گرانی، بی‌عدالتی و جنایت شهروندان انگلیسی را به خیابان‌ها کشاند

هزاران شهروند انگلیسی روز شنبه در اعتراض به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تداوم بحران هزینه‌های زندگی و قتل یک جوان سیاهپوست به دست پلیس انگلیس؛ دست به تظاهرات زدند. 

به گزارش مشرق، تجمع کنندگان در برایتون در شعارهای خود فریاد مرگ بر اسرائیل سر داده و بر لزوم اعمال فشار دولت انگلیس برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی تاکید کردند. آن‌ها همچنین علاوه بر اهتزاز پرچم فلسطین، پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها جملاتی درباره ضرورت اجرای عدالت در فلسطین و پایان دادن به خشونت و آپارتاید اسرائیل نوشته بود.

این درحالیست که تنش‌ها بین گروه‌های مسلح فلسطینی و نظامیان صهیونیست در روزهای اخیر افزایش یافته و در تازه‌ترین تحول با یورش اشغالگران به نابلس ده‌ها فلسطینی زخمی و کشته‌ شده‌اند. چندی پیش حسام زملط نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن درباره تبعات تشدید اوضاع در کرانه باختری هشدار داد و تصریح کرد: زمان آن رسیده که اسرائیل به دلیل جرائمی که مرتکب شده پاسخگو شناخته شود و جهان در حمایت از اجرای عدالت برای فلسطینیان جدی رفتار کند.

هم زمان در لندن هزاران تن از اقشار مختلف مردم در اعتراض به مشکلات اقتصادی کشور و قتل کریس کابا جوان سیاه پوستی که دو ماه پیش به دست پلیس کشته شد فریاد عدالتخواهی سردادند.

معترضان شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود عدالت را برای کریس کابا اجرا کنید و مردم را بخاطر رنگ پوست شان نکشید. آن‌ها همچنین در شعارهای خود فریاد می‌زدند که آرامش بدون اجرای عدالت برقرار نخواهد شد. 

«کابا» ۲۴ ساله، ۱۴ شهریور هنگامی که سوار بر خودروی آئودی خود در حال عبور از خیابان های محله استریتهام در جنوب لندن بود به وسیله دو خودوری پلیس به زور متوقف شد و یکی از ماموران با شلیک گلوله او را به قتل رساند. 

شرکت کنندگان در جریان تظاهرات امروز مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس توقف کرده و فریاد می‌زدند پلیس قاتل است و مدیران آن را مجازات کنید. برخی از معترضان هم پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن شعار معروف جنبش سیاه‌پوستان (جان سیاهان مهم است) نوشته شده بود. این شعار پس از ماجرای جنجالی قتل جورج فلوید، جوان سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور معروف و به اسم رمز اعتراضاتی تبدیل شد که آمریکا و اروپا را بسرعت فراگرفت.

در تظاهرات امروز خانواده کریس کابا با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات سریع و انتشار حقیقت درباره قتل نامبرده شدند. مادر کابا در اظهاراتی احساسی گفت: من هر روز برای مرگ پسرم گریه می‌کنم و فقط به دنبال حقیقت هستم تا دیگر کسی مانند من رنج نکشد.

وی با بیان اینکه «ما به مبارزات خود برای پاسخگویی، اجرای عدالت و حقیقت ادامه می‌دهیم» تصریح کرد: مرگ دردناک کریس باید آخرین واقعه از این دست باشد. او سپس سخنان خود را با شعار بدون عدالت صلح برقرار نمی‌شود به پایان برد.

در همین حال معترضان به گرانی و بحران هزینه‌های زندگی در میدان ترافلگار لندن تجمع کرده و شعارهایی را علیه دولت سر دادند. اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. نرخ تورم به ۱۰.۱ درصد رسیده که بالاترین حد در نزدیک به ۴۰ سال گذشته است. پیش‌بینی می‌شود که این شاخص تا پایان سال جاری میلادی از ۱۵ درصد تجاوز کند.

با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی به سر می برند و تورم به شکل افسارگسیخته‌ای افزایش یافته است، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    حالا وقتش مقابله به مثل کنیم
  • فاطمه IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    مردم انگلیس برای بی عدالتی و گرانی و تورم ...میان اعتراض میکنند شما هم پوشش خبری میدید ولی چرااعتراض مردم ایران به بی عدالتی گرانی و تورم ... پوشش خبری نداره و محکومه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس