کرونا نمایه

درحالی کاهش زیرپوستی آمار شناسایی بیماران جدید کرونایی در چند روز گذشته ادامه داشته که کارشناسان براین باورند این شرایط بسیار شکننده است و درصورت بی‌توجهی به پروتکل‌ها این روند دوباره معکوس خواهد شد.

به‌ گزارش مشرق، بررسی آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد سیرنزولی وضعیت همه‌گیری کرونا در پیک پنجم برای سومین روز در هفته جاری روند نزولی به خود گرفته و برخی شواهد هم نشان از عبور برخی استان‌ها از پیک پنجم دارد، اما نگرانی کارشناسان از کمبود واکسن برای انجام واکسناسیون و جهش مجدد آمارها است .

در شرایطی آمارها حکایت از کاهش آمار شناسایی بیماران کرونایی جدید دارند که کارشناسان با اشاره به کند شدن روند واکسیناسیون به دلیل کمبود واکسن  معتقدند: کاهش رعایت پروتکل‌ها و همچنین کند شدن روند واکسیناسیون برای رسیدن به سطح ایمنی جمعی جامعه می‌تواند یکباره دوباره آتش زیر خاکستر کرونا در پیک پنجم که درحال خاموش شدن است را شعله‌ور کرده و در نهایت زمینه آغاز پیک ششم باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید دارند نگاه دقیق آماری به روند فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران از ابتدای ماه تا روز گذشته که آمارها منتشر شده است نشان می‌دهد روند نزولی آمارها شکل گرفته اما این روند بسیار شکننده است چون در شاخص‌ها تغییر قابل توجهی در سیر نزولی نداشته و تفاوت‌ها آنچنان نیست که بتوانیم از آنها به عنوان روند نزولی ثابت یاد کنیم.

به عنوان مثال بررسی دقیق‌تر آمارها از ابتدای شهریور تا نهمین روز از آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰ مهر تاییدی براین مدعاست که عادی انکاری کنیم دوباره دلتا کار دستمان خواهد داد چون تعداد بیماران جدید شناسایی شده روزانه از نقطه آغاز دوره زمانی مورد نظرمان تا روز گذشته تنها ۷۳۳۹ نفر کاسته شده و نهایتاً به ۳۱۳۱۹ رسیده و در ادامه آمار بستری‌های جدید روزانه نیز تنها کاهش ۴۲۳ نفری را به خود دیده تا در نهمین روز شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۴۶۸۵ نفر بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شده باشند.

این درحالی است که با رسیدن به شاخص بستری در بخش مراقبت‌های ویژه واقعیت شکننده بودن شرایط همه‌گیری بار دیگر نمایان می‌شود چون از ابتدای ماه تا روز گذشته این شاخص با رشد ۲.۳ درصدی به رقم ۷۸۷۹ نفر رسیده و به دنبال آن رشد ۵.۴ درصدی موارد فوتی ۶۴۳ مورد فوت را در نهمین روز از آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰ ثبت کرده تا به این ترتیب از ابتدای ماه تا روز گذشته مجموعاً ۵۱۴۶ هموطن را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست داده باشیم.

کمبود واکسن در برخی مراکز تجمیعی

از سوی دیگر کارشناسان بهداشت و درمان ضمن اشاره به موضوع کمبود واکسن برای سرعت بخشیدن به فرآیند واکسیناسیون در برخی از مراکز تجمیعی تاکید می‌کنند: در این شرایط شکننده کند شدن روند واکسیناسیون می‌تواند مشکل ساز باشد به این دلیل که هرچند واکسیناسیون در حال حاضر اثرگذاری بالایی ندارد اما درصورت شکل‌گیری پیک ششم هرچه تعداد افراد واکسینه شده بیشتر باشد قطعاً تعداد موارد فوتی نیز کاهش خواهد داشت.

به گفته این گروه  افرادی که واکسینه شده‌اند قطعاً ایمنی صد در صدی نسبت به بیماری ندارند اما حتی درصورت بیمار شدن نیز این بیماری خفیف است و بدون تردید تنها در مواردی خاص ویروس منجر به فوت بیمار خواهد شد؛ البته نکته اصلی اینجاست که با رسیدن سطح ایمنی جامعه به ۷۰ درصد از افراد گردش ویروس در جامعه به حداقل می‌رسد و قطعاً خبری از جهش‌های بعدی نیست.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/۱۴۸۷ نفر بیمار جدید شناسایی شد

جواد آقازاده، به جانباختن ۴۱ نفر بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد ۲۰ نفر از این فوتی‌ها از ارومیه، پنج نفر در خوی، چهار نفر در نقده، سه نفر سلماس، دو نفر میاندوآب، دو نفر مهاباد، دو نفر چایپاره، یک نفر شوط، یک نفر سردشت و یک نفر در بوکان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۴۸۷ نفر آلوده به ویروس منحوس کرونا در استان شدند.

وی گفت: همچنین تعداد کل بستری‌های سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها افزایش یافته و به دو هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

آقازاده تعداد بستری‌های مشکوک را یک هزار و ۳۸ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بستری‌های آی سی یو نیز به ۲۹۳ و تعداد افراد بیمار وصل به دستگاه ونتیلاتور به ۷۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۲۲ هزار و ۵۹۸ نفر دیگر در استان اظهار داشت: تاکنون ۸۷۹ هزار و ۹۲ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند.

استان اصفهان/ ادامه تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۴۹۸۵  نفر بودند که  ۲۰۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۵۴۳ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۴۹۶  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  ۳۵۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۵۱۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۴۰  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

از سوی دیگر طاهره چنگیز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به کمبود واکسن  و تعطیلی مراکز تجمیعی، اظهار داشت: سرعت تزریق واکسن در اصفهان بسیار خوب است و  ظرفیت حداقل ۵۰ هزار دوز روزانه به شرط موجود بودن واکسن امکان‌پذیر است.

وی افزود: به عنوان مثال ۱۲۰ هزار دوز واکسنی که روز جمعه به اصفهان تحویل داده شد تا بعداز ظهر یکشنبه تزریق شد و به پایان رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میزان واکسن توسط وزارت بهداشت برای استان‌ها و متناسب با جمعیت تعیین می‌شود، گفت:  اگر به طور مرتب واکسن ارسال بشود ما آمادگی تزریق واکسن را داریم ولی متاسفانه واکسن موجود نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم از هفته آینده مقدار قابل ملاحظه‌ایی واکسن در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم عقب ماندگی این هفته را جبران کنیم و روند تزریق واکسن افزایشی شود.

چنگیز تصریح کرد: الویت ما تزریق نوبت دوم واکسن است بنابراین مردم به هیچ عنوان بدون دریافت پیامک دعوت به مراکز تجمیعی مراجعه نکنند چون اگر محموله واکسن جدید روز شنبه به دست ما برسد مختص دوز دومی‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فاصله افتادن بین دو نوبت واکسن، اظهار داشت: در حال حاضر کسانی که واکسن برکت و سینوفارم دریافت کردند هنوز به فاصله دو نوبت به شکل غیر قابل جبران نرسیدیم ولی چون واکسن دریافتی آسترازنکا به کشور کم هست تا ۱۵ روز تاخیر اشکالی ندارد ولی در صورت بیش از ۳.۵ ماه  تاخیر قاعدتا باید اقدام جبرانی انجام شود که وزارت بهداشت پروتکل آن را هنوز اعلام نکرده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات واکسن تحویلی، احتمالا محموله جدید واکسن روز جمعه به دست ما می‌رسد و در شهرستان اصفهان تزریق واکسن انجام نخواهد شد.

استان ایلام/ روند افزایشی بیماری ادامه دارد

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار از ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۴ هزار و ۲۰۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۰۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۹۷ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد در شهرستان ایلام، یک مورد در شهرستان چرداول و یک مورد مربوط به شهرستان مهران گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۹۵۵ نفر بوده است. ‌

از سوی دیگر جمیل صادقی‌فر با بیان اینکه تاکنون ۳۳ درصد جمعیت هدف در استان ایلام واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: با آغاز واکسیناسیون مادران باردار۲۰ درصد آنان واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مادران باردار ۳۵ سال و بالاتر، مادران باردار در همه گروه‌های سنی با شرط سنی بالاتر از ۱۸ سال شاغل در حوزه بهداشت و درمان، مادران باردار دارای همسر شاغل در بخش‌های کرونا یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا، مادران باردار شاغل در گروه‌های شغلی پرخطر اولویت دریافت واکسن طبق زمان‌بندی اعلام شده را خواهند داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به دیگر شرایط دریافت واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: مادران باردار با نمایه توده بدنی ۳۵ و بالاتر، مادران با بارداری‌های دو قلویی و چند قلویی، بارداری با IVF، مادران با بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، فشارخون، سیروز کبدی و غیره نیز در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

صادقی‌فر در پایان با بیان اینکه از ۱۵۱۶ واجد شرایط در استان ایلام تاکنون ۲۰ درصد شامل  ۳۰۰ مادر باردار واکسینه شده‌اند گفت: به مادران باردار در اولویت تزریق واکسن توصیه می‌شود بدون توجه به شایعات حتماً به مراکز تعیین‌ شده مراجعه کرده و نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/روزانه بیش از ۳۰۰ نفر بیمار جدید شناسایی می شود

سعید کشمیری از کاهش بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با گذر از پیک پنجم کرونا اکنون مراجعه بیماران کرونایی به اورژانس بیمارستان‌های استان بوشهر به‌شدت کاهش یافته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌ها خبر داد و بیان کرد: در مرداد ماه روزانه بالای ۲۰۰ نفر در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر بستری می‌شدند که اکنون به کمتر از ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۲۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۵۱ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی از اشغال ۸۰ درصد تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون ۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۸ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فوت ۹ بیمار کرونایی دیگر در استان گفت: اکنون یک‌هزار و ۸۲۳ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۱ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند گفت: با گذر از پیک پنجم کرونا و سیر نزولی مبتلایان به این ویروس، هم اکنون از ابتلای روزانه یک‌هزار نفر به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان خراسان جنوبی/ انجام ۱۰۹۱ مورد تست سریع در ۲۴ ساعت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۷آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۳۳ بیمار جدید شامل ۴۷ بستری و ۸۶ مورد سرپایی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۱ مورد از بیرجند، شهرستان‌های درمیان، خوسف، سربیشه و فردوس هر کدام ۶ مورد، سرایان ۲ مورد، طبس ۳۱ مورد، قاین ۲۰ و از نهبندان ۵ مورد جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در این مدت همچنین هزار و ۹۱ تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۳۴بیمار کرونایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۸بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰ نفر دارای تست کرونای مثبتند و از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با ثبت ۵ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۶۸ نفر افزایش یافت.

مهدی زاده گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۲۰۷ هزار و ۲۴۴ نفر رسید و تا کنون ۱۰۳ هزار و ۲۷۸ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان سمنان/ ۷۴ نفر در ۲۴ گذشته از مراکز درمانی ترخیص شدند

حبیب‌الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان، اظهار داشت: از هشتم شهریور تا نهم شهریورماه جمع کل محتملین ورود به بیمارستان ۳۳۱ نفر است.

وی جمع کل موارد مثبت (مبتلای قطعی) را نیز ۲۸۵ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین جمع کل موارد مثبت سرپایی در شبانه‌روز گذشته ۱۹۸ نفر بوده است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان جمع کل موارد مثبت بستری را ۸۷ نفر اعلام کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته نیز ۳ در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

خجسته پور خاطرنشان کرد: همچنین یک فوتی مشکوک به کرونا نیز در شبانه روز گذشته ثبت شد.

وی جمع کل ترخیص شده را نیز ۷۴ نفر برشمرد و گفت: جمع کل بستری در شبانه‌روز گذشته (قطعی و مشکوک) ۶۹۳ نفر بوده است.

استان فارس/شناسایی بیش از ۵۰۰ بیمار جدید در یک روز

از اسفندماه ۹۸ که ابتلا به بیماری کرونا به صورت رسمی در کشور تایید شد تاکنون ابعاد جدیدتر و خطرناک‌تری از این بیماری مشاهده شده است، ابعادی که در روزهای نخست حتی مسئولان بهداشت و درمان نیز گمان نمی‌کردند به این شدت باشد اما کرونا روز به روز خطرناکتر می‌شود و قدرت سرایت بیشتری پیدا می‌کند. 

در حال حاضر ۳۱ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز و ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی به سر می‌برد و این موضوع یعنی استان فارس روزها و شب‌های خطرناکی را به لحاظ بیماری کرونا می‌گذراند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۱۲۳ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۹۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۶ هزار و ۶۲۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۱۶۰ هزار و ۸۲۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۳۱ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۱۰ هزار و ۹۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند که مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسیده است.

هم اکنون ۳۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند و با اعلام جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به شش هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است. 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان کرمان/ عادی انگاری و شکنندگی شرایط همه‌گیری

حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روند نزولی کرونا در استان کرمان چند روزی است که آغاز شده اظهار داشت: نگرانی از ساده انگاری نسبت به بیماری و عدم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه بیش از هر چیز زنگ خطر آغاز موج جدید بیماری در استان کرمان را به صدا در می‌آورد.

وی با بیان اینکه مجموع واکسیناسیون کرونا در استان کرمان در دوز اول و دوم از مرز یک میلیون گذشته است گفت: کسانی هم که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند باید رعایت همچنان رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۳۶ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۰۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۵۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۷۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۳۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۳۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۶ هزار و ۱۰۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۶۹۹ هزار و ۳۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۳۳۵ هزار و ۳۵ مورد است.

استان هرمزگان/ تعداد فوتی‌ها همچنان بالاست

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۵۰۶۳۱۶ بوده و روزانه بر میزان تست گیری افزوده می‌شود. 

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های هرمزگان پذیرش شده‌اند و در حال حاضر در مجموع ۸۲۰ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این تعداد ۱۲۰ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت ۳۲ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه میزان بیماران قرنطینه در منزل در حال کاهش است و به مرز ۱۲ هزار نفر رسیده که امیدواریم این روند کاهشی ادامه یابد. 

نوروزیان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان ۱۵ بیمار دیگر شامل ۸ آقا و ۷ خانم در محدوده سنی ۳۱ الی ۱۰۱ سال از شهرستانهای بندرعباس (۳ نفر)، بندرلنگه (۳ نفر)، رودان (۴ نفر)، میناب (۲ نفر)، قشم، کیش و پارسیان هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به ۲۱۸۱ نفر رسید. 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 2
    پس اینهمه پز و قمپز دادیم ما صادر کننده میشیم چیییییییییییییییی شد؟؟؟؟ ( ذیل پیام پاسخ ننویسید برای خودتان پیام جدا بنویسید ( ایموجی غضب)
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      2 0
      به حول و قوه الهی با کارشکنیهای مختلف داخلی و خارجی صادر کننده هم می شویم و شما شرمنده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس