کشور را در دست داشتند، از ناپل در جنوب تا تورین در شمال این کشور شعار سر می‌دادند: «آزادی» و: مرگ بر دیکتاتوری». معترضان در میلان نیز فریاد سر می‌دادند: «نه به مجوز سبز». بیشتر شرکت‌کنندگان در تظاهرات ماسک نزده بودند. از ششم ماه اوت به «مجوز سبز» برای ورود به سینماها، موزه‌ها، استخرهای سرپوشیده یا ورزشگاه‌ها و رستوران‌ها نیاز خواهد بود.

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

این مجوز به عنوان مدرکی خواهد بود که دارندگان آن یا واکسینه شده‌اند یا به تازگی جواب آزمایش منفی کرونا را دریافت کرده یا پس از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند. براساس طرحی که هفته گذشته به تصویب کابینه ایتالیا رسید، از صاحبان کسب‌وکار نیز انتظار می‌رود این قوانین را اجرا کنند در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود پیشنهادی برای اجباری کردن این مجوز برای مسافرت با قطار، اتوبوس یا هواپیما ماه سپتامبر مجدداً مورد ارزیابی قرار بگیرد. تظاهرات در دست‌کم ۸۰ شهر در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده بود. ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از این همه‌گیری کرونا در اروپا متحمل شده است.

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

اعتراضات مردمی در یونان و استرالیا

در همین حال، حدود ۵۰۰۰ نفر از مردم در آتن دست به تظاهرات زدند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در صحنه حضور داشت، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود «به بچه‌های ما دست نزنید.»

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

در استرالیا نیز ده‌ها نفر از مردم در سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیا به خاطر حضور در یک راهپیمایی اعتراضی به محدودیت‌های کرونایی بازداشت شدند. برگزارکنندگان مراسم نام آن را راهپیمایی «آزادی» گذاشته بودند. حاضران پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود «بیدار شو استرالیا».

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

در سیدنی، تظاهرکنندگان گلدان و بطری آب به سمت مأموران پلیس پرت کردند و بدین طریق دستور قرنطینه خانگی یکماهه را به چالش کشیدند. این امر یک روز پس از آن رخ داد که مقامات پیشنهاد تمدید محدودیت‌ها تا ماه اکتبر را مطرح کردند.

پلیس اعلام کرد که حدود ۱۰۰ برگه جریمه صادر کرده و ۵۷ نفر را بازداشت کرده است. در همین حال، شش نفر بنابر گفته پلیس در ملبورن بازداشت شدند.

موج جدید تظاهرات گسترده مردم اروپا در اعتراض به سیاست‌های کرونایی + فیلم و عکس

لازم به ذکر است اعتراضات مخالفان واکسن اجباری و محدودیت‌های اجتماعی در فرانسه، انگلیس، ایتالیا، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی دیگر پس از اعلام محدودیت‌ها و طرح‌های جدید دولت‌های این کشورها برای مقابله با شیوع و گسترش کرونا از سر گرفته شده است و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    چند حدیث گهربار از امام هادی علیه السلام؛ شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است. کسی که از خدا بترسد از او می‌ترسند و کسی که از خدا اطاعت کند از او اطاعت خواهند کرد. حسد، نیکویی‌ها را نابود سازد، و دروغ، دشمنی آورد، و خود پسندی مانع از طلب دانش و خواهان خواری و جهل گردد، و بخل ناپسندیده‌ترین خلق و خوی است، و طمع خصلتی ناروا و ناشایست است. فروتنی آن است که با مردم چنان کنی که دوست داری با تو چنان باشند. مردم در دنیا به وسیله ثروت و تجمّلات شهرت می یابند ولی در آخرت به وسیله اعمال محاسبه و پاداش داده خواهند شد. همانا اموال حرام، رشد و نمو ندارد و اگر هم احیاناً رشد کند و زیاد شود برکتی نخواهد داشت و با خوشی مصرف نمی‌گردد.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 1
      خدا رو شکر به خاطر ۴۵هزار و پونصد تومن سهم از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان
  • LU ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 6
    اینا فهمیدن که کل بساط کرونا برای ایجاد سیستم پاسپورت سلامت و تحت سلطه قرار گرفتن بیولوژیک انسانها بوده است
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 3
    امیدوارم آگاهی مردم اروپا از برنامه سازمان بیوتروریستی بهداشت جهانی جهت نابودی نسل بشر به عنوان الگوی مردم ایران هم واقع شود تا صفهای واکسن برچیده شده و مردم علیه واکسیناسیون اقدام کنند
  • امیرو IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 12
    ان شاءالله آن بلایی که اروپائیها و آمریکا میخواستند بر سر خوزستان ما بیاورند بر سر خودشان بیاید
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 13
      بدبخت عربگدا مرتب منفی بزن. در توهمت هم این باشه که ارباب یک تف قشنگ بی اندازه کف دستت.
  • RO ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    11 12
    از روی شکم سیری. بدبختا ما واکسن نداریم. شما دیگه چه مرگتونه بشینین مثل آدم با تورم زیر یک درصد زندگیتونو بکنین خوشی نزنه زیر دلتون
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      3 1
      اتفاقا اونا میخان واکسن نزنن چون خیلی از ما جلوتر و بیدارتر هستند
  • ایرج IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 9
    اثرات و عوارض واکسن هایی که توسط شرکت های غربی تولید می شود ، ظرف یکی دو سال آینده مشخص میشه .
    • امیرو IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 1
      این غرب گداها فکر میکنند در زدن واکسن برنده شده اند اما نمیدانند این کاسه لیس آخرش بیماری سرطان است
  • یک مرد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 1
    این هم از با تمدن های ژرمن و ساکسون اروپایی!! راستی اگر این تظاهرات در ایران میشد پاپتی های سعودی و المحناز الافشار و سلبریتی های مفت خور داخلی و رسانه های شیطانی غربی_عربی چه میکردند؟؟
  • کارشناس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    بزودی دنیا به هم خواهد ریخت و ایران هم مستثنی نیست
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 1
    متوجه شدین چاه کن همیشه ته چاهه!!!! تا تونستن برای کرونا به ایران تاختن خودشون افتادن توش بد. برای رای گیری تا تونستن تلاش کردن مردم 32 درصد بیشتر نیان توی فرانسه مردم 32 درصد اومدند. مثلا برای دفاع از خوزستان جنجال کردند این از خیابوناشون
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 2
    یه سوال: چرا اونجا میشه تظاهرات به حق اینجا میشه اغتشاشات؟
  • US ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    بسیاری از اعتراضات در ایران هم منشا محدودیت های کرونایی داره یعنی این ملت هم فشار گرانی فشار بی برقی بی آبی بی پولی بیکاری فشار کرونا فشار محدودیت کرونا که منجر به از بین رفتن مشاغل بسیار شده سبب بی پولی ورشکستگی عده بسیاری شده را با هم تحمل کنند نمیشود مفاسد ظالم نمیشود چه فایده ای دارد و داشته وقتی آمار ها همان است یا بیشتر شده محدودیت ها جز زجر ملت فشار روانی و مالی نتیجه دیگری نداشته قبل از محدودیت ها آمار کشته ها ۷۰ ۸۰ نفر بوده الان بالای سیصد نفر است و معلوم هم نیست که واقعی باشد خب فایده محدودیت ها چه بوده که ملت زجر داده اید یه یارویی همین چند ساعت پیش به من گفت به خاطر همین فشار های گرانی کرونا محدودیت ها کرونا بی پول و بیکار شده زندگیش از بین رفته زنش طلاق داده اون وقت یه عده بیت المال مستانه بین خودشان تقسیم میکنند افزایش حقوق میدهند از جیب ملت بی پول با چاپ پول اصلا یک ذره دغدغه ندارند
  • م م ح IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    مردم رو گله ای واکسن میزنند. چون اگه برن تو مطب‌ها عوارضش ظرف چند روز برملا میشه.حتی برا خود پزشکان همه چیز معلوم میشه.این کرونا همش نقشه هست تا مردم رو آزار روحی بدن و مجبور به واکسن و قرنطینه و محدودیت کنند. خودمون باید بیدار شویم و اعتراض کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس