پویشی که ۱۱ هزار نیازمند را در دهه اول محرم اطعام داد+عکس

مسئول پویش مردمی «همسایه» گفت: در هرروز دهه اول محرم، ۱۱۰۰ پرس غذای گرم تهیه و میان مردم نیازمند مناطق مختلف تهران توزیع کردیم.

به گزارش مشرق، حمید حقیقی‌فرد، مسئول پویش مردمی «همسایه» در گفت‌وگویی اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری شرایط بد اقتصادی، گروهی از جوانان شمال شرق تهران بر آن شدند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزینه‌کرد هدفمند آن، گام‌هایی در جهت رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند استان تهران بردارند.

اول همسایه بعد خودت

وی با اشاره به اینکه گام اول فعالیت‌های ما با شناسایی دقیق نیازمندان آغاز شد، تصریح کرد: برای کمک‌رسانی‌ها براساس حدیث حضرت زهرا (س) که می‌فرمایند: «الجار ثم الدار»، شعار برنامه‌های کمک‌رسانی را «اول همسایه بعد خودت» قرار دادیم و برای طبخ غذای گرم برای نیازمندان برنامه‌ریزی کردیم.

پویشی که ۱۱ هزار نیازمند را در دهه اول محرم اطعام داد +عکس

طبخ ۱۱ هزار نذری برای نیازمندان

حقیقی‌فرد با اشاره به اینکه در طول دهه اول محرم موفق شدیم ۱۱ هزار پرس غذای نذری تهیه و میان نیازمندان استان تهران توزیع کنیم، تصریح کرد: در هرروز دهه اول محرم، ۱۱۰۰ پرس غذای گرم از عدس‌پلو، استانبولی، خورش قیمه، لوبیاپلو، خورش کرفس و خورش قرمه‌سبزی تهیه کردیم و به تناسب هرشب میان نیازمندان مناطق قیام‌دشت، پاکدشت، تورقوزآباد، خاک سفید، بومهن، رباط کریم، شهرری، دولت خواه، رودهن و ... توزیع کردیم.

پویشی که ۱۱ هزار نیازمند را در دهه اول محرم اطعام داد +عکس

مسئول پویش مردمی «همسایه» ادامه داد: خانواده‌های نیازمند این مناطق از قبل شناسایی شده بودند و هر شب تلاش کردیم به این مناطق برویم و غذا به دست آن‌ها برسانیم.

تائید رعایت دستورالعمل‌ها توسط رئیس ستاد کرونا تهران

وی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع این غذاها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت، گفت: دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران روز یکشنبه ۲۴ مردادماه مصادف با ششم ماه محرم از آشپزخانه پویش بازدید کرد و ضمن تائید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مجموعه ما، در جریان کامل تهیه و توزیع این غذاهای گرم قرار گرفت.

پویشی که ۱۱ هزار نیازمند را در دهه اول محرم اطعام داد +عکس

پویشی که ۱۱ هزار نیازمند را در دهه اول محرم اطعام داد +عکس

حقیقی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: پویش همسایه، تعطیل‌بردار نیست و فعالیت‌های ما با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات مردم ادامه خواهد داشت تا یاری‌رسان همسایگان نیازمند خود باشیم.

پویشی که ۱۱ هزار نیازمند را در دهه اول محرم اطعام داد +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس