کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان آمریکایی از ۴۰ میلیون نفر +جدول تغییرات

خاندان سلطنتی بلژیک به دلیل مشاهده یک مورد ابتلا به کرونا در این خانواده به قرنطینه رفته‌ و کمیسیون اروپایی انتقاد سازمان بهداشت جهانی از کشورهایی که مرحله سوم واکسیناسیون خود را آغاز کرده‌اند رد کرد.

به گزارش مشرق، کرونا و انواع جهش یافته آن بخصوص دلتا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای ۱۳۷۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که ۱۰۸۹ مورد بیشتر از پنج شنبه هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۷۶.۹ افزایش پیدا کرده است. ۳۳ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

واکسن کرونا برای نوزادان

پزشکان انتظار دارند که واکسن کرونا حتی برای نوزادان از سال ۲۰۲۲ وجود داشته باشد. فلوریان هافمن از پزشکان ارشد کلینیک کودکان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس آلمان در این باره گفته است: نا از سال آینده واکسن برای همه گروه های سنی و حتی برای نوزادان خواهیم داشت.

بهبود اوضاع اقتصادی سوئیس

اقتصاد سوئیس در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مسیر رشد قرار گرفته است. بر اساس محاسبات دبیر خانه امور اقتصادی (سکو) در بازه زمانی آوریل تا ژوئن تولید ناخالص ملی نسبت به ۳ ماهه قبل ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

کریستین دروستن، از ویروس شناسان برجسته آلمانی با توجه به ویروس دلتا سرعت بیشتر در واکسیناسیون را درخواست کرده و در گفتگویی اعلام کرد که باید بدون شرط روی افزایش نرخ واکسیناسیون کار کنیم. تا به حال حدود ۶۱ درصد کل جمعیت آلمان کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

تاکید آلمان بر لزوم واکسیناسیون مرحله سوم

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاوران دولت آلمان هم از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) توصیه برای واکسیناسیون مرحله سوم را درخواست کرده است.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در اسلواکی به خشونت کشیده شد

هزاران نفر روز چهارشنبه در بزرگترین شهرهای اسلواکی علیه سیاست های کرونایی دولت اعتراض کردند. در پایتخت این کشور براتیسلاو مخالفان واکسیناسیون برای چندین ساعت یک نقطه حمل و نقل مرکزی را اشغال کردند و خیابان ها را مسدود کردند. پلیس از باتوم لاستیکی و گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد. دست کم سه تظاهرات کننده در درگیری با پلیس زخمی شدند و ۴ نفر دیگر هم دستگیر شدند.

آژانس بیماری‌های واگیر اروپا واکسیناسیون مرحله سوم را لازم نمی‌داند

آژانس بیماری های واگیر اروپا ECDC در حال حاضر هیچ دلیل فوری برای واکسن مرحله سوم برای افراد کاملا واکسینه شده نمی بیند. این نهاد بهداشتی اروپایی در عین حال برای برخی افراد با سیستم ایمنی ضعیف واکسیناسیون اضافی توصیه می کند.

۷۰ درصد اسپانیایی‌ها کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند

در اسپانیا هم ۷۰ درصد جمعیت کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند. بیش از ۶۶ میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده است. این خبر را وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده است.

تشدید قواعد واکسیناسیون در اسکاتلند

در اسکاتلند هم دسترسی به کلوپ های شبانه و رویدادهای مهم تنها با گواهی واکسیناسیون امکان پذیر خواهد بود. پارلمان این کشور قرار است هفته آینده در این باره تصمیم گیری کند.

درخواست پرنس هری از جامعه بین‌المللی

پرنس هری هم از جامعه بین‌المللی در دسترس گذاشتن واکسن کرونا برای کشورهای فقیرتر را درخواست کرد. وی در این باره گفت: بیش از یک سوم مردم دنیا تا به حال حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. وی همچنین گفت: کم تر از ۲ درصد انسان ها در کشورهای در حال توسعه در حال حاضر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

پرنس هری همچنین گفت: جهان می تواند در مبارزه با این ویروس در صورتی پیشرفت کند که با این نابرابری ها مبارزه شود.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان با توجه به بحران کرونا بر اهمیت مبادلات علمی بین‌المللی تاکید کرده و روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز جدید هشدار اولیه برای پاندمی ها گفت: این پاندمی نشان داده است که اگر با هم متحد شویم چه دستاوردهای زیادی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد که این مرکز بهداشتی جدید در برلین برای جمع آوری و ارزیابی داده ها از سراسر جهان و به اشتراک گذاشتن با همه کشورها است.

تاکید مرکل بر نقش مهم سازمان بهداشت جهانی

وی افزود: ما می خواهیم آمادگی بیشتری برای همه گیری های آینده داشته باشیم. کرونا نشان داد که تا چه اندازه به سازمان بهداشت جهانی نیاز داریم. بنابراین باید به صورت قابل اعتماد این نهاد بین‌المللی تامین مالی شود.

مرکل بار دیگر بر لزوم توزیع سریع واکسن کرونا به کشورهای با نرخ پایین واکسیناسیون تاکید کرد.

مرکل همچنین با توجه به موج گسترده اعتصاب ها در بخش ریلی بر لزوم توافق سریع در مناقشات بین شرکت ملی راه آهن و اتحادیه رانندگان قطار آلمان تاکید کرد. استفان زایبرت، سخنگوی دولت در این باره گفت که دولت از شرکای مذاکره کننده می خواهد که واقعا با توجه به بحران کرونا تاثیرات منفی بر مسافران و اقتصاد آسیب دیده را محدود کنند.

به دلیل حل نشدن مناقشات بین شرکت ملی راه آهن آلمان و اتحادیه رانندگان قطار بر سر دستمزدها این اتحادیه برای سومین بار در عرض چند هفته اخیر اعتصاب های گسترده ای را به راه انداخته که از روز گذشته آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت. این اعتصاب ها در دوران کرونا فشار زیادی را بر بخش ریلی و حمل و نقل وارد کرده است.

پیش بینی پایان قریب الوقوع کرونا در آلمان

آندریاس گاسن، رئیس انجمن ملی پزشکان بیمه های درمانی آلمان (KBV) از پایان به زودی همه گیری کرونا خبر داده است. وی در این باره گفته است: من بر این عقیده ام که در بهار ۲۰۲۲ این همه گیری تمام می شود. این ارزیابی همچنین توسط برخی دانشمندان مشهور آلمانی و با توجه به افزایش نرخ واکسیناسیون تایید شده است.

کاهش محدودیت‌های سفر برای انگلیس و برزیل در پرتغال

کشور پرتغال هم محدودیت های سفر کرونایی برای کشورهای انگلیس و برزیل را کاهش می دهد. وزیر کشور پرتغال خبر داد که مسافرانی که قبل از ورود به این کشور در انگلیس و یا برزیل اقامت داشته اند از روز چهارشنبه دیگر نیازی نیست به قرنطینه بروند.

تمدید قواعد کرونایی در لوکزامبورگ

مقررات کرونایی باید در لوکزامبورگ تا ۸ اکتبر تمدید شود. این خبر را نخست وزیر این کشور بعد از یک نشست دولتی اعلام رد. وی در این باره گفت: این ویروس در دوران تابستان تمام نشده است. شمار مبتلایان جدید به آرامی کاهش می یابد.

در ایالت مکلنبورگ –فورپومرن آلمان هم از روز چهارشنبه واکسیناسیون مرحله سوم آغاز شده است.

اتحادیه اروپا انتقاد سازمان بهداشت جهانی از مرحله سوم واکسیناسیون را رد کرد

اتحادیه اروپا انتقاد سازمان بهداشت جهانی ازواکسیناسیون مرحله سوم علیه کووید ۱۹ به دلیل توزیع نابرابر واکسن در دنیا را رد می کند. تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفته است که این اتحادیه برای واکسیناسیون تقویت کننده احتمالی بر اساس برآوردها به ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارد که این تعداد بالای واکسن در این اتحادیه طی یک ماه تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا همراه با آمریکا ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دوز واکسن در ماه تولید می کند همچنین گفت: اتحادیه اروپا صدها میلیون دوز واکسن را هم به کشورهای نیازمند صادر می کند.

سازمان بهداشت جهانی در ماه آگوست از کشورهای ثروتمند درخواست کرد در حالی که میلیون ها انسان در کشورهای فقیر همچنان در انتظار دریافت دوز اول واکسن کرونا هستند روند واکسیناسیون سوم خود را به تاخیر بیاندازند.

سازمان بهداشت جهانی این هدف را تنظیم کرده که هر کشوری تا پایان ماه سپتامبر حداقل ۱۰ درصد مردم خود را واکسینه کند و تا پایان سال باید ۴۰ درصد و تا اواسط سال ۲۰۲۲ ۷۰ درصد جمعیت کشورها واکسینه شوند. اما بسیاری کشورها از رسیدن به این هدف بسیار دور هستند.

قرنطینه خاندان سلطنتی بلژیک

زوج سلطنتی بلژیک به دلیل یک مورد ابتلا به کرونا در خانواده سلطنتی برای رعایت جوانب احتیاط تماس های شخصی خود را کاهش داده اند. کاخ سلطنتی بلژیک روز پنج شنبه اعلام کرد که تمام برنامه ریزی های ملکه و پادشاه تا روز دوشنبه لغو و یا به تعویق می افتد. هنوز مشخص نشده که چه کسی در خانواده سلطنتی بلژیک به کرونا مبتلا شده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی ۲۴ ساعت ۱۷,۶۲۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی ۲۴ ساعت ۳۵,۶۹۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۰۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی ۲۴ ساعت ۶,۵۰۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی ۲۴ ساعت ۶,۸۱۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۷۸۳,۳۲۹ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۴,۵۷۷ هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۸۲۵,۰۷۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۲,۷۴۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۵۴۶,۴۸۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۲۹۰ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۸۶۱,۸۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۴,۴۷۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۹۷۰,۰۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۷۵۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس