کد خبر 1265965
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
عکس| ادامه آتش سوزی‌ها در کالیفرنیا/ تخلیه هزاران نفر در فرانسه

استاندار گیلان با اشاره به عمدی بودن آتش سوزی در نیزارهای تالاب انزلی، گفت: دو نفر شناسایی و به این موضوع اعتراف کردند.

به گزارش مشرق، ارسلان زارع ظهر سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در نیزارهای تالاب انزلی، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد محدوده آتش سوزی اطفا شده و متناسب با شرایط باید دقت شود تا هرچه سریع‌تر روند اطفا به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ عروس تالاب‌های گیلان در حال سوختن

وی با بیان اینکه عمدی بودن حادثه حریق در تالاب انزلی با بررسی دقیق دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی و دستگیری دو نفر و اعتراف آنها مشخص شده است، اضافه کرد: سود جویی افراد برای تصرف اراضی خشک شده پس از آتش سوزی کاملاً محرز است.

زارع بر لزوم اهتمام بیشتر و استفاده از نیروهای خدمات‌رسان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی، بسیج، هلال‌احمر و سمن‌ها برای اطفای کامل حریق تأکید کرد و افزود: با هر فرد مجرمی که قصد تعدی به تالاب را داشته باشد باید برخورد جدی شود.

استاندار گیلان تالاب انزلی را یکی از تالاب‌های بین‌المللی مهم با برخورداری از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری و از میراث ارزشمند کشور دانست و بر حفاظت جدی از آن تأکید کرد.

وی افزود: کمیته مدیریت احیای تالاب انزلی از سال ۹۸ با جدیت بیشتر طرح احیای این تالاب را به کارگروه ملی پیشنهاد داد که مصوب شد در یک دوره هفت ساله انجام شود و امیدواریم با تأمین منابع شاهد اجرای طرح‌ها و افزایش سطح آب و احیا کامل آن باشیم.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت رصد مستمر نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی برای جلوگیری از چنین اقداماتی افزود: بررسی دقیق نقشه‌ها برای پیشگیری از تحقق سو نیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    الهی قطع شه دست اونی که در کار تخریب این گنجینه زیبا بوده. الهی نابود شه. کاملا تعمدی بوده. جالبه که اصلا هوا گرم نبوده و هرگز چنین رخدادی در تاریخ گیلان اتفاق نیافتاده. حیف حیف حیف از زیبایی که از دست رفت. خائن رو صد بار اعدام کنید. لعنت بر دست آلوده. لعنت بر نان حرامت. حیف که این زیبایی محشر رو دارن از ملت میگیرن تا تارعکنبوت خودشون رو به ناحق بنا کنند. ویران شه اون تار عنکبوتتون.
    • مجید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 1
      کار صد در صد اتباع افاغنه نجس است این افغنه ها برای ویران شدن مملکت ایران به این کشور هجوم اورده اند انوقت سران حکومت این همه به اینها رسیدگی نموده واز مردم ایران کم میگذارند وبه اینها همه نوع امکانات داده میشود هر کجا اتش سوزی وتخریب شود بدانید کار افاغنه است
  • CA ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    زیبایی تالاب تو جهان بینظیره. با شباهتی که به اروند رود داره چه فیلمهای فاخری از جبهه رو اینجا ساختند. با پرندگان مهاجر و نیلوفر آبی این زیبایی خدادادی صدبرابر هم میشه. آخ که لیاقت ندارند حفظ بشه.. الا اله الا الله، شیطان میگه کاش این تکه از خاک هم زمان قاجار میفتاد دست روسها! حداقل اونا اینجا رو استفاده بهینه میکردند. یه عده دزد غاصب افتادن به جان این سرمایه ملی. قوه قضاییه محترم خواهشمندیم این بخش منطقه حفاظت شده اعلام بشه و همون طور که قضیه هفت تپه رو پیگیری کردن، این مسئله رو به شدت پیگیری کنند. دست زمین خوار رو از کتف ببرید.
  • مژگان IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    لعنت بر آنها اعدامشان کنید
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      1 0
      اگر در برابر اینها قاطعانه نایستند، باب میشه جنایت و غارت.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 1
    امنیتی هست مشرق جان. واقعا میگم. خواهشا ته توی قضیه رو دربیارین. ظاهرش زمینه. این یه جنایت بسیار بزرگه. واقعا ساده رد نشین. یه بار ضربتی ورود کنین. انزلی به آذربايجان نزدیکه. زیاد هم مسافر رفته و اومده. هرچه بوده راحت گذشت نشه.
  • احمد كپورچالى IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    اينجاست كه قوه قضائيه بايد توان و انجام وظيفه خود را بخوبى نشان بدهد : محاكمه سريع كمتر از ٢ هفته مجازات حد اكثر حتى اعدام - متاسفانه اينگونه نخواهد شد مگر اينكه استاندار محترم گيلان بخواهد پيگير اصلى پرونده باشد. در غير اينصورت محاكمه ٢ سال طول خواهد كشيد و حكم يكى دوسال زندان صادر خواهد شد.
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    حالا خوبه یه قاضی بی نمک حکم بده به کاشت ۱۰ هزار عدد علف!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس