کد خبر 1333383
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
تکرار اعتراض بلژیکی‌ها به محدودیت‌های کرونایی

شهروندان بلژیک روز یکشنبه در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در حالی تظاهرات برپا کردند که میانگین ابتلای روزانه در این کشور به بیش از ۵۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش مشرق، این تظاهرات یک هفته پس از درگیری شهروندان معترض با پلیس برگزار می شود که ماموران برای پراکنده کردن جمعیت از کامیون های آب پاش فشار قوی و گاز اشک اور استفاده کرده بودند.

در جریان درگیری هفته گذشته دستکم ۷۰ تن دستگیر و سه مامور پلیس و ۱۲ تظاهرکننده مصدوم شدند.

معترضان به قرنطینه و تمهیدات کرونایی در بروکسل روز یکشنبه سوم بهمن ماه با پلیس درگیر شده و به ساختمان دفتر مرکزی سرویس اقدام خارجی اروپا حمله کرده و به آن آسیب زدند و سعی کردند با استفاده از سنگ و چوب وارد دفتر مرکزی سرویس اقدام خارجی اروپا در پایتخت بلژیک شوند.  

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهند که انبوهی از تظاهرکنندگان در خیابان‌های بروکسل با داشتن پرچم درحال شعار دادن هستند. برخی از معترضان با پلیس درگیر می‌شوند و از سوی دیگر پلیس سعی می‌کند با گاز اشک آور با تظاهرکنندگان مقابله کند.

برخی دیگر از تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که تعدادی از معترضان اقدام به آتش زدن پرچم اتحادیه اروپا می‌کنند.  

شنبه دوم بهمن ماه نیز سایر شهرهای کشورهای اروپایی شاهد اعتراضات به تمهیدات کرونایی بودند و هزاران نفر به با تجمع در پایتخت‌ های کشورهای اروپایی به گذرنامه واکسن کرونا و اعمال سایر محدودیت‌های دولت‌ها برای پیشگیری از همه گیری این ویروس اعتراض کردند.  

تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونا و الزامات دشواری که روز به روز توسط دولت‌ها اعمال می‌شود در آتن، هلسینکی، لندن، پاریس و استکهلم برگزار شد.  

صدها نفر در پاریس دست به اعتراض زدند زیرا قرار است از روز دوشنبه ارائه کارت تزریق واکسن کرونا در فرانسه اجرایی شود و افرادی که تا کنون واکسن دریافت نکرده‌اند با محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت سفر با پروازهای داخلی و حضور در رویدادهای ورزشی، بارها، سینماها و سایر مکان‌های تفریحی مواجه خواهند شد.  

در سوئد نیز که برای شرکت در رویدادهای داخلی با بیش از ۵۰ نفر، گواهی واکسن مورد نیاز است، حدود سه هزار تظاهرکننده در مرکز استکهلم دست به اعتراض زدند و در میدان اصلی شهر که برای جنبش‌های آزادی سازماندهی شده بود، تجمع کردند.  

حدود یک هزار تن نیز در گوتبورگ دومین شهر بزرگ سوئد تظاهرات مشابه برگزار کردند.  

گذرنامه واکسن نوع جدیدی از گذرنامه است که با استفاده از آن کشورها وضعیت گردشگران و مسافران خارجی را بررسی و اجازه ورود صادر می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس