طالبان

می‌شود گفت آمریکا، طالبان را احیا کرد، طالبانی که از بین رفته بود یا در شُرف از بین رفتن بود، ایالت متحده آن را احیا کرد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: طالبان زورگو و مستبد هستند و خیلی راحت آدم می‌کشند، جنایت می‌کنند و همه اینها وجود دارد اما همه اینها به این معنا نیست که آن نیرو را می‌توان نادیده گرفت. نادیده گرفتن آن یک اشتباه است. طالبان یک واقعیت مهمی در افغانستان است.

 می‌شود گفت آمریکا، طالبان را احیا کرد، طالبانی که از بین رفته بود یا در شُرف از بین رفتن بود، ایالت متحده آن را احیا کرد.

مخالفت با مذاکره با طالبان، واقعاً موضع عجیب و غریبی است؛ یعنی اصلا نمی‌توان تصور کرد که چرا اینها چنین ایده‌ای دارند؟ خودشان به دولت ایران می‌گویند با همه مذاکره کنید، ولی وقتی که یک نیرویی در کنار ما است، می‌گویند خیر، با اینها مذاکره نکنید! با رفتار آمریکا که 20 هزار کیلومتر با اینجا فاصله دارد و با آنان وارد مذاکره و امضای توافق می‌شود، هیچ مسئله‌ای ندارند و اعتراض نمی‌کنند که چرا دستور می‌دهید ۵ هزار زندانی‌ طالبان آزاد شود و چرا می‌نشینید و در بالاترین سطح مذاکره و توافق می‌کنید؛ اما وقتی نوبت ایران می‌شود، باید ظریف یواشکی مذاکره کند. این اصلا درست نیست.

وقتی می‌گوییم باید از مقاومت پنجشیر حمایت شود، آیا زمینه‌ای هم برای موفقیت دارد؟ طالبانی که ایالات متحده را بیرون کرده و مردم از حضور آنها استقبال کردند، یا حداقل مخالفتی موثر نکردند و این همه امکانات به دست آورده، چگونه ممکن است فقط در پنجشیر در برابر آن مقاومت شود؟ آیا ما هیچ ارزیابی دقیقی داریم؟ باید منطقا احتمال نتیجه‌بخشی هم داشته باشد و همین‌طوری نمی‌شود  از این اقدام حمایت کرد.

اینها که خوانید، نظر یک نیروی انقلابی یا فعال اصولگرا نیست؛ اظهارات صریح عباس عبدی در گفت و گو با سایت خبر آن لاین است.

تصور کنید اگر این حرف ها را یک فعال غیر اصلاح طلب گفته بود؛ همین خبر آن لاین و شرق و اعتماد و خاتمی و تاجزاده و شکوری راد و دهباشی و حزب اتحاد ملت و کارگزاران و... چه یقه درانی می کردند و چه الم شنگه ای راه می انداختند و اعلام عزای عمومی می کردند!

بماند که حزب برادر بزرگ تر همه اینها (سازمان مجاهدین انقلاب/ حزب بهزاد نبوی، تاجزاده، آرمین، آغاجری و...)، دو دهه قبل هنگام حمله آمریکا به افغانستان، خواستار اتحاد با طالبان و جنگیدن در کنار آنها شده بود!

امیر مومنان (ع) چه قدر دقیق فرمود " نادان را نمی بینی مگر در حال افراط یا تفریط". البته اگر این جماعت را فقط جاهل بدانیم و خائن و مامور در میان شان نبینیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 0
    جنبش اصیل منطقه کسی رو نکشته. همه اینا دروغه. خخخخ
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 3
      این صدای تک وسط کنسرت اصلاح طلبان برای خالی نبودن عریضه است چون توطئه جنگ با طالبان شان مفتضحانه خنثی شده .
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    البته ادعاهای عبدی علیه طالبان درست نیست. اما نتیجه گیریش درست است.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    5 2
    کسی نگفته با طالبن مداکره نکنید.اول اینکه تطهیرشون نکنید.هر کامنتی که در سایتای اصولگرا صد طالبان نوشتم سانسور شد. دوم اینکه اگر گروههای مخالف طالبان را تقویت کنیم امکان امتیاز گرفتن بیشتر میشه.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 0
      مشرق جان یا نظری را منتشر نکن یا کامل منتشر کن
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      مشرق
  • ناشناس IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    لطفا اینها را تطهیر نکنید و مشروعیت بهشان ندهید . ولی هر کاری که به صلاح مملکت است بکنید .
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    کسی نگفته برای پنجشیر ارتش بفرستید نخیر ...نه عقلانی است و نه منطقی صدای چند تا اصلاح طلب افراطی صدای همه اصلاحات نیست همانطور که صدای حسن عباسی و رائفی پور صدای همه اصولگرایی نیست اما دیگه طالبان رو تطهیر نکنید !
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    دخالت در افغانستان هیچ مفهومی نداره اون چیزی که انسان رو ناراحت میکنه اینه که طالبان رو تطهیر میکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس