رکوردهای جدید کرونایی در اروپا/ اعتراضات گسترده ضدحدودیت‌ها در پایتخت‌های اروپایی

رسانه‌ها از ثبت رکوردهای جدید کرونایی از آغاز شیوع کرونا در برخی کشورهای اروپایی و برگزاری اعتراضات گسترده علیه محدودیت‌ها، خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، بحران کرونا در حالی که مدتی بود در اروپا فروکش کرده بود حالا در آستانه کریسمس دوباره در مسیر طغیان و سرکشی قرار گرفته و هر روزه رسانه ها گزارش هایی مبنی بر ثبت رکوردهای جدید کرونایی در قاره سبز را منتشر می کنند.

رکورد تازه مبتلایان هفتگی در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در آلمان مجددا رکورد تازه ای را ثبت کرده و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از رسیدن این شاخص به رقم بی سابقه ۳۶۲.۲ خبر داد. حدود یک هفته پیش این رقم حدود ۲۷۷.۴ بوده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین صبح امروز از ابتلای ۶۳۹۲۴ مورد دیگر ابتلا به کرونا در عرض یک روز خبر داد.

بلند شدن زمزمه های تشدید محدودیت ها در آلمان

با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا "کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشت ومشاوران دولت آلمان تشدید محدودیت ها در زندگی عمومی شهروندان برای مهار کرونا را ممکن دانسته و در عین حال تاکید کرد: من امیدوارم از اقداماتی سخت گیرانه مشابه آنچه در اتریش اعمال شده است خودداری کنیم. وی در عین حال اعمال قرنطینه های بخشی برای مهار این بحران را رد نکرد.

هشدار درباره وقوع موج پنجم کرونا در آلمان

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم درباره تبدیل شدن موج چهارم کرونا به موج پنجم در صورت عدم واکسیناسیئون کافی در کشورش هشدار داده است.

برگزاری اعتراضات گسترده ضد کرونایی در شهرهای مختلف اروپا

امروز همچنین اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف اروپایی در اعتراض به محدودیت های کرونایی برگزار شد.

هزاران نفر در زاگرب، پایتخت کرواسی به خیابان ها آمدند تا علیه اقدامات ضد کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض کنند. بر اساس اطلاعات رسانه های محلی ده ها اتوبوس معترضان را از سراسر کشور به زاگرب آوردند. معترضان خواهان کناره گیری نخست وزیر محافظه کار کشورشان بودند.

این اعتراضات عمدتا علیه محدودیت های اخیرا اعمال شده از طرف دولت که از سه شنبه گذشته به اجرا درآمده انجام شد.

بر اساس این قواعد جدید تنها افرادی می توانند وارد ساختمان ها و ادارات رسمی شوند که واکسینه شده و یا از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونا بدهند.

در اتریش هم امروز (شنبه) هزاران نفر علیه اقدامات ضد کرونایی برنامه ریزی شده از طرف دولت اعتراض کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۳۵ هزار نفر علیه قرنطینه و اجباری شدن واکسیناسیون در کشورشان اعتراض کردند. این اعتراضات گسترده بعد از ظهر امروز در برخی مناطق تردد وسایل نقلیه را فلج کرد. چندین نفر هم در جریان این اعتراضات دستگیر شدند. برخی معترضان به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند.

بسیاری از معترضان قواعد کرونایی را نقض کرده و هیچ ماسکی نداشتند. پلیس با حدود ۱۳۰۰ نیرو در این منطقه عملیاتی حضور داشت.

"الکساندر شالنبرگ"، صدر اعظم اتریش روز گذشته از اعمال مجدد قرنطینه سراسری در این کشور به دلیل وخامت اوضاع کرونایی و همچنین اعمال طرح واکسیناسیون اجباری از ماه فوریه خبر داد.

وی افزود: ما نمی خواهیم شاهد موج پنجم، ششم و یا هفتم کرونا در کشور باشیم. این ویروس از بین نخواهد رفت و باقی می ماند.

شرایط کرونایی در اتریش بسیار حاد شده و شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به حدود هزار نفر رسیده و بیش از یک هفته است که روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شوند. کلینیک ها در این کشور به مرزهای ظرفیت پذیرش مجاز خود رسیده اند. بخصوص شرایط در سالزبورگ و اتریش علیا وخیم است و نرخ مبتلایان هفتگی در این مناطق به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۵۰۰ رسیده است.

اتریش یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپای غربی دارد به‌طوری که تنها ۶۵ درصد از جمعیت این کشور به‌طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

اتریش اولین کشور اتحادیه اروپاست که واکسیناسیون علیه کرونا را اجباری می‌کند. وزیر خارجه کنونی آلمان گفته این اتفاق در این کشور نخواهد افتاد چرا که با قانون اساسی سازگاری ندارد.

بعد از اعلام اجباری شدن واکسیناسیون علیه کرونا در اتریش، سیاستمداران آلمانی که در دولت آینده مشارکت دارند، چنین تصمیمی برای این کشور را رد کردند. هایکو ماس، وزیر خارجه کنونی آلمان از حزب سوسیال دموکرات که حزب اصلی ائتلاف دولت آینده آلمان است تصریح کرده که چنین اتفاقی برای آلمان نخواهد افتاد.

اعتراضات علیه محدودیت های جدید کرونایی در شهر روتردام هلند هم به خشونت کشیده شد.

پلیس هلند با استفاده از فشار آب و تیرهوایی با اعتراضات خشونت بار به محدویت‌های تازه علیه کرونا در شهر روتردام به مقابله برخاست.

معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ و آتش پرتاب کرده و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

صدها معترض در روتردام جمع شده بودند تا خشم خود را از طرح مجوز عبور واکسینه‌ها و ممنوعیت آتش‌بازی در شب سال نو نشان بدهند.

دولت هلند هفته گذشته با افزایش دوباره آمار مبتلایان به کرونا محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای سه هفته در این کشور برقرار کرده است.

در پی این درگیری‌ها در روتردام وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و ایستگاه اصلی شهر بسته شد.

رکورد مبتلایان روزانه در اسلواکی شکسته شد

نهادهای بهداشتی در اسلواکی هم بالاترین نرخ ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کرده اند. وزارت بهداشت این کشور امروز (شنبه) از ابتلای ۹۱۷۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت که از ابتدای شروع این بحران بی سابقه بوده است خبر داد.

این کشور که حدود ۵.۵ میلیون سکنه دارد اوایل هفته محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده را تقویت کرده است.

بالاترین رکورد ابتلای روزانه در جمهوری چک

موارد ابتلای جدید به کرونا در جمهوری چک هم رکورد جدیدی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض ۲۴ ساعت ۲۲۹۳۶ نفر به کرونا مبتلا شدند که بالاترین ابتلای روزانه از آغاز بحران در این کشور محسوب می شود. بر این اساس شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در عرض یک هفته هم در این کشور به ۹۲۹ در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس