کد خبر 1263152
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
جریمه خودرو راهنمایی رانندگی ترافیک سفر تعطیلات ممنوعیت تردد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ساعت یک تا ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد زمان اوج سرعت‌ خودروها در شهر تهران است...

به گزارش مشرق، سرهنگ "محمد رازقی" اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که در خصوص تخلفات رانندگان در ماه‌های مختلف سال داشته‌ایم دریافتیم آموزش‌ها و توجیهات انجام شده، منجر به کاهش سرعت‌های غیرمجاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: شب‌های تعطیلات و روزهای تعطیل نسبت به شرایط عادی شاهد افزایش محسوس سرعت هستیم. کمترین سرعت‌ها نیز بعد از ظهرها در ساعت ۱۵ الی ۱۹ به ثبت رسیده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در برخی از بزرگراه‌ها مانند بزرگراه شهید خرازی، شهید بابایی و شهید همدانی که خلوت‌تر هستند و تردد در آن‌ها کمتر است میانگین سرعت بالا و تقریباً به ۱۷۰ نیز می‌رسد.

این مقام راهور فاتب تاکید کرد: سرعت غیرمجاز یکی از علل اصلی تصادفات است لذا به رانندگان توصیه می‌کنم در حین رانندگی سرعت مجاز را یک اصل قرار دهند و ضمن رعایت سرعت مجاز و سرعت مطمئنه رانندگی خطر آفرین را هم نداشته باشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه سرعت بالا زمان عکس العمل راننده را به شدت کاهش می‌دهد، خطاب به رانندگان گفت: با سرعت ۸۰ کیلومتر به بالا احتمال فوت عابر را به ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهید.

رازقی ادامه داد: سرعت بالا باعث می‌شود تا راننده در مواجه با خطر و یا رعایت نشدن حق تقدم نتواند خودرو را کنترل کند و تثادفاتی که با جراحات شدید و فوت همراه است رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: یک تحقیق علمی نشان می‌دهد، اگر سرعت وسیله نقلیه‌ای که با عابری برخورد می‌کند ۳۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پنج درصد است، و اگر سرعت خودرو ۴۵ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۵۰ درصد می‌شود، و اگر سرعت وسیله نقلیه ۸۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۱۰۰ درصد خواهد بود.

این مقام راهور ابراز داشت: اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت‌های غیرمجاز را دسته‌بندی کنیم، سه سطح می‌شود. سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز، سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر از حد مجاز، و سرعت بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطرآفرین است و در قرارگاه سرعت برای این نوع رانندگان پیامک ارسال و آن‌ها با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ ضمن دادن تعهد مبنی بر تکرار نکردن تخلف آموزش‌های لازم را نیز می‌بینند.

رازقی یادآور شد: برخی از این تخلفات مربوط به سازمان‌هاست که ما آن‌ها را به سازمان مربوطه به صورت مکتوب اعلام می‌کنیم. همچنین خودروهایی با پلاک سیاسی که مربوط به نمایندگان سایر کشورها هستند از طریق مبادی خود از طریق وزارت خارجه به کشورها اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس