کد خبر 1263802
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
یمن

یک مسئول سابق یمن از تشکیل تیم‌های جاسوسی انگلیس در استان المهره واقع در شرق یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، «علی بن سالم الحریزی» معاون سابق استاندار المهره شرق یمن، در نشست مطبوعاتی که با حضور رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی یمن برگزار شد، از وجود باندهای اطلاعاتی انگلیس در المهره خبر داد.

الحریزی که رهبری اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه عربستان سعودی در المهره را بر عهده دارد، گفت که ورود نیروهای انگلیسی به این استان واقع در مرز عمان، زمینه را برای ورود نیروهای اضافی در آینده فراهم می‌کند.

وی در عین حال به دولت انگلیس درباره پیامدهای این اقدام هشدار داد و شکست انگلیس پس از اشغال جنوب یمن و اخراج حقیرانه آن را مورد اشاره قرار داد.

الحریزی افزود که انگلیس بایستی از تجربه‌های گذشته خود و شکست در اشغال یمن و اخراج حقیرانه نیروهای آن پس از ۱۲۹ سال درس عبرت بگیرد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، الحریزی که از شیوخ برجسته قبایل یمن است، گفت که انگلیسی‌ها باندهای جاسوسی و کانال‌های اطلاعاتی در استان المهره ایجاد کرده‌اند که از زمان حضور انگلیس در استان المهره، برای این کشور خدمت می‌کنند.

وی به ایجاد واحدهای جاسوسی جدید برای رصد اطلاعات اشاره کرد و گفت که هواپیماهای بدون خلبان وابسته به آن در آسمان المهره پرواز می‌کنند که باعث آزار و اذیت شهروندان شده است.

اخیرا نیز شیخ الحریزی، از آموزش جاسوسان انگلیس برای هدف قرار دادن دولت، نهادها و اعضای قبایل المهره خبر داده و از ملت انگلیس و پارلمان آن برای توقف اعزام نظامیان انگلیسی به استان المهره دعوت کرده بود.

پیشتر روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» در گزارشی از ورود یک تیم ویژه ارتش انگلیس به استان المهره به بهانه آنچه «تعقیب تروریست‌های تحت حمایت ایران» خواند، خبر داده بود.

شیخ الحریزی همچنین درباره عربستان سعودی نیز گفت که این کشور شبه‌نظامیان قبیله‌ای در المهره تشکیل داده و آنها را برای مقابله با آزادگان المهره، آموزش می‌دهد.

وی تأکید کرد که رژیم سعودی با هر ابزاری علیه یمنی‌ها می‌جنگند و آخرین مورد نیز هدف قرار دادن یمنی‌ها در شهرهای عربستان سعودی بود و علاوه بر آن نظامیان سعودی از زمان حضور در المهره در نوامبر ۲۰۱۷ در حال وارد کردن نیروهای بیگانه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا و در انزوا قرار گرفتن به شدت دنبال بازگشت به گذشته استعماری و کسب درامد از محل استعمار کشورهای به ظن خودش ضعیف و تحت استعمار سابق هست سیاست فریب و دروغ رو در پیش گرفته برای گمراه کردن مردم. اما انگلیس صغیر بعیده الان بتونه به جایی برسه به قول شاعر گرانمایه عرض خود میبری و زحمت ما میداری و به قول رییس جمهور سابق اونو لولو برد. این لات بازی ها و قداره کشی ها فقط ایجاد هزینه برای خودش و ایجاد نفرت بیشتر علیهش هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس