کد خبر 1267179
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
پنتاگون: 25 هزار افغانستانی را خارج کرده‌ایم - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه خبر داد که این کشور تا کنون ۲۵ هزار افغانستانی را از این کشور خارج کرده و در تلاش است این تعداد را به ۳۵ هزار نفر افزایش دهد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه خبر داد که تا کنون حدود ۲۵ هزار افغانستانی از این کشور خارج شده و واشنگتن در تلاش است که این تعداد را به ۳۵ هزار نفر افزایش دهند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «از گروه‌ها و سازمان‌های محلی آمریکا که محیط مناسب برای استقبال از آوارگان افغانستانی را فراهم می‌کنند، قدردانی می‌کنیم».

سخنگوی پنتاگون گفت: «هشت گروه کاری داریم که در حال تلاش هستند تا بتوانیم به ظرفیت پناه دادن به ۵۰ هزار آواره افغانستانی دست یابیم».

این در حالی است که منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند آمریکا طی عملیاتی مخفیانه صدها نفر از شهروندان آمریکایی و کماندوهای افغانستانی را از طریق یک پایگاه مخفیانه سیا از افغانستان خارج کرده است.

پایگاه خبری پولیتیکو نوشته همزمان با تلاش دولت جو بایدن برای تخلیه نیروها از افغانستان مقام‌های آمریکایی به صورت بی‌سر و صدا به شهروندان آمریکایی و افغان‌های در معرض خطر از جمله کماندوهای افغان دستور داده به یک پایگاه مخفیانه سیا در خارج از کابل رفته تا از آنجا خاک افغانستان را ترک کنند.

نتیجه این عملیات مخفیانه که به مدت چند هفته در ماه اوت انجام شد تخلیه موفقیت‌آمیز صدها شهروند آمریکایی و نیروهای افغانستانی، از جمله اعضای نیروهای ویژه افغانستان و خانواده‌هایشان بود.

پولیتیکو نوشته دست‌کم ۱۰۰۰ کماندوی افغانستانی به همراه خانواده هایشان روی هم رفته در این عملیات توانستند از افغانستان خارج شوند.

اشغال ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بامداد سه‌شنبه هفته جاری با خروج هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان به پایان رسید.

شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کابل آن را «پایانی خون‌بار و پرآشوب» برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا توصیف کرد.

خروج آمریکا از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از کشته شدن ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است. این انفجار عصر پنجشنبه (۵ شهریور/۲۷ اوت) اتفاق افتاد و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 1
    از این ۲۵ هزار نفر چه مزدورای ساخته بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس