کد خبر 1269360
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
طالبان نمایه افغانستان

اگر طالبان نیروی مورد اعتماد آمریکاست، مدعیان اعتدال و اصلاحات در ایران هم نقش مشابهی را بازی می کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: صادق زیباکلام به روزنامه شرق گفته "تندروها تصور می‌کنند حالا که آمریکا از افغانستان خارج شده، یک شکست بزرگ را تجربه کرده؛ پس ایران دست برتر را دارد و می‌توان مذاکرات را به تعویق انداخت.  توجه ندارند که اتفاقا آمریکا در افغانستان سیاست تازه‌ای را پیش گرفته و طالبان نیروی مورد اعتماد این کشور است. هیچ بعید نیست در آینده، شاهد ائتلاف عربستان، افغانستان، پاکستان و آمریکا باشیم".

اگر طالبان نیروی مورد اعتماد آمریکاست، مدعیان اعتدال و اصلاحات در ایران هم نقش مشابهی را بازی می کنند. بنابراین وقتی احمق های درجه یک  آمریکایی، برای درگیر کردن ایران در افغانستان و جنگ مذهبی بی سرانجام نقشه می کشند، بلافاصله غربگراها در ایران بر خلاف رویه همیشگی، غیرتی می شوند و از جنگ با طالبان دم می زنند!

غربگرایان باید پاسخ دهند اگر جنگ را -حتی در موقعیت دفاعی- تخطئه می کنند، حالا چرا طرفدار ورود جمهوری اسلامی به خاک افغانستان و جنگ با طالبان شده اند، بی آن که خودشان داوطلب رفتن به چنین جنگی باشند؟ (حتی تصورش هم مضحک است که مثلا زیباکلام یا تاجزاده و لافزن های شبیه آنها لباس رزم به تن کنند!!)

اما مذاکره با آمریکا. همه این فضا سازی ها و تهدید تراشی ها برای این است که ایران، از آمریکای عهدشکن و زمین خورده، بترسد و بدون اعتنا به تجربه تلخ برجام که با همدستی غربگرایان و آمریکا و اروپا تبدیل به جنازه شد، بازی مار و پله مذاکره را دوباره از صفر شروع کند و دوباره امتیاز بدهد!

شما بگویید! در این بازی کثیف، طالبان خطرناک تر است، یا پادوهای اجاره ای که عصا زیر بغل آمریکا می گذارند و موضع زیر سوال او را رفوکاری می کنند؟ آیا شنیده اید این جماعت، زبان به اعتراض گشوده و لا اقل یک بار گفته باشند آمریکای عهدشکن باید تحریم ها را بی قید و شرط (طبق تعهدات برجامی) لغو کند؟!

هرگز! فقط برای توقعات زورگویانه آمریکا توجیه می تراشند، بی آن که درباره چک برگشت خورده برجام و انبوه وعده های دروغین در هشت سال گذشته پاسخگو باشند. آنها ماموران و بازیگران نمایشی هستند که عروسک گردان آن آمریکاست. 

می گویند پلنگ ناصر الدین شاه در اثر بی دقتی مامور قفس مرد. اوس شعبون برای لاپوشانی تصمیم گرفت در پوست پلنگ برود. اما  شاه هنگام بازدید از حیوانات، اصرار کرد پلنگ را به قفس شیر بیندازند و او تماشا کند. همین کار را هم کردند!

اوس شعبون زهر ترک شده بود که شیر درنده با او چه خواهد کرد. اما در همین گیر و دار، صدایی شنید که می گوید "نترس اوس شعبون! منم مش قربون، مامور قفس شیر"!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • FR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    38 2
    هههههه خیلی دلم میخواست وقتی زیبا کلام این متن را میخونه میدیدمش !
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      9 17
      شما اصول گراها و اصلاح طلبا همه از یه قماشید. مردم هم دیگه گول این جنگهای زرگری را نمیخورن.
    • با سلام BE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      17 1
      برای چنین انسان ذلیلی ، که یک عمر وراجی کرده و مفت خورده وخوابیده ، فرقی نمیکنه ، از وی نباید انتظاری جز جفتک زدن و غر غر کردن داشت
    • افتخار AU ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      3 1
      همین طور من!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 0
      زیبا کلام ارزش و شان خودش را در حد ایزی لایف ملکه انگلیس و بایدن پایین آورده
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 16
    نباید وقتی یک شخصی یک حرفی میزنه اون رو به کل یک جناح نسبت داد
    • FR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      15 0
      این حرف یک نفر نیست راه و روش کل این جناح است....
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      8 1
      تا به الان این جناح نقدی به هیچ یک از حرفهای نظریه پردازان خود داشتن ؟ مثلا الان کسی ازشون پرسیده دخالت ایران در افغانستان چه توجیه مشروعی داره ؟ آیا به این چیزی که میگید ایمان و اعتقادی هم دارید و حاضرید تاوان بدید ؟ از جنگ بنفع کدخدا سود مفت که نمیشه برد این راه باز و جعده دراز ، هر کدومتون میخواد بره بره ، بسم الله
  • habib IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 8
    از اين شعبون و قربونا كه اين حكومت كم نداره فقط بايد ببيني شعبون تو كدوم پوست برا كدوم شاه خوش رقصي مي كنهزيبا كلام كه ادم اين حكومت نيست!! همون طور كه حسن فريدون چهل سال سلطنت طلب! و ضد رژيم بود!!! عجبا از اين همه تناقض
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 0
    پاکستان و ترکیه خیلی سنگ طالبان را به سینه می زنند بدبختها باهمه کارهای منافقانه درجهان اسلام بازهم ارزش در مقابل غربیها ندارند ومن از ملت این کشورها در شگفتم که چطور این مهره ها را در کشور خود قبول کرده اند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 2
    امریکا سقوط کرد رفت اگرمی توانست در افغانستان بماند مانده بود ولی از موش دوانی و پدر سوختگی غربی ها در ایجاد جنگ داخلی نباید غافل شد
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 1
    وقتشه زیباکلام عشق آمریکا شعار بده مرگ بر آمریکا!
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    خوب ما که میگوئیم ما اصلاح طلبیم یعنی اگر بین دو طرف هم جنگی در گرفته باشد بر ما است که آتش جنگ را خاموش کرده و صلح را جایگزینش کنیم ، بهمین جهت هم بشما میگوئیم شما بروید بجنگید ، کشته بشوید و بکشید ، نگران نباشید ما سر انجام در آنجا نیز صلح را بر قرار خواهیم کرد ، دیگر چه دارید درد ؟ ما جنگجو نبودیم __رونده همچو رودیم __کم چگال و چو دودیم __خوشبو و مثل عودیم __ خواهید دانست بزودی __ جز این نداریم سودی _ با عرض پوزش و ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    ما اصلاح.طلبان عزادار وماتمدار افتضاحوشکست ارباب در افغانستان هستیم واز ایران توقع داریم برای عرض احترام ما به شیطان خود را درگیر باطالبان به نفع ارباب کند وباعث روسپیدی ما شود.چه کسی گفته طالبان.بهتر از امریکا است.اقایون هنگام اشغال افغانستان همراهی کردند هنگامه خروج امریکا عزادار هستند عجب وفا دارند بقول معصوم انها در باطل خود استوارند
  • نیما HK ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس