به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: در چند دهه گذشته، حتی یک نفر از غربگرا ها (و مدعیان اعتدال و اصلاحات) را پیدا نمی کنید که برای دفاع از مرزهای کشور در برابر تهدید های امنیتی و نظامی دشمنان هزینه ای داده باشد، در جنگی حاضر شده باشد، یا خراشی بردارد.

اغلب آنها در دفاع مقدس، اگر کنار آمریکا و انگلیس و فرانسه و صدام نبودند -که بعضا بودند- در کنار رزمندگان جان فشان ما هم نایستادند. پس از آن هم هر جا درگیری نظامی و امنیتی برای کشور پیش آمده، در حاشیه امن ایستاده اند؛ اگر که خود، بخشی از نقشه درگیری علیه ایران نبوده باشند.

 وقتی داعش به پشتوانه غرب و دلار های ارتجاع عربی تا پشت مرزهای ما آمد و رسما برای حمله ایران رجز خوانی کرد، حتی یک غربگرا حاضر نشد به جنگ با داعش برود. باز هم نیروهای از جان گذشته مردمی و انقلابی بودند که از عهده اوباش داعش (با همه هیبت و یال و کوپال و عقبه شان) برآمدند.

یادمان نرود در فتنه سبز (سال 88)گروه های تروریستی مثل گروهک ریگی و رجوی و الاحوازیه و تندر و... رسما در کنار فتنه سبز ایستادند و از آن حمایت کردند. آن روز البته شعار دروغین دست اندرکاران فتنه، "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" بود؛ چرا که مطلوب آمریکا و انگلیس همین بود.

وقتی هم سرطان تروریسم نیابتی داعش با هدایت آمریکا و ناتو، تا پشت مرزهای ایران آمد و سردار سلیمانی با آمیزه ای از حکمت و تدبیر و شجاعت، به همراه همرزمان گمنامش به ساماندهیی جبهه مقاومت در برابر جنگ نیابتی آمریکا (تحت عنوان جنگ جهانی سوم) پرداخت، همین ها که عقربه های خود را با راهبرد های غرب تنظیم می کنند، با شانتاژ سیاسی و رسانه ای، از پشت به رزمندگان ملت ایران شلیک کردند.

حالا اما همین جماعت سایه نشین و هوچی علیه دفاع از امنیت ملی، ناگهان "جنگ سالار" شده اند و هارت و هورت می کنند که چرا ایران به جنگ با طالبان نمی رود؟! اما نه داوطلب می شوند برای جنگیدن، نه درباره دورنمای درگیری کذایی در افغانستان (ور اه افتادن جنگ شیعه و سنی) که مطلوب آمریکاست توضیح می دهند، و نه برآوردی از هزینه ارائه می کنند.

افغانستان تله ای بود که آمریکا برای شوروی سابق چید و سپس وسوسه شد و خود هم در آن پا گذاشت و هزینه های گزاف از جمله چند هزار کشته داد. برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر، زمانی که آمریکا گروهی از جهادیون (طالبان بعدی) را در افغانستان علیه شوروی به خدمت گرفت، گفت "ما این فرصت را داریم که به روس‌ها، جنگ ویتنام‌شان را عرضه کنیم. برای ده سال، حکومت مسکو مجبور بود در جنگی وارد شود که توانایی پیشبرد آن را نداشت و به فروپاشی شوروی انجامید".

مستند دوم، سخنان چند روز قبل بایدن است که گفت: "ما ٢٠ سال است روزانه ٣٠٠ میلیون دلار در افغانستان هزینه می‌کنیم و نمی‌توانستیم به این هدر دادن ادامه دهیم. دنیا در حال تغییر و تحول است . ما درگیر رقابت جدی با چین و روسیه و حمله سایبری و اشاعه هسته ای (ایران) هستیم... چین و روسیه آرزو دارند که آمریکا ده سال دیگر در افغانستان گرفتار شود".

عقده ناگشوده آمریکا این است که ایران، خبط شوروی و آمریکا را در افغانستان تکرار کند و مثلا روزانه ٣٠٠ میلیون دلار ( ۹ میلیارد دلار در یک ماه/ ۱۰۸ میلیارد دلار در یک سال!) هزینه کند و این البته، غیر از خسارت های مستقیم درگیری در یک جنگ است.

رویکرد جمهوری اسلامی به افغانستان، حکیمانه و روشن است. ما مخالف دخالت بیگانگان یا اداره حکومت بر اساس جا به جایی مبتنی زور قدرت میان دولت غربگرا یا طالبان هستیم. تشکیل دولت ملی که بر اساس رای همه اقوام و مذاهب و محترم شمردن همه آنها، مورد حماست ماست.

جمهوری اسلامی ایران در عراق هم از همین رویکرد حمایت کرد و اشغالگران را در آفساید گذاشت. وقتی هم که جنگ نیابتی تروریست ها راه افتاد، ما مستقیما درگیر نشدیم، بلکه عمده کمک ما، مستشاری و در جهت بسیج ظرفیت های دفاع مردمی بود؛ همین کار را در لبنان و سوریه و فلسطین هم انجام دادیم.

البته افغانستان از لحاظ ترکیب جمعیتی و قومی و مذهبی، تفاوت های مهمی با عراق دارد. اما در آنجا هم ترجیح ما ، توقف درگیری های نظامی، برگزاری انتخابات و تشکیل دولت ملی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    28 0
    ....افغانستان تله ای بود که آمریکا برای شوروی سابق چید و سپس وسوسه شد و خود هم در آن پا گذاشت و هزینه های گزاف از جمله چند هزار کشته داد. برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر،..... گفت "ما این فرصت را داریم که به روس‌ها، جنگ ویتنام‌شان را عرضه کنیم. برای ده سال، حکومت مسکو مجبور بود در جنگی وارد شود که توانایی پیشبرد آن را نداشت و به فروپاشی شوروی انجامید"
  • مهرناز IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    11 0
    اصلاح طلبان " بلاهت هم حدی دارد " بهترست کمتر سخن پراکنی کنید " تا کمتر بلاهت خودرا به نمایش بگذارید. توصیه جنگ با طالبان چرا؟ دخالت در جنگ داخلی بین افغان ها " می خواهید از اب گل الود داخلی " برای خود جایگاه نامشروع " از دست رفته را " باز سازی کنید. خودتان هستید.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    9 0
    یه تحلیل جامع و کامل. ممنون
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    10 6
    البته همینکه میلیون ها افغانی رو به داخل کشور راه دادید و دارید یه فلسطین دیگه از ایران میسازید خودش بزرگ ترین خیانت به ایرانه بیست سی سال دیگه که سی چهل درصد جمعیت کشور ما با این حجم از زاد و ولد افغانی ها، از مهاجران شد خواهید دید مخصوصا که افغانی ها از همین الان دارن ت کشور ما برامون شاخه و شونه میکشن و شما بجای اخراج شون دارید بهشون شناسنامه و امتیازات جدید میدید . دارید علنا به نسل و هویت ایرانی خیانت میکنید
    • معلم US ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      5 5
      میدانید چند درصد مردم امریکا،سوئد، امارات ،کانادا،استرالیا،نیوزیلندو....مهاجرن؟!!!!
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      2 0
      توضیحی قابل تامل !!!
  • FR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 0
    اصلاح طلبان غربگرا بدون استثنا دشمن داخلی جمهوری اسلامی ایران هستند و از شرایط پیش آمده در افغانستان برای در گیر کردن کشور هستند حتی اگربتوانند فقط با ایجاد چالش در جامعه مانع موفقیت دولت شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس