کد خبر 1277527
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
واکسن

میزان الزام به گواهی سلامت در کشورهای مختلف متفاوت است و برخی از کشورهای جهان قوانین جدی برای واکسیناسیون در کشور خود اعلام نموده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز،   میزان الزام به گواهی سلامت در کشورهای مختلف متفاوت است و برخی از کشورهای جهان قوانین جدی برای واکسیناسیون در کشور خود اعلام نموده‌اند. این کشورها در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

ایتالیا

دولت ایتالیا اعلام کرده از ۱۵ اکتبر همه کارکنان ایتالیایی موظف هستند گواهی واکسیناسیون تست منفی یا دوره نقاهت ابتلا به ویروس را ارائه دهند. هر کارگری که گواهی سلامت معتبر را نشان ندهد، بدون پرداخت تعلیق می‌شود اما نمی‌تواند اخراج شود.

آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در ۱۰ سپتامبر اعلام کرده است کارکنان فدرال بایستی واکسیناسیون کوید-۱۹ را دریافت کنند. همچنین بسیاری از کارفرمایان از کارکنان خود بخواهند خود را واکسینه کنند و یا تست های هفتگی کرونا را انجام دهند. این قانون برای کسب و کارهای دارای کارکنان بیشتر از ۱۰۰ نفر اجرا می‌شود.

استرالیا

استرالیا در اواخر ماه ژوئن واکسیناسیون را برای کارکنان بخش سلامتی در سن‌های بالا و همچنین کارکنان هتل‌های قرنطینه اجباری کرده‌است. در تاسمانی از ۱۷ سپتامبر واکسیناسیون برای افراد مسن شاغل در بخش سلامت اجباری خواهد بود.

انگلستان

از ماه اکتبر واکسیناسیون برای کارکنان مراقبت در منزل در انگلستان اجباری می‌شود.

کانادا

کانادا  گفته است تا پایان اکتبر واکسیناسیون کوید-۱۹ را برای کارکنان دولتی فدرال و کارکنان حمل و نقل  الزامی خواهد کرد. از ۱۳ سپتامبر واکسیناسیون برای مدیران کسب و کارهای غیر ضروری مانند رستوران‌ها ضروری خواهد بود.

فیجی

از تاریخ ۱۵ آگوست فیجی کارکنان دولتی خود را در صورت واکسینه نشدن از کار محروم می‌کند. به علاوه، کارکنان بخش خصوصی در صورت واکسینه نشدن جریمه و شرکت‌های خصوصی نیز در صورت امتناع از واکسیناسیون از ادامه فعالیت منع می‌شوند.

فرانسه

همه کارکنان بخش سلامت و مراقبت‌ درمنزل و تکنیسین‌های بخش سلامت در کشور فرانسه بایستی حداقل دوز اول واکسن کوید-۱۹ خود را تا ۱۵ سپتامبر دریافت کنند.

یونان

دولت یونان از ماه سپتامبر واکسیناسیون را برای پرستاران مراقبت خانگی و کارکنان  سلامتی اجباری خواهد و تنها افراد واکسیناسیون شده قادر خواهند بود به  سینما، تئاتر و دیگر مکان‌های سربسته وارد شوند.

مجارستان

دولت مجارستان تصمیم گرفته است واکسیناسیون را برای کارکنان بخش سلامتی الزامی کند.

اندونزی

اندونزی که چهارمین کشور پرجمعیت دنیا می‌باشد، دریافت واکسن را از ماه فوریه اجباری کرده  و برای آن جریمه تا ۵ میلیون روپیه(۳۵۷ دلار) تعیین نموده‌است.

قزاقستان

قزاقستان برای افرادی که در گروه های بیشتر از ۲۰ نفر مشغول به کار هستند واکسیناسیون  و یا تست هفتگی را الزامی خواهد کرد.

لبنان

لبنان ورود به رستوران‌ها، کافه ها و سواحل این کشور را محدود به افرادای نموده که یا گواهی واکسیناسیون دارند و یا تست‌های آنتی بادی را انجام داده‌اند. کارکنان بخش‌های مختلف این کشور در صورتی که واکسیناسیون نشده‌اند بایستی هر ۷۲ ساعت تست پی سی آر را انجام دهند.

میکرونزی

ایالات فدرال میکرونزی در ۲۹ ژوئیه جمعیت بزرگسال خود را به دریافت واکسیناسیون کوید-۱۹ ملزم نموده است.

هلند

دولت هلند در ۱۴ سپتامبر اعلام کرد گواهی کرونا را معرفی خواهد نمود که نشان دهنده مدرک واکسیناسیون برای ورود به رستوران‌ها، کلاب‌های شبانه و رویدادهای فرهنگی است.

روسیه

مقامات شهر مسکو در ۱۶ ژوئن  واکسیناسیون را برای همه کارمندان در مکان‌های عمومی اجباری کردند. به شرکت‌ها نیز یک ماه فرصت داده شده تا از واکسیناسیون حداقل ۶۰% کارمندان خود مطمئن شوند و در غیر این صورت جریمه یا تعطیل موقت خواهند شد.

عربستان سعودی

عربستان سعودی در ماه می، همه کارمندان بخش‌های عمومی و خصوصی را برای حضور در محل کار مجبور به دریافت واکسیناسیون نمود.   همچنین برای ورود به همه بخش‌های خصوصی و دولتی، مراکز آموزشی و برای استفاده از حمل و نقل عمومی، واکسیناسیون اجباری خواهد بود. شهروندان سعودی برای خروج از کشور به دریافت دو دوز واکسن نیاز دارند.

سریلانکا

سریلانکا  اعلام کرد شهروندان برای سفر بین استان‌ها و برای مکان‌های عمومی از ۱۵ سپتامبر به کارت واکسیناسیون نیاز خواهند داشت.

سوئیس

مردم سوئیس از تاریخ ۱۳ سپتامبر برای ورود به بارها، رستوران‌ها و مراکز پرورش اندام بایستی گواهی وضعیت کوید خود را ارائه دهند. این گواهی نشان دهنده‌ی واکسیناسیون، گذراندن دوره نقاهت بعد از ابتلا و یا نتیجه منفی تست کرونا می‌باشد.

ترکیه

رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۱۹ آگوست اعلام کرده  این کشور الزام به مدارک واکسیناسیون و نتایج تست کرونا را در برخی بخش‌ها اجباری نموده است، از جمله برای معلمان با باز شدن مدارس در سال جدید تحصیلی و برای سفرهای داخلی. همچنین  از ۶ سپتامبر تست منفی پی سی آر برای کسانی که تا کنون واکسینه نشده‌اند برای ورود به کنسرت، سینما و تئاتر اجباری است.

ترکمنستان

کشور ترکمنستان واکسیناسیون را برای همه شهروندان بالای ۱۸ سال اجباری کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 1
    مشرق جان شما صدات به بالا ها می رسه بهشون بگو من شخصا یا برکت یا فایزر غیر از این دوتا هیچ چیز دیگه ای نمی زنم اگه از برکت افتادم مردم بگم فدای دانشمندای وطنی شدم اگه از فایزر افتادم مردم میگم تلاش کردم بهترین نسخه رو زدم ولی نشد
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    این که تبلیغ ضد واکسن اجباریه چون 90 درصد کشورهای جهان واکسن را اجباری نکرده اند
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    خب بقیه شم بگید که بعد از اجبار چه درگیریهای خونینی تو این کشورها به بار اومده و باز هم مردم تسلیم واکسن نمیزنن و این درگیریها هنوز هم ادامه داره ضمنا با مقاومت جانانه مردم تو کشور رومانی و هلند طرح ارائه کارت واکسن اجباری به شکست انجامید و دولتها تسلیم خواست مردم شدن
  • DE ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    چرا در مورد کشور باستانی جیبوتی چیزی ننوشتید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس