کد خبر 1260249
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
چین

ناکامی مقررات تازه وضع شده چین برای مقابله با شرکت های انحصاری آنلاین در این کشور ارزش سهام اینگونه شرکت ها را کاهش داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ‌ مدیران مقررات بازار ایالت های چین قوانینی را با هدف جلوگیری از رقابت های ناسالم و ناعادلانه ابلاغ کردند که این خبر باعث فروش گسترده سیستم ها و تکنولوژی های چینی در هونگ کونگ شد.

به طوری که ارزش سهام تکنولوژی مربوط به بازی های کودکان «تنسنت» بیش از ۳.۵ درصد در اوایل صبح امروز سه شنبه فروریخت و سهام خرده فروشی شرکت «علی بابا» هم ۲.۵ درصد افت کرد.

در این میان مدیران SAMR به دنبال این هستند که بیشتر بررسی کنند آیا افت ارزش سهام این شرکت ها به اجرای نادرست مقررات تدوین شده مربوط می شود یا نه؟ مقررات جدید سعی می کند که نظر افکار عمومی را در باره محدودیت هایی که قرار است تا ۱۵ سپتامبر اجرایی شود را بگیرد. اما هنوز مشخص نیست که اگر مردم با این شرایط محدودیت موافق باشند اعمال قوانین مربوط به آن از چه زمانی اجرایی خواهد شد.

اوایل امسال بود که سیستم های مقرراتی چین، یک نقشه راه ضد انحصاری در پلت فرم اینترنت ابلاغ کردند اما این قانون جدید تقریبا شرایط موجود را در زمینه تکنولوژی ها سخت تر کرد.

البته حوزه مقررات چین موسوم به SAMR اقدامات قانونی هم علیه شرکت های تکنولوژی چین داشت که باعث جریمه سنگین برای شرکت های علی بابا و تنسنت شد. بر اساس این قانون برنامه های ادغامی سایت های تولید کننده بازی های کودکان شرکت تنسنت متوقف شد و نیز شرکت های توزیع غذا که متهم به اقدامات انحصارگرانه بودند نیز مورد کنکاش و بررسی بیشتر قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس