کد خبر 1265393
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
درستکار: آزادکاران باید در این مدت به خوبی مهیای جهانی شوند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد تیمش را از نظر روحی و روانی مهیای مسابقات جهانی خواهد کرد تا در این مدت کوتاه با ریکاوری و آمادگی لازم راهی میدان شود.

به گزارش مشرق، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امروز در نشست خبری در فدراسیون کشتی در جمع اهالی رسانه گفت: فدراسیون کشتی به اینکه خون تازه به کشتی تزریق شود اعتقاد داشت و ما هم جوانان را وارد کار کردیم. در بحث مربیگری میرعمادیان، آقاجانی و امینی در تیم ملی جوانان خوب کار کردند و تصمیم گرفته شد از این دوستان در تیم ملی بزرگسالان استفاده شود.

وی درباره اینکه جای کاوه خالی است، گفت: کاوه رئیس ماست و او مدیر تیم‌های ملی است. کادرفنی را با نگاه درست انتخاب کردم. نمی‌توانم قول خاصی بدهم. هنوز ترکیب تیم سایر کشورها مشخص نیست. روی بعضی اوزان کار آنالیز را انجام می‌دهیم. در طراحی تمرین بسیار دقیق برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

درستکار در خصوص پیش‌بینی از مسابقات جهانی عنوان کرد: برای نخستین بار مسابقات جهانی ۶۰ روز بعد از المپیک برگزار می‌شود. از نظر برنامه ریزی کار را سخت می‌کند. ما با ۳ دسته رو به رو هستیم؛ بچه‌هایی که مدال گرفتند مانند یزدانی و زارع که می‌دانید چقدر فشار روی آنها بوده است. گروه دوم جوانان که ۲۷ مرداد مسابقات شأن به پایان رسید، دسته سوم در ۶ وزن مسابقه انتخابی داشتیم به همین دلیل طراحی برنامه برای ما سخت‌تر بود. ۳۵ روز تا مسابقات زمان باقیست و از دوستان مشاوره می‌گیرم. من نمی‌توانم قول خاصی بدهم چون ترکیب تیم‌ها مثل آمریکا و روسیه مشخص نشده. نمی‌دانیم شرایط چطور است اما قول می‌دهم با کمترین خطا نسبت به طراحی تمرین در مسابقات شرکت کنیم. تیم پوست اندازی کرده، به این جوانان امیدوارم.

بیشتر بخوانید:

بنا: خیلی از کشتی فرنگی پر توقع شده‌اید!

وی در خصوص رفاقتش با علیرضا دبیر و انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: برای من بد استقبالی شروع شده اما هر کسی می‌تواند اظهارنظری کند. دبیر در این باره کامل صحبت کرده است. او آبروی خود و کشتی را از هر چیزی ارجح می‌داند. بحث رفیق بازی نبود چون می دانم آبروی کشتی برایش مهم است. وقتی می‌آمدم یک چیز مد نظر داشتم آن هم معامله با خدا بود. خدمت کردن در تیم ملی افتخاری است. این شرایط را پیش بینی می‌کردم، چند نفر تماس گرفتند تا برای جمع بندی به من کمک کنند.

درستکار درباره عدم حضور گودرزی به جمع کادر فنی تیم ملی گفت: به جوان گرایی اعتقاد داشتیم؛ هم با صادق گودرزی هم کمیل قاسمی تماس گرفتم. کمیل در جایی مشغول بود و صادق هم مشکلات شخصی و خانوادگی داشت. در خصوص مربیان سازنده شهرستانی هم باید بگویم اینکه مربیان سازنده تأثیرگذار هستند شکی نیست، اما اگر همه آنها در تیم ملی باشند، باشگاه‌ها و شهرشان متضرر خواهند شد ولی تدابیری اتخاذ می‌شود تا از آنها هم استفاده شود.

وی در ادامه به مصاف احتمالی حسن یزدانی و تیلور در رقابتهای جهانی نروژ هم اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم یزدانی را از تیلور فراری دهیم، باید صورت مساله را پاک کنیم. نباید به آن مثل یک فاجعه نگاه کنیم اگر آن ۱۹ ثانیه مدیریت می‌شد حسن هم طلا می‌گرفت. از دوستان می‌خواهم بزرگنمایی نکنند. احساس می‌کنم او توانایی خوبی دارد و پله پله بهتر می‌شود.

سرمربی کشتی آزاد در پایان درباره اردوزدگی و اینکه بچه‌ها قرار است شبانه روز در اردو باشند، یادآور شد: من در حالت کلی با اردوی طولانی مدت مخالفم. اگر حسن یزدانی در طول سال در جویبار تمرین کند یا سایر بچه‌ها هم همین طور، این به رشد کشتی کمک می‌کند اما برای مسابقات نروژ شرایط خاص است و زمان کمی داریم. با توجه به جلساتی که گذاشتیم اگر ۳-۴ روز فرصت دهیم بچه‌ها بروند و برگردند یک فرصت تمرین را از دست خواهیم داد بنابراین تا نروژ اردوها برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس