کد خبر 1268622
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
وخامت اوضاع کرونایی در اتریش

اداره آمار ایتالیا از کاهش امید به زندگی دراین کشور در سال کرونایی ۲۰۲۰ خبر داده و نهادهای بهداشتی اتریش از افزایش چشمگیر مرگ‌های کرونایی روزانه و بستری‌ها در اورژانس‌های این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان می دهد و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقام های این اتحادیه ایجاد کرده است.

کمپین سراسری گسترده هفتگی در آلمان اجرا می شود

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان برای دوشنبه آینده یک کمپین سراسری واکسیناسیون را اعلام کرده است. این کمپین واکسیناسیون گسترده قرار است از ۱۳ تا ۱۹ سپتامبر برگزار شود. وی هدف را این اعلام کرده که به صورت مشترک محرک قدرتمندتری برای افزایش سرعت واکسیناسیون درکشور ایجاد شود. همه در این کمپین به پیشنهادات ساده و خلاقانه در این راستا دعوت شده اند. وب سایتی نیز به همین منظور طراحی شده است.

روند کند کمپین واکسیناسیون در آلمان

کمپین واکسیناسیون در آلمان به کندی پیش می رود و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان در آخر هفته حدود ۷۰ هزار نفر اولین دوز از واکسن کرونا را در این کشور دریافت کرده اند و تا به حال ۶۱.۳ درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده و ۶۵.۸ درصد هم حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۴۷۴۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که ۱۹۰ مورد بیشتر از حدود یک هفته پیش بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۸۴.۳ افزایش پیدا کرد. ۸ نفر دیگر هم در این مدت در ارتباط با این ویروس جان خود را از دست داده اند.

کمیسر امور شرقی دولت فدرال آلمان هم درباره افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ایالت های جدید این کشور هشدار داده است. وی همچنین اعلام کرده که اگر تعطیلات مدارس در همه ایالات جدید آلمان تمام شود تعداد مبتلایان هم به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون در کشور مالت

کشور مالت هم واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور را آغاز کرده است. به گفته وزیر بهداشت این کشور اولین مرحله این واکسیناسیون از صبخ دوشنبه به سالمندان در مراکز مراقبت تزریق می شود. در برخی از خانه های سالمندان مواردی از ابتلا به کرونا دوباره دیده شده است. از هفته آینده افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف هم سومین دوز از واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور با واکسن های مدرنا و فایزر انجام می شود.

در کشور مالت بیش از نود درصد جمعیت کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

ابراز امیدواری ایتالیا درباره توافق کشورهای جی ۲۰ درباره تقسیم عادلانه واکسن

ایتالیا هم برای ایجاد یک پیمان واکسیناسیون در نشست جی بیست در رم ابراز امیدواری کرده است. وزیر کشور ایتالیا بعد از آغاز این دیدار اعلام کرد که واکسن کرونا همچنان به صورت نابرابر بین کشورهای فقیر و ثروتمند تقسیم می شود. وی در این باره ابراز خوش بینی کرد که توافق کشورهای جی ۲۰ بتواند این وضعیت را تغییر دهد.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در هلند

ده ها هزار نفر هم در آمستردام، پایتخت هلند علیه سیاست های کرونایی دولت اعتراض کردند. روی برخی بنرها که در دست معترضان بود علیه واکسیناسیون کرونا شعارنوشته شده بود و روی برخی بنرها هم علیه دولت شعارهایی نوشته شده بود. معترضان شعار با هم برای هلند را سر می دادند.

ابراز نگرانی بخش های اورژانس آلمان درباره شرایط حاد کرونایی در پاییز

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم با نگرانی به پاییز می نگرند. رئیس انجمن پزشکان مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان DGIIN),با توجه به میزان واکسیناسیون فعلی درباره افزایش بیماران در بخش های مراقبت های ویژه در ماه های اکتبر ونوامبر هشدار داده است.

در خواست کمک صنعت توریسم آلمان از دولت

صنعت توریسم در آلمان هم بعد از شکست های اقتصادی از طریق بحران کرونا خواستار کمک های دولتی شدند. رینهارد مایر، رئیس انجمن گردشگری آلمان (DTV) گفت: گردشگری به آرامی دوباره شروع می شود و بسیاری دوباره کار خود را آغاز می کنند. وی تاکید کرد که با این حال برای بازگرداندن عامل اقتصادی گردشگری در مسیر موفقیت و رقابت حمایت های سیاسی هم لازم است.

وی تاکید کرد که صنعت توریسم به یک برنامه مدرنیزه سازی و بازسازی دوباره نیاز دارد.

موافقت اکثر شهروندان آلمانی با اعمال محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه شده

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی با اعمال محدودیت های شدیدتر برای افراد واکسینه نشده در کشورشان موافق هستند.

در تازه ترین نظر سنجی که در این باره انجام شده است ۵۸ درصد خواستار اجرای طرح محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه شده بودند و ۲۸ درصد هم اعمال قواعد برابر برای هر دو گروه را درست ارزیابی کردند. ۹ درصد دیگر هم اعلام کردند که همه اقدامات برای مبارزه با این پاندمی را رد می کنند.

نوید بهبود اوضاع اقتصادی در ایتالیا

اقتصاد ایتالیا که تحت فشار کرونا قرار دارد بر اساس ارزیابی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۱ دوباره به شرایط قبل از بحران کرونا باز خواهد گشت. کارشناسان اقتصادی دلیل این مسئله را حمایت های مالی دولت، واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش محدودیت های کرونایی ارزیابی کرده اند.

این نهاد در عین حال نسبت به قطع سریع حمایت از شرکت ها و افراد خصوصی هشدار داده و آن را عامل ورشکستگی های بیشتر و کاهش اشتغال و فقر دانست.

کاهش امید به زندگی در ایتالیا

در ایتالیا امید به زندگی به دلیل بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ کاهش چشمگیری داشته است. اداره آمار ایتالیا ( ایستات) روز دوشنبه اعلام کرد که در سراسر این کشور این رقم حدود ۱.۲ در مقایسه با سال قبل از آن کاهش پیدا کرده است. دلیل این مسئله افزایش خطر مرگ و میر از طریق بیماری کووید ۱۹ عنوان شده است. میانگین امید به زندگی در سال ۲۰۲۰ در ایتالیا ۸۲ سال بود که در مردان ۷۹.۷ و در زنان ۸۴.۴ سال بوده است.

افزایش چشمگیر مرگ های روزانه کرونایی در اتریش

اتریش هم بالاترین آمار مرگ کرونایی از اواخر ژوئن را ثبت کرده است. دولت اتریش روز دوشنبه خبر داد که در عرض ۲۴ ساعت ۸ نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار مرگ روزانه از ماه ژوئن بوده است. همچنین افزایش چشمگیر بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه گزارش شده است. در حال حاضر حدود ۱۷۰ بیمار کرونایی در بخش های اورژانس اتریش تحت درمان قرار گرفته اند که افزایش ۱۲۰ درصدی در عرض دو هفته را نشان می دهد.

وزارت بهداشت اتریش همچنین از بیش از ۱۴۰۰ ابتلای جدید در عرض ۲۴ ساعت خبر داده که بیشترین آمار ابتلای روزانه از اواخر آوریل محسوب می شود. در اتریش بیش از ۱۰۸۰۰ نفر از عواقب بحران کرونا جان خود را از دست داده اند.

کمک های کرونایی میلیاردی اروپا برای لهستان و مجارستان به دلیل نگرانی از حاکمیت قانون در این کشورها متوقف می شود. این خبر را والدیس دومبرووسکیس، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا هم تایید کرد. وی تاکید کرده که همچنان نکاتی در برنامه های توسع ای لهستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

لهستان در حال حاضر در دادگاه قانون اساسی روندی دنبال می شود مبنی بر اینکه حقوق لهستان بر قوانین اتحادیه اروپا ارجخیت داده شود. منتقدان همچنین دولت لهستان را متهم ی کنند که استقلال قوه قضائیه را از طریق اضلاحات تضعیف کرده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی ۲۴ ساعت ۱۰,۴۱۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی ۲۴ ساعت ۳۶,۸۸۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی ۲۴ ساعت ۵,۳۰۱نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۸۳۶,۴۵۲نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۴,۹۰۵ هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۹۷۷,۷۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۳,۲۲۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۵۷۱,۴۲۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۵۱۵ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۸۷۷,۷۵۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۴,۷۹۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۴,۰۱۳,۸۰۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۸۶۳نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 0
    تیتر طوری انتخاب شده که انگار آمار فاجعه بار است!! این آمار از کشور ما خیلی کمتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس