تظاهرات آلمان

اعتراضات در واکنش به تلاش‌های دولت‌ها برای تحمیل گذرنامه‌های کووید، مدارکی که ایمن‌سازی علیه کووید-۱۹ را نشان می‌دهند، در شهرهای سراسر اروپا اوج گرفته است.

سرویس جهان مشرق - اندیشکده آمریکایی گیت‌استون به بررسی اعتراضات علیه گذرنامه‌های کووید و واکسیناسیون اجباری در نقاط مختلف اروپا پرداخت و نوشت: این گذرنامه‌ها که به واکسینه‌شده‌ها پاداش می‌دهند و واکسینه‌نشده‌ها را مجازات می‌کنند، بحث داغی درباره مشروطیت تلاش‌های دولت‌ها برای وادار کردن مردم به واکسینه شدن را به راه انداخته‌اند. فقط در دو هفته گذشته، صدها هزار نفر از مردم با انواع دیدگاه‌های سیاسی برای اعتراض به دست‌درازی دولت و دفاع از آزادی‌های مدنی در حداقل ۳۰۰ شهر اروپایی دور هم جمع شده‌اند. تاکنون، این اعتراض‌ها تأثیرات مورد نظر برای معکوس کردن سیاست‌های دولت را نداشته‌اند، اما نشان داده‌اند که اروپایی‌ها به طور کامل درباره مسئله واکسن‌های کووید با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

تظاهرکنندگان صرفاً خواستار اختیار و آزادی‌های فردی و مدنی هستند

این اندیشکده می‌نویسد: برخی دولت‌ها کوشیده‌اند تا معترضان را با توصیف آن‌ها توسط کلماتی مثل "ضدواکسن‌ها"، "نفی‌کنندگان"، "منکران واکسن" و القاب بدتر بی‌اعتبار کنند. با توجه به بنرهای متعدد با کلماتی مثل "اختیار" و "آزادی" که در این رویدادها دیده می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت که بسیاری از تظاهرکنندگان صرفاً خواستار اختیار و آزادی انتخاب هستند. به نظر می‌رسد بسیاری از آنها نگران هستند که دولت‌ها در آینده از محدودیت‌های کنونی کووید-۱۹ به عنوان نمونه‌ای برای محدود کردن آزادی‌های دیگر استفاده خواهند کرد.

منتقدان گذرنامه‌های کووید می‌گویند که دولت‌ها از آن‌ها برای اجباری کردن واکسیناسیون در زمانی که تلاش‌های ایمن‌سازی در بسیاری از کشورهای اروپایی، احتمالاً به دلیل هراس عمومی در مورد خطرات ناشناخته واکسن‌ها، متوقف شده‌اند استفاده خواهند کرد.

افرادی که واکسن زده‌اند اما به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، به نظر می‌رسد که مردم اروپا تقریباً به طور مساوی در مورد واکسن‌ها اختلاف‌نظر دارند: تا تاریخ ۱۱ اوت، ۶۲ درصد از جمعیت بزرگسال اتحادیه اروپا - از کشورهای مختلف و با دیدگاه‌های متنوع - کاملاً واکسینه شده‌اند. شواهد حاکی از آن است که بسیاری از واکسینه‌نشده‌ها منتظر اطلاعات بیشتری در مورد اثربخشی بلندمدت واکسن‌ها هستند.

داده‌های گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا نشانگر کاهش قابل‌توجه نرخ واکسیناسیون در تقریباً تمام کشورهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه هستند. این با افزایش گزارش‌ها از عفونت‌های پیشرفته همزمان شده است -افرادی که واکسن زده‌اند اما به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند- که اثربخشی واکسن‌ها را زیر سؤال برده‌اند. طبق داده‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، حتی کسانی که دز اول را دریافت کرده‌اند، تمایلی به دریافت دز دوم ندارند.

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

تمهیدات سختگیرانه در فرانسه برای اجباری کردن گذرنامه سلامت

اندیشکده گیت استون ادامه داد: در فرانسه، رئیس‌جمهور امانوئل مکرون جدی‌ترین تدابیر در اروپا برای وادار کردن مردم به واکسینه شدن را اعلام کرده است. تا تاریخ ۹ اوت، "گذرنامه سلامت" برای دسترسی به بسیاری از مکان‌های مرتبط با زندگی روزمره مورد نیاز است: مثل کافه‌ها و رستوران‌ها (از جمله تراس‌های بیرونی)، هتل‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، مراکز خرید، هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌های راه دور، بیمارستان‌ها (به جز اتاق‌های اورژانس) و آسایشگاه‌های سالمندان. هرکسی که بدون نشان دادن یک گذرنامه معتبر وارد یک سازمان شود، باید جریمه ۱۶۰ دلاری را بپردازد. ساعاتی پس از اجرای این قانون، پلیس برای اطمینان از اجرای آن اعزام شد. در ایستگاه قطار گار دی لیون در پاریس، افرادی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند باید دستبندهای آبی می‌پوشیدند.

مشاغل خاصی که نیازمند تماس نزدیک با مردم هستند (کارکنان خدمات درمانی، آتش‌نشان‌ها، خدمتکارها) باید تا ۱۵ سپتامبر به صورت اجباری واکسینه شوند. کسانی که حاضر به رعایت مقررات نباشند ممکن است بدون حقوق از کار خود تعلیق شوند.

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

گذرنامه سلامت برای افراد ۱۲ سال به بالا در فرانسه اجباری خواهد شد

برای گرفتن گذرنامه سلامت، افراد باید اثبات کنند که به طور کامل با واکسن تأییدشده توسط اتحادیه اروپا واکسینه شده‌اند؛ یک تست پی‌سی‌آر منفی یا تست آنتی‌ژن از ۴۸ ساعت گذشته را ارائه دهند؛ یا گواهی بهبودی از کووید-۱۹ طی ۶ ماه گذشته را در اختیار داشته باشند. قانون گذرنامه سلامت از ۳۰ سپتامبر برای افراد ۱۲ سال به بالا اجباری خواهد شد.

در روز ۵ اوت، دادگاه عالی فرانسه (شورای قانون اساسی) حکم کرد که تمام تدابیر دولت برای گذرنامه کووید مطابق با قانون اساسی هستند - به استثنای اینکه کارمندان با قراردادهای مدت‌دار نباید اخراج شوند، اگرچه می‌توان از پرداخت حقوق آن‌ها امتناع کرد.

نیکلا دوپانت آینان نماینده مجلس فرانسه توئیت کرد:

"شورای قانون اساسی با قانونی کردن گذرنامه سلامت به خودش بی‌احترامی کرده است. در نتیجه خردمندان قانون اساسی را پایمال می‌کنند و آزادی‌های فردی و ارزش‌های اساسی ما را زیر پا می‌گذارند. ارائه چند امتیاز در حاشیه این قانون، شرم‌آور بودن این تصمیم را تغییر نمی‌دهد. "

ژان لوک ملانشن نماینده مجلس اضافه کرد:

"تصمیمی بسیار ناامیدکننده توسط شورای قانون اساسی. این قانون از هیچ یک از آزادی‌هایی که توسط گذرنامه سلامت تهدید شده‌اند حفاظت نمی‌کند. طنز تلخ: یک قرارداد مدت‌دار را نمی‌توان فسخ کرد، اما می‌توان پرداخت حقوق را به حالت تعلیق درآورد. "

اعتراض صدها هزار نفر به تدابیر کرونایی مکرون

تدابیر مکرون منجر به اعتراضات گسترده به مدت چهار آخر هفته متوالی شد. در روز ۷ اوت، صدها هزار نفر با پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود، "نه به دیکتاتوری"، "اختیار" و "مکرون، ما گذرنامه سلامت تو را نمی‌خواهیم" در حدود ۲۰۰ شهر فرانسه راهپیمایی کردند. از جمله این شهرها می‌توان به اکس-آن-پرووانس، آلبرت‌ویل، آوینیون، بایون، برژراک، کان، شامبری، شربورگ، فوا، گنگام، لا روشل، لیل، مارسی، متز، مونت دی مارسن، مونلوسون، مون پلیه، مولوز، نانسی، نانت، نربن، نیس، پاریس، پائو، پرپینیان، رنس، رن، روآن، استراسبورگ، تولون، تولوز و ولانس اشاره کرد.

در برخی از شهرها، از جمله گرنوبل و کمبری، صاحبان رستوران‌ها برای اعتراض به گذرنامه‌های سلامت از باز کردن محل کار خودشان خودداری کردند. در آوینیون، صاحب یک کافه در حمایت از صاحبان رستوران‌ها در شهر یک "گذرنامه ضدسلامت" به وجود آورد. در بزانسون، ساکنان برای اعتراض به گذرنامه سلامت در مقابل بیمارستان محلی تجمع کردند. در روآن، ساکنان جلوی ایستگاه آتش‌نشانی محلی تظاهرات کردند تا از مأموران آتش‌نشانی واکسینه نشده که در معرض خطر از دست دادن شغل خودشان بودند حمایت کنند. در مارسی، افسران پلیس برچسب‌هایی با این پیام روی لباس خود چسباندند: "بدن من، اختیار من: من واکسینه نخواهم شد. "

ناظران برآورد کرده‌اند که در روز ۷ اوت تقریباً ۸۷۰ هزار نفر در سراسر فرانسه به تظاهرات پیوسته‌اند. اتحادیه پلیس فرانسه گفت که تا ساعت ۳ بعد از ظهر حدود ۵۰۰ هزار تظاهرکننده دور هم جمع شده بودند. وزارت کشور فرانسه ادعا کرد که تعداد کل معترضین فقط ۲۴۰ هزار نفر بوده است.

رئیس‌جمهور مکرون معترضین را "غیرمنطقی"، "بدبین" و "فریبکار" خطاب کرد. او افزود:

"اگر فردا پدر یا مادر خود یا مرا آلوده کنید، من قربانی آزادی شما هستم، در حالی که شما امکان استفاده از چیزی برای محافظت از خود و من را داشتید. و به واسطه آزادی شما ممکن است با یک گونه جدی و خطرناک از ویروس وارد بیمارستان شوید. بنابراین کادر درمانی مجبور می‌شوند برای مراقبت از شما دست از مراقبت از شخص دیگری بردارند. این آزادی نیست، بلکه بی‌مسئولیتی و خودخواهی است. "

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

حضور گسترده مردم در اعتراضات مکرون را نگران کرده است

علی‌رغم این سخنان قاطع، حضور گسترده مردم در اعتراضات قطعاً مکرون را نگران کرده است، که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در آوریل ۲۰۲۲، در نظرسنجی‌ها رقابت تنگاتنگی با رقیبش مارین لو پن دارد. طی اقدامی که ممکن است نشانگر تأثیرگذاری اعتراضات باشد، دولت در ۷ اوت اعلام کرد که تست‌های پی‌سی‌آر منفی به جای ۴۸ ساعت مثل گذشته، تا ۷۲ ساعت معتبر خواهند بود.

مانفرد هافربرگ، مفسر آلمانی، وضعیت در فرانسه را اینطور شرح داد:

"ناگهان وضعیت در فرانسه تغییر کرده است. دیروز، مسئله اصلی دفاع از واکسیناسیون اجباری برای کارکنان سیستم بهداشت و ترابری و آتش‌نشانی بود. امروز مسئله اصلی محرومیت افراد واکسینه‌نشده از زندگی عمومی است.

اما نه فقط محرومیت از تمام زندگی. کیوآر کد برای استفاده در کارخانه‌های بزرگ و پرداخت مالیات مناسب نیست. دولت تدابیر خودش را به خوبی تدوین کرده است – انجام هرگونه تفریح و سرگرمی وابسته به واکسیناسیون است. آیا می‌خواهید یک لیوان نوشیدنی در کافه بنوشید؟ واکسینه شوید. آیا می‌خواهید با قطار به ملاقات مادرتان بروید؟ واکسینه شوید. آیا می‌خواهید خرید کنید؟ واکسینه شوید. "

"این یک واکسیناسیون کاملاً اجباری از طریق روش‌های مخفی و غیرصادقانه است. فرد واکسینه نشده هنوز می‌تواند به صورت رایگان تست کرونا بدهد. اما از ماه سپتامبر باید خودتان هزینه تست را بپردازید. سپس اگر تاریخ تست شما گذشته باشد باید برای رفتن به یک رستوران ۵۰ یورو بیشتر بپردازید. و هرکسی در آلمان که اکنون سر خود را به نشانه افسوس برای فرانسه تکان می‌دهد، باید چهار هفته دیگر صبر کند تا ببیند چه اتفاقاتی در آلمان در حال رخ دادن است. "

آلمان زندگی را برای واکسینه‌نشده‌ها دشوار خواهد کرد

در آلمان، جایی که اعتراض‌های مرتبط با ویروس کرونا ماه‌ها در جریان بوده است، صدراعظم آنگلا مرکل قول داده تا زندگی را برای واکسینه‌نشده‌ها دشوار کند. پس از یک "نشست کرونا" در روز ۱۰ اوت میان دولت مرکزی و رهبران ۱۶ ایالت فدرال آلمان، مرکل تهدید کرد که اجازه خروج واکسینه‌نشده‌ها از خانه را نخواهد داد، در حالی که واکسینه‌شده‌ها می‌توانند زندگی روزمره خود را ادامه دهند. او هشدار داد: "اگر همچنان شاهد افزایش افراد مبتلا به کرونا باشیم، قطعاً رفتار متفاوتی با واکسینه‌شده‌ها نسبت به واکسینه‌نشده‌ها خواهیم داشت".

دولت در تاریخ ۹ اوت اعتراف کرد که قصد داشته حقوق افراد واکسینه‌نشده را بیش از پیش محدود کند. وزارت بهداشت آلمان در پاسخ به تحقیق مجلس اظهار داشت:

"وقتی زمان مناسب برای تدابیر سخت‌گیرانه علیه افراد واکسینه‌نشده فرا برسد، دولت‌های فدرال و ایالتی همچنان برای حفاظت از خود و حفاظت از کل جامعه وارد عمل خواهند شد. "

ولفگانگ کوبیکی، نایب‌رئیس دموکرات آزاد، حزب لیبرال کلاسیک آلمان، نسبت به نقش در حال گسترش دولت در زندگی شخصی شهروندان واکنش نشان داد:

"ظاهراً دولت فدرال همسو کردن تدابیر خود با منافع مردم عادی را کنار گذاشته است. در عوض، حالا شهروندان باید صراحتاً از دست خودشان هم محافظت شوند.

"کسانی که شهروند مسئول را به عنوان یک عامل خطر در نظر می‌گیرند که مجبور می‌شود برای منفعت خودش بر خلاف میل خود عمل کند، دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که به نفع کشور و شهروندانش عمل می‌کنند. رهبران ۱۶ ایالت فدرال آلمان باید به این بیانیه توجه کنند و آگاه باشند که نباید انتظار هیچگونه سیاست کرونایی متوازن و مطابق با قانون اساسی را از دولت فدرال داشته باشند. "

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

واکنش تند پرتیراژترین روزنامه آلمان نسبت به سیاست‌های مرکل

بیلد، پرتیراژترین روزنامه آلمان، واکنش خشمگینی نسبت به سیاست‌های مرکل داشت:

"صدراعظم، ما خواستار اتحاد هستیم (پایان تفرقه و وحشت) – حقوق برابر برای همه مردم، واکسینه‌شده و واکسینه‌نشده؛ عدالت (پایان نقض آزادی ما) – ما می‌خواهیم حق اعتراض داشته باشیم، ما می‌خواهیم همه به کلیسا یا استادیوم فوتبال بروند؛ و آزادی (هر کس می‌تواند انتخاب کند که واکسینه شود یا خیر، ما نیازی به دستورات شما نداریم)."

گئورگ گفرون، مفسر تیهیس آینبلیک، مرکل را به تبدیل شهروندان به سوژه‌های مطالعه (موش‌های آزمایشگاهی) متهم کرد:

"هرکسی حقوق غیرقابل انکاری در قانون اساسی دارد. این همچنین شامل حق انسجام شخصیت نیز می‌شود، که در نتیجه خودمختاری هر فرد را تضمین می‌کند. این موضوع بارها و بارها در تاریخ جمهوری فدرال مورد استناد قرار گرفته است - ضمناً، این یکی از نکاتی بود که باعث شد جمهوری فدرال ارزش زندگی کردن داشته باشد، چون به نظر می‌آمد که امنیت و حفاظت از آزادی فردی و خودمختاری در آن تضمین‌شده هستند.

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

تعداد زیادی از آلمانی‌ها می‌خواهند واکسیناسیون را کنار بگذارند

"اما اکنون مشخص شده است که تعداد زیادی از آلمانی‌ها و افراد دیگری که در اینجا زندگی می‌کنند، واقعاً می‌خواهند واکسیناسیون را کنار بگذارند. دلایل این تصمیم متنوع هستند. دولت فدرال به دلیل آشفتگی دائمی در سیاست کرونایی خود نمی‌تواند خودش را از نقش داشتن در ایجاد بلاتکلیفی در میان مردم و در نتیجه از دست دادن اعتماد مردم تبرئه کند.

"اکنون اوضاع همین طور است که می‌بینیم. واکسن وجود دارد، اما بخش قابل‌توجهی از مردم آن را نمی‌خواهند. البته، شک و تردید در مورد اثربخشی آن و ترس از عواقب بلندمدت نیز در این تصمیم تأثیرگذار هستند. اینجاست که شاهد پیامدهای برگزار نشدن یک بحث علمی باز هستیم.

"هرکسی که می‌خواهد از حق خود برای امتناع از واکسیناسیون استفاده کند، باید در آینده برای خدمات مختلفی مانند رفتن به رستوران یا سینما مبالغ زیادی را بپردازد، زیرا تست‌های پی‌سی‌آر برای اغلب افرادی که واکسینه نشده‌اند اجباری هستند.

"ممکن است قضات قانون اساسی اجازه چنین کاری را بدهند، اما یک انسان عادی که اطلاعات قانونی مناسبی دارد آن را قبول نخواهد کرد، چون باید بر خلاف اشخاص ثالث برای استفاده از حق خودش پول بپردازد. پس برابری در پیشگاه قانون کجاست؟ "

اعتراض هزاران نفر از مردم به گذرنامه سبز کووید در بیش از ۸۰ شهر ایتالیا

در ایتالیا، هزاران نفر از مردم به گذرنامه کووید دولت اعتراض کرده‌اند، که قانون اجباری شدن آن در ۶ اوت اجرایی شد. در اختیار داشتن گذرنامه سبز برای ورود به کافه‌ها و رستوران‌ها (فقط سرپوشیده)، باشگاه‌های بدنسازی، سالن‌های سینما و بسیاری از اماکن دیگر ضروری است. گذرنامه سبز که داشتن آن برای افراد ۱۲ سال به بالا الزامی است، از ۱ سپتامبر در دانشگاه‌ها و حمل‌ونقل راه دور اجرایی خواهد شد.

لوچانا لامورجزه، وزیر کشور ایتالیا، گفت که پلیس برای انجام بازرسی‌های سرزده به منظور اجرای این قانون به رستوران‌ها و کافه‌ها اعزام خواهد شد. کسانی که این قوانین را رعایت نمی‌کنند باید تا ۴۷۰ دلار جریمه بپردازند؛ کسب و کارها با جریمه تعطیلی به مدت پنج روز مواجه می‌شوند. کارمندان دانشگاهی که در پاییز سال جاری از این قوانین پیروی نکنند بدون پرداخت حقوق از کار خود تعلیق خواهند شد.

برای گرفتن گذرنامه سبز، افراد باید اثبات کنند که حداقل اولین دوز واکسن کووید را در ۹ ماه گذشته دریافت کرده‌اند؛ یا یک تست پی‌سی‌آر منفی یا آزمایش آنتی‌بادی از ۴۸ ساعت گذشته را ارائه دهند.

در روزهای اخیر، هزاران معترض با فریادهای "نه به گذرنامه سبز" و "آزادی، آزادی" در بیش از ۸۰ شهر ایتالیایی از جمله فلورانس، میلان، ناپل، رم و تورین راهپیمایی کرده‌اند. یک معترض در جنوآ گفت:

ما نه ضد واکسن و نه طرفدار واکسن هستیم. ما حامی حق اختیار و انتخاب آزاد هستیم. کسانی از ما که نمی‌خواهند واکسینه شوند این کار را به دلیل طرز تفکر خودشان انجام نمی‌دهند، بلکه چون تردیدهای بسیاری در مورد این مسئله وجود دارد که در واقع یک واکسیناسیون دسته‌جمعی آزمایشی است.

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری مردم در لهستان

در لهستان، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز ۷ اوت در شهر کاتوویتسه دور هم جمع شدند تا با محدودیت‌های دولتی مخالفت کنند. برگزارکنندگان "راهپیمایی آزادی" گفتند که هدف آن‌ها "مقاومت در برابر ظلم و ستمی است که در طول یکسال و نیم گذشته به وجود آمده است. " راهپیمایان با نمایش شعارهایی از دولت خواستند تا "تفکیک بهداشتی" و "واکسیناسیون اجباری" را متوقف کنند. تشکیلات رسانه‌ای لهستان به طور کلی از انتشار گزارش درباره این راهپیمایی خودداری کردند.

یاروسواف کاچینسکی، معاون نخست‌وزیر لهستان، گفت که دولت "متعهد شده است که هر کاری می‌تواند برای محافظت در برابر کووید-۱۹ انجام دهد" و افرادی که واکسینه نشده‌اند باید در معرض "محدودیت‌ها" قرار بگیرند. او چنین افرادی را "به شدت خودخواه" و "فاقد همدلی" خطاب کرد. او افزود: "محدودیت‌های آزادی برای مواقعی هستند که آزادی شما بر حقوق دیگران تأثیر می‌گذارد. هیچکس نمی‌تواند دیگران را در معرض خطر از دست دادن جان یا سلامتی قرار دهد. "

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

طبق گفته سایت نوتس فرام پولند، عموم مردم در مورد این مسئله اتفاق نظر ندارند. این سایت به نظرسنجی ویرتوالنا پولسکا در روز ۲۴ ژوئیه اشاره کرد که نشان داد اگرچه اکثریت (۵۴٪) لهستانی‌ها فکر می‌کنند که باید محدودیت‌هایی برای افراد واکسینه‌نشده در نظر گرفته شود، اما در مورد تدابیر خاص با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند:

"بیش از ٪۴۰ گفته‌اند آن‌هایی که واکسینه نشده‌اند باید از ورود به رستوران‌ها و کافه‌ها منع شوند، در حالی که تقریباً ٪۵۵ با این نظر مخالف بودند.

"علاوه بر این، ٪۳۴ از پاسخ‌دهندگان گفتند که واکسیناسیون باید برای استفاده از مراکز خرید الزامی باشد، در حالی که ٪۵۹ از مردم با آن‌ها مخالف بودند. بیش از ٪۳۰ از مردم خواستار محدود کردن سفرهای ریلی برای مسافران واکسینه‌نشده بودند، در حالی که تقریباً دو برابر آن‌ها (تقریباً ٪۶۲) با این نظر مخالفت کردند.

"اکثریت مردم (۵۷٪) با ایجاد محدودیت برای دسترسی به پارک‌های تفریحی و نهادهای فرهنگی مخالف بودند، در حالی که ٪۳۷ به نفع آن رأی دادند. بیش از سه چهارم مردم (۷۶٪) با ممنوعیت استفاده افراد واکسینه‌نشده از مراکز درمانی مخالفت کردند. حدود ٪۲۱ با آن‌ها مخالف بودند. "

تظاهرات گسترده مردم اروپا در مخالفت با گذرنامه‌های واکسن کرونا + فیلم و عکس

تظاهرات در دیگر مناطق اروپا

در ایرلند شمالی، جایی که برنامه گذرنامه کووید-۱۹ به دلیل افشای اطلاعات که منجر به دسترسی کاربران به اطلاعات شخصی سایر کاربران شد به حالت تعلیق درآمده بود، مسئولین صدها درخواست جعلی را نپذیرفتند.

در اسپانیا، هزاران نفر برای اعتراض به گذرنامه‌های کووید در مادرید تجمع کردند. همچنین راهپیمایی برای اعتراض به تلاش‌های دولت برای واکسینه کردن کودکان، در روز ۱۴ اوت در بیش از ده شهر اسپانیایی انجام شد.

در سایر مناطق اروپا نیز اعتراضات مرتبط با کووید در اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، مالت، مولداوی، نروژ، پرتغال، رومانی، سوئد، سوئیس و بریتانیا برگزار شده است و کماکان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • NL ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    22 14
    قاطعانه میگویم مشرق یکی از تنها رسانه هایی هستید که جانب عدالت را رعایت میکنید و به دنبال افزایش سواد رسانه ای و آگاهی مردم شریف ایران هستید. نمونه اش همین کامنت های متنوع مردم که هر چه دلشان می خواهند و صدای همه شنیده می شود. موفق باشید. امیدوارم با عنایت خاص خداوند متعال و با تبعیت از رهنمودهای رهبر عزیزمون بحران کرونا هر چه زودتر رخت بربندد و مردم به زندگی عادی خودشان برسند.
    • RO ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      7 7
      آره !!! قابلمه به درش میخوره
    • ایول IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      7 1
      مشرق جون از این تیترها بزن! آدم را سرحال میکند
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    20 5
    گذرنامه واکسن تو ایران هم داره مو به مو اجرا میشه. یکی ترمز وزیر بهداشتو بکشه!!
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      4 1
      آره امروز فرانسه فردا آلمان پس فردا هم ایران همین حالا هم مقامات بهداشتی ایران افکار ماکرون و مرکل در سرشان هست و عده ای از ایرانی ها مثل آلمانی ها و فرانسوی های معترض از این واکسیناسون اجباری می ترسند . می بینیم که اسرائیل تقریبا همه واکسن زده اند ولی کرونا ادامه دارد و معلوم نیست صهیونیست جهانی چه خوابی برای ما دیده است با تزریق واکسن
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 2
      اخه ویروسی که خودشان می گن جهش داشته واکسنش کجا بود حالا دارن به بهانه ویروس ازادی های مردم را می گیرن / جواب / متاسفانه عده ای خود خواه هستند . من از روزی که ویروس امده نتوانستم حتی بدرستی خرید بروم .سر کار هم خیلی اذیت می شوم الان دو ماه است در خانه محبوس هستم . چرا شما به فکر ما نیستید ؟؟ اگر ادم مسلمان هم نباشد ولی نباید بی رحم باشد . می گویید من می ترسم ولی هر ترسی مبنایی دارد . وقتی من خودم و بدنم را می شناسم که چقدر حساس است چرا نباید مراقبت کنم ؟ با کوچکترین گرم و سرد شدن مریض می شوم . اگر کسی کنارم عطسه کند سرما می خورم . ایا نباید از خودم مراقبت کنم ؟ایا در جامعه افراد حساس کم هستند ؟؟ لطفا هر حرفی که می زنید از روی وجدان حرف بزنید .فقط فکر خودتان نباشید . شما که خدای نکرده شیطان خونخوار بی رحم نیستید . انسان باید به فکر همه باشد .این بیماری در سه ثانیه قابل انتقال است .
    • امیرو IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      4 1
      وزیر بهداشت ما هم نمونه ای از ماکرون است شک نکنید این یک تفکر جهانی ست که باید همه واکسن بزنند تا بتوانند به راحتی جمعیت جهان را کنترل کنند.ظاهراً این دستور به مسئولان ما خوب القا شده
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 3
      وزیر بهداشت ما هم نمونه ای از ماکرون است شک نکنید این یک تفکر جهانی ست که باید همه واکسن بزنند تا بتوانند به راحتی جمعیت جهان را کنترل کنند.ظاهراً این دستور به مسئولان ما خوب القا شده/ [,جواب / ایا فقط با واکسن می شود همه مردم دنیا را کنترل کر د ؟ با دارو نمی شود ؟ می فرمایید دارو هم نباشد ؟ شما می فرمایید پزشکان و مسوولین ما فریب جهان را خوردند ؟خوب اگر ادم در یک مورد فریب بخورد در بقیه موارد هم ممکن است فریب بخورد . حالا خود شما چی ؟ معصوم هستی و فریب نمی خوری ؟ از کجا معلوم است شما فریب ضد انقلاب را نخوردی ؟؟؟؟؟؟/
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 0
      استاد "جواب" ضدانقلاب هم میگه باید واکسن بزنید اونم خارجیش‌. شما چرا از واکسن دفاع میکنید و حرف ضدانقلاب را تایید میکنید؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 0
      آقای "جواب" شما جریان نفوذ رو که نمیتونن انکار کنید. نفوذ در ریاست جمهوری. نفوذ در وزارت خارجه. در ۸ سال گذشته نفوذی های دو تابعیتی کشور رو به این روز انداختن. سند ۲۰۳۰ رو امضا کردن و یکی از مفادش همین واکسیناسیون گسترده هست که گزارش های سازمان ملل و who موجوده. چرا انکار میکنید؟!!! خیانت نکنید. هزاران نفر طبق گزارش های رسمی وزارت بهداشت به دلیل واکسیناسیون فوت کردن چی رو میخاید پنهان و انکار کنید؟؟؟!! جواب هاتون خیلی ضعیف و سطحی و مشخصه که فقط د ا رید بلیغ واکسن میکنید و هدفتون جیه. چندتا از عزیزان ما با تبلیغات ادمایی مثل شما واکسن زدن و به ماه نرسید فوت کردن. حتما مرگ طبیعی بوده؟ شما که اینقدر تبلیغ واکسن میکنید جواب خدا و بازمانده ها رو چی میدید؟
  • مجید IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    21 4
    #نه_به_واکسن_اجباری
    • حسام IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      ان که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
  • مجید IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    19 6
    #نه_به_واکسیناسیون_اجباری واکسن اجباری مخالف قانون اساسی هست
  • CA ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 16
    بهترین کار همین پاسپورت واکسن هست، تا این افراد مجبور شن بین آزادی و امنیت جانی مردم‌ یکی رو انتخاب کنن، هر چقدر بهشون میگن واکسن برای از بین رفتن این پاندمیک لازمه به گوششون نمیره، بهترین کار رو اروپا و آمریکا میکنن
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 2
      اخه ویروسی که خودشان می گن جهش داشته واکسنش کجا بود حالا دارن به بهانه ویروس ازادی های مردم را می گیرن هر کی می خواد بزند هر کی می خواد نزند از کجا فهمیدیم یک کلاهبرداری بزرگ پشت واکسیناسیون است از اینکه سلبریتی ها دارن خودشان را جرمی دن هرجا دیدین سلبریتی ها دارن جولان می دن محکم کلاهتان را بچسبید که یک کلاهبرداری بزرگ در راه است
  • مانی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    16 6
    اقا تو را به قران گول این گلوبالیست ها را نخورید. به جای واکسن روی تقویت ایمنی بدن کار کنید. این واکسنها پر عوارض و بی فایده هستند.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    12 5
    افرین بر اروپایی ها که فهمیده اند پشت پرده چه خبر است و ما ایرانی های نادان هم هنوز در صف واکسن نشسته ایم
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    13 6
    یک مقدار از مردم اروپا یاد بگیریم و بفهمیم واکسن زدن خطرناکه! الان که سیل واکسن وارد کشور شده و متاسفانه شخصیت هایی برای واکسن زدن رفتن و تشویق کردند! همه الان فکر می کنند خوبه ولی بعد از یک دهه پشیمان خواهند شد که چرا واکسن زدیم! سیاست واکسن توسط سازمان جهانی بهداشت با سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر در یک خط اند! واکسن ایرانی اش هم کمی از خارجی ندارد!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    11 6
    سال ۲۰۲۲ سال پاکسازی مخالفان نظم نوین و شیطانی جهانی است و سال ۲۰۲۳ سال اعلام رسمی اجرای نظم نوین و شیطانی جهانی
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    24 6
    این مردم بسیار عاقل هستند و خیلی خوب دست بیل گیتس را خوانده اند.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      7 2
      مردم ما که متاسفانه هیچی نمیگن
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 1
      نه بابا هنوز خوابن و مخالفان واکسن را خرافی مینامند! با وزیر جدید بهداشت ک مثلا انقلابی!! هست چ کنیم
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 2
      این مردم بسیار عاقل هستند و خیلی خوب دست بیل گیتس را خوانده اند. / جواب / از بس دروغ بافتید حالا هم خودتان در دام دروغهایتان گیر افتادید . شما متوجه نیستید چی می گویید . اگر واکسن نزده بودید الان زنده نبودید که این در.غها را سر هم بندی کنید . از بچگی در کشور ما واکسن اجباری بوده .اگر واکسن نزده بودید شما را مدرسه راه نمی دادند . اصلا می دانید چی می گویید ؟؟؟؟؟؟ می دانید فلج اطفال چی هست ؟ می دانید کزاز چی هست ؟ می دانید خیلی بیماریها را با واکسن ریشه کن کردند ؟ متاسفانه جمهوری اسلامی بلد نیست از زحمات خودش تبلیغ صحیح بکند . شما می دانید بخش بهداشت ایران بهترین پزشکان و خدمات را می دهد ؟؟؟؟؟؟؟؟ هر عمل پزشکی که در امریکا انجام می شود در ایران هم انجام می شود . الان ایران می تواند قطب پزشکی منطقه باشد ولی مسوولین در گیر سیاست بازی شدند . دانشمندان پزشکی ما کمتر از دانشمندان دنیا نیستند .
    • آجرلو IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      2 0
      مقایسه واکسن‌های کرونا با واکسن فلج اطفا درست نیست. واکسن‌های کرونا مجوز اضطراری دریافت کرده‌اند. واقعا اثرگذاری این واکسن‌ها و همچنین پیامدهای آتی این واکسن‌ها در سالهای آتی به هیچ وجه معلوم نیست. در حالی که واکسن فلج اطفال سالهای سال مورد مطالعه قرار گرفت و تمام آزمون‌ها را پاس کرد و آثار مثبت آن از بین بردن فلج اطفال به اثبات رسیده و تبعات منفی هم برای آن ثبت نشده است. همین الان که دارم این متن رامی‌نویستم اخبار ساعت 14 اعلام کرد علیرغم این که در آمریکا واکسیناسیون کرونا انجام شده، اما کرونا،‌ با شیب تندی در این کشور در حال صعود است
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    16 8
    گلوبالیستها با پاسپورت واکسن، در صدد فتح جهان و بردگی ملتها می باشند.
  • هموطن IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 5
    مراحل گام به گام ویروس کرونا: 1- از سال های قبل (2010) در صدد تولید یک اپیدمی جهانی بودند تا هم معیت جهان را به میزان دلخواه کاهش دهند و هم ایده پاسپورت واکسن را به عمل برسانند. 2- ویروس کرونا به جهت کاهش جمعیت جهان به کشورهای جهان تحمیل شد. 3- در مقابل تولید و عرضه واکسن مقاومت شد. 4- برخلاف تصور به واسطه پیچیدگی سیستم دفاعی بدن انسان و همچنین تلاش بعضی از کشورها در تولید واکسن، نیت پلید اولیه در نطفه عقیم ماند. 5- با توجه به تعدد واکسن های تولید شده، نقشه آنها برای زیر لجام کشیدن کشورها توسط تنها یک واکسن ناکام ماند. 6- برای کِش دار کردن موضوع، شروع به تولید سویه های جدیدی از میکروب و انتشار آن در سطح جهان کردند. 7- این نقشه آنها هم اگر چه در روزهای اولیه انتشار این سویه ها ،نوید یک کشتار بزرگ را میداد، ولی با تلاش کادر درمان و سیستم ایمنی انسانی و پروتکلهای سنگین و تولید واکسنهای بومی عقیم ماند. 8- حال با اینکه نقشه های پشت پرده آنها در ارتباط با پاندمی کرونا با شکستهای متعددی روبرو شده ولی باز هم دست از لجاجت برنداشته و درصدد کنترل جهانی افراد با طرحهای برده داری از این دست میباشند.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    12 5
    از مکرون انتظاری بیش از این نیست. مکرون عروسک خیمه شب بازی بانکداران اروپایی و گلوبالیستهای پشت سر آنها است.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 2
    چرا مردم چین چیزی نمی گویند؟ به خیابان بیایند و کمی اعتراض کنند!
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      4 0
      چین جشن پایان کرونا را قبل از شروع واکسیناسیون اعلام کرده است.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 4
    دو روایت در مورد واکسنهای ساخت گلوبالیستها وجود دارد: اول- آنهایی که این واکسنها را نزده اند در اثر ورژن های جدید ویروس خواهند مرد و واکسن زده ها می مانند. دوم - آنهایی که گول گلوبالیستها را خورده اند و این واکسنها را زده اند از بین خواهند رفت و باقی جمعیت می مانند. (شاهد ماجرا این که کدام یک از رهبران آمریکا و اروپا تا حالا واکسن زده اند؟)
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 1
      دو روایت در مورد واکسنهای ساخت گلوبالیستها وجود دارد/ جواب / شما واقعا چه کار با خودتان کردید اینطور متوهم شدید ؟به کی شک دارید ؟ خوب واکسن ایرانی بزنید . به ایران هم شک داری ؟ اصلا واکسن نمی زنید ؟ چرا دروغ می گویید همین حالا بدنت پر از واکسن است . نگاه به بازویت بنداز . جای واکسن ابله را نمی بینی ؟ حالا واکسن نزدی با داروهای دیگه چه کار می کنی ؟شما مریض نمی شی ؟ قول می دهی ؟ قسم بخور مریض شدی دکتر نروی و به تو امپول نزنند . شما می دانی داخل ان امپولها چه چیزی هست ؟گلوبالیستها داخل پنی سلین داروی ..... پنهان کردن . ... دست ور دار عموجان حماقت بسه . می خواهید مردم بمیرند بعد جمهوری اسلامی را متهم کنید به ملت خودش واکسن نزد مردم بخاطر بی واکسنی مردند . شما خواسته یا نخواسته در گیر یک فریب بزرگ شدید و بر علیه کشور خودتان فعالیت می کنید /تمام
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 10
    این نشون میده که مردم اروپا و امریکا پیشت ظاهر مدرنشون، هنوز در جهل و خریت هستند
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 1
      شاید هم برعکس. مطمئن باش اونا از ما خیلی جلوتر هستن. ما نمیدونم چه خبره
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 4
    واکسن وپروتکلهای بیخود نباید اجباری بشود ، چونکه تاثیر و کنترل در مرگ و میر و مبتلا شدن نداشته و بلعکس جواب داده جمهوری اسلامی ایران چونکه و با چه جراتی به واکسنهای خارجی و پروتکلها اعتماد میکند بعد از این همه دشمنی علنی غرب با ایران چگونه تحریم دارو بودیم و الان سیل داروهای با عوارض وحشتناک سرازیر شده به کشور ، آیا نباید شک کرد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 2
    چه جالب. با کوچکترین چیزی که بخواد ذره ای از آزادیشونو بگیره مخالفت میکنند. آزادی براشون خیلی مهمه. ساکت نیستند. خوشبحالشون
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      4 0
      D;
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 3
    در ایران هم نباید واکسن زدن اجباری باشه، فقط رعایت پروتکل ها باید در مورد اجراش سخت گیری شود، واکسن که هنوز مطالعات بالینی اش انجام نشده تزریقش ریسک زیادی داره و من خودم به شخصه حداقل امسال واکسن نمیزنم و منتظر مطالعات بیشتر می مونم
  • BE ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 2
    ایمن‌سازی علیه کووید-۱۹ ؟؟!! این که جوک نوشتید -- این یک روش فاشیستی و نازیسم برای پرداختن به یک مسئله ساده بهداشتی است...براه خدا برگردید...خدا بهترین سیستم ایمنی را ایجاد کرده است و همه داستان دروغ است....
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 1
    دیروز اعلام شده در ایران هم برای سفرهای بین استانی انجام میشه.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 1
      ساده نباش و هرچی شنیدی را باور نکن! به تعداد ایست و بازرسی های لازم برای این موضوع فکر کرده ای؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 1
    Tiny Engel Land
  • FR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 1
    تمام این اقدامات دولتهای مزبور برای کنترل مردم اجبار به دور کاری فاصله های اجتماعی جهت ممانعت از اعتراضات مردمی و همبستگی آنان است حداقل در فرانسه در سالی که انتخابات در پیش است و با توجه به جو نارضایتی شدید جوانان و مشکلات دولت در کنترل مهاجران و اقلیت ها.....
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 1
    برید تاریخ بخونید ببینید زمان امیرکبیر در مورد واکسن زدن چه می گفتند
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 0
      این واکسن با اون واکسن خیلی فرق داره عزیز من. قیاس مع الفارق نکنیم
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 0
    اکثر رسانه های ایرانی این اخبار رو سانسور میکنن اما مشرق نشون دادی که با همه فرق داری. خیلی به موقع و لازم بود واکسن نباید اجباری باشه. وزیر بهداشت چه کاره است که برای کل مردم ایران تصمیم میگیره و میخاد از حق و حقوق اولیه شهروندی محروم کنه. قرنطینه هوشمند نیست. شیطانیه
  • US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 0
    از اینکه اجازه میدید صدای همه شنیده بشه سپاسگزارم.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    اینکه یه اندیشکده آمریکایی این گزارش رو کار کرده خیلی جالبه. برای اولین باره
  • مهدی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 2
    ولی قبول کنین تو تصویری که داشتن اععتراض میکردن چقدر خیابوناشون و ساختموناشون قشنگه،ادم حاضره همچیشو بده فقط اونجا زندگی کنه
  • مهدی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 3
    ادم پلیساشونو میبینه روانی میشه انقدر کالاهشون و لباسشون قشنگه حالا پلیسای ما لاغر موردنی لباسای پلاستیکی و بد بخت بیچاره ،اخه چرا ما باید همیشه بد بخت باشیم از ۲۵۰۰سال پیش تا الان همش بد بخت بودیم
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 3
    تمام این اقدامات دولتهای مزبور برای کنترل مردم اجبار به دور کاری فاصله های اجتماعی جهت ممانعت از اعتراضات مردمی و همبستگی آنان است /[,جواب/ عجب ادمهای خیالبافی پیدا می شود . اینکه نمی شود هر کس برای خودش دولت باشد . یک المانی با یک ایرانی ازدواج کرده . دوتا بچه هم داره تا حالا نه خودش و نه بچه هایش هیچ نوع واکسنی نزدند . بعضی ها افکار خاص دارند . یه اشنایی داشتیم با دکتر مخالف بود . اخرش هم ناچار شد برود عمل کند . از زیر عمل برنگشت . به این می گویند تعصب .الان اگر کسی واکسن نزنه وجودش برای بقیه مضر است باید چه کار کرد . چرا عده ای توهمات را منتشر می کنند .
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 5
    ما از دوران کودکی به دولت و حکومت و پزشکان اعتماد کردیم و باز هم اعتماد می کنیم . تمام واکسنها را زدیم الباقی را هم می زنیم . من معتقدم شاید دولتها کم کار و بد سلیقه باشند ولی بد نیت نیستند . اینکه بخواهند یه عقزب داخل واکسن پنهان کنند تا مردمشان را نیش بزند . ادم باید بیمار باشد تا اینچنین افکاری در باره دیگران داشته باشد . یا اینکه نقشه کشیده باشند پیران را از وسط بردارند . خوب اصل یک جامعه و ملت پیران ان جامعه است . هر چه عالم و دانشمند است پیر هستند . پیران پدران و مادران ما هستند . هیچ ملتی اینطور کاری نمی کند . شاید یک دیوانه تروریسم تلاش کند ولی موفق نمی شود . فقط کوتاهی و تنبلی و کم کاری با عث این گرفتاری شد .
    • نیکومنش IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      5 2
      قشنگ معلومه واکسنا روت اثر که اینقدر خام و ساده لوحانه حرف میزنی. حتما همه واکسنا رو بزن. در مورد خون های آلوده به ایدز فرانسه که صدها و هزاران نفر کودک و بزرگسا ل ایرانی رو به ایدز مبتلا کرد حتما سرچ کن بعد بگو اینها به فکر ما هستن. یه دارو و دلار نمیزارن وارد کشور شه بعد همینطوری دارن واکسن اهدا میکنن همشون. اندکی تفکر
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 2
      قشنگ معلومه واکسنا روت اثر که اینقدر خام و ساده لوحانه حرف میزنی/ [,جواب / برادر محترم شما خام هستی یا من ؟ شما ساده لوح هستی یا من ؟ شما که حرف چهار تا رسانه فیک نیوز را باور می کنی ولی حرف این همه پزشک مومن و متدین که جانشان را کف دستشان گذاشتن و دارند برای من و تو زحمت می کشن باور نمی کنی . برادر عزیز خوب که همان یک مثال خون الوده هست . خوب اگر همان زمان مسوولین خونها را ازمایش نمی کردند خون الوده وارد نمی شد .چطور از فردی که خون اهدا می کنند خونش ار ازمایش می کنند ولی این همه فراورده خونی را بدون ازمایش خریدند ؟اون خیانت و کم کاری داخلی بود . این همه داروی نجات بخش وارد کشور می شود شما خبر نداری ؟شما خبر داری چقدر لوازم پیشرفته پزشکب وارد کشور می شود ؟؟؟؟؟ از چی خبر داری ؟ استنت چیست و از کجا می اید ؟؟ این همه داروی نجات بخش وارد کشور می شود شما خبر نداری ؟ این همه داروی نجات بخش وارد کشور می شود شما خبر نداری ؟ شما که سواد خوندن و نوشتنن هم نداری چرا اینقدر نادان هستی . بی سواد . اصلا می دونی ویروس چی هست ؟؟؟؟؟؟ شما فرق میکروب با ویروس را می دانی ؟؟؟؟؟؟ پزشکان ایران جزء قوی ترین پزشکان و به روز ترین پزشکان جهان هستند . و درستکار ترین انها . به جرات می گویم با خدا ترین و درست کار ترین انها . کاستی هم فراوان است.
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      کاش آقای نیکومنش دیگر وقت شریفشان رو هدر ندهند و پاسخ دهند (نرود میخ آهنین در سنگ)
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 2
    ماهم معترض هستیم واسه واکسن اجباری.ممنون ازت مشرق که بلاخره شما واکنش نشان دادین.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 2
      ماهم معترض هستیم واسه واکسن اجباری/ جواب / واکسن اجباری نیست ولی شما که واکسن نزدی باید امضا کنی وارد جمع نشوی و اگر باعث بیماری دیگران شدی خسارت بپردازی ؟ ایا امضا می کنی ؟ اروپاییها برای ازادی همجنس بازی هم تظاهرات می کنند . برای داشتن اسلحه هم تظاهرات می کنند . رییس جمهور ایتالیا یک مرد را به عنوان همسر انتخاب کرده . داداش اینجا ایران است . سرزمین ادمهای پاک .
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 2
    دولت‌هایی که واکسن اجباری را اجرا کنند در دور بعدی رای نمی آورند و رقیب آنها پیروز می شود حالا منتظر باشید آقای رییسی شما هم مراقب باشید
  • امیرو IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 0
    بزودی اینا که واکسن زده اند شعار خواهند داد که چرا ما را می کشید! عوارض واکسن بسیار نامعلوم است
  • پژوهشگر IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 2
    دوستان ضد واکسنی که مرتب حرف از سخنان بیل گیتس در مورد کاهش جمعیت جهان با واکسن !!!!! می زنند بخوانند. بررسی دقیق حرفهای بیل گیتس در مورد واکسن! ✍️برخی ادعاهایی که علیه واکسن طرح میشود، استناد به سخنان بیل گیتس درباره رشد جمعیت باز می‌گردد. برای مثال، یکی از رسانه‌ها مدعی شده این سخنان نشان دهنده: «اعتراف بیل گیتس به کاهش روزانه ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت کره زمین از طریق واکسن» است و ادامه داده است: «او (گیتس) اقرار می کند که با واکسن می توان ۱۹ تا ۱۵ درصد جمعیت کره زمین را کاهش داد. این دقیقا چیزی است که روسای وی در بیلدربرگ سال‌ها پیش گفته‌اند.» 👈در نظر اول این پرسش در ذهن شکل می‌گیرد که در صورتی که توطئه‌ای برای نابود کردن بخشی از جمعیت جهان از طریق طرح واکسیناسیون عمومی و نوزادان اجرا شود چرا باید مجری طرح به صراحت آن را اعلام عمومی کند؛ آن هم در کنفرانس‌های عمومی تد (TED) که محل ارائه تجربیات و ایده‌های جذاب شخصیت‌های جهان علم و فناوری است. با مراجعه به فیلم کامل و متن سخنرانی در سایت تد روشن می‌شود دو تحریف مهم در ترجمه جملات بیل گیتس صورت گرفته است: بیل گیتس درباره خدمات بهداشتی [جلوگیری از] بارداری (reproductive health services) سخن می‌گوید و از جمله به واکسن اشاره می‌کند. با جستجو در بین مقالات معتبر روشن می‌شود یکی از ابزارهای جلوگیری از بارداری که استفاده از واکسن جلوگیری (contraception vaccine) است که اصطلاح رایجی در این حوزه محسوب می‌شود. بنابراین کلمه واکسن فی نفسه و الزاماً به واکسیناسیون عمومی دلالت ندارد. در سیاست‌های جمعیتی از مفهوم کاهش نرخ رشد جمعیت سخن گفته می‌شود در حالی که گاه از این مفهوم به اشتباه به کاهش جمعیت تعبیر شده است. در اینجا نیز گوینده از کاهش نرخ رشد جمعیت سخن گفته است. بیل گیتس در این بخش می‌گوید: «جمعیت جهان ۶.۸ میلیارد نفر است و در آینده به ۹ میلیارد نفر می‌رسد. بر فرض اینکه واکسن‌های جدید و خدمات بهداشتی [جلوگیری از] بارداری به خوبی ارائه شود تنها می‌توانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را کاهش دهیم. در حالی که نرخ [متوسط] رشد جمعیت ۱.۳ درصد است.» روشن است که مقصود گوینده کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت بالقوه ۹ میلیاردی دهه‌های آینده جهان از طریق روش‌های جلوگیری از بارداری است و نه “نابود کردن روزانه ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت” فعلی جهان. .
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 2
      تشکر
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      2 1
      کارمون به کجا رسیده که از یه یهودی حرام زاده دفاع میکنید!!! خدمت شما پژوهشگر فیک باید عرض شود که بیل گیتس پزشک نیست و اخبار فلج شدن کودکان هندی که واکسن های ساخت بیل گیتس روی آنها آزمایش شده رو بخونید
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 2
    بصیرت و آگاهی مردم جهان البته غیر از ... بسیار ستودنی و شایسته تقدیر است با گسترش فهم و شعور مردم جهان و قیام در برابر سیاستهای ضد بشری سازمان کشتار جهانی تشکیل جامعه فاضله و آرمان شهر در دسترس خواهد بود
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 1
      آرمانشهر تو قبرستان است .
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 1
    تا حالاضدانقلاب تبلیغ می کرد چرا واکسن نمی خرند حالا تبلیغ می کنند چرا واکسن می زنند .شما روانی هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس