کرونا نمایه

در شرایطی که روند افزایش تعداد موارد ابتلای جدید سیر نزولی به خود گرفته، بسیاری از کارشناسان براین باورند که کوچکترین اشتباه محاسباتی می‌توانند این روند را دوباره با شدتی غیرقابل تصور صعودی کند.

به‌ گزارش مشرق، بعد از نزدیک به ۸۰ روز التهاب و نگرانی در پیک پنجم با یکه‌تازی ویروس دلتا اکنون کاهش چشمگیر تعداد کانون‌های بحرانی در سراسر کشور نشان می‌دهد روند نزولی ظاهرا در بسیاری از مناطق کشور به‌خصوص نیمه شرقی و مرکزی آغاز شده است.

این درحالی است که کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به شعله‌ور شدن ویروس منحوس در برخی نقاط غربی تاکید می‌کنند سیر نزولی بیماری در شرایط فعلی بسیار شکننده است و درصورتی که درگیر اشتباه محاسباتی شویم بدون تردید روند صعودی با شدتی بسیار تندتر از آغاز پیک پنجم را تجربه خواهیم کرد.

به گفته این گروه کاهش رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاری با نزولی شدن شاخص‌ها می‌تواند در کلانشهرها و البته مناطق گردشگر پذیر دردسرساز باشد و زمینه آغاز پیک ششم با نگرانی‌های گسترده‌تر شود، چون علاوه بر فرسوده شدن کادر درمان طی بیش از ۱۸ ماه مقابله با ویروس منحوس اکنون تاب‌آوری خود مردم در این زمینه نیز کاهش یافته و به نوعی بی‌توجهی به پروتکل‌ها پاشنه آشیل مدیریت این همه‌گیری خواهد شد.

جابه‌جایی جمعیت در کلانشهرها نگران کننده است

در همین زمینه کارشناسان با اشاره به بهبود شرایط و احتمال بازگشت شرایط کاری ادارات و نهادها به روال عادی تاکید می‌کنند در این شرایط لغو دورکاری پرسنل درواقع پاشنه آشیل تثبیت روند نزولی پیک پنجم است و درصورت بی‌توجهی به این مهم اوج‌گیری بیماری غیرقابل اجتناب است.

این افراد معتقدند اگرچه اکنون برخی از هموطنان و کسبه و پرسنل ادارات نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجهی می‌کنند و اجرای دورکاری و حضور کم پرسنل در ادارات فرصتی است تا زنجیره انتقال گسسته شود و درصورت بازگشت صد در صدی پرسنل خود ادارات و خانواده‌های کانون‌های بحرانی ایجاد می‌کنند.

کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان در این زمینه پیشنهاد می‌کنند ادارات و سازمان‌ها یا صنوفی که قابلیت ارائه خدمات از طریق فضای مجازی دارند بهتر است همچنان در شرایط دورکاری کامل فعالیت کنند چون در غیر این صورت دوباره تقاضای سفرهای درونشهری با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی افزایش خواهد داشت و این اتفاق جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن آتش زیر خاکستر همه‌گیری به‌خصوص شهرهای صنعتی و کلانشهرها است.

هرچند این گروه با اشاره به نزدیک شدن پایان تعطیلات تابستانی و احتمال بازگشایی مراکز آموزشی از دو هفته آینده بهبود شرایط و تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها را خطری بالقوه برای مدیریت همه‌گیری پیک پنجم می‌دانند چون تقاضای سفر در مناطق گردشگرپذیر خوش آب و هوا و البته سواحل شمالی کشور یک‌باره جهشی قابل توجه را تجربه می‌کند.

این افراد تاکید دارند برای تثبیت روند نزولی بهتر است تا نیمه مهرماه آینده شرایط دورکاری و البته محدودیت‌های تردد بین شهری درنظر گرفته شود تا این فرصت یکماهه زمانی برای بازیابی توان کادر درمان برای مقابله با پیک‌های احتمالی آینده باشد و نظام بهداشت و درمان بتواند دوباره برای مقابله برای ویروس منحوس صف‌آرایی کند.

کاهش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی

از سوی دیگر با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، تعداد شهرستان‌های قرمز در کشور به عدد ۲۴۶ رسید که نسبت به آخرین رنگ‌بندی منتشر شده در ۶ شهریورماه، کاهش ۶۰ عددی را نشان می‌دهد.

بر همین اساس تازه‌ترین رنگبندی کرونایی کشور نشان می‌دهد با بهبود نسبی شرایط همه‌گیری در شرق و برخی نقاط مرکزی کشورمان اکنون ۲۴۶ شهرستان قرمز، ۱۴۴ شهرستان نارنجی و ۵۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به‌این‌ترتیب شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان (ایلام)، ماه نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه، دیواندره (کردستان)، سیرجان، قلعه گنج (کرمان)، روانسر، قصر شیرین (کرمانشاه) و دلیجان، کمیجان(مرکزی) از امروز شنبه (۱۳ شهریور) وارد وضعیت قرمز خواهند شد.

همچنین شهرستان‌های گرمی (اردبیل)، گلپایگان، نائین، نطنز (اصفهان)، بدره، دره‌شهر (ایلام)، گناوه (بوشهر)، فیروزکوه، قرچک، ورامین (تهران)، درمیان، زیرکوه، فردوس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، بینالود، تربت جام، چناران، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، مه ولات (خراسان رضوی)، راز و جرگلان، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، بهبهان، شادگان (خوزستان)، طارم (زنجان)، دامغان (سمنان)، خنج، سروستان، فراشبند، کازرون، کوار، لارستان، لامرد (فارس)، بوئین زهرا (قزوین)، ارزوئیه، جیرفت، کوهبنان (کرمان)، لنده (کهگیلویه و بویر احمد)، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، ترکمن، کلاله، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس (گلستان)، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل ،طوالش، لاهیجان، ماسال (گیلان)، تنکابن، ساری، عباس آباد، نکا (مازندران)، زرندیه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم (هرمزگان)، فامنین (همدان) و مهریز، یزد (یزد) از امروز شنبه (۱۳ شهریور) از وضعیت قرمز خارج خواهند شد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

واقعیت آماری کرونا چیست؟

انتشار اخبار امیدوارکننده در زمینه کاهش چشمگیر مبتلایان به ویروس منحوس روز گذشته این امید را در میان جامعه ایجاد کرده که ظاهرا در سرازیری پیک پنجم قرار گرفته‌ایم و روزهای آینده باید شاهد کاهش محدودیت‌ها باشیم. اما سئوال اصلی اینجاست که واقعیت آماری همه‌گیری کرونا در پنجمین پیک چیست و هم اکنون در کجای معادلات کرونایی کشورمان قرار گرفته‌ایم؟ 

برای رسیدن به پاسخ این سئوال بد نیست نیم نگاهی گذرا به آمارها از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ داشته باشیم زمانی که همه شاخص‌ها درحال اوج‌گیری بود و روزانه تعداد زیادی از هموطنان خودمان را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دادیم. 

اولین روز شهریور ماه امسال تعداد۳۸۶۵۷ نفر بیمار جدید شناسایی شد و از این تعداد ۵۱۰۸ نفر در مراکز درمانی برای تکمیل دوره درمان بستری شدند. این درحالی بود که ۷۶۹۵ نفر هم به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و متاسفانه در همین روز ۶۱۰ هموطن را از دست دادیم تا آمار کل متوفیان کرونایی از ابتدا تا روز اول آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰ به رقم ۱۰۲۶۴۸ نفر برسد.

از سوی دیگر تعداد ۳۵۹ شهرستان قرمز کرونایی، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان زرد حکایت از این داشت که شعله‌های کرونا همچنان در سراسر کشور درحال زبانه کشیدن است و درصورت بی‌توجهی احتمال بحرانی‌تر شدن شرایط وجود داشت، اما با توجه به قرار آمارهای روزهای بعد تا دوازدهمین روز از شهریور ۱۴۰۰ یکباره شعله‌ها کم کم از زبانه کشیدن دست برداشتند و آمارها خبر از بهبود شرایط داد.

تا جایی که آخرین آمار منتشر شده رسمی از سوی وزارت بهداشت نشان داد تعداد شناسایی بیماران جدید با کاهشی ۳۱.۴۷ درصدی به رقم ۲۷۶۲۱ نفر رسیده و به دنبال آن موارد بستری نیز شاهد کاهش ۲۰ درصدی شد و تنها ۴۰۶۱ نفر از هموطنان در مراکز درمانی بستری شدند. اما یک نقطه نگرانی در میان این امیدواری وجود داشت که تعداد موارد بستری در مراقبت‌های ویژه در مدار نزولی قرار نگرفت و همچنان زیرپوستی با رشدی معادل ۱.۲ درصد به رقم ۷۷۹۵ نفر رسید.

اما کاهش تعداد متوفیان روزانه کرونا در سراسر کشور و رسیدن دوره زمانی ثبت یک مورد فوتی در هر ۲.۵ دقیقه این امید را ایجاد کرد که در روزهای آینده اگرچه احتمال ثابت ماندن رقم موارد فوتی وجود دارد ولی اواخر هفته آینده شاهد کاهش چشمگیر موارد فوتی روزانه خواهیم بود. هرچند قرار گرفتن در آستانه ۱۱۰۰۰۰ فوتی ناشی از کرونا خبر زیاد خوشایندی نیست.

به‌هرحال کارشناسان با تجزیه و تحلیل تمامی اطلاعات بالا و البته دقت نظر در روند تعداد متوفیان کرونایی براین باورند که حتی در شرایط فعلی که شاخص‌ها سیر نزولی به خود گرفته روز گذشته هر دقیقه ۱۹ بیمار جدید شناسایی شده و از ابتدای ماه تا همین تاریخ ۶۹۰۱ نفر به کام مرگ کشیده‌ شده‌اند یعنی متوسط روزانه ۵۷۵ مورد فوتی را تجربه‌کرده‌ایم که این اطلاعات حکایت از شکننده بودن شرایط دارد و درصورت بی‌توجهی فنر همه‌گیری دوباره رها شده و روز از نو و روزی از نو خواهد شد.

فهرست جدید و مورد تایید آزمایشگاه‌های تشخیص کووید - ۱۹ 

به گفته این گروه بهترین راهکار برای مدیریت حال حاضر همه‌گیری در ایران سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون و البته غربالگری هوشمند است که خوشبختانه در هر دو زمینه با ورود واکسن‌های جدید و البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه تست تشخیصی و رایگان شدن آن در برخی موارد می‌توان انتظار بهبودی اوضاع در آینده نزدیک را داشت.

این درحالی است که ارایه فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و افزایش قابل توجه تعداد مراکز واکسیناسیون فرصتی ایجاد کرده تا هموطنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری خود را با کادر درمان و مسئولان بیشتر کنند و در زمینه نابودی ویروی منحوس گام‌های موثرتری بردارند. برای اطلاع از فهرست آزمایشگاه مورد تایید روی لینک روبرو کلیک کنید

استان بوشهر/۴۲.۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن دریافت کردند

سعید کشمیری، روند واکسیناسیون کرونا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اکنون ۴۲.۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از تزریق واکسن کرونا به حدود ۳۱۳ هزار از جمعیت استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۱۷۸ هزار نفر هر دو نوبت و مابقی فقط یک نوبت از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و روند تزریق واکسن کرونا این هفته تسریع می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، روند نزولی ابتلا به کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۵۰ درصد نسبت به مرداد ماه کاهش یافته و از یک‌هزار به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر را اکنون ۵۴۶ نفر دانست و خاطر نشان کرد: روز گذشته گذشته ۷۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۴۶ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

کشمیری، با اشاره به اینکه اکنون ۵۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۳ بیمار کرونایی دیگر شامل ۲ آقا و یک خانم بین سن ۶۰ تا ۷۹ سال روز گذشته در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون یک‌هزار و ۸۴۳ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، تعداد مبتلایان به کرونا در استان را افزون بر ۸۲ هزار نفر دانست و تصریح کرد: تعداد زیادی از این بیماران درمان شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۶۵ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی از شتاب گرفتن ورود واکسن کرونا به کشور خبر داد و افزود: با تزریق واکسن به گروه‌های هدف و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری از یکدیگر، پرهیز از دورهمی و تجمعات امید می‌روند وضعیت ابتلا و فوتی‌ها همچنان روند نزولی داشته باشد.

کشمیری، اضافه کرد: اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۶ شهرستان شامل بوشهر، گناوه، تنگستان، دشتستان، جم کنگان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان دشتی، دیر، دیلم و عسلویه نارنجی هستند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان خراسان رضوی/ کاهش شهرستان‌های قرمز

 بااعلام رنگ بندی جدید کرونایی توسط نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۱۴ شهر کاهش یافت.در حال حاضر۱۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های مشهد، سرخس، تربت حیدریه، درگز، گناباد، تایباد و باخرز ، بینالود، قوچان، سبزوار، خلیل آباد،نیشابور، کاشمر، جوین، با قرار گرفتن در وضعیت قرمز جزو مناطق خیلی پرخطر قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های  بردسکن، جغتای، خوشاب، تربت جام، خواف، رشتخوار، بجستان، مه ولات،فیروزه، چناران و کلات یازده شهری هستند که با قرار گرفتن در وضعیت نارنجی جزو مناطق پرخطر اعلام شده‌اند.

در حال حاضر داورزن و زاوه تنها دو شهرستان خراسان رضوی هستند که با قرار گرفتن در وضعیت زرد شرایط بهتری نسبت به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی دارند.

استان خراسان جنوبی/۳۷۹ آزمایش تشخیصی با ۱۴۱ مورد مثبت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۴۱بیمار جدید شامل ۴۱ بستری و ۱۰۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۰ مورد از بیرجند، ۲۰ مورد از طبس، ۱ مورد از سرایان، ۱۳ مورد از قائنات، ۳ مورد از فرودس، ۸ مورد از نهبندان، ۵ مورد از سربیشه، ۱۰ مورد از درمیان، ۱۳ مورد از زیرکوه ۴ مورد از بشرویه و ۱۴ مورد از خوسف بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۹۵۹ تست سریع کرونا ۲۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۰بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۱نفر کرونا مثبتند، ادامه داد: از این تعداد ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین ۶ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۷۷ نفر رسید.

وی یادآور شد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۲۱۲ هزار و ۲۴۸ نفر واکسن نوبت اول و ۱۱۶ هزار و ۷۹۵ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان سمنان/۴۵۰ مورد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد

حبیب‌الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان، اظهار داشت: از یازدهم شهریور تا دوازدهم شهریورماه جمع کل محتملین ورود به بیمارستان ۳۲۳ نفر است.

وی جمع کل موارد مثبت (مبتلای قطعی) را نیز ۴۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین جمع کل موارد مثبت سرپایی در شبانه‌روز گذشته ۳۷۲ نفر بوده است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان جمع کل موارد مثبت بستری را ۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته نیز ۹ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

خجسته پور خاطرنشان کرد: همچنین ۲ فوتی مشکوک به کرونا نیز در شبانه روز گذشته ثبت شد.

وی جمع کل ترخیص شده را نیز ۱۳۶ نفر برشمرد و گفت: جمع کل بستری در شبانه‌روز گذشته (قطعی و مشکوک) ۶۳۱ نفر بوده است.

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۹ هزار و ۱۸۷ نفر مورد مثبت کرونایی با معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

استان کرمان/ ادامه روند نزولی

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۹۷۰ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۵۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۴۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۵۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۲۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۸۳ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۶ هزار و ۶۲۴ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۴ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۷۱۶ هزار و ۵۷۷ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۳۵۸ هزار و ۴۳۴ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه سهمیه واکسن کرونا طی دو هفته گذشته بیشتر صرف نوبت دوم واکسن شهروندان شده گفت: برای تزریق نوبت اول با کاهش سهمیه مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه به محض دریافت واکسن، به میزان سهمیه هر مرکز سامانه برای ثبت نام داوطلبان باز خواهد شد افزود: در برخی نقاط ممکن است پس از باز شدن سهمیه، در ساعات اولیه سهمیه تمام شود، لذا شهروندان در این مواقع روزهای بعد یا هفته بعد را انتخاب کنند تا پس از دریافت واکسن مشکل تزریق نیز حل شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان هرمزگان/۸۲۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۵۱۴۶۶۸ بوده و روزانه بر میزان تست گیری افزوده می‌شود. 

فاطمه نوروزیان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های هرمزگان پذیرش شده‌اند که نسبت به روزهای قبل بیشتر است، در حال حاضر در مجموع ۸۲۰ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این تعداد ۱۳۱ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت ۳۶ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

نوروزیان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان ۶ بیمار دیگر شامل ۲ آقا و ۴ خانم در محدوده سنی ۴۸ الی ۸۵ سال از شهرستانهای میناب (۲ نفر)، بندرعباس، رودان، قشم و بندرلنگه هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به ۲۲۰۷ نفر رسید.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس