انگلیس برای تداوم مقابله با کرونا مالیات‌ها را افزایش می‌دهد

دولت انگلیس که در تب بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا و برگزیت می‌سوزد برای جبران بخشی از خسارت‌های گذشته و تداوم مقابله با کرونا در حوزه بهداشت، به افزایش مالیات در این کشور متوسل شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های انگلیس روز جمعه گزارش دادند که دولت قصد دارد تا مالیات نزدیک به ۲۵ میلیون شهروند این کشور را برای تامین کمبود اعتبارات سازمان خدمات ملی بهداشت افزایش دهد. این سازمان از زمان شیوع کرونا به شدت تحت فشار گرفته و با کمبود ظرفیت، کادر درمان خسته و معترض به وضعیت دستمزد و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها مواجه است.

دو نشریه دیلی‌تلگراف و تایمز چاپ لندن گزارش دادند که دولت درصدد است تا سهم بیمه افراد شاغل را تا ۲ درصد افزایش دهد. رابرت باکلند وزیر دادگستری انگلیس می‌گوید که بررسی‌ها در این زمینه همچنان جریان دارد و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود که مردم انگلیس با در نظر گرفتن اوضاع کرونا این درک را دارند که برای تامین کمبود اعتبارات بخش درمان دولت باید منبعی را اختصاص دهد.

این درحالیست که افزایش مالیات‌ها خلاف وعده تبلیغات انتخاباتی حزب حاکم محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون است که در سال ۲۰۱۹ میلادی گفته بود مالیات‌ها را افزایش نخواهد داد.

گزارش‌ها حاکیست که دفتر نخست وزیری خواهان یک درصد افزایش سهم بیمه و وزارت دارایی ۱.۲۵ درصد. اما ساجد جاوید وزیر بهداشت که پیشتر سکان وزارت دارایی را برعهده داشت خواهان افزایش دو درصدی سهم بیمه شاغلین است.

حزب مخالف دولت انگلیس (کارگر) در اعتراض به این مساله گفته که افزایش مالیات‌ها به قشر کم‌درآمد و جوانان ضربه می‌زند. این حزب پیشنهاد کرده که دولت باید برای استفاده شهروندان از خدمات ملی درمان سقف مالی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار پوند در نظر بگیرد.

این تحولات درحالیست که اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرده است. بر اساس گزارش دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۹ درصد سقوط کرده است. این افول، محصول اعمال سه دوره قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده کسب و کار در کشور است.

«ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس می گوید که حال و روز اقتصاد وخیم است و اعمال محدودیت‌های کرونایی ضربه سنگینی را وارد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس