کد خبر 1265243
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
کدام خواص دستگاه های اکسیژن شهرداری را بردند؟

چند ماه پیش واکسن پاکبان ها در شهرداری به برخی مدیران رسید و سر و صدای زیادی به پا شد. این بار هم دستگاه های اکسیژن به گفته اعضای شورای شهر به برخی خواص داده شده است.

به گزارش مشرق، کرونا همچنان می تازد، از روز ۶ تا ۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۱۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ نفر رسید.

 در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

علاوه بر کادر درمان افراد زیادی از جمله نیروهای خدماتی شهرداری تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

برخی از نیروهای شهرداری تهران جزو اولویت بوده  و در همان مراحل اول  مشمول دریافت واکسن شدند اما مشکلاتی پیش آمد و در برخی مناطق پدیده واکسن خواری رخ داد.

در حالی که مدیرعامل شرکت شهر سالم در همان مقطع اعلام کرد واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران صفر است ولی اخباری مبنی بر واکسن خواری در یک از شهرداری‌های مناطق منتشر شده و حناچی شهردار وقت هم تاکید کرد که با خاطیان برخورد جدی می شود و برخی از مدیران برکنار شدند.

کپسول های که رفت و دیگر بازنگشت

حال هم خبر رسیده که کپسول های اکسیژن در شهرداری ناپدید شده است یکی از کارکنان رسمی شهرداری تهران در این باره گفت: به کرونا مبتلا شدم مدتی در بیمارستان بستری بودم مرا مرخص کردند و گفتند باید کپسول اکسیژن تهیه کنم به شرکت شهر سالم مراجعه کردیم اما اعلام کردند کپسول نیست و افرادی که کسپول ها را برده اند هنوز عودت نداده اند و من مجبور شدم دستگاه اکسیژنی اجاره کنم.

 در صورت عدم بازپس دهی اسامی متخلفان را اعلام خواهیم کرد

کار به صحن علنی شورا کشیده شد و  مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم بازپس دهی کپسول های اکسیژن شرکت سالم از سوی گیرنده گان این دستگاهها گفت: در صورت عدم بازپس دهی اسامی متخلفان را اعلام خواهیم کرد.

کدام خواص دستگاه های اکسیژن شهرداری را بردند؟

کپسول‌های اکسیژن شهرداری تهران در اختیار اقوام و خویشاوندان غیر از نیروهای شهرداری است/پارتی‌بازی شده است

وی به واگذاری کپسول‌های اکسیژن بدون ضوابط و مقررات به افراد و اقوام خارج از نیروهای شهرداری تهران انتقاد کرد و افزود: متاسفانه باخبر شدیم که تعداد قابل توجهی از کپسول‌های اکسیژن شهرداری تهران در اختیار اقوام و خویشاوندان غیر از نیروهای شهرداری تهران قرار داده شده است و این اتفاق به صورت پارتی‌بازی انجام شده است و اعلام می‌کنم در صورتی که سریعاً این کپسول‌ها بازپس گرفته نشود اسامی آنها را اعلام خواهم کرد.

وی همچنین به واگذاری برخی از املاک و بذل و بخشش در دوره قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم در دوره قبل امکانات و املاک بسیاری به افراد خاص واگذار شده است.

 از ابتدای شیوع کرونا مطابق با مصوبه کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم،  ۵۳ کپسول اکسیژن خریداری کرده است و حال باید دید این کپسول ها چطور توزیع شده است.

کپسولی موجود نیست/۵۳ کپسول اکسیژن خریداری شده که میانگین قیمت‌شان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره ماجرای ناپدید شدن کپسول‌های اکسیژن خریداری شده از سوی شهرداری تهران برای کارمندان گرفتار به کووید ۱۹ گفت: مراجعاتی به شورا شده که طی آن کارمندان شهرداری اعلام کردند درگیر کرونا شدند اما زمانی که به شرکت شهر سالم مراجعه کردند گفته شده کپسولی موجود نیست. 

کدام خواص دستگاه های اکسیژن شهرداری را بردند؟

وی افزود: این در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا مطابق با مصوبه کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم،  ۵۳ کپسول اکسیژن خریداری شده که میانگین قیمت‌شان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. این تعداد به برخی افراد داده شده و تنها ۱۰ درصد آن به شرکت بازگشته است. 

واگذاری برخی کپسول ها به صورت تلفنی به افرادی که وضع مالی خوبی دارند

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ۷ عدد  از این کپسول‌ها خارج از الزامات مصوبه کمیسیون پزشکی و به افرادی غیر از کارمندان شهرداری، به صورت تلفنی داده شده است آنهم افرادی که وضع مالی خوبی دارندباید این کپسول‌ها بازگردد تا کارکنان مبتلا به کرونا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر شهرداری: اگر اعضا گزارش تخلف دارند برای ما ارسال کنند!

بعد از هشدار های اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه اگر این کپسول ها بازگردانده نشوند اسامی افراد اعلام می شود.حمید چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم گفت: اگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از تخلف یا همین مواردی که در صحن اعلام کردند در دست دارند برای شرکت شهر سالم ارسال کنند. بلافاصله پس از دریافت، گزارش‌ها بررسی خواهد شد.

وی با تأکید براینکه شرکت شهر سالم در ارائه خدمات پزشکی اینچنینی طبق ضوابط و مقررات کمیسیون‌های مربوطه عمل می‌کند، اضافه کرد: بعضاً خانواده شهرداری تهران، کپسول‌های اکسیژن سازی را که دریافت می‌کنند تا پایان دوره درمان در اختیار دارند. اگر دستگاهی تحویل داده نشده به این علت است که افراد هنوز دوره درمان را به پایان نرسانده‌اند.

 برخی کپسول ها به افرادی داده شد که از سمت دفتر شهردار معرفی شدند

چوبینه  تاکید کرد: اگر گفته می‌شود که به افرادی غیر از کارمندان شهرداری تهران داده شده، مواردی بوده که از سمت دفتر شهردار و سازمان‌های مختلف اعلام شده است تا به صورت امانی در مدت کوتاهی دراختیارشان قرار گیرد. 

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم؛ ممکن است فردی کارمند شهرداری تهران باشد اما بیمه شهرداری نباشد. افراد از این موارد امانی هم می‌توانند بهره مند شوند.

وی مثال زد: جانبازی وجود دارد که در شرایط خاص و بحرانی قرار گرفته و از طریق دفاتر مدیران و مسئولان (حتی اعضای شورا) بابت مساعدت، معرفی شوند؛ البته این موارد گاهاً به صورت یک الی دو مورد پیش میاید.

چوبینه در پاسخ به این پرسش که چه مدت دستگاه‌ها دراختیار بیماران قرار می‌گیرد، گفت: دستگاه‌های کپسول اکسیژن تا پایان دوره درمان و نقاهت دراختیار بیماران قرار می‌گیرد و این زمان از یک تا سه هفته متغیر است.

وی در ادامه گفت: معمولاً به صورت اورژانسی ۱۰ تا ۱۵ دستگاه به صورت آماده باش، همیشه وجود دارد. زمانی که این دستگاه‌ها تحویل داده می‌شود در موعدهای مختلف بازپس گیری خواهد شد و اگر دوباره موردی پیش بیاید به همکاران داده خواهد شد. در طول سال شاید لازم باشد که ۱۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن هم به بیماران شهرداری داده شود؛ این یک اتفاق معمول و طبیعی است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرسالم؛ اگر کپسولی هنوز برگشت داده نشده به این معنی است که در دست بیمار قرار دارد و در حال استفاده از کپسول اکسیژن است. اگر گفته می‌شود که هفت دستگاه هنوز بازگردانده نشده به این معنی است که هنوز در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

بر اساس این گزارش،بعد از پدیده واکسن خواری در شهرداری تهران این بار کپسول های اکسیژن ناپدید شد که البته مدیر عامل شرکت شهر سالم می گوید برخی کپسول ها با سفارش دفتر شهردار داده شده است . اعضای شورا هم می گویند برخی کپسول ها به خواص داده شده و اگر بازگردانده نشود اسامی را اعلام خواهند کرد حال باید دید افرادی که این کپسول ها را گرفته اند پس خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    19 0
    انا لله و انا الیه راجعون ای ارازل اوباش با چه جرئتی و با چه رویی این طور به مال مردم هجوم می آورند
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      11 0
      دقيقأ همینطوره و علت همهٔ این مسائل اعلام نکردن مشخصات کامل متخلفان با عکس هست البته بعد از رأی دادگاه مبنی بر متخلف بودنشون!!!
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      عزیز! این چیزها یعنی ویژه خواری که اتفاق بیفته دلالت بر یک جریان فاسدی داره که تازه شکل نگرفته و کسی هم مبارزه باهاش نکرده. اگر دولت جناب رئیسی همین ویژه خواری رو کم رنگ کنند کمک بی سابقه و بزرگی کردند.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    کپسول اکسیژن خواری مدل جدید غارت بیت المال. انسانها خوار بدنبال همه چیز خواری و استثمار بیت المال هستند. آتش جهنم را می بلعند.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    کپسول اکسیژن خواری مدل جدید غارت بیت المال. انسانهای خوار و دنی بدنبال همه چیز خواری و استثمار بیت المال هستند. آتش جهنم را می بلعند.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    شرکتشون چه اسم مناسبی داره احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس