کد خبر 1261800
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
گلایه های کشتی گیر المپیکی: مربیان بارها مرا تخریب کردند/موبایل ما را گرفتند مگر نونهال هستیم؟

کشتی گیر المپیکی کشورمان گفت: مربیان بارها مرا تخریب کردند و حتی تصمیم داشتند به المپیک هم اعزام نکنند.

به گزارش مشرق، رضا اطری دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۹ نماینده کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو بود که در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به رقابت پرداخت.

وی در دور نخست از سد سلیمان آتلی از ترکیه گذشت و در در دور بعد با نتیجه ۵ بر یک بخبایار اردنبات از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. اطری در دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه شکست خورد و با واگذاری مسابقه مقابل توماس گیلمان آمریکایی شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

وی در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

 اردوی تیم ملی کشتی آزاد چند روزی است آغاز شده اما نام شما در بین دعوت شده‌ها نیست.

من هیچ حرفی نزدم. مسئولان خودشان تصمیم گرفتند و لیست دادند این در حالی است که من می‌خواستم کشتی بگیرم. اگرچه من در المپیک مدال نگرفتم اما چرا نباید در انتخابی باشم؟ اگر قرار به حق خوری است حق مرا هم در المپیک خوردند اما نمی‌دانم چرا به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی نروژ دعوت نشدم.

 در این خصوص صحبتی با رئیس فدراسیون یا کادر داشتی؟

با آقای درستکار صحبت کردم اما گفت که از قبل اسامی اعلام شده است. من تمام تلاشم را در المپیک کردم، حتی برای حضور در این اردو گفتم اگر می‌شود به من فرصتی بدهید چرا که حق من است در انتخابی مسابقات جهانی حضور داشته باشم. فعلا کسی جواب مرا نداده که چرا دعوت نشدم.

بیشتر بخوانید:

عملکرد ضعیف کشتی ایران در المپیک

 قرعه سختی هم در المپیک داشتی.

من وزنم را خیلی عالی کم کردم و در المپیک کشتی‌های خوبی گرفتم. قرعه سختی داشتم اما تمام تلاشم را کردم. المپیک میدان بزرگی است که من با شرایط ناداوری و حق خوری به مدال نرسیدم. ما کسی را در اتحادیه جهانی نداریم که از حقمان دفاع کند. اگر امتیاز بارانداز را به من می‌دادند شاید در فینال بودم و طلای المپیک می‌گرفتم.

گلایه‌ کشتی‌گیر المپیکی: مربیان مرا تخریب کردند

 کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو نتوانست انتظارات را برآورده کند، نظر شما در این باره چیست؟

کسی که دلی تلاش نکند همین می‌شود. علیرضا دبیر بهترین امکانات را برای ما فراهم کرد اما وقتی سرمربی و مربی دلشان با هم نباشد موفقیتی هم به همراه نخواهد داشت. من خواستم خودم را به خدا وصل کنم و بالا بیایم اما هزاران بار مربیان اذیت کردند. نمی‌خواهم موضوع را باز و در این باره صحبت کنم.

 در ابتدا ۲ کشتی خوب داشتی، چطور شد که نتوانستی مقابل حریفان روس و آمریکایی مبارزه کنی؟

من می‌توانستم حریف روسی را خیلی راحت ببرم. مقابل حریف آمریکایی هم وزن زیادی کم کرده بودم. چون مربیان به من نگفتند چیزی نخور. من از ساعت ۱۰ شب تا یک و نیم بامداد ۴ کیلوگرم وزن کم کردم. از طرفی متاسفانه صبح وزن‌کشی بود که زمان بدی بود. نه می‌شد استراحت کرد و نه می‌شد خوابید. در مصاف با حریف آمریکایی بدنم خوب نشد و اصلا با حریف کشتی نگرفتم.

 برخی از کارشناسان هم اعتقاد داشتند مربیان در المپیک کوچ خوبی نداشتند.

برای ورزشکارانی مانند من و حسن یزدانی یک مربی نباید از صفر شروع کند. از طرفی توجه به روحیه ورزشکاران هم مهم است نه اینکه مربی در المپیک به این موضوع توجه کند که موبایل ما را بگیرد. مگر ما نونهال هستیم؟ بحث ما از اول از اینجا شروع شد. ما این مشکلات را در کشتی فرنگی ندیدیم. بنا یکی از بهترین مربیان است که زحمت زیادی می‌کشد. او دلی کار کرده حتی من که در کشتی آزاد تمرین می‌کردم اگر اشتباهی داشتم او حرص می‌خورد چون بالا رفتن پرچم کشورمان برایش مهم بود.

 انتقاداتی هم به بدنسازی آزادکاران وارد بود مبنی بر اینکه در تایم دوم بدن شما توانایی لازم را نداشت.

تمریناتی که در بدنسازی می‌دادند باید دوپینگ کنی تا جواب بدهد! من بدنساز نیستم که اینقدر وزنه بزنم. ورزشکاران روس و آمریکایی فقط تمرین می‌کردند اما ما آنقدر وزنه می‌زنیم که نمی‌توانیم مرور فن کنیم، کاری که محسن کاوه با جوانان انجام داد. اگر قرار بود ما در مسابقات پرورش اندام شرکت کنیم با بدن‌هایی که داشتیم مدال می‌گرفتیم اما تمرین کشتی نکردیم. فقط در ۲ اردوی آخر تمرین کشتی داشتیم.

گلایه‌ کشتی‌گیر المپیکی: مربیان مرا تخریب کردند

 در لهستان هم نتایج لازم را کسب نکردی.دلیل آن را چه می دانی؟

من در اوج فشار تمرین بودم که مرا به لهستان بردند و گفتند این مسابقات تمرینی برای مرور فن است. شرایطی بود که پایم آسیب دید، اصلاً شرایط خوبی نداشتم، بدون استراحت به لهستان رفتم و بد کشتی گرفتم. آن موقع بارها با رئیس فدراسیون تماس گرفتند که مرا به المپیک نفرستند، آن هم ۲۰ روز مانده به بازی‌های المپیک. در این شرایط کشتی‌گیر نمی‌تواند کار کند. فشار روحی مربیان به قدری ما را ضعیف کرد که من نتوانستم خوب کار کنم. بارها مرا تخریب کردند، کسی حتی فکر نمی‌کرد من بتوانم ۲ مسابقه اول خودم را ببرم. من در این بازی‌ها حتی ۱۰ درصد خودم را هم کشتی نگرفتم.

 برنامه‌ای برای تغییر وزن داری؟

باید در این باره صحبت و مشورت کنم تا تصمیم نهایی را بگیرم. فعلا مشخص نیست.

 کادر فنی هم تغییر کرده، نظر شما درباره انتخاب پژمان درستکار چیست؟

امیدوارم در مسیر پیش رو موفق باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 2
    تمرین تمرین تمرین وکار با وزنه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 2
    هر ورزشکاری نمیتونه در حد گرفتن مدال المپیک باشه.حتی اگه سالی دوازده ماه و بر فرض محال روزی ۲۴ ساعت تمرین کنه. مشکل دقیقا از اینجا شروع میشه.
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 0
    با همه ی این سختی ها خوب کشتی گرفتی دمت گرم پهلوون انگیزه خیلی مهمه مربی باید به ورزشکار روحیه بده
  • کاووس CA ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 1
    آقای اطری عزیز ، ضمن تشکر از زحمات شما ، مگه یه کشتی گیر در ایران که پراز استعداده، چقدر فرصت گیرش میاد و بهش فرصت داده میشه که ازش استفاده کنه؟ اینهمه شانس و فرصت داشتید اولی و دومی و سومی بهانه اما دیگه بعدی نه . شما چندین مسابقه جهانی و آخریش المپیک فرستاده شدید اما دریغ از یک مدال جهانی.پس لطفاً بهانه نیارید
  • ایمان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    مشکل ورزشکارا ما تو مسابقاب بزرگ والمپیک اینه که روانشناس همراه تیم نمیبرن ک از نظر روانی آماده مسابقشون کنه .آمریکا نصف کاروانش روانشناس بود کاروان ایرانم کلا دوتا روانشناس با کاروان بود.اگه از نظر روانی رو یزدانی کارشده بود اینطور ثانیه های آخر امتیاز نمیداد وکشتی رو تموم شده تصور نمیکرد .آمریکاییا از بس روانشناس روشون کار کرده بود که سنگین وزنشون دوثانیه مونده به پایان کشتی دوامتیاز از حریف گرفت قههرمان شد .فکر باخت اصلا تو سر آمریکاییا نبود .فقط بخاطر ک روانی روشون خوب کار شده بود
  • کسری انوشه روان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    کشتی کاوه‌‌‌ و جدیدی تو المپیک‌‌‌‌‌‌‌ لندن خیلی خوب بود
  • علیرضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    2 0
    پهلوان ضمن خسته نباشید،شما سربازان این مرز و بوم هستید،ومطمئنا هر چه در توان داشتید دریغ نکردید،هنوز به لحاظ سنی فرصت دارید که جبران کنید ،یادمان باشد ،اخلاق ورزشی مهمتر از مدال میباشد.خدا بشما عزت و سلامتی عنایت بفرماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس