مجلس

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی گردشگری وجاهت ملی و اعتبار بین‎‌المللی ندارد، تردیدی ندارم اگر در سطح وزارت‎خانه قرار بگیرد حوزه گردشگری از هم فرو می‌‎پاشد.

به گزارش مشرق، محمود احمدی‌بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در مخالفت با ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگری اظهار داشت: آقای ضرغامی! شما حتی رئیسی را قبول نداشتید، در عجبم چطور شما را انتخاب کرده است؟

وی خطاب به وزیر پیشنهادی گردشگری افزود: شما وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی ندارید، تردیدی ندارم اگر در سطح وزارت‌خانه قرار بگیرید حوزه گردشگری از هم فرو می‌پاشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیسی معرفی برخی وزرای پیشنهادی توهین به مجلس نیست؟ از رئیسی می‌پرسم کدام وزیر خروجی سایت معرفی مدیرانِ شما بوده است؟

احمدی بیغش بیان کرد: آقای ضرغامی طبق اطلاع ما شما به عنوان مدعی ریاست جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشته و در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمت کشان ستاد ایشان جهت سخنرانی در تهران را نپذیرفتید.

وی در ادامه بیان کرد: مخالفتم با استناد به موارد مستند و تحلیل و ارزیابی واقع بینانه است. هر چه گشتم و با بزرگان و صاحب نظران مشورت داشتم سر سوزنی، سوابق، تجربیات و تحصیلات و عملکرد گذشته شما تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد؛ به طوری که برخی از ما نمایندگان مجلس در عجب ماندیم که آقای رئیسی شما را مبتنی بر چه فاکتورهایی برای این وزارتخانه معرفی کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: آقای ضرغامی طبق اطلاع ما شما به عنوان مدعی ریاست جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشته و در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمت کشان ستاد ایشان جهت سخنرانی در تهران را نپذیرفتید.

وی عنوان کرد وزارت میراث فرهنگی به فردی کاربلد نیاز دارد؛ ارتقای این وزارتخانه توسط فردی سیاسی و وابسته به جریان خاص سیاسی میسر نشده و حتی ممکن است حضور ضرغامی باعث خسارات بی پایان شود پس به خاطر صیانت از جایگاه میراث فرهنگی و تحقق برنامه کاربردی در گردشگری داخلی و خارجی از نمایندگان می خواهم که به آقای ضرغامی رای ندهند تا رئیس جمهور فردی شایسته و متخصص و برخوردار از وجاهت ملی و بین المللی را معرفی کند.

وی افزود: وزارت راهبردی میراث فرهنگی از دو بخش کاملا تخصصی تشکیل شده و با سهم خواهی سیاسی ناشیانه اداره اش به طور مطلوب موثر نخواهد شد. از سویی کارنامه ضرغامی نشان می دهد در چینش مدیریتی اعتقاد چندانی به انتصابات تخصصی ندارد و هر فرصت مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان سیاسی دانسته که تجربه مدیریتی ضرغامی در صدا و سیما به گونه ای بود که هم اکنون هم آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی و فله ای آن ادامه دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با کدام شاخص و تخصص علمی در حوزه گردشگری می خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید؟ مهمترین شاخص گردشگری داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین المللی فردی است که می خواهد در مسند وزارت بنشیند اما ضرغامی نه وجاهت ملی معقول برخوردار است و در سطح بین الملل هم فردی آشنا به شمار نمی آید پس تردیدی ندارم که اگر ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد حوزه گردشگری در دو سطح ملی و بین المللی از هم می پاشد.

احمدی بیغش اضافه کرد: دوران پر تلاطم ضرغامی در صدا و سیما به ویژه در مقاطعی خاص باعث دل چرکینی افکار عمومی علیه وزیر پیشنهادی شده است. به طوری که مجموع عملکرد مدیریتی او برای قرار گرفتن در این وزارتخانه مناسب نیست.

وی افزود: حضور ضرغامی در راس این وزارتخانه اهانت جدی به بخش قابل توجهی به نخبگان میراث فرهنگی کشور و اساتید برجسته ای است که تمام عمر خود را صرف حفظ و نگهداری میراث ارزشمند تاریخی و تمدنی و هویتی ایران کردند. پس با یک انتخاب اشتباه نباید اجازه داد که چنین سرمایه هایی به باد رود. از طرف دیگر جامعه هدف گردشگری به ویژه جامعه بین المللی گردشگری جامعه خاصی است و ایجاد زمینه ها رقابت جدی در این بخش به عنوان موتور محرکه اقتصاد به چهره ای کاملا موجه نیاز دارد. فردی که دارای قدرت رایزنی بین المللی بالایی باشد که متاسفانه شما هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارید.

احمدی بیغش افزود: اساس ضرغامی انگیزه لازم و شور و نشاط مدیریتی در این سطح را ندارد. مدیرانی با ویژگی او دیگر به مشاغل مدیریتی نگاه تفننی و تفریحی دارند. این نوع نگرش به وزارتخانه ای که می خواهد برای اقتصاد ملی پشتوانه باشد آفتی بزرگ به حساب می آید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی بر مبنای کدام استدلال عقلی و حکم شرعی آقای ضرغامی را برای این وزارتخانه معرفی کرده است؟ اساسا برخی از ۱۹ وزیر پیشنهادی که به مجلس معرفی شده توهین آشکار به نمایندگان است. آن هم دولتی که با شعار عدالت و حذف ویژه خواری و ویژه پروری و مبارزه با فساد و تبعیض به صحنه انتخابات وارد شده، با برخی از این انتصابات و انتخابات روند ناامید کننده ای را شروع کرده است. دادن سهم به افراد و گروه های خاص مردم و دلسوزان نظام را آزرده خاطر کرده است. سوالم از آقای رئیسی این است؛ کدام شاخص عدالت محوری را مصداق عمل قرار داده که ما از آن بی خبریم؟

نماینده شازند افزود: آقای رئیسی شما بعد از انتخابات سایت مدیران را راه انداختید، چند نفر از افراد معرفی شده خروجی این سامانه پر سر و صدا بودند؟ علاوه بر این موضوع معرفی ضرغامی به عنوان وزیر گردشگری برای خود او به حدی غافلگیر کننده بوده که در برنامه ها و گفتمان های عجولانه بیشتر با گفتمان و ساختار وزارت فرهنگ قاطی شده است و این برنامه ها برای دست یافتن جایگاه ایران در صنعت گردشگری بسیار ناامید کننده بوده و هیچ افق و چشم اندازی در آن دیده نمی شود.

احمدی بیغش افزود: آقای ضرغامی از لحاظ سنی و بی انگیزگی نمی تواند ابتکار عمل را در دست گرفته و کشور را در سطوح مختلف گردشگری به رونق برساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 5
    احسنت زدی به خال .
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 1
    به پیشنهادجناب رئیسی احترام میذاریم اماضرغامی باعارف صبحونه خوردوازعقل ودرایت عارف بسیارسرود.بیم آن میره ناهارروبااسی جون بخوره شام روبافری جون
  • م ک IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 2
    با اینهمه عقده در تخریب کردن دیگران .... مطمئن باش سابقه ی ایشون با حرفهای شما خدشه دار نمیشه آقای به اصطلاح نماینده
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    3 2
    مثل اینکه هنوز اصلاح طلب داریم توی مجلس
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 2
    اینو خدائیش راست گفته
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    3 0
    اونایی که میگن راست گفته میشه اسم وزیر گردشگری قبلی رو اعلام کنن ببینیم کلا چند نفر تو ایران اسمشونو شنیدن؟!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    رفتار بی ادبانه و فحاشی لوکس در شأن یک نماینده مجلس در طراز جمهوری اسلامی نیست.
  • مهدی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    این نماینده از سال قبل نماینده شد چرا به تخلفات وزیران روحانی کاری نداشت مشکل ما گردشگری نیست مشکل ما تورم شکاف طبقاتی نان داخل سفره نیست ملت ها به خاطر ویروس جهش یافته و تغییر یافته هم صنعت هم گردشگری شون نابود شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس